Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav Rombat » tis sep 13, 2005 19:42

noike skrev:
Rombat skrev:
noike skrev:
A bear skrev:Om jag vore du skulle jag störa mig mer på att Virtanen fick se den innan alla här... :D

Nej, då måste man medge att han finns.

Vem?

Lucifers hantlangare Azezel och aalla hans påstådda inkarnationer.

Pfft... han finns ju inte.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » tis sep 13, 2005 20:33

Hur är förbindelserna mellan Malmö och Lund på helgkvällarna? Tänkte försöka fånga både Serenity och MirrorMask, om jag kan, och den senare rullar igång vid 21:00 lördagen den 24:e.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Illyria » tis sep 13, 2005 20:48

På lördagar går det både bussar och tåg sent, till typ 03.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav JoeSweden » tis sep 13, 2005 22:35

adolvsson skrev:
JoeSweden skrev:Det vore bra att även om ni som kan ta er till Lund och FFF tar er till Malmö ungefär veckan efter. Där kommer det att bli jippon har jag hört.

Vet du om det kommer inkludera filmvisning, eller om det enbart kommer vara filmrelaterat jippo? För om det vore det första, skulle man kunna skjuta upp resandet en vecka. Åka två helger i rad sådär är tyvärr mer än min bank tillåter.

Jag tänkte mer på dem som redan bor i närheten (Malmö), då de har lättare att åka till Lund och skaffa biljetter. Förhandsvisningen i Malmö kommer att göras i samarbete med Browncoatsen i Star Trek-föreningen där. utklädda til cowboys/browncoats mm Ska ta reda på mera om detta under veckan och posta det här.Allt är lite rörigt just nu då ingen av biografkedjorna har gett klartecken än. Det är ju väldigt ovanligt att köra förhandsvisningar så här långt före svenska premiären. Biljetterna kommer vad jag vet nu att säljas som vanliga biljetter på den kedja som det nu blir. Allt annat är på eget bevåg. Skapar en ny tråd om detta då så att det blir lättare att hitta.
"Make the signal go further!" [b]
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav Illyria » tis sep 13, 2005 22:39

Biljetterna till Malmö kommer säljas i Lund eller huh?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav JoeSweden » tis sep 13, 2005 22:52

Illyria skrev:Biljetterna till Malmö kommer säljas i Lund eller huh?

Kanske blev lite luddigt formulerat. Biljetterna till Fantastisk Filmfestival säljs( som jag vet) endast i Lund på deras biljettkontor.
Biljtterna till Malmö visningen kommer att kunna köpas på alla biografer i den kedjan som visar den. om det blir SF även i de städer som har Svenska Bio samt ett par till. Dvs även i Lund och Ystad bla.
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav JoeSweden » tis sep 13, 2005 22:56

Intervju med Joss Whedon i australisk radio från igår som jag "speglat": http://www.hittarivertam.nu/JossWhedon-ABC702-05-09-12.mp3
Enjoy! :)
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav Illyria » tis sep 13, 2005 23:03

Ja, biljetterna till filmfestivalen säljs bara i Lund. Men hur kan det inte redan vara klart vilken bio som ska visa filmen, borde det inte vara den kedja som även sen ska visa den, eller ska både SF och Sandrews göra det?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav JoeSweden » tis sep 13, 2005 23:20

Illyria skrev:Ja, biljetterna till filmfestivalen säljs bara i Lund. Men hur kan det inte redan vara klart vilken bio som ska visa filmen, borde det inte vara den kedja som även sen ska visa den, eller ska både SF och Sandrews göra det?

Jo, det är det som är problemet just nu. Förhandlingarna om vilken kedja som ska visa filmen är ej helt klara. Förhoppningsvis i morgon. UIP har tills dess preliminärbokat salong både hos Astoria Cinemas och SF i avaktan på svar vad jag förstår. Filmförhandlingar är bland det snårigaste man kan ge sig på och som sagt att ha en sån här "öppen" förhandsvisning så här pass långt innan sverigepremiären har vad jag vet aldrig tidigare skett.
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav Illyria » tis sep 13, 2005 23:23

Hoppas det blir SF, tycker de har bättre salonger.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav JoeSweden » tis sep 13, 2005 23:28

Illyria skrev:Hoppas det blir SF, tycker de har bättre salonger.

Jo, det tycker jag med. Men jag är förstås partisk. :D Men då har jag också chansen för lite bättre samarbete.
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav adolvsson » ons sep 14, 2005 0:20

JoeSweden skrev:
adolvsson skrev:
JoeSweden skrev:Det vore bra att även om ni som kan ta er till Lund och FFF tar er till Malmö ungefär veckan efter. Där kommer det att bli jippon har jag hört.

Vet du om det kommer inkludera filmvisning, eller om det enbart kommer vara filmrelaterat jippo? För om det vore det första, skulle man kunna skjuta upp resandet en vecka. Åka två helger i rad sådär är tyvärr mer än min bank tillåter.

Jag tänkte mer på dem som redan bor i närheten (Malmö), då de har lättare att åka till Lund och skaffa biljetter. Förhandsvisningen i Malmö kommer att göras i samarbete med Browncoatsen i Star Trek-föreningen där. utklädda til cowboys/browncoats mm Ska ta reda på mera om detta under veckan och posta det här.Allt är lite rörigt just nu då ingen av biografkedjorna har gett klartecken än. Det är ju väldigt ovanligt att köra förhandsvisningar så här långt före svenska premiären. Biljetterna kommer vad jag vet nu att säljas som vanliga biljetter på den kedja som det nu blir. Allt annat är på eget bevåg. Skapar en ny tråd om detta då så att det blir lättare att hitta.

Jo, luddigt blev det, för jag kan fortfarande inte tolka ut exakt vad du menade :)

Men det var den förhandsvisningen du pratar om efteråt här i tråden du syftade på, ja?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav JoeSweden » ons sep 14, 2005 0:51

Jo. :oops: . Hoppas allt är klart nu iaf. ;) Jag är med i för många forum och vet inte var jag har skrivit vad... :rolleyes:
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav caffeineaddict » ons sep 14, 2005 0:52

JoeSweden skrev:Intervju med Joss Whedon i australisk radio från igår som jag "speglat": http://www.hittarivertam.nu/JossWhedon-ABC702-05-09-12.mp3
Enjoy! :)

Tack för det. :)

Jävligt coolt av Joss att helt spontant gå ut och dricka öl med Sydney-fansen. Folket som var där verkar ha haft kul och bara nån enstaka tokstolle var jobbig. Det låter ungefär så anti-Hollywood som man kan tänka sig. Av någon anledning är det härligt att höra att ens konstnärliga idoler är väldigt trevliga människor också.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » ons sep 14, 2005 12:47

Jag kommer att befinna mig vid Stadshallen (eller vad det nu heter) i Lund imorgon kring 16:00 för att få tag på biljetter. Fler som ska dit? Illyria och dizzy antar jag, någon mer?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav carre » ons sep 14, 2005 13:20

min kompis sofia. hälsa henne från mig är du söt.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav carre » ons sep 14, 2005 18:37

jag kanske var lite diffus.. hon ska alltså jobba på fff. och gå gratis. jefla brudjävel.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav JoeSweden » fre sep 16, 2005 0:32

Matt skrev:Nu har det varit pressvisningar i sverige
Virtanen gillar den.

http://www.aftonbladet.se/blogg/virtanen/120905104411_filmdag.html

Det jag inte gillar är att han kallar den "lite parodisk". Han får nog slå upp i ordlistan. men jag antar att det är som Joss själv säger, att en del har svårt att ta att en film kan vara rolig, dramatisk och action på samma gång och inte antingen eller.
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav adolvsson » fre sep 16, 2005 16:30

Uj vad krabbigt det blev. Jag ringde en vän som skulle fixa biljetter åt mig, men visste inte om vilke köer det skulle bli och kunde inte stanna på grund av tentaplugg.

Vilket nog var tur, för köa till 11 eller hur det nu var för nån annan är inget jag kunde begärt.

Men det kanske inte gör så mycket, bortsett från att jag inte får se filmen så tidigt, så ville jag till Lund på grund av MirrorMask på samma festival och möjligheten att träffa vänner därnere. Bland annat hon som skulle fixa biljetten åt mig, men som inte är i Skåne just den helgen. Anledningen? En förlovningsfest, som jag eventuellt också lovat bort mig till men i så fall helt glömt bort.

Så, eventuellt (och det säger jag eftersom min vän pratade om att göra ett nytt försök idag när jag pratade med henne igår) siktar jag på Malmö veckan efter istället, om möjligt.

Vilket i sin tur gör att "dregla på ey"-faktorn försvinner, vilket naturligtvis är väldigt trist, men uppenbarligen kan man inte båda äta kakan och behålla den. Den som sa det kollade uppenbarligen inte på gamla slashistorier på TV när jag var liten.

Eller varför inte göteborg? Jag kommer hålla stenkoll på förhandsvisningsinformationen nu.

Och mitt i allt detta har vi min pågående flytt.

Phew. Ville bara lufta det här lite. Det är, som den rolige mannen i TV sa när jag var lite större än så liten som jag var under slashistorietiden, mycké nu.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » fre sep 16, 2005 16:48

Jag tycker synd om de som behövde köa till kl 11, eller inte kunde stanna kvar, det är helt galet, bara för FFF har världens mest omständiga biljettsystem.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav JoeSweden » fre sep 16, 2005 21:43

Tog biljetterna slut då? Till Serenity förstås. Är det nån som vet?
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav Illyria » fre sep 16, 2005 21:44

Ingen aning, men de har flyttat visningen till största salongen och där finns 300 platser (mot 147 tidigare).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre sep 16, 2005 23:09

Det måste väl vara ett bra tecken? Fan att man skulle behöva åka genom halva Sverige för att få se Serenity nu i september = en omöjlighet. Snyft!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » lör sep 17, 2005 0:13

Intervju med Sean Maher på tvguide.com: http://www.tvguide.com/News/Insider/def ... e=09162005 .

Inga spoilers som jag upptäckte i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav JoeSweden » lör sep 17, 2005 2:06

AKS skrev:Det måste väl vara ett bra tecken? Fan att man skulle behöva åka genom halva Sverige för att få se Serenity nu i september = en omöjlighet. Snyft!

Jag börjar bli orolig att det kanske är vår enda chans att se den i september, då det inte verkar hända nåt på den andra förhandsvisningsfronten. men jag åker ju inte ner på vinst och förlust den 25e. Men jag skulle lätt åka ner om det gick att få tag på biljetter innan. Att man inte kan köpa biljetter via nätet eller nåt! :(
Användarvisningsbild
JoeSweden
Minion

Inläggav CheeseGuy » lör sep 17, 2005 11:55

Den tyska postern:
http://www.uip.de/lo/goodies/posters/gfx/plakate/serenity.jpg

Jag undrar vad vi får se i Sverige?

edit av gaspode för att adolvsson är en grinig gammal gubbe.
Med en poäng.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » lör sep 17, 2005 12:04

Den var snyggare än Spice Girls-postern. Fast det jag gillade med den australiska var att du fick lite mer western-känsla av den, denna är mer clean och futuristisk.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav carre » lör sep 17, 2005 12:09

SUMMER!! :eek: :eek: :eek: :eek: 8) 8) 8) :eek: :eek:
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav CheeseGuy » lör sep 17, 2005 12:30

Någon som vet vad "Die einen haben die Waffen. Sie ist gefährlich." betyder?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » lör sep 17, 2005 12:42

CheeseGuy skrev:Någon som vet vad "Die einen haben die Waffen. Sie ist gefährlich." betyder?

Ingen aning, men "Waffen" låter som våfflor och det är ju gott.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly