Tim Minear-nyheter (och The Inside)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tor jun 16, 2005 22:50

noike skrev:Caffe vill inte läsa det här, verkligen inte, stanna borta, du kommer att få hjärtstillestånd: Men jag tycker ändå the Inside är bra mycket intressantare än Homide eftersom handling är underordnat karaktärer för mig. (JAG VARNADE DIG! ÄR DU SJUK MÄNNISKA? VILL DU DÖ?!)

Tar bort spoilermarkeringen, då det faktiskt inte är en spoiler utan en akta-dig-caffe-markering... tack för omtanken iofs. Jag har nog alltid också satt karaktärer före handling (även om jag naturligtvis uppskattar om båda två fungerar). Men, var satan hittar du bättre karaktärer i Inside än i Homicide? Jag säger inte att det inte Inside-karaktärerna kommer utvecklas, men efter de här två avsnitten? Precis oförståeligt...

Hur långt har du sett på Homicide förresten?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor jun 16, 2005 23:02

caffeineaddict skrev:Tar bort spoilermarkeringen, då det faktiskt inte är en spoiler utan en akta-dig-caffe-markering... tack för omtanken iofs. Jag har nog alltid också satt karaktärer före handling (även om jag naturligtvis uppskattar om båda två fungerar). Men, var satan hittar du bättre karaktärer i Inside än i Homicide? Jag säger inte att det inte Inside-karaktärerna kommer utvecklas, men efter de här två avsnitten? Precis oförståeligt...

Hur långt har du sett på Homicide förresten?

Två säsonger. Det är bra, riktigt bra, men karaktärerna bryr jag knappt om mig alls förutom kanske två eller tre -- och det efter de här säsongerna. Nu är inte karaktärerna i the Inside spciellt utfläskade heller, men de känns mer intressanta i nuläget -- jag vill veta mer om dem och vad som får dem att fungera..
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor jun 16, 2005 23:05

Simon skrev:hennes partner är lite lik Bruce Campbell och förmodligen mest trevlig att höra prata i serien såhär långt

Oj, tycker tvärt om. Vissa av hans repliker är hemska. Inte alla, men så fort han ska säga något som är viktigt så kommer det ut stelt och övertydligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor jun 16, 2005 23:47

1.2
En axelryckning... Precis som förra avsnittet är detta varken bra eller dåligt. Förutom de sista tjugo sekunderna inte särskilt intressant karaktärsmässigt heller.

Jag irriterar mig mycket på Rachel Nichols karaktär som för andra avsnittet i rad beter sig som en idiot och utsätter sig för fara. Fast det är väl just det chefen vill ha henne till. Men som karaktär finner jag henne jobbig. Vissa repliker (hur Nichols levererar dem alltså) låter också konstiga och affekterade på ett underligt sätt... kan inte ens förklara. Särskilt i scenen innan hon går in i Brents(?) lägenhet.

Kan inte påstå att jag känner nåntiong för karaktärerna. Visst, chefen verkar ju shady, men inte så vidare intressant hittills. Rachel Nichols karaktär har ju ett intressant förflutet, men som hon är nu bryr jag mig inte ett dugg om henne. Adam Baldwin och den andra tjejen har vi ju knappt sett. Den jag tycker mest om hittills är den siste av de fem huvudkaraktärerna vad-han-nu-heter. Fast han är ju inte intressant direkt.

Musiken = guld! Seriens look = nice! Jag gillar alltså verkligen produktionsvärdena.

Nej, kan ärligt säga att jag lagt ner nu om det inte varit för Minear et al. Men jag ska ge serien t.o.m. avsnitt 6-7, tror jag, innan jag ger upp. Jag vill ju att det ska vara bra. Vi får se om nåt händer på de avsnitten.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Simon » tor jun 16, 2005 23:56

"...så fort han ska säga något som är viktigt så kommer det ut stelt och övertydligt."

Ja alltså, han är absolut ingen charmknutte, men det är ändå honom jag har lättast för i serien. Jag tycker tjejen ofta är Point Pleasant-katastrof och vi ska inte ens tala om torrbollen till chef. Hans "komiska repliker" har varit pinsammast hittills.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Illyria » tor jun 16, 2005 23:56

Hur många avsnitt är första säsongen, bara 12? (om nu Fox låter den överleva så länge...)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » fre jun 17, 2005 0:00

Simon skrev:Jag tycker tjejen ofta är Point Pleasant-katastrof och vi ska inte ens tala om torrbollen till chef. Hans "komiska repliker" har varit pinsammast hittills.

Jag gillar Rebecca, mycket för att det känns som hon har väldigt mycket mer att ge än den fasad vi sett nu och det är intressant. Chefen är däremot en riktig torrboll, har mest problem med honom.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » fre jun 17, 2005 0:01

Illyria: På tv.com är elva avsnitt listade.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » fre jun 17, 2005 0:34

På den officella hemsidan finns bara 10 blivande länkar, Epguides säger 12 och jag läste någonstans att Fox beställt 13. Så. Uhm. Den som lever får se. Men just nu skulle jag chansa på 13. Chansar och hoppas.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » fre jun 17, 2005 1:10

Noike säger 13.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre jun 17, 2005 1:10

Det är tretton avsnitt. Minear skrev just färdigt det sista.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre jun 17, 2005 1:11

I love me.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre jun 17, 2005 1:15

adolvsson skrev:I love me.

Och bara för det, ditt narcissistiska kräk, vill jag ha två kakor och inte en. Jag hämtar dem nästa månad.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » fre jun 17, 2005 2:26

1x02

Jodå det här är bra, kan bli riktigt bra. Dagens avsnitt var väldigt förutsägbart men jag gillar karaktärerna och mörkret och är redan mer intresserad av chefen och bruden än jag är av många karaktärer i andra serier jag tittar på. Några bra humorögonblick kommer jag ihåg att det var i början av avsnittet men nu har jag såklart glömt dom. Där var den där när dom intervjuade assistenterna och killen säger "I thought i knew anal". That's funny :P
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » fre jun 17, 2005 19:54

Angående allt det här karaktärer/handling-snacket, Timmy på buffistas.org:

The Great Huggable Timmy skrev:So as you can probably tell, plots, especially crime plots, don't interest me all that much. Moments do. Probably gonna be my doom.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » sön jun 19, 2005 1:41

Detta var en rolig fråga (Roush på tvguide.com). Inte för att jag håller med frågeställaren, men frågan känns befogad och lustig och Matt Roush tror på minst sex avsnitt för The Inside (låter t.o.m. som att han tror att alla avsnitt kommer att visas -- om man läser mellan raderna):

Question:
I was hoping you could settle a bet for me. I recently caught the premiere of the new show The Inside on Fox. Coming from the same minds that gave me countless good episodes of Buffy, Angel and Wonderfalls, it had to be good, and I wasn't disappointed. My friend bet that Fox would cancel it after four episodes, I said six. Who do you think is right on this one? Considering that it's really good and well written, Fox would have to cancel it, leave episodes unaired and replace it with some mindless reality show. (Yes, I'm bitter.) — Mike

Matt:
I wish I liked The Inside as much as you. (I preferred TNT's new crime drama, The Closer, which has the makings of a major hit. For more of my thoughts about some of the new summer shows, check out my June 14 Dispatch. I basically found Inside to be ugly and derivative. The characters are deeply uninteresting, with the possible exception of its Clarice-clone lead and Peter Coyote's manipulative boss.) But to answer your question: Fox may actually let this one run for a change, despite its slow start in the ratings. Expectations are lower this time of year, and this one has the bad luck of airing against an actual summer hit — ABC's Dancing with the Stars. So I guess you win the bet, because I do think Fox will let at least six episodes be seen. But one thing concerns me in your e-mail: the notion that because a producer's prior credits are solid, the new show "has to be good." I'm all for loyalty, but an open mind is a terrible thing to waste on a show like The Inside. To continue this discussion...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön jun 19, 2005 5:30

Matt Roush skrev:an open mind is a terrible thing to waste on a show like The Inside

Hello, Mr. Extreme Cynic!

Okej, jag är den första att erkänna att The Inside än så länge inte är en extremt lyckad serie, men med rätt vändningar och utveckling kan det lugnt bli det och jag skräms av den TV-värld då vi dömer serier efter bara två eller tre eller sex avsnitt! WTF! Om jag inte hade varit ett Buffy-fan hade jag dissat Angel efter två eller tre eller sex avsnitt, och tänk vilka under jag hade missat! Vad fan pågår? Ge konstnärerna/manusförfattarna/skådespelarna tid! Jag tror de förtjänar det, och jag tror de kommer visa sig värda av den!

*full och upprörd och tror The Inside kommer visa sig värd tiden*

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » sön jun 19, 2005 11:25

Dessutom gillar han The Closer som inte alls var speciellt bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön jun 19, 2005 11:38

Jag håller med Roush om allt han säger, *men* jag tänker ju fortsätta ge serien en chans. Det beror dock inte på att jag är öppensinnad eller vill ge alla serier en chans (om jag gjorde det skulle jag inte göra nåt annat än att se på TV, d.v.s. om man inte får avgöra om man inte vill fortsätta se en serie efter tre-fyra avsnitt). Det beror enbart på Minear, Espenson et al. Annars hade det varit sayonara nu och det skäms jag inte för att säga.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » sön jun 19, 2005 12:03

The Closer var inte i närheten av the Inside O_o

Den där mannen har definitivt ingen koll.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » sön jun 19, 2005 13:02

Jag tycker att Roush för det mesta har bra koll. Inte perfekt, men det beror ju på att vi alla är individer. Men han är inte helt bortkollrad, t.ex. så gillar han ju Rescue Me väldigt mycket och även The Shield (för att nämna två serier som jag vet är omtyckta här, men som jag inte sett [RM] eller inte klarar av att se [The Shield]). Han gillar även Veronica Mars. Så jag tycker han har en hel del koll.

Just det, håller inte med om *allt* i Roushs inlägg. Jag har inte sett The Closer och är inte dugg intresserad av att se den heller. Låter sanslöst trist.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön jun 19, 2005 15:09

Ang. Closer måste jag ju ändå säga att en serie med J.K. Simmons som regular kräver lite närmare undersökning. Det blir nog att se första avsnittet, om inte annat så för att kunna dissa serien och hävda att Inside är bättre.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » ons jun 22, 2005 2:36

Back-to-back original episodes of the new crime drama THE INSIDE will air Wednesday, July 6 (8:00-10:00 PM ET/PT) on FOX.

http://www.thefutoncritic.com/cgi/pr.cgi?id=20050621fox01

Yey!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » ons jun 22, 2005 2:42

Najs! Synd att man jobbar så att man antagligen kommer vara för trött för att titta.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » tor jun 23, 2005 14:07

Once More with Feeling!

Någon som vet vad det var för låt i slutet på avsnitt 3? Låten när de sitter i bilen?

Avsnittet var bra/okej men jag önskar de kunde avslöja mer bakgrundsfakta om t ex chefen, things need to be moving forward.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » tor jun 23, 2005 14:33

Artikel:
http://www.weeklystandard.com/Content/Public/Articles/000/000/005/725fzors.asp?pg=1

Härligt med människor som dissar reality-serier. :P
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tor jun 23, 2005 17:31

1.03 Med tanke på serie-seriemördarens intresse för Webster vid mordplatsen skulle jag tro att hans förflutna är viktigare än att presenteras som bakgrundsfakta. (Han är lite som River i den bemärkelsen.) Lägg också till vad Rebecca sa om mördaren i bilen -- spciellt då hon verkar ha svårt att skilja på förfluten tid och nutid när hon hyperprofilerar.

Eftersom jag ogillar who-done-it's kändes det här avsnittet klart bättre på handlingsfronten än de tidigare.

Wonderfalls och Inside 1.3-spoilerHon som spelade nunnan gästskådespelade.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre jun 24, 2005 0:28

Fuck me. No, seriousley... Fuuuck me. This was good.

Jag har varit lite osäker på Rachel Nichols, och under större delen av avsnittet trodde jag faktiskt att mitt inlägg här skulle gå nåt i stil med "Jag är fortfarande inte övertygad om att Rachel Nichols är helt rätt för rollen, men det gör inte så mycket eftersom alla andra är såpass bra. Framför allt Peter Coyote. Jag älskar Peter Coyote." Något sådant. Sedan kom scenen...
där Rachel profilerade mördaren
... och jag är numera helt säker. Rachel kicked serious acting ass in that scene. Hela slutet var riktigt creepy. Gåshud bara jag tänker på det.

Och älskar fortfarande Peter Coyote, för den delen.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Off » fre jun 24, 2005 2:24

1x03
Suveränt. Gillade fallet, gillade humorn, gillade skådespelandet även om det fortfarande finns en del brister i Ms Nichols register. Det enda som inte får hända är att serien fortsätter med Cotw
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav carre » fre jun 24, 2005 11:40

jag är så nyfiken på vad som står under spoilertagarna. iiiiihh!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film