Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav AKS » ons maj 25, 2005 7:55

På forumet som hör till den officiella hemsidan. Gick direkt från startsidan till ämnet och det var antagligen därför jag inte fattade att det var en filmspoiler. Men det är spoilervarnat i alla fall. Jag får skylla mig själv.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor maj 26, 2005 0:06

Hittade en sida med skriv ut och klistra upp-lappar för att hjälpa till sprida Serenity till folk.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Ai » lör maj 28, 2005 9:59

Bild

:D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav carre » lör maj 28, 2005 12:32

:D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav leckan » lör maj 28, 2005 23:51

En bra länk för att se senaste trailern...

http://www.apple.com/trailers/universal ... large.html

Obs! Spoilervarning....
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav LWes » lör maj 28, 2005 23:55

leckan skrev:http://www.apple.com/trailers/universal/serenity/serenity_large.html
För er som vill se trailern!

Är det något skillnad från den som vi redan har sett?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav leckan » sön maj 29, 2005 2:02

Verkar vara samma, sorry....
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav Veidit » sön maj 29, 2005 12:16

Hmm vet inte om någon har postat detta: http://www.inktank.com/AT/index.cfm?nav=1126
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav Glorificus » tor jun 02, 2005 0:21

Veidit skrev:Hmm vet inte om någon har postat detta: http://www.inktank.com/AT/index.cfm?nav=1126

Vågar inte titta. Föreställer mig stora, feta bokstäver som stavar ut spoilers. Med bilder som spoilerar även analfabeter. Eller? Är det en serie-strip? Eller någon rolig icke-spoilande bild? Eller det där roliga Joss-talet som finns att läsa nu? Eller någons fängslande berättelse om ett slumpartat möte med Nathan Fillion? Eller bilder på modifierade actionfigurer (de kommer väl?!)? Eller... *spekulerar vidare i tysthet*

Jag kom precis på en sak. Det kommer att komma en Serenity-DVD. Extramaterial, extramaterial, extramaterial! Och filmen!
Jag vet, det är fullt logiskt att en ny film förr eller senare ges ut som DVD... men... en Serenity-DVD. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » tor jun 02, 2005 0:27

Glorificus skrev:Är det en serie-strip?

Ja det är det. Inge spoilig alls. Jag brukar alltid tycka att sånna är helt meningslösa men den här var faktiskt lite kul.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tam » mån jun 13, 2005 21:45

noike skrev:Hittade en sida med skriv ut och klistra upp-lappar för att hjälpa till sprida Serenity till folk.

"Jayne Cobb. He puts the me in mercenary."

Tror bestämt vartenda elskåp i Umeå behöver en sån!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Ai » mån jun 13, 2005 22:01

Glorificus skrev:Jag vet, det är fullt logiskt att en ny film förr eller senare ges ut som DVD... men... en Serenity-DVD. :D

Jag vet!! Hur j-la coolt är inte det! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Rombat » tis jun 14, 2005 19:11

Kan man inte bombhota fram en tidigare release? Är så grymt sugen nu så jag loopar igenom Firefly-avsnitten gång på gång. VILL HA! :!:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » tis jun 14, 2005 23:08

Bra inför Serenity-premiären: Sci Fi ska börja reprisera *alla* avsnitt av Firefly fr.o.m. 22 juli. Hoppas att de sänder avsnitten i rätt ordning.

http://tv.zap2it.com/tveditorial/tve_ma ... 1|,00.html

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » ons jun 15, 2005 23:49

Rombat skrev:Kan man inte bombhota fram en tidigare release? Är så grymt sugen nu så jag loopar igenom Firefly-avsnitten gång på gång. VILL HA! :!:

Även om du fortfarande kan göra det för skojs skull, är det inte säkert bombhot kommer behövas:
http://www.fireflyfans.net/thread.asp?b=2&t=10775&m=148009
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav CheeseGuy » tor jun 16, 2005 17:28

http://showmastersonline.com/forums/index.php?act=ST&f=46&t=20333&s=66653608c6b6cb934909bdc181796ab4

En "new and edgy European trailer for Serenity" kommer att visas på London Film and Comic Con (25-26:e juni)!

Mina önskemål: "Normal" filmmusik (istället för techno, eller vad det nu kallas, som användes i den förra trailern), bara text som förklarar storyn och inte mycket action. I första hand. Man kan ju alltid hoppas.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Rombat » sön jun 19, 2005 13:40

Blir ju rent lyrisk när jag läser alla artiklarna.

Får väl bombhota någon annan då :twisted:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Glorificus » fre jun 24, 2005 23:17

Just nu är jag glad att det inte ligger någon penna här vid datorn, då skulle jag nämligen vara blind nu. Alltid bra att jag har något att vara glad för i denna stund, jag råkade nämligen läsa den värsta spoiler jag kunde ha läst om Serenity.

Vad ni än gör - om ni vill undvika spoilers med stort S - gå inte in i det transcript av den senaste Serenity-screening som Joss var med på. Länken från buffy.nu är "Joss Whedon - Serenity Riverside Screening - Serenitymovie.com Q & A - Spoilers"... Jag trodde jag skulle kunna skumma lite, bara för att läsa någon rolig Joss-replik, men allra högst upp står självklart en stooor spoiler i en fråga med bara två ord. Självklart är den det första ögonen faller på. :evil:

Nu måste jag hitta någon bra hypnotisör. Om inte någon har en sån där fiffig Men in Black-minnesraderare?
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » fre jun 24, 2005 23:25

Glorificus: Hogre upp i traden kan du lasa att du inte ar ensam. Jag har ocksa last en gigantisk spoiler. Antar att det ar samma? Men vi kan ju inte jamfora eftersom vi da riskerar att spoilas annu mer om det *inte* ar samma spoiler vi last. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre jun 24, 2005 23:26

Glorificus skrev:Just nu är jag glad att det inte ligger någon penna här vid datorn, då skulle jag nämligen vara blind nu. Alltid bra att jag har något att vara glad för i denna stund, jag råkade nämligen läsa den värsta spoiler jag kunde ha läst om Serenity.

Vad ni än gör - om ni vill undvika spoilers med stort S - gå inte in i det transcript av den senaste Serenity-screening som Joss var med på. Länken från buffy.nu är "Joss Whedon - Serenity Riverside Screening - Serenitymovie.com Q & A - Spoilers"... Jag trodde jag skulle kunna skumma lite, bara för att läsa någon rolig Joss-replik, men allra högst upp står självklart en stooor spoiler i en fråga med bara två ord. Självklart är den det första ögonen faller på. :evil:

Nu måste jag hitta någon bra hypnotisör. Om inte någon har en sån där fiffig Men in Black-minnesraderare?

Låt mig gissa vad frågan på två ord var: (superspoilervarning för dom som inte alls vill höra möjliga frågor det kan ha varit)Who dies?

OBS: Jag vet inget om filmen och har inte läst någon spoiler. Detta var den enda frågan jag kunnde komma på som bara var på två ord.
och om man sen lägger till att det är en stooor kan jag inte tänka mig någon annan fråga som orsakat så stor spoiler.
Helst hade jag inte vetat alls att det var en fråga på två ord. Det är en spoiler i sig. Kanske. Jag vet inte. Om någon vill att jag tar bort denna innlägg för att den är spoilig gör jag det.
Jag vet alltså inga spoilers! (förutom det jag kanske listat ut från det Glory skrev.
Senast redigerad av LWes lör jun 25, 2005 0:07, redigerad totalt 3 gånger.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav latarmig » fre jun 24, 2005 23:44

Hihi, LWes är ondskan personifierad. Han anstränger sig verkligen för att dra ner alla i helvetet. :-)) Såvida han inte bara lurar oss med sin spoiler, men i så fall är han också hemsk. :-) Och vi som tyckt JRT är ond.
Senast redigerad av latarmig fre jun 24, 2005 23:50, redigerad totalt 1 gång.
latarmig
Big Bad

Inläggav LWes » fre jun 24, 2005 23:57

latarmig skrev:Såvida han inte bara lurar oss med sin spoiler, men i så fall är han också hemsk. :-)

Ah! Jag har funderat på vad du möjligen kan ha menat och kommit fram till att du menar att jag skulle ha vetat vad som händer i filmen och därav gissat vad frågan var.
Så är inte fallet då jag itne vet något om vad som kommer hända då det enda jag sett från filmen är trailern.
Frågan jag frågade och det var var den enda frågan jag kunnde komma på på två ord. Jag vet itne om det finns några andra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav latarmig » lör jun 25, 2005 0:20

LWes. Så här tänkte jag. Först skriver Glorificus om hur hon blev spoilad.
Glorificus skrev:en stooor spoiler i en fråga med bara två ord.

Sedan svarar AKS.
AKS skrev:Jag har ocksa last en gigantisk spoiler. Antar att det ar samma? Men vi kan ju inte jamfora eftersom vi da riskerar att spoilas annu mer om det *inte* ar samma spoiler vi last.

Därefter skriver du en spoiler på exakt två ord, och som du antar är just detta hemska förbjudna som Glory och AKS trillat dit på.

Det tyckte jag var roligt (satt och myste en lång stund) :-) Det vill säga du lockar (ungefär som djävulen) alla dem som inte ännu blivit spoilade med en stor hemlighet (och allra mest Glory och AKS, som redan vet vilket svaret är). Alla vet att de inte borde läsa, men djävulen vinner oftast sådana konfrontationer, och hur ska ska de (Glory och AKS) kunna undgå att se efter om dina två ord är desamma som deras. ]];-]

För säkerhetsskull kan det vara bäst att tillägga att du inte ska ta åt dig. Det här är bara lite trams från min sida.
latarmig
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör jun 25, 2005 2:47

Haha, nä, det var inte de två orden som LWes skrev. Mycket värre än så.

AKS: Ja, förmodligen är det samma spoiler vi snubblat över. Det borde inte få finnas nedskrivet någonstans innan filmen haft releasedatum, allra minst på internet.

Något positivt kom i alla fall från det hela - nu kan jag nämligen se trailern. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav gaspode » lör jun 25, 2005 15:04

Aaargh, kan inte få min hjärna att sluta para ihop ord för att testa möjliga frågor. :D

Jag skickar min djupaste sympati till er arma stackare som spoilats. :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » lör jun 25, 2005 19:42

Jag har sympatier för AKS och Glory, men allvarligt? Om man läser saker som har med Serenity att göra så får man faktiskt skylla sig själv -- vare sig det står att det innehåller spoilers eller inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » lör jun 25, 2005 20:05

Jag vet fortfarande inget om filmen! Kanske kan få för mig att se trailern efter jag sett serenity ;)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Glorificus » lör jun 25, 2005 23:54

noike skrev:Jag har sympatier för AKS och Glory, men allvarligt? Om man läser saker som har med Serenity att göra så får man faktiskt skylla sig själv -- vare sig det står att det innehåller spoilers eller inte.

Ja, och det är sig själv man skulle vilja straffa för att man föll för frestelsen att "bara kika lite". Tror nog att AKS också letade efter vassa föremål efter läsningen. Själv hade jag totalt undvikit både trailer, bilder och alla recensioner eller omdömen... tanken på att få läsa Joss ord blev mitt fall. Jag skulle ju bara ta en liten tugga av äpplet...

Tidigare idag kom jag förresten på att jag ju faktiskt känner en kvinna som botar fobier genom hypnos. Kanske man skulle ringa och fråga om hon försökt sig på minnesblockering/radering någon gång. Om jag plötsligt försvinner från forumet utan att komma tillbaka vet ni varför. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » lör jun 25, 2005 23:57

Glorificus skrev:Tidigare idag kom jag förresten på att jag ju faktiskt känner en kvinna som botar fobier genom hypnos. Kanske man skulle ringa och fråga om hon försökt sig på minnesblockering/radering någon gång. Om jag plötsligt försvinner från forumet utan att komma tillbaka vet ni varför. ;)

Ohhh. Det skulle vara kul när du sedan hittar forumet och det visar sig att alla känner till dig men du har aldrig hört talas om resten.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » sön jun 26, 2005 0:19

noike skrev:
Glorificus skrev:Tidigare idag kom jag förresten på att jag ju faktiskt känner en kvinna som botar fobier genom hypnos. Kanske man skulle ringa och fråga om hon försökt sig på minnesblockering/radering någon gång. Om jag plötsligt försvinner från forumet utan att komma tillbaka vet ni varför. ;)

Ohhh. Det skulle vara kul när du sedan hittar forumet och det visar sig att alla känner till dig men du har aldrig hört talas om resten.

Hehe, ja... och mina "buffyforum.se"-knappar skulle nog leda mig hit rätt snabbt. "Vem är den där Zaxx och varför försöker hon sälja 'fler saker' till mig?!"
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Firefly