Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » ons maj 11, 2005 13:56

Hehe, för mig går det toksnabbt. Det ser ut att vara färdigt inom två minuter! Avsnittet finns förresten på btefnet nu.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » ons maj 11, 2005 14:00

CheeseGuy skrev:Hehe, för mig går det toksnabbt. Det ser ut att vara färdigt inom två minuter! Avsnittet finns förresten på btefnet nu.

Jag tog min från btefnet och den är färdig om 1 minut! Jag ska se det med en gång!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons maj 11, 2005 14:02

Till att börja med gick nerladdningen väldigt snabbt jämförelsevis men nu går det mycket långsammare, nere i 40-50 kb/s bara... men jag är inte lika otålig längre, avsnittet är ju på väg ner nu ivarjefall :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » ons maj 11, 2005 14:02

Idag var fanimej TPB snabb, jag fick ner avsnittet på ca 10 min. Taskigt att behöva vänta till 19.00. :(
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav OPIOO » ons maj 11, 2005 14:11

Äntligen! Nu ska jag se avsnittet. Sharar det på DC också för de som har problem med torrents.
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion

Inläggav RalfiParpa » ons maj 11, 2005 14:47

Veronica Mars 1x22
Manlighet, vad är det? Jag grät. Ja, jag vågar nog erkänna det; jag fällde tårar. En TV-serie har inte fått mig att göra det sedan "The Grave". Helvete, vilken serie och vilken avslutning.

Det var efter att Veronica släckt Keith med filten. Herregud, Kristen, vilket skådespel.

Illyria: :)
(den första smiley jag använt här, tror jag)
Senast redigerad av RalfiParpa ons maj 11, 2005 15:02, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » ons maj 11, 2005 15:00

Börja skriv vad ni tycker för sjutton gubbar!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav OPIOO » ons maj 11, 2005 15:04

Helvete, vad bra det var!

Aaron, alltså. Var väl kanske han som kändes troligast innan avnisttet. Dock tyckte jag det var så välgjort att jag inte blev besviken över att den där stora överraskningen inte infann sig. Väldigt många härliga scener, jag gillade särskilt när man fick veta att Keith är Veronicas far, då blev det ett antal tårar. :P
Kul slut också. Jag fick känslan att det var Duncan som kom och knackade på. Gillade verkligen honom i detta avsnitt för övrigt.
Och sen får jag inte glömma Logans underbara replik i förhörsrummet: "Wow. How many episodes of NYPD Blue did you have to watch to get that finger thing right?" (eller något liknande). Garvade högt åt den.
Tyckte sammanfattningsvis att detta var ett underbart avsnitt, helt klart det bästa VM-avsnittet.
Användarvisningsbild
OPIOO
Minion

Inläggav Illyria » ons maj 11, 2005 15:33

Oj, nu börjar kommentarerna trilla in också, jag har ännu inte börjat titta pga lite konstiga omständigheter. Precis när jag fått hem avnsittet började det åska ordentligt här och jag stängde av strömmen som förebyggande åtgärd och sen vägrade datorn starta igen :eek: Men efter den fått vila lite fungerade allt igen och snart har jag pustat ut från det dramat så jag kan börja titta på VM. Äntligen!

RalfiParpa: vad är smileyn för, något i spoilertaggen? :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Gordo » ons maj 11, 2005 15:52

Jag har fortfarande inte fått ner avsnittet. Det är supertrögt, började ladda ner GG samtidigt och det tog en timme.

Blä, jag vill ju se det nu!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika

Inläggav Illyria » ons maj 11, 2005 16:57

Illyria skrev:SpekulationAaron Echolls dödade Lilly för de hade en affär och hon hotade att avslöja den. Duncan är den som hittar Lilly och får en blackout pga chocken, hans föräldrar upptäcker Lilly och Duncan vid poolen precis efter och därför trodde de att Duncan var skyldig. Keith är Veronicas riktiga pappa, det kommer komma någon käpp i hjulet för Logan och Veronica.

1x22: Det är nästan så jag måste geniförklara mig själv! ;)

Fast samtidigt så skrev jag ju att jag gärna hade blivit överraskad, och visst fanns det överraskningar i avsnittet ändå som jag kommer kommentera senare, måste bara smälta allt först. Kan ju börja med slutet; vem knackade på dörren? Alla tänker säkert att det antingen måste vara Logan eller Duncan, men det kanske är Wallace, BFFs and all? :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » ons maj 11, 2005 17:00

Illyria skrev:RalfiParpa: vad är smileyn för, något i spoilertaggen? :)

Illyria skrev:1x22: Spoiler:
Det är nästan så jag måste geniförklara mig själv!

Nu vet du. Hatten av för Illyria.
Senast redigerad av RalfiParpa ons maj 11, 2005 17:03, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav LWes » ons maj 11, 2005 17:01

1x22
Alltså, jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här avsnittet. Det var ju inte direkt någonting som jag kännde var överraskande.
Allt var ju faktiskt sånt som vi gissat på tidigare.
Lite läskigt var det när Veronica blev jagad, men eftersom vi visste att hon skulle klara sig så...
Jag tycker inte att vi fick några svar på varför mamman stuckit från stan til latt börja med. Var det för att hon drack? För det var ju väldigt tråkigt att det inte var något intressantare.
Wallace var ju inte med så mycket heller, vilket var tråkigt.
Vad gjorde Weevil i avsnittet? Han gick runt och var arg på Logan. Kul...
Bra att mamman stack. Henne ville ingen av oss ha.
Jag kan inte påstå att jag kommer dö över sommaren för att jag vill ha svaret på cliffhangern. Jag tycker att slutet var lamt. Inte alls spännande.
Så även om avsnittet var helt fantastiskt, så tror jag faktiskt (tro det eller ej) att jag är lite besviken! Jag kan inte komma ihåg förra gången jag blev besviken på en tv-serie.
Jag vet inte hur dom skulel kunna ha gjort det bättre dock.
Ett fantastiskt avsnitt var det trots allt, kanske det bästa, kanske inte, jag vet inte.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » ons maj 11, 2005 17:07

Helt jävla fantastiskt. Givetvis säsongens bästa.

Vad hände med Logan egentligen? Sist vi såg honom (eller har jag missat något?) så stod han på bron och tänkte kanske hoppa. Antingen hoppade han eller så tog Weevil och hans gäng hand om honom. Inte för att cliffhangers alltid är fel, men jag vill verkligen veta hur det där slutade.

Och eftersom kamerorna tillhörde Aaron så är väl Logan inte "ond"? EDIT: Dvs Veronica har ingen anledning att ogilla Logan.
Senast redigerad av CheeseGuy ons maj 11, 2005 17:26, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tob » ons maj 11, 2005 17:15

Herregud vad dramatiskt det har varit här nu i en halvtimme...kommer hem. Strömmen är borta, åskar som fasiken, telefonen ur utslagen och enligt min syster så small kökstvn av. Det tog ungefär 30 sekunder innan jag förstod möjliga konsekvenser av detta. Ingen ström - Ingen Veronica....tänk om datorn har slåtts ut också - ingen Veronica...rusar upp slår på min laptop och kör med batterit och det fungerar. Något lättad i ca: 10 sekunder innan jag kommer på att adsl modemet kan mycket väl har slagits ut, det är ju känsligt, baah...börjar darra, springa omkring och mår allmänt åt helvete.

10 minuter senare kommer strömmen, och med en grymm lättnad så kontrollerar jag internet. Bra längesedan jag var så här nervös. Nu skall man bara försöka få ner det också, men det känns som pettitesser i nuläget.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav RalfiParpa » ons maj 11, 2005 17:21

LWes:
Jag tycker det viktiga med det här avsnittet inte nödvändigtvis var vad som hände utan snarare hur det hände, och sett från den infallsvinkeln blev jag verkligen inte besviken, snarare överväldigad. "Seriens bästa avsnitt" är allt en grav underdrift i det här fallet. Jag måste erkänna att jag blev i alla fall lite överraskad när det visade sig att det var Aaron, trots att jag bara några minuter tidigare läst teorier som pekade mot honom. Det var givetvis inte lika vågat som att låta Duncan eller Logan vara mördaren men helt klart ett tillfredställande slut ändå.
Sedan måste jag slå ett slag (eller flera) för hur oerhört snyggt det här avsnittet var, ungefär som Angel-avsnittet "Are You Now or Have You Ever Been". Stämning, musik, skådespel och allt annat var på topp hela avsnittet igenom. Känn hur rysningar börjar sprida sig längst ryggraden när Veronica och Duncan ser på bandet och sparsmakad pianomusik kommer in. Och känn hur hotfullt och noir-igt allt blir när Veronica kör bil ensam i mörkret.
Och angående slutet, här låter jag en bild säga mer än mina tusen ord:
"I was hoping it would be you."

EDIT: Stavfel och lite felformuleringar.
Senast redigerad av RalfiParpa ons maj 11, 2005 17:47, redigerad totalt 8 gånger.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Illyria » ons maj 11, 2005 17:24

RalfiParpa skrev:Nu vet du. Hatten av för Illyria.

Hoho, Rob Thomas & co borde anställa mig till nästa säsong ;)
CheeseGuy: Nej, Logan är inte ond, han är precis sådär sappy som han varit sedan han blev kär i Veronica.
LWes: du borde läsa den där artikeln (om du inte redan gjort det) som AKS länkade till igår, tog upp sånt du nämner...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons maj 11, 2005 17:25

Satan i gatan! Så ska en säsongsavslutning tas. Ser att det dykt upp några kommentarer sedan jag började skriva mina små ord, men såhär mycket text tar ett tag att plita ner.

Mördaren. Aaron Echolls. Tja, jag är inte besviken. Avslöjandet kändes visserligen inte som någon större överraskning, men det gjorde heller ingenting alls eftersom man skötte det som man gjorde. Villospår in i det sista och det kändes verkligen som om det kunde gå och vilket håll som helst. Men framför allt så lät man inte bara Aaron slås i handbojor efte det stora avslöjandet, utan man spelade vidare, spelade ut en rejäl dos action och drama. Gillade förresten verkligen fighten mellan Aaron och Keith, som kändes riktigt rå och brutal, och jag tappade hakan en aning när det faktiskt började brinna. Lite synd att förlora karaktären, eftersom jag tillhör dom som verkligen gillade honom, men i slutändan kan jag inte klaga. Vad vore det för poäng om mördaren var någon jag ville bli av med? På det hela taget väldigt, väldigt snyggt skött. Och framför allt lyckades man undvika att trampa i dom fällor t ex Murder One eller Twin Peaks (beroende på vem du pratar med, antar jag) snubblade i.

I början av avsnittet var jag rädd för att finalen skulle kännas en aning platt efter förra veckans intensivitet, ett tag verkade det luta åt det, men jag hade fel och för det är jag evigt tacksam. Rob Thomas rockar gatan!

Faderskapet. Wow. Bara... wow. Visserligen borde jag känna mig besviken, eftersom jag verkligen gillade möjligheten att Thomas & Co skulle ha så pass stora testiklar att de vågade låta två syskon (om än halv-varianten) ha sex på bästa sändningstid, men scenen när Keith berättar för Veronica härskar all möjlig materia att det är värt det. Med risk för att låta min beryktade manlighet ta skada; jag kunde inte hålla tårarna tillbaka. That tsunami ain't got shit on me. Lysande. För att inte tala scenerna med Veronicas mamma. En av flera plottar som förs över i nästa säsong, och det älskar jag. Känns som om karaktärsutvecklingen kommer få ett rejält uppsving hädanefter.

Cliffhangern. Gah, vem var det? Wallace? För Veronica behöver en vän, och eftersom hans mamma är på sjukhus med Keith bör han veta vad som hänt och därför, som sig bör om man är bästa vän, skynda till bästa vännens sida. Kanske Duncan, eller möjligtvis Leo? Veronica kan nog tänkas behöva en vän överhuvudtaget. Är det Logan, och allt är okej? För att han på nåt sätt lyckades smita undan stora stygga bikergänget. Eller är det Weevil? För hon vet att han tror Logan är skyldig, och hon är glad att han knackar på innan han gör nåt dumt? Eller är det Weevil som har gjort något dumt, och Logan ligger på botten av sjön eller i en gränd sönderslagen? Måste säga att jag hoppas på det sista, det låter som bra grund för drama i säsong 2.

Kristen Bell. Vilken pärla, vilken stjärna. Underbar. Underbart att få se henne spela ut hela registret här. Överlag kändes karaktärerna intressantare än på länge. Duncan behövde inte ens gå i psycho-mode för att undvika tråk-epitetet. Weevil lyste till efter att ha haft för lite att göra ett tag och lovar gott inför framtiden. Lite för lite Wallace, kanske, men dels har grabben trots allt haft en rejäl dos utveckling under säsongen, dels är jag glad att man inte försökte tvinga in honom i upplösningen bara för sakens skull. Det hände tillräckligt mycket ändå. Han får fler chanser. Och så Logan. Bättre än någonsin. Efter idag är jag verkligen glad att han inte var mördaren, trots allt.

Summering. Lite ojämn säsong, men som första säsong får man räkna med det, och serien har haft mycket att leva på ändå. Inser ni att den här tråden är 52 sidor lång nu? Jämfört med de andra trådarna för enskilda serier är den helt klart ohotad. Fantastiskt. Dom två sista avsnitten har helt klart varit säsongens bäst, och finalen, tja, det är som jag sa såhär en säsongsavslutning ska tas. Fullmatat, känslosamt, dramatiskt och sällan har jag känt mig mer tacksam för vetskapen att en säsong två är garanterad.

Det var nog allt för stunden. Mycket att säga, och jag kan inte tänka mig att allt är sagt. Klart är i alla fall detta, att Veronica Mars första säsong slutade med en vinnare. Jag är glad och nöjd, allt över förväntan.

Kristen Bell!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Ai » ons maj 11, 2005 17:28

1x22
Logan på bron. Weevil kommer. Vad hände? Säg bara inte att det är nästa säsongs mordgåta!

Annars - MYCKET bra! Tyckte nästan att sista scenen kändes lite onödig, trots att det alltid är skönt med en liten klippklamrare.

Slagsmålet mellan Keith och Aaron utan musik hade mig på nålar, väntade mig hela tiden att Aaron skulle döda Keith och tända eld på frysen och sen skulle det vara slut för säsongen.

Snyftscen nr 1: Keith och Veronica på soffan! Mina hormoner fick verkligen sitt lystmäte där och tårarna bara sprutade.

Snyftscen nr 2: "Who's your daddy?"

Mycket pappa-dotterscener som jag faller för just nu.

Det var vad jag kan komma på just nu - men det kan ju bli mer senare.

Sen dagens synska pris till Illyria! Jösses! Du beskrev ju nästan hela avsnittet in i minsta detalj! 8)

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav adolvsson » ons maj 11, 2005 17:32

Oh, en sak jag glömde angående musiken:
Garbage, och användandet av deras "Bad Boyfriend". Grymt bra låt, en av de bästa från Bleed Like Me (deras senaste, för den oinvigde), en skiva som jag är oerhört förtjust i och faktiskt lyssnade på när jag gick för att köpa glass precis innan avsnittet. Härligt sammanträffande, och jag trodde jag skulle trilla av stolen av ren och skär upphetsning när låten dök upp i VM.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » ons maj 11, 2005 17:36

Jag måste få skriva mina första intryck utan att ha läst era tidigare kommentarer. Sorry.

1.22
Well, bästa avsnittet hittills på säsongen enligt mig trots en del jobbiga skräckfilmsklichéer. Och hey, jag och Illyria hade helt rätt i våra teorier! Aaron + Lilly sitting in a tree...

Slutet! Vilken *grym* cliffhanger... Det *borde* ju vara Logan hon vill ska komma för att be om ursäkt o dyl. Men jag tvivlar starkt på att Logan är i det tillståndet att han kan vandra upp till Veronicas dörr och knacka på den. Jag tror nämligen att Weevil gett honom en rejäl omgång. Men att hon skulle vänta på Duncan... sister-banger Duncan. Trots allt "visste" han då han hade sex med henne att Veronica var hans syrra. Kändes mer som en pity-grej då hon berättade för honom att hon var hans syster inte en "let's hook up again"-grej.

Härligt att bli av med Veronicas mamma även om det var hemskt för Veronica. Och kärringjäveln snodde *ännu* mer pengar från sin man/dotter. Biatch!

Som sagt, enda nackdelen med detta avsnitt, *enda* nackdelen, var de där skräckfilmsklichéerna. Tyckte inte riktigt de klarade av de momenten.

Men så fantastiskt var detta avsnitt!! Ska se om det igen ikväll. Iiiih!

Nu ska det bli spännande att läsa vad ni tycker.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons maj 11, 2005 17:41

Ai skrev:1x22
Logan på bron. Weevil kommer. Vad hände? Säg bara inte att det är nästa säsongs mordgåta!

Man kan ju hoppas.[/spoiler]
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons maj 11, 2005 17:41

AKS skrev:Som sagt, enda nackdelen med detta avsnitt, *enda* nackdelen, var de där skräckfilmsklichéerna. Tyckte inte riktigt de klarade av de momenten.

I'm gonna go ahead and, well, not agree with you on this one ;) Klichéer har ofta blivit klichéer för att dom fungerade, och i vissa fall fungerar dom i allra högsta grad fortfarande. Som här. Kanske för att hela serien är en flirt med en annan klassisk typ av film, film noir, passar dom så bra har. Min egen högst personliga åsikt, naturligtvis, men så är jag ju också svag för både bra noir, dålig skräckfilm och dess allehanda klichéer.

Okej, jag gillar bra skräckfilm också. Bäst att lägga till det.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Peppe » ons maj 11, 2005 17:41

1x22
bästa avsnittet den här säsongen!
håller med ralfipappa det är inte vad som hände utan hur det hände.
den bästa scenen var den med keith å veronica i soffan helt klart, kunde inte hålla mig där!

väntade oxå hela tiden på att keith skulle bli mördad där, serien skulle blivit tråkigare utan honom för jag gillar scenerna mellan han å veronica... tur att det inte blev så ;p
hoppas att det är wallace som kom i slutet där, gillar inte om det skulle vara logan lr duncan.

PS. veronicas mamma hatar henne så otroligt mkt, när hon tog pengarna i slutet... så otroligt själviskt

längtar till andra säsongen!
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav AKS » ons maj 11, 2005 17:49

1.22
Hey, jag hade ju samma teori som Illyria! Och nu får hon allt cred. Snyft! :D

Nej, gillar fortfarande inte skräckfilmsklichéerna. För de fungerade inte för mig. Kom att tänka på Scream 2 där i bilen osv.

Vill sälla mig till de som fällde en hel del tårar i detta avsnitt. Faderskapsgrejen. Tårar. Veronicas farväl till Lilly. Tårar. Pappa Kanes oerhörda sorg, ilska och förtvivlan. Tårar. Pappa Kanes smärta kunde jag nästan känna genom rutan/bildskärmen.

Det måste bara vara Wallace som står utanför dörren. Med en Duncan som hon knappast helt plötsligt längtar efter och en Logan som antagligen behöver sjukhusvård så måste det ju bara vara Wallace. Han vet ju dessutom att Keith är på sjukhus och vill kolla sin BFF.

Strålande insatser från alla i detta avsnitt, men Kristen Bell och Jason Dohring är som vanligt standouts. Dohring på bron... Helt lysande. Och förhörscenen (eller *försöket* till förhör). Fantastiskt. Och Kristen genom hela avsnittet.

Tack gode gud för S2!!
Senast redigerad av AKS ons maj 11, 2005 18:08, redigerad totalt 2 gånger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » ons maj 11, 2005 17:55

AKS skrev:1.22
Det måste bara vara Wallace som står utanför dörren. Med en Duncan som hon knappast helt plötsligt längtar efter och en Logan som antagligen behöver sjukhusvård så måste det ju bara vara Wallace. Han vet ju dessutom att Keith är på sjukhus och vill kolla sin BFF.

Eller Weevil. Jag tvivlar på att Veronica inte insåg vad han skulle kunna ta sig till med Logan, bad biker boy och allt, och därför hoppas att det var han för att kunna säga; "hey bad biker boy, jag hade fel, se nu till att inte sparka rumpan av min Logan." Or something to that effect.

Strålande insatser från alla i detta avsnitt, men Kristen Bell och Jason Dohring är som vanligt standouts. Dohring på bron... Helt lysande. Och förhörscenen (eller *försöket* till förhör). Fantastiskt. Och Kristen genom hela avsnittet.

Här vill jag bara shouta till ett medhåll. Medhåll!!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav CheeseGuy » ons maj 11, 2005 17:57

Illyria skrev:CheeseGuy: Nej, Logan är inte ond, han är precis sådär sappy som han varit sedan han blev kär i Veronica.

Bra, jag var rädd att jag hade missat något där. Då blir det förhoppningsvis mer LoVe nästa säsong!

Lite mer tankar om avsnittet (det tar ett tag att smälta allt):
Jag håller med om själva avslöjandet. Det var inte helt oväntat (tack vare Illyrias teori), men utförandet var som sagt så bra att det inte gjorde så mycket. Dessutom var det bra att Aaron inte dog, för jag vill se mer av honom.

Scenen där Keith berättar för Veronica att han är hennes pappa var fruktansvärt bra. För första gången grät jag under ett VM-avsnitt.

Den sista delen där Veronica blev jagad var grymt spännande, även om jag visste att de skulle klara sig. Och fighten var som sagt riktigt bra.

RT har ju lovat att alla regulars ska komma tillbaka nästa säsong, så jag antar att situationen med Logan löste sig. (Men jag tycker ändå att det är dåligt att vi inte fick veta hur.) Och då tror jag faktiskt att det var han som kom i slutet. Jag antar att det var någon som hade påverkats mycket av lösningen på mordet (och behövde prata med Veronica). Det utesluter Wallace. Duncan hade hon redan pratat med, och det kändes som att det var avslutat. Det var knappast någon av föräldrarna. Då återstår (av de viktiga karaktärerna) Logan och Weevil. Av de två känns de självklart att det var Logan. (De behövde ju verkligen prata.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » ons maj 11, 2005 18:02

Slutet gjordes nog medvetet tvetydigt för att just sådana här diskussioner skulle uppstå på VM-forum. Men ändå.

För mig är det otvivelaktigen Wallace som står där utanför dörren, beredd att lyssna förstående. Veronica behöver någon att prata med, en riktig vän, och sådana har ju våran bedårande hjältinna som bekant inte i överflöd. Logan behövs också, men inte riktigt än. Wallace, do your thing!
Senast redigerad av RalfiParpa ons maj 11, 2005 18:11, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » ons maj 11, 2005 18:09

1.22Riktigt riktigt riktigt bra avsnitt. Jag tyckte det enda dåliga var cliffhangern. Sättet hon säger det på gör att det bara kan vara Wallace. Det är för mycket mellan alla andra karaktärer.

Jag gillade Veronicas mamma. Inte gillade gillade, utan mer eftersom de tillät henne vara hemsk och egoistisk in i det sista. Ungefär på samma sätt aom Aaron. Lite tråkigt att han försvinner.

Logan på bron var "whoa". Han är den siste som borde varit där, speciellt ensam. Med tanke på att Veronica vet att Weevil tror att Logan var inblandad i Lilys död så borde någon ha försökt kontakta honom också. Weevil är ju inte den mest stabila personen själv.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav monkeyboy » ons maj 11, 2005 18:10

Veronica i luuuv you, luuv you, luuv you, luuuuuuuuuv you
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

FöregåendeNästa