Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav qarlsson » mån feb 21, 2005 3:42

Illyria:

Nope, Nu i efterhand ser jag ju att alla tecken fanns där, men jag missade det verkligen (!) Heh..
Jag måste säga att jag verkligen gillar den här serien. Det är så mycket som är tilltalande i fråga om kvalité, utformning, attityd, ren jävla coolhet och.. musik! Musiken är en ständigt medveten faktor som är vald med fingertoppskänsla. En scen som jag gillar (minns inte avsnittet) är när Veronica och Troy sitter i bilen med radion på i bakgrunden och Veronica, under konversationen, avslappnat säger "I really like this song" (ang. The Postal Service - Such Great Heights) - varav man själv, som suttit och nynnat med, utbrister "hell yeah!!" :) Och hur dom vidare använder Such Great Heights tematiskt, i resterande delen av avsnittet. Bloody brilliant!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » mån feb 21, 2005 22:54

Matt Roush på TV Guide:

Question:
Do things look good for a second season of Veronica Mars? I've never watched a UPN show before so I'm not clear on how they interpret lower ratings. Are Veronica's ratings too low even for UPN? — James

Matt:
The numbers could be better, but few UPN shows have generated the critical and media buzz of Veronica Mars. I'd be shocked if it didn't get a second season.

Thank you! Nu gick hoppet upp ett snäpp. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån feb 21, 2005 22:57

AKS skrev:
The numbers could be better, but few UPN shows have generated the critical and media buzz of Veronica Mars. I'd be shocked if it didn't get a second season.

Thank you! Nu gick hoppet upp ett snäpp. :)

High hopes will bust your kneecaps, lady. With a sledgehammer.
Senast redigerad av noike mån feb 21, 2005 22:58, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån feb 21, 2005 22:58

Får ha crack-pipan on stand-by ifall det värsta skulle hända mao.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån feb 21, 2005 23:16

Det är ju inget officiellt uttalande från UPN och tills dess så vågar jag inte hoppas på något och jag tror det kommer dröja till typ maj innan vi får reda på något... men det är ju inte dåliga nyheter :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav qarlsson » tis feb 22, 2005 2:02

And it keeps getting better..

sett An Echolls Family Christmas (1x10) och Silence of the Lamb (1x11) ikväll

1x10
Logan hade ett par riktigt coola kommentarer, bland annat AKS signatur-line, ljuvligt! Men hur tusan gick det med Aaron undrar man..
1x11
Storstilad entré av Weevil på polisstationen, satt och fånlog hela scenen :)
Blir ett till avsnitt innan läggdags.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav CheeseGuy » tis feb 22, 2005 11:53

Fan.

Massor av spoilers för nästa avsnitt: http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=19474

Det verkar riktigt bra, men...

Spoiler om hur mycket Alyson är med i 1x15:
"Her total screen time clocks in at two minutes and 10 seconds.".
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tis feb 22, 2005 21:32

Yay! Tvguide.com har Veronica Mars överst på sin hotlist idag!! (Och den är med på tvguide.com:s första sida -- SPOILER! Fotot på Veronica och Logan som jag råkade posta här för nån vecka sen och som kan vara en spoiler visas på denna sida! Man fattar dock varför de valde den... den får en verkligen att vilja se avsnittet.)

Detta står på Hot List (under spoilermarkering: ej för känsliga):

Veronica Mars
9 pm/ET, UPN
If the ratings-challenged series is renewed for next season, perhaps Veronica can tackle a mystery even larger than who killed Lilly Kane: Why hasn't this classy, cool and critically acclaimed show caught on? On tonight's strong episode, Alyson Hannigan (witchy Willow from Buffy the Vampire Slayer) subtly makes magic as Logan's sister while the teen investigator juggles three cases — and makes major headway in locating her mother. — Jeff Gemmill

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » tis feb 22, 2005 22:50

AKS skrev:Fotot på Veronica och Logan som jag råkade posta här för nån vecka sen och som kan vara en spoiler visas på denna sida!

Whoa! Dräggelfaktor 2 miljarder point 2 på Vonkan där.. :oops:
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » tis feb 22, 2005 23:02

Hehe. Själv gillar jag mest fotot som helhet... Kläderna, poserna, färgerna på skåp och bakgrunden osv. Ser så himla läckert ut.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » tis feb 22, 2005 23:13

Jasså du menar "petitesserna" ;) Nä, allvarligt så håller jag med. Vilket känns genomgående för hela serien - snygga och medvetna val kring foto, färgkomposition och stilfull bakgrundsdesign (oavsett om nu just det här fotot kanske är stiliserat med bildverktyg i efterhand eller ej).
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Tinwiel » tis feb 22, 2005 23:19

Mm, håller med er båda, hon är läcker och cool och fotot är läckert och coolt som helhet. :) Veronica, be mine!

Sen kan man läsa på samma sida om en viss Joss Whedon och en kommande film... Wonderwoman? Eh... ok. I have faith in Joss. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » ons feb 23, 2005 0:09

Tinwiel skrev:Sen kan man läsa på samma sida om en viss Joss Whedon och en kommande film... Wonderwoman? Eh... ok. I have faith in Joss. :)
Fast det är bara producentens våta dröm. Enligt otaliga intervjuer med Joss själv så blir det en helt egen ny film efter Serenity.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » ons feb 23, 2005 0:11

Jag gillar verkligen VM, men jag tycker ändå det är underligt att den har fått mer uppmärksamhet här på forumet än Alias, vilken jag tycker är mycket bättre om man jämför de 14 första avsnitten i varje serie.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tinwiel » ons feb 23, 2005 0:12

noike skrev:
Tinwiel skrev:Sen kan man läsa på samma sida om en viss Joss Whedon och en kommande film... Wonderwoman? Eh... ok. I have faith in Joss. :)
Fast det är bara producentens våta dröm. Enligt otaliga intervjuer med Joss själv så blir det en helt egen ny film efter Serenity.

Ok, den som skrev notisen kanske inte hade så bra koll då. Ska bli intressant att se vad Joss tar sig för, han har ju sagt att han ska hålla sig borta från tv-världen ett tag, så man hoppas ju på nån film då och då istället (inte samma sak som tv, men ändå Joss). :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » ons feb 23, 2005 0:22

Yog-Sothoth skrev:Jag gillar verkligen VM, men jag tycker ändå det är underligt att den har fått mer uppmärksamhet här på forumet än Alias, vilken jag tycker är mycket bättre om man jämför de 14 första avsnitten i varje serie.

Alias säsong 1 är inte direkt lika aktuell nu, bara för dig ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » ons feb 23, 2005 1:36

Illyria skrev:
Yog-Sothoth skrev:Jag gillar verkligen VM, men jag tycker ändå det är underligt att den har fått mer uppmärksamhet här på forumet än Alias, vilken jag tycker är mycket bättre om man jämför de 14 första avsnitten i varje serie.

Alias säsong 1 är inte direkt lika aktuell nu, bara för dig ;)

Sant... de flesta verkar dock tycka att VM är bättre än Alias. Jag undrar om det är för att VM är mer lik Buffy?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » ons feb 23, 2005 1:41

Yog-Sothoth skrev:Sant... de flesta verkar dock tycka att VM är bättre än Alias. Jag undrar om det är för att VM är mer lik Buffy?

Eller så kan det bero på att Alias är, hur ska jag säga det här? Tråkigt. VM har en över-charmig Kristen Bell, Alias har Jennifer Garner som suger ut allt liv från filmrullen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons feb 23, 2005 1:43

Yog-Sothoth skrev:Sant... de flesta verkar dock tycka att VM är bättre än Alias. Jag undrar om det är för att VM är mer lik Buffy?

Det finns likheter mellan Alias och Buffy också, men VM är väl mer likt på det sättet att det är high school, yngre karaktärer, CotW osv. Jag vet inte, kanske är det därför. VM kanske är lättare att diskutera också än Alias. Jag gillar ivarjefall Alias väldigt mycket, speciellt de första säsongerna, s4 är jag so far lite mer kluven om.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons feb 23, 2005 9:57

1x15: Wow, vilket avsnitt!
Underhållande och bra CotW, allihopa. Det där med att beskriva människor är inte det lättaste, "he had that look you know, high school kid" och så visade det sig vara Duncan... stackars Wallace fick undersöka mindre trevliga saker helt i onödan. Gillar verkligen Keith och hur han är och hanterar fallen, han är den stabila mittpunkten i serien, lite som Giles i Buffy.

Veronica och Logan låtsas vara förlovande och när Lynn visar sig vara Trina bryter Logan ihop = väldigt mycket V+L-tid i rutan och det fungerar perfekt. Dessutom verkade Duncan vara lite avundsjuk (trots Meg) på festen för att inte tala om på dansen och Trina har fått fel uppfattning om dem, vart ska det här sluta... :) Polispojken är väl söt nog men han är bara tillfällig?

Ska vi tolka det som att Lynn faktiskt är död? Och sen hittar istället Veronica sin mamma! Vad hände egentligen där på slutet, varför var Clarence Wiedman där? Stor cliffhanger och nästa avsnitt är inte förrän om hur många veckor som helst...

Underbart bra avsnitt and not a dull moment! Stora delar var det bara att le åt också och massvis med underbar dialog. Det enda som saknades var Weevil, han hade väl kunnat få vara med på ett hörn. Trina/Aly var ju inte med så mycket heller och jag vet inte rikitgt vad jag tycker om karaktären ännu... inget dåligt men svårt att säga något mer henne.

Och 80-talet var ett förjävligt årtioende minst sagt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons feb 23, 2005 10:35

Jealous of Illyria!! Och inte ens skriver du utanför spoilertaggar lite allmänt om vad du tyckte!! ;)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons feb 23, 2005 10:45

Nej det gjorde jag inte för jag själv inte brukar gilla att läsa det, men första raden är spoilerfri, där står helt enkelt: Wow, vilket avsnitt! :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav malavel » ons feb 23, 2005 11:06

Argh! Har fått ner avsnittet, men nu måste jag till jobbet. :(
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav RalfiParpa » ons feb 23, 2005 11:49

Bästa VM hittills? Jag tror fan det.

Veronica Mars 1x15
Trots att veckans fall var osedvanligt bra var det här ändå ett fullblodigt karaktärsavsnitt. Det var uppenbart att det var Trina (alltså fröken Hannigan) som befann sig på rummet men jag ramlade ändå av stolen och skrek av lycka när Trina tog av sig solglasögonen och inledde ett laddat meningsutbyte med sin brorsa;
"But if you're coming home who will play dead hooker #2 on CSI this week?"
"Maybe I can be the ring girl at one of your bum fights"
Det senare visar också att serien börjar utveckla en väldigt fin samanhållning, något som jag saknat tidigare.
Det är ganska tydligt att Leo är på god väg att bli befordrad till regular (betyder det att Weevil kommer att försvinna?) men jag gillar att även mindre framträdande karaktärer som Meg återanvänds (kan hon bli Veronicas tjejkompis?).
Ja, och så slutet förstås. Vad hände egentligen?
Jag tar det igen: Veronica Mars är det bäst som går på TV just nu och jag ser redan fram emot nästa avsnitt.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tinwiel » ons feb 23, 2005 13:20

:D :D :D Jag gillade det här avsnittet jäääättemycket!

Spoiler 1x15
Jag håller med er om att CotW var rätt så intressant för en gångs skull, och det tog inte för mycket tid bort ifrån andra viktiga saker, som Logan och Veronica. Deras samspel är härligt, och man vill bara ha mer mer mer av dom två. Veronica i Madonna-utstyrseln, man blir golvad av hennes charm! ;) Logan och Trina då? Ja till att börja med så tänkte jag bara på hur hemskt det var för Logan att inse att hans mamma kanske faktiskt var död. Sen så kan deras förhållande bli intressant om det får chans att utvecklas lite, dom verkar ju ha samma förmåga till att ge varandra gliringar. Me like.
Och cliffhangern! :eek: Jag fattade inte riktigt vad som hände, plötsligt kändes allt väldigt hotfullt, hur, vad, varför, vem? Känslan av frustration över att behöva vänta flera veckor på nästa avsnitt är stoooor. Goddamnit! Jag håller med RalfiParpa om att det här är favoriten på tv just nu. Jag kan inte förklara det logiskt, utan det är bara en magkänsla. VM måste få en andra säsong, annars blir jag ju, ja hemskt arg. :evil:
Detta avsnitt var ett av de bästa hittills, kanske i klass med Clash of the Tritons (som innehåller bästa repliken i hela serien).
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » ons feb 23, 2005 13:46

Japp, 1.15 ägde:
Aly, Aly, Aly! Hon är fortfarande för charmig i mina ögon för att lyckas få fram en riktig bitch-känsla, men jag älskade båda replikskiftena mellan henne och Logan. And while we're at it: Logan, Logan, Logan! Nu är jag mer än bara lite förtjust i honom!

CotW med ryssarna var dock hyfsat meningslöst. Hade lugnt klarat mig utan det, om det hade betytt mer tid på de andra historierna. Inte dåligt eller så, men mest bara tidsslöseri.

Jag är inte så förtjust i Leo längre dock, men jag börjar få upp ögonen för hur intressant och bra ett Veronica/Logan-förhållande skulla kunna bli (men vem fick inte det när Logan började gråta i Veronicas armar?), så länge de inte förlorar bitskheten i sitt förhållande. Vill inte direkt kalla mig för en shipper, men det är inte en intressant möjlighet.

Och, jo, intrigen tätnar nu verkligen vad det gäller Veronicas mamma och Clarence Wiedman. Väntar med spänning på fortsättningen. Hoppas både Aly och Kyle Secor återvänder snart.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » ons feb 23, 2005 14:02

caffeineaddict skrev:Japp, 1.15 ägde:
CotW med ryssarna var dock hyfsat meningslöst. Hade lugnt klarat mig utan det, om det hade betytt mer tid på de andra historierna. Inte dåligt eller så, men mest bara tidsslöseri.

Jag håller med dig, men med CotW tänkte jag mera på Meg och Duncan, det kändes intressant och lite relevant för Veronica och huvudhandlingen. Ryss-storyn var väl sådär men den tog inte så mycket tid i anspråk, så jag tyckte inte att det var nåt problem. Sen så var ju den en anledning för Veronica att be Leo om hjälp.. Bara jag får mycket Logan och Veronica-time så är jag nöjd. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav RalfiParpa » ons feb 23, 2005 14:04

Va?! Jag visste inte det tidigare men nästa avsnitt, 1x16, visas enligt TvTome först 29 mars, alltså om lite mer än en månad. Helt kriminellt, särskilt efter en sådan <bild, som om man tittar på den länge föreställer en båt>.
Senast redigerad av RalfiParpa ons feb 23, 2005 16:23, redigerad totalt 2 gånger.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tinwiel » ons feb 23, 2005 14:34

RalfiParpa skrev:Va?! Jag visste inte det tidigare men nästa avsnitt, 1x16, visas enligt TvTome först 29 mars, alltså om lite mer än en månad. Helt kriminellt, särskilt efter en sådan cliffhanger.

Ja, det är riktigt plågsamt. En månad är ju så lång tid så man kan nästan inte tänka sig hur lång tid det är. Som ett ljusår bort. :eek:

(nu tänkte jag skriva, vad ska man nu se fram emot varje onsdag, men så kom jag på att det kanske verkade som att jag inte hade något liv och hängde upp mig för mycket på en tv-serie, så jag bestämde mig för att strunta i att skriva det.. Eh)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Matt » ons feb 23, 2005 14:41

RalfiParpa skrev:Va?! Jag visste inte det tidigare men nästa avsnitt, 1x16, visas enligt TvTome först 29 mars, alltså om lite mer än en månad. Helt kriminellt, särskilt efter en sådan cliffhanger.

Tack för spoilern :evil:
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film