NCIS

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Lipton » sön jul 24, 2005 20:56

DiNozzo är ju en underbar karaktär. Hur hans underläpp darrade när han såg bilen bli mos på övervakningsfilmen, härligt.
Den enda CSI serie som jag ser, underbar humor.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav LWes » sön jul 24, 2005 22:00

Lipton skrev:Den enda CSI serie som jag ser, underbar humor.

Jag tycker inte att serien har något gemensamt med CSI-serierna förutom att dom löser brott och det är fristående avsnitt.
NCIS är mycket bättre än CSI för att dom har mer arc (även om det itne är så mycket) och som sagt; fantastisk humor!
CSI fokuserar ju mycket mer på fallen och speciellt bevisen, medan NCIS har mycket mer av sina karaktärer i och relationer mellan karaktärerna plus att alla karaktärerna har sån fantastisk personkemi.

Så tycker jag i alla fall...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Djehuti » sön jul 31, 2005 21:29

Jag gillar också NCIS. Även om jag inte orkat ladda ner serien så har jag sett de flesta avsnitten när de visats på TV3, och nyligen så avslutades säsong 2.
En utav seriens främsta kvaliteter är karaktärsinteraktionen, den funkar smidigt och bra i min mening. Och jag instämmer i att Rudolf Martin (som också spelade Dracula i Buffy) gör en jävligt bra skurk. Säsong 3 kommer dock inte att sändas föräns den 30 september, antar att TV3 har köpt in serien så att de inte ligger långt efter.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav LWes » sön jul 31, 2005 22:14

Djehuti skrev:Även om jag inte orkat ladda ner serien så har jag sett de flesta avsnitten när de visats på TV3.

Jag tycker att det är väldigt mycket jobbigare att se en serie på tv än att ladda hem den.
Om jag ska se något på tv missar jag den bara.
Då är det mycket lättare att ladda hem den så man kan se ett avsnitt när man vill.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Djehuti » mån aug 01, 2005 2:09

Jo, det är förvisso sant. Men alla mina hårddiskar är fullproppade av saker som jag tankat ner, vilket är en bedrift med tanke på att jag sitter på en 0.5-lina. När jag får stålar skall jag beställa ytterligare en hårddisk, på 400 gig eller så. Det borde räcka någon vecka.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav Lipton » tis aug 02, 2005 9:51

Vilken otroligt bra säsongsavslutning på tv3. Det var ju synd med tanke på vad som hände. Lite Whedon style.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav KarinMee » ons aug 03, 2005 8:31

Lipton skrev:Vilken otroligt bra säsongsavslutning på tv3. Det var ju synd med tanke på vad som hände. Lite Whedon style.

Nej, jag tror faktiskt att Joss är för mesig för att göra något sådant. I Jossverse måste alla dödsfall vara så himla omständiga. Dem ska få säga sina sista ord och kramas och kyssas lite innan de dör.
"See? No matter how good a boy you are - God doesn't want you!"
Darla, Angel 2x5

"Death is like sex in high school… If you knew how many times you missed having it, you'd be paralyzed."
George, Dead Like Me 1x13
Användarvisningsbild
KarinMee
Minion

Inläggav Lipton » ons aug 03, 2005 8:51

KarinMee skrev:
Lipton skrev:Vilken otroligt bra säsongsavslutning på tv3. Det var ju synd med tanke på vad som hände. Lite Whedon style.

Nej, jag tror faktiskt att Joss är för mesig för att göra något sådant. I Jossverse måste alla dödsfall vara så himla omständiga. Dem ska få säga sina sista ord och kramas och kyssas lite innan de dör.

Spoler Btvs s.2 och s.6
Jenny C är bara ett exempel som jag kommer på nu vilkens död inte är särskilt kramig. JRT kan säkert lägga till fler exempel på sånna som dör både snabbt och brutalt. Tara.

Edit: La till en spoiler på mitt inlägg i alla fall. så slipper det synas fler ggr
Senast redigerad av Lipton ons aug 03, 2005 11:51, redigerad totalt 2 gånger.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Binchy » ons aug 03, 2005 11:29

Spoiler Buffy säs 6, 7, 5 och 1

Joyce dör ju bara knall och fall, hon har ju blivit av med cancern och alla tror att hon är "out of the woods". Jonathan blir knivhuggen utan att vare sig krama eller kyssa Andrew först. Principal Flutie dör också rätt okysst. Ben blir mördad i kallt blod. Halfrek blir tillintetgjord så bara. Eve är död innan vi ens lär känna henne.

JRT kan nog som sagt rabbla upp många fler.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav A bear » ons aug 03, 2005 11:31

Binchy skrev:Spoiler Buffy säs 6, 7, 5 och 1

Joyce dör ju bara knall och fall, hon har ju blivit av med cancern och alla tror att hon är "out of the woods". Jonathan blir knivhuggen utan att vare sig krama eller kyssa Andrew först. Principal Flutie dör också rätt okysst. Ben blir mördad i kallt blod. Halfrek blir tillintetgjord så bara. Eve är död innan vi ens lär känna henne.

Anya. Om man inte räknar hennes tal i "End Of Days".
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav eynosh » ons aug 03, 2005 11:42

Spoiler-klagomål, som tidigare inte var spoilermärkt, på Liptons tidigare icke spoilermärkta halvspoiler som nu är spoilermärkt.
Men va i... Betyder detta att någon av dom 6 i NCIS dör rätt av? Meehh, spoilermarkera sånt.
Hoppas att det inte är Abby.. eller DiNozzo. Måste ladda ner och se vem det är.
Senast redigerad av eynosh ons aug 03, 2005 12:41, redigerad totalt 1 gång.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav JRT » ons aug 03, 2005 11:48

A bear skrev:

Spoilers Buffy och Angel alla säsonger
Som sagt, visst finns det många som dör/dödas "bara sådär" även om de viktigaste exemplen redan är nämnda. Joyce, Tara och Anya kan väl ses som de största eftersom de är större karaktärer och dör väldigt plötsligt. Annars har vi även Graham, Snyder, Amanda (fd SIT), Merl, Knox, Darla (första gången, dvs i Buffy 1x7). Lilah förstås. Och Gavin även om döden är off screen. Drogyn kanske, uppäten av Angel.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav LWes » ons aug 03, 2005 12:34

JRT skrev:
A bear skrev:

Spoilers Buffy och Angel alla säsonger
Som sagt, visst finns det många som dör/dödas "bara sådär" även om de viktigaste exemplen redan är nämnda. Joyce, Tara och Anya kan väl ses som de största eftersom de är större karaktärer och dör väldigt plötsligt. Annars har vi även Graham, Snyder, Amanda (fd SIT), Merl, Knox, Darla (första gången, dvs i Buffy 1x7). Lilah förstås. Och Gavin även om döden är off screen. Drogyn kanske, uppäten av Angel.

Graham? Graham dör väl aldrig?! Det skulle jag komma ihåg.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » ons aug 03, 2005 12:44

Spoilermarkerar och lägger till en förklaring i mitt tidigare inlägg så att det inte spoilas för mycket.
Jag tycker om ordet spoiler... rullar fint i munnen (se förra inlägget).
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Lipton » ons aug 03, 2005 13:01

Eynosh skrev:Spoiler-klagomål, som tidigare inte var spoilermärkt, på Liptons tidigare icke spoilermärkta halvspoiler som nu är spoilermärkt.
Men va i... Betyder detta att någon av dom 6 i NCIS dör rätt av? Meehh, spoilermarkera sånt.
Hoppas att det inte är Abby.. eller DiNozzo. Måste ladda ner och se vem det är.

:) Fast det var inte min halv spoiler, jag spoilermärkte bara i mitt inlägg så att jag har ryggen fri. Halvspoilern finns fortfarande kvar ovanför mitt inlägg. Den ligger där och spoilrar, säg det fort några ggr utan att vricka tungan av dig..
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav LWes » ons sep 21, 2005 13:03

3x01: Jävligt bra avsnitt av en jävligt bra serie.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Lipton » ons sep 21, 2005 18:08

Det är väl inte nya säsongen som börjat?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav LWes » ons sep 21, 2005 18:14

Lipton skrev:Det är väl inte nya säsongen som börjat?

Jo.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Lipton » ons sep 21, 2005 18:16

LWes skrev:

Jo.

Närdå, vilken dag, vilken tid? sökte på 3:an och fick inte upp något, deras nya sida är värdelös. s.2 sista avsnittet var ju så bra.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav LWes » ons sep 21, 2005 18:19

Lipton skrev:
LWes skrev:

Jo.

Närdå, vilken dag, vilken tid? sökte på 3:an och fick inte upp något, deras nya sida är värdelös. s.2 sista avsnittet var ju så bra.

Sorry, jag menar alltså i USA. Eftersom jag följer alla serier så tänkte jag inte på att du kanske syftade på svesnk tv, där hänger jag inte med alls.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Lipton » ons sep 21, 2005 18:22

LWes skrev:
Lipton skrev:
LWes skrev:

Jo.

Sorry, jag menar alltså i USA. Eftersom jag följer alla serier så tänkte jag inte på att du kanske syftade på svesnk tv, där hänger jag inte med alls.

phu, nu gjorde du mig nervös här.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav eynosh » ons sep 21, 2005 19:45

Damn you Lipton!!

2x22
Puh...
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Lipton » ons sep 21, 2005 20:28

Eynosh skrev:Damn you Lipton!!

2x22
Puh...

förstår inte ??
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav eynosh » tor sep 22, 2005 11:06

Lipton skrev:
Eynosh skrev:Damn you Lipton!!

2x22
Puh...

förstår inte ??

Din minispoiler verkade syfta på att någon skulle dö i säsongsfinalen. Det var ju det jag var så upprörd över tidigare. 2x22 Tur att det inte blev så helt enkelt, trodde Dinozzo skulle ryka riktigt hårt.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Veidit » tor nov 03, 2005 6:01

Tja anledningen till att Sasha Alexander slutade verkar vara att hon har en roll i Mission Impossible III
Länk: http://www.imdb.com/name/nm0018734/
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav LWes » tor nov 03, 2005 18:02

Om säsong 3 så här långt:
Jag tycker att serien är fantastisk. Kemin mellan alla karaktärerna är utmärkt och Siva passar perfekt in i serien.
Jag trodde inte att dom skulle kunna göra en ersättare för Kate som skulle vara lika bra, för Kate var fantastisk, men jag tycker att Siva är minst lika bra.
Jag förstod inte slutet av senaste avsnittet, dock. Har han haft en dotter? Vill han ha en dotter? Huh?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » ons maj 17, 2006 23:06

Säsongsavslutning S3
Helt undebart. Tyvärr inte tillräckligt mycket av Dinozzo och gänget, men fortfarande underbart. Riktigt sännande och se vilken vändning serien nu tar, förhoppningsvis till det bättre iaf!
Få se om Gibbs kommer tillbaks som en kickass eller inte.

S4 i September. Är det bara jag som följer Ncis fortfarande?
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav LWes » ons maj 17, 2006 23:49

eynosh skrev:Säsongsavslutning S3
Helt undebart. Tyvärr inte tillräckligt mycket av Dinozzo och gänget, men fortfarande underbart. Riktigt sännande och se vilken vändning serien nu tar, förhoppningsvis till det bättre iaf!
Få se om Gibbs kommer tillbaks som en kickass eller inte.

S4 i September. Är det bara jag som följer Ncis fortfarande?

Ja tänkte just lt upp den här gamla tråden ;)
Ja, mycket bra avsnitt!
Det ska bli intressant att se om Gibbs verkligen slutat för gott. Det vore synd för han är ju fantastisk, men även väldigt bra, för det skulle bli spännande med förändringen, och jag tänkte under avsnittet på att serien inte hänger på någon karaktär. Alla är fantastiska och bidrar med sina saker, men om en karaktär ersätts av en ny, så är det bara kul.
Kate-bytet mot Siva fungerade ju utmärkt.
Det ska bli kul att se nästa säsong...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Föregående

Återgå till TV-serier och film