Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » tor maj 26, 2005 10:16

Det är kaos bland Lost-avsnitten på TPB som vanligt. Vilket är det man ska ladda hem egentligen? :? Illyria?

Edit: Nu har jag påbörjat Lost.S01E24-E25.HDTV.XviD.PROPER-LOL så får vi se hur det går...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » tor maj 26, 2005 10:23

Det går inte att ladda hem fel för det är ett dubbelavsnitt du ska ladda hem, 24-25 lol-releasen, så du har hittat rätt :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav JRT » tor maj 26, 2005 10:26

13.1% klar... sakta men säkert framåt...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor maj 26, 2005 10:37

Tack Illyria! :) Synd att jag måste iväg att jobba nu bara, så jag får fortsätta nedladdningen när jag kommer hem. Om typ 9 timmar. :(

Jaja..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav JRT » tor maj 26, 2005 10:40

Tinwiel skrev:Tack Illyria! :) Synd att jag måste iväg att jobba nu bara, så jag får fortsätta nedladdningen när jag kommer hem. Om typ 9 timmar. :(

Jaja..

Biter datorn sönder saker för dig om du lämnar den på när du går hemifrån?

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor maj 26, 2005 10:55

JRT skrev:
Tinwiel skrev:Tack Illyria! :) Synd att jag måste iväg att jobba nu bara, så jag får fortsätta nedladdningen när jag kommer hem. Om typ 9 timmar. :(

Jaja..

Ja, ungefär. :? ;) Den är lite "instabil" om man säger så... Kräver ständig övervakning. :(
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav JRT » tor maj 26, 2005 11:01

Tinwiel skrev:
JRT skrev:

Jaja..

Ja, ungefär. :? ;) Den är lite "instabil" om man säger så... Kräver ständig övervakning. :(

Kompostgallerhage och lite sysselsättning. Ett märgben kanske. Inte på tangentbordet bara, det blir så kladdigt... :D

Ooh, 31%

Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 26, 2005 12:19

Jag blev förresten imponerad av http://eztvefnet.org/ , det gick mycket snabbare än TPB. Låg på ca 400k/sek i genomsnitt.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » tor maj 26, 2005 12:39

Illyria skrev:Säsongsfinalen (24-25): När båten exploderade, var Jin ombord då? Michael var i vattnet och Sawyer hade tidigare hoppat i vattnet?

Nej så gick det inte till.
Sawyer drog sin pistol men en av skurkarna skjöt honom innan han han skjuta. Så Sawyer blev skjuten och ramlade i vattnet och Jin hoppar efter honom.
Så ingen var på båten när den exploderade, men Hur ska dom överleva och komma i land nu? Speciellt Sawyer som blev skjuten (efter noggran undersökning ser det ut som det är i hans vänstra axel han blir skjuten.).
Jag undrar vad det var för några skurkar och hur allt hänger ihop. Dom kanske typ vaktar ön så att ingen kan lämna den, eller komma dit heller.
Jag trodde att Ethan hade tagit "normala" kläder från någons väska för att passa in bland folket, men eftersom dom här skurkarna såg normala ut så kanske alla dom är normala. Jag hade tänkt mig något mer i stil med primitiva djungelmänniskor.

och priset för bästa säsongsavslutning går till.... LOST. utan tvekan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 26, 2005 12:56

Det är obeskrivligt jobbigt att se all spoilermarkerad text just nu.... bara 4,5 timmar kvar...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » tor maj 26, 2005 15:24

"Dude..."

(24-25)Fet avslutning (lätt seriens bästa avsnitt), men cliffhangern var inte att leka med. Jag hoppas verkligen att Sawyer överlever. Jag antar att ingen dog av explosionen, men hur ska de komma tillbaka till ön?

Så The Others var ute på en båt, och såg ut som vanliga människor. Det hade jag inte väntat mig. Men då undrar jag om Ethan var en av dem, och vad de skulle göra med Walt. Var Danielles barn en pojke eller flicka? Det kan ha varit Ethan, och så blev han sådär creepy av att växa upp med The Others. Eller nåt. Det här avsnittet gjorde allting ännu mer mystiskt.

Jack måste väl ha sett vad det var som drog iväg Locke? Det lät väldigt mekaniskt. Nu känns det som att allt har en vetenskaplig (eller möjligtvis Science-Fiction-) förklaring, även om Locke verkade tro annorlunda. (Det som händer på ön, i alla fall.)

Vad som finns under luckan har jag inte en aning om, men som sagt gick det långt neråt, precis som hålet Locke drogs ner i. Men det hade en stege, så det måste ha varit tänkt för människor. Jag gissar att det är människor som har byggt "säkerhetssystemet" och stegen är vägen till något kontrollrum eller liknande.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » tor maj 26, 2005 15:38

CheeseGuy skrev:Var Danielles barn en pojke eller flicka? Det kan ha varit Ethan

Alex var en liten tjej, det avslöjades i förra avsnittet och hon bör nu vara 16 år gammal eftersom Danielle var 7 månader gravid när hon kom till ön. Om Alex fortfarande lever dvs.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav JRT » tor maj 26, 2005 16:06

Apropå Alex; visst är det en yngre tjej med på "the Others"-båten? Hon som kastar sprängmedlet. Man ser personen väldigt kort stund, men det skulle kunna vara det.

Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav Illyria » tor maj 26, 2005 16:13

JRT skrev:Apropå Alex; visst är det en yngre tjej med på "the Others"-båten? Hon som kastar sprängmedlet. Man ser personen väldigt kort stund, men det skulle kunna vara det.

Jag har kollat närmare på scenen nu och det ser ut att vara en äldre kvinna, typ i samma ålder som Danielle. Jag tror Alex finns nånstans, för bra storyline att inte ha med senare och dessutom en chans till en ny person på ön, det tror jag inte de slänger bort så lätt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor maj 26, 2005 17:35

S1-avslutningen

Suck! Ännu mer frågor utan svar. Det var det jag visste. Nu har man sett en hel säsong och ändå vet man knappt nåt emr än i första avsnittet. Zzzzzz...

Det fanns trots allt 3-4 riktigt bra scener, men denna serie går mig verkligen på nerverna. Antar dock att jag måste se i alla fall början av S2.

Tyckte ett tag att kvinnan på båten såg ut som Claire eller Boones syrra vilket fick mig att tro att vi hade en cirkelberättelse på halsen. Men sen kom jag på att deras framtida jag knappast skulle vilja stjäla Walt så...

Som sagt, riktigt irriterande att alla frågetecken är kvar. Blir lite less.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » tor maj 26, 2005 18:25

Nej, det här gjorde absolut ingenting för mig. Lost var till en början en riktigt bra serie (eller så tyckte jag bara det eftersom jag inte hade perspektiv eller distans då) som jag gradvis tappade intresset för och jag har aldrig riktigt fått tillbaka det. Och nu det här, en enda lång cliffhangerfest med extra mycket förvirring. Jag stör mig på mycket men allra mest på
"Monstret". Herregud, nu är det alltså mekaniskt? Jag börjar misstänka att inte ens författarna vet vad det är för något men nu lär ju både Jack och Locke ha sett det så något måste de hitta på. Något i den här stilen, kanske?

Nej, som serie har Lost varit alldeles för bra och underhållande för att jag ska sluta följa den. Ja, ibland har den till och med varit snudd på mästerlig; som duschscenen med Kate till exempel, genial. Men de ögonblicken har varit mer undantag än regel, tyvärr.
Lost säsong 1 får omdömet Hmm av mig (det är betyget som finns mellan Meh och Yay).

Bästa serie som avslutades/tog säsongsuppehåll den här våren: Den där om den där blondinen som knäcker fall och fäller fyndiga repliker på löpande band, Veronica-nåt.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 26, 2005 18:36

Underbar final! Verkligen bra TV! Satt helspänd hela tiden. Blev lite besviken när avsnittet slutade vid ca 84 minuter bara, länge har jag ju läst om "tvåtimmarsfinalen". Sen kom jag på att de av någon idiotisk anledning tycker att varje avsnitt är en timma bara för att det är en massa reklam mellan.

En bra säsong, fast den hade mått bättre av endast 22 avsnitt. Det var några avsnitt i följd där det verkligen inte hände mycket.

De två stora avslöjandena (tycker jag):
* The others, som inte är övernaturliga utan några "busar" som lever på/kring ön. Av någon anledning snor de ungar, först Rousseaus barn och nu stackars Walt. När Sayid och Charlie kom till röken, trodde jag först att det var Rousseau som hade tänt, och bara föreställt sig allt om The Others i sitt vansinne. Men nu verkar det som att de faktiskt finns, och att Ethan var en av dem.
Kan The Others vara folk som har överlevt tidigare kraschar? De kanske inte har något med monstret/luckan att göra, utan har kommit på att det enda sättet att överleva på är att sno av de andra som hamnar på ön.

* Monstret, som inte verkar ha någon synbar massa. Man ser ju Locke tydligt framifrån när han släpas, det är ju INGET bakom honom. Jack hade ju dessutom sett det när han sprang efter Locke. Monstret syns bara som svart rök ibland, men har ändå fysisk kraft att slita i folk och riva i vegetationen. Monstret verkar även bo under jorden dit det försökte dra Locke. Man vet fortfarande inte vad det var för ljus som sken på Locke från luckan, men jag antar att allt under jorden är sammanslutet, så det måste ha med monstret att göra.

Mer och mer tyder på att de är någonstans i närheten av Afrika. Locke (som verkar vara allmänbildad om det mesta) trodde att The Black Rock var från Mozambique. Jag kom inte ihåg var planet var ifrån, men var inte det också från Afrikas östkust?

Tråkigt med flotten, inte alls vad jag väntade mig. Jag tror att alla som är kvar på flotten överlever, de klänger nog kvar och så flyter den iland.

Det är fortfarande en hel del som är oklart, förutom det uppenbara. Varför är Locke så hemlighetsfull med vad han har sett? Var kom den tjocka elkabeln som ledde upp från stranden ifrån? Var det Rousseau eller The Others som skapade röken?

I övrigt, verkligen bra avsnitt med alla små flashbacks. Särskilt Hurley när han rusade till planet, fastän den scenen var lite väl lång. Bra scen i slutet också när alla hade stigit på.

AKS: Jag håller inte riktigt med, man har ju fått veta massa saker! En bra cliffhanger är dessutom något som garanterar att man är nyfiken på att fortsätta att se nästa säsong. Antingen gillar man cliffhangers eller inte, men det är så JJ Abrams gör sina serier, Alias har om möjligt ännu värre cliffhangers i slutet av sina säsonger.

Ang. min tidigare profetia:
Arzt dog. I knew it. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » tor maj 26, 2005 21:00

RalfiParpa skrev:Bästa serie som avslutades/tog säsongsuppehåll den här våren: Den där om den där blondinen som knäcker fall och fäller fyndiga repliker på löpande band, Veronica-nåt.

I love you!!

Y-S: Jag har ingenting emot cliffhangers. Tror inte jag så nåt om det heller...

Det jag har nåt emot är att vi inte fått ett enda vettigt svar på ett enda mysterium. *Nåt* hade de ju kunnat gett oss. Nu har vi sett the Others, men vi vet ändå inget mer. Trots allt kanske de inte heller är vad de verkar vara.

Sen har jag inget emot cliffhangers, som sagt. Men ge mig ett ben att gnaga på innan ni dinglar moroten framför näsan på mig. Nu fick jag ju ingenting!!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor maj 26, 2005 21:04

RalfiParpa skrev:Bästa serie som avslutades/tog säsongsuppehåll den här våren: Den där om den där blondinen som knäcker fall och fäller fyndiga repliker på löpande band, Veronica-nåt.

Ingen protest från mig :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tor maj 26, 2005 21:12

Illyria skrev:

Ingen protest från mig :)

:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 26, 2005 21:28

Jag tror att VM är så populär för att alla tonårskillar på forumet har förälskat sig i Kristen. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » tor maj 26, 2005 21:35

Fast den förklaringen funkar ju inte på mig, Illyria och Tinwiel. Jag personligen har ju ett enormt Logan-crush, men det är ju tack vare det fantastiska manuset och Jason Dohring. Logan, Logan... sweet one.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor maj 26, 2005 22:17

Yog-Sothoth skrev:Jag tror att VM är så populär för att alla tonårskillar på forumet har förälskat sig i Kristen. :)

Mä.

Kanske för att hon är en jätteduktig skådespelerska med ofantligt stor charm? Att serien är rolig, har ett underbart far/dotterförhållande, och en psychotic jack-ass som visade sig vara en fascinerande karaktär? Kanske för att den har potential att bli ännu bättre?

Sen har vi ju alla en tv-crush i Kristen, det är ju sant, det är redan konstaterat. :)

:lovebunny:

Ja, jag vet inte. Jag vet bara att jag höll på att avlida av spänningen innan VMs säsongfinal, men Losts säsongsfinal har jag inte sett än. Sparar den nog till senare ikväll eller tills imorgon. Den kommer säkert att vara spännande, och jag tycket att Lost är en helt ok serie, bitvis väldigt bra, men jag blir inte tossig av förväntan inför nästa avsnitt.
Senast redigerad av Tinwiel tor maj 26, 2005 22:53, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » tor maj 26, 2005 22:29

Yog-Sothoth skrev:Jag tror att VM är så populär för att alla tonårskillar på forumet har förälskat sig i Kristen. :)

Du räknar med dig själv då också? :P

VM fungerar redan så perfekt på många (nästan alla) plan och dessutom med än större potential runt hörnet. Det känns nästan som att ha hittat en ny Buffy s1 och därför är jag kär i serien. Dessutom är de flesta även på Tv-land som gillar serien varken killar eller tonåringar.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Peppe » tor maj 26, 2005 22:49

giggedi giggedi, ALLA har förälskat sig i kristen
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 26, 2005 22:54

Illyria skrev:

Du räknar med dig själv då också? :P

Nä, jag är en gammal, gammal man (25), och fröken Bell är alldeles för ung för mig. :)

Ang. vilken som är bäst, Lost eller VM... båda serier är välskrivna, har spänning (förutom Lost som tråkade ut i några avsnitt), bra skådespelare, bra mysterier. På den punkten håller de jämn kvalitet för mig... rent manuskriptmässigt. Fast den ena utspelar på en tropisk ö med mycket snygga miljöer, har abstrakta mysterier och övernaturliga element, medan den andra handlar om high school-ungdomar som spelas av/beter sig som 25-åring. Även om VM är välgjort så kan den aldrig bli bättre än Lost, såvidare inte Lost börjar suga väldigt mycket mer än vad den redan gör.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » tor maj 26, 2005 22:56

Y-S: Du är så ung och naiv att du inte ens inser då du har fel. Ah, påminner mig om mina högstadieelever...

;)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » tor maj 26, 2005 23:05

AKS skrev:Y-S: Du är så ung och naiv att du inte ens inser då du har fel. Ah, påminner mig om mina högstadieelever...

Det står inte i födelsedagstråden hur gammal du är, så jag kan inte försöka mig på någon spydig kommentar om din ålder, men eftersom du undervisar högstadieelever antar jag att du är 25+. :)

I många avseenden är jag nog på en högstadieelevs nivå. Jag tycker det är lika roligt med öl, datorer och hårdrock som jag gjorde när jag var 15, däremot krävs det mer än en blond tandpetare till flickglin med blåa ögon för att jag skall dyrka en hel TV-serie. ;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » tor maj 26, 2005 23:17

Yog-Sothoth skrev:Ang. vilken som är bäst, Lost eller VM... båda serier är välskrivna, har spänning (förutom Lost som tråkade ut i några avsnitt), bra skådespelare, bra mysterier. På den punkten håller de jämn kvalitet för mig... rent manuskriptmässigt. Fast den ena utspelar på en tropisk ö med mycket snygga miljöer, har abstrakta mysterier och övernaturliga element, medan den andra handlar om high school-ungdomar som spelas av/beter sig som 25-åring. Även om VM är välgjort så kan den aldrig bli bättre än Lost, såvidare inte Lost börjar suga väldigt mycket mer än vad den redan gör.

För bara två månader sedan så tyckte jag det också det, men efter uppehållet så lyfte VM rejält för mig. Då började jag verkligen bry mig om serien på ett sätt som jag aldrig har gjort om Lost. Tack vare VM känns det t.om. som att jag kan överleva utan problem utan en fortsättning på Buffyverse. (Problem? Jag?)

Angeånde Kristen: Nu tycker jag kanske inte att hon är så snygg som många andra här, men vafan, hon är ju extremt charmig och en fantastisk skådespelare.

LWes skrev:och priset för bästa säsongsavslutning går till.... LOST. utan tvekan.

Själv tycker jag att 24-finalen ägde det mesta (eller allt) den här säsongen. (Men jag är ju ganska besatt av den serien förstås.)

Just det, en sak till om Lost 1x24-25
Det var kul att Artz kommenterade att det bara var en grupp på ön som gjorde allt viktigt, och att alla andra hamnade i skymundan.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Gordo » fre maj 27, 2005 0:12

Har precis sett finalen och jag är mållös! Vilken avsnlutning :eek:

Loved it!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film