av adolvsson » fre sep 16, 2005 16:30
Uj vad krabbigt det blev. Jag ringde en vän som skulle fixa biljetter åt mig, men visste inte om vilke köer det skulle bli och kunde inte stanna på grund av tentaplugg.
Vilket nog var tur, för köa till 11 eller hur det nu var för nån annan är inget jag kunde begärt.
Men det kanske inte gör så mycket, bortsett från att jag inte får se filmen så tidigt, så ville jag till Lund på grund av MirrorMask på samma festival och möjligheten att träffa vänner därnere. Bland annat hon som skulle fixa biljetten åt mig, men som inte är i Skåne just den helgen. Anledningen? En förlovningsfest, som jag eventuellt också lovat bort mig till men i så fall helt glömt bort.
Så, eventuellt (och det säger jag eftersom min vän pratade om att göra ett nytt försök idag när jag pratade med henne igår) siktar jag på Malmö veckan efter istället, om möjligt.
Vilket i sin tur gör att "dregla på ey"-faktorn försvinner, vilket naturligtvis är väldigt trist, men uppenbarligen kan man inte båda äta kakan och behålla den. Den som sa det kollade uppenbarligen inte på gamla slashistorier på TV när jag var liten.
Eller varför inte göteborg? Jag kommer hålla stenkoll på förhandsvisningsinformationen nu.
Och mitt i allt detta har vi min pågående flytt.
Phew. Ville bara lufta det här lite. Det är, som den rolige mannen i TV sa när jag var lite större än så liten som jag var under slashistorietiden, mycké nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch
Blogg |
Twitter |
Instagram |
Facebook |
LinkedIn