Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Yog-Sothoth » lör feb 12, 2005 23:51

Jag tror de har bestämt sedan tidigare att säsong 4 bara skall ha 22 avsnitt.

Wow, vilken lista! Jag är inbiten trekker, men jag har inte ens sett hela TOS för jag tycker att det suger även om det har en viss charm.

För mig börjar Star Trek med TNG, så om du vill ha en "snabbkurs" i Star Trek och ändå se allt som är bra, kan jag rekommendera följande:

The Motion Picture
The Wrath of Khan
The Voyage Home
The Undiscovered Country

TNG säsong 1 - 7
DS9 säsong 1 - 4
First Contact
DS9 säsong 5 - 7

Dvs alla bra TOS-filmerna (det skulle nog de flesta hålla med om)
TNG som är den första Star Trek-serien av de som har hållit på sedan 80-talet, följt av den bästa TNG-filmen, om inte den bästa Trek-filmen av alla! DS9 är min favoritserie inom Star Trek, och man bör se en del av den innan First Contact för det är viss DS9-referenser med.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Binchy » lör feb 12, 2005 23:56

De första fyra på YS lista kan även jag rekommendera skarpt, trots att jag inte är någon trekkie.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav LWes » lör feb 12, 2005 23:59

Om jag hade haft en till hårddisk hade jag kunnat börja ladda hem Star Trek och sammla lite...
Då skulle det vara lättare att dra igång sen.
Jag har ganska mycket pengar så jag ska kolla upp om jag kan göra så, för ju mer jag pratar och läser om det destå mer sugen blir jag på att se det!
Att ha sett allt med Star Trek skulle vara en bra erfarenhet känns det som.
Ska kolla efter hårddiskar nu.
Du har övertygat mig om att jag ska se Star Trek!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » sön feb 13, 2005 0:00

Yog-Sothoth: har du sett den tecknade serien, och i så fall, är den bra?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » sön feb 13, 2005 0:07

LWes skrev:Om jag hade haft en till hårddisk hade jag kunnat börja ladda hem Star Trek och sammla lite...
Då skulle det vara lättare att dra igång sen.
Jag har ganska mycket pengar så jag ska kolla upp om jag kan göra så, för ju mer jag pratar och läser om det destå mer sugen blir jag på att se det!
Att ha sett allt med Star Trek skulle vara en bra erfarenhet känns det som.
Ska kolla efter hårddiskar nu.
Du har övertygat mig om att jag ska se Star Trek!

LOL! En hårddisk är en bra investering, särskilt så billiga som de har blivit nu. Du kommer få kul med att kolla igenom all Star Trek, det finns många pärlor!
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » sön feb 13, 2005 0:11

LWes skrev:Yog-Sothoth: har du sett den tecknade serien, och i så fall, är den bra?

Jag har sett en del TAS på treffarna, och det är som man kan förvänta sig... TOS goes Simpons, typ.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » sön feb 13, 2005 0:13

Yog-Sothoth skrev:
LWes skrev:Yog-Sothoth: har du sett den tecknade serien, och i så fall, är den bra?

Jag har sett en del TAS på treffarna, och det är som man kan förvänta sig... TOS goes Simpons, typ.

Hehe

Yog-Sothoth skrev:En hårddisk är en bra investering, särskilt så billiga som de har blivit nu.

Har du något förslag på något ställe där man får mycket för pengarna?
Förresten håller jag på att ladda hem The Cage nu, som är det första pilot-avsnittet eller något.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » sön feb 13, 2005 0:16

LWes kolla den här sidan: http://se.pricerunner.com/computing/storage/harddrives/

Där kan du se var du kan hitta de allra billigaste hårddiskarna. Själv köpte jag en extern Lacie 250gb hårddisk som kopplas via USB 2.0, den kostade ca 2000 men är ännu billigare nu. Det är väldigt smidigt med extern hårddisk, faktiskt.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Binchy » sön feb 13, 2005 0:30

Annars kan man skaffa en brännare och bränna ner allt på CD/DVD/DivX. En kompis till oss har så många sådana att pärmar inte längre är möjligt, han sparar skivorna direkt på spindlarna, och han har MÅNGA spindlar.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav noike » sön feb 13, 2005 1:48

Binchy skrev:Annars kan man skaffa en brännare och bränna ner allt på CD/DVD/DivX. En kompis till oss har så många sådana att pärmar inte längre är möjligt, han sparar skivorna direkt på spindlarna, och han har MÅNGA spindlar.

Jupp, fungerar utmärkt. Jag har nästan nyss börjat och min uppkoppling är lite seg, men jag har redan bortåt en 25+ DVD-rom med bara tv-serier.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » sön feb 13, 2005 2:25

Är det något man aldrig kan få för mycket av så är det hårddiskutrymme. Jag funderar själv på att införskaffa den här externa disken på 250gb av Lacie - http://www.inet.se/index_main.asp?ref=pr&pl=4302658 - kanske vore något LWes? F.A Porsche står för designen och jag håller fast vid att den ihärdigt försökte prata med mig sist; buy meeee, buy me now!!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Off » sön feb 13, 2005 2:30

*mums* Jag hör också rösten :eek:
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » sön feb 13, 2005 2:31

Qarlsson skrev:Är det något man aldrig kan få för mycket av så är det hårddiskutrymme. Jag funderar själv på att införskaffa den här externa disken på 250gb av Lacie - http://www.inet.se/index_main.asp?ref=pr&pl=4302658 - kanske vore något LWes?

En USB 2.0 HD går väl an om man bara ska lagra tv-serier, men annars tycker jag att det känns lite småslött. SATA damnit, SATA. Först bunkrar man upp så mtycket man kan med interna hårddiskar, externa kommer senare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » sön feb 13, 2005 3:38

Qarlsson skrev:Är det något man aldrig kan få för mycket av så är det hårddiskutrymme. Jag funderar själv på att införskaffa den här externa disken på 250gb av Lacie - http://www.inet.se/index_main.asp?ref=pr&pl=4302658 - kanske vore något LWes? F.A Porsche står för designen och jag håller fast vid att den ihärdigt försökte prata med mig sist; buy meeee, buy me now!!

Det är exakt den modellen jag har! Den funkar utmärkt, den är så snabb att det märks sällan att den är extern. Och det är smidigt att ha alla sina filer externt om datorn skulle klappa ihop någon dag.

Noike: I vilka sammanhang blir en extern hårddisk så seg att det märks? Förutom om man delar ut den via nätverket, givetvis.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » sön feb 13, 2005 4:44

Yog-Sothoth skrev:Noike: I vilka sammanhang blir en extern hårddisk så seg att det märks? Förutom om man delar ut den via nätverket, givetvis.

När man överför filer bland annat. Det kanske inte märks någon skillnad från IDE till IDE och USB 2 till IDE, men IDE är också ett hopplöst föråldrat och slött när det gäller överföringar. En USB 2-hårddisk är också mer känslig för prestandasänkningar vid defragmenteringar, men det är ju lätt att fixa oftast.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » sön feb 13, 2005 7:19

noike skrev:
Qarlsson skrev:Är det något man aldrig kan få för mycket av så är det hårddiskutrymme. Jag funderar själv på att införskaffa den här externa disken på 250gb av Lacie - http://www.inet.se/index_main.asp?ref=pr&pl=4302658 - kanske vore något LWes?

En USB 2.0 HD går väl an om man bara ska lagra tv-serier, men annars tycker jag att det känns lite småslött. SATA damnit, SATA. Först bunkrar man upp så mtycket man kan med interna hårddiskar, externa kommer senare.

Med risk att gå ännu mer OT - att jämföra interna och externa diskar och deras respektive gränssnitt blir klurigt och mer en fråga om behov. Givetvis rockar SATA hårt (utan jämförelse med SCSI) men oavsett om man har fullt hus i sin stationära eller ej så är externa diskar fördelaktiga sett till flexibilitet, mobilitet och backup av data. Sitter man sen i mixad systemmiljö (alt. har polare med OS X) är det ju än mer smidigt med externa diskar som kör USB2/Eldvirre-gränssnitten. Jag röstar på att bunkra både internt och externt simultant, man kan som sagt aldrig få för mycket... och de förbjudna orden att tänka på i sammanhanget är: Plånbokens storlek.

Kanske blir det så tragikomiskt att man en vacker dag sitter där med en SAN-server, intussad i garderoben, fullproppad med 9x500gb-diskar ;)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » sön feb 13, 2005 10:49

Hmm, eftersom jag inte känner nån som kan öppna upp en dator och sätta in ännu en hårddisk och eftersom jag aldrig kommer att komma mig för att lära mig själv... en extern hårddisk verkar ju verkligen intressant. Är det liksom bara att köpa, sätta in en kabel och börja fylla den med grejer? Känns som att det inte kan vara så lätt... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav malavel » sön feb 13, 2005 10:59

AKS: Se bara till att du kan köra USB 2 först. USB 1 är 40 ggr slöare.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav AKS » sön feb 13, 2005 11:01

Det kan jag säkert inte (bastard computer!)... Men hur får jag reda på det?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav malavel » sön feb 13, 2005 12:10

OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav LWes » sön feb 13, 2005 12:16

10TH SEASON PICK-UP EARNS “7TH HEAVEN” A PLACE IN TELEVISION HISTORY

http://www.thefutoncritic.com/cgi/gofut ... 050211wb01

Yes! Fantastisk nyhet!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » sön feb 13, 2005 13:01

Den kristna högern i USA skuttar av lycka.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » sön feb 13, 2005 13:12

malavel: Danke. Det var en mycket pedagogisk sida, precis på min låga nivå. Hehe. Jag hade i alla fall nyckelordet "enhanced" på min USB så det betyder att en extern hårddisk skulle kunna vara aktuell. Det tål att tänkas på...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » sön feb 13, 2005 13:47

AKS: Med en extern hårddisk räcker det att man kopplar in strömmen, sätter in sladden i datorn och så har du en ny enhet i Windows/MacOS på en gång.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tinwiel » sön feb 13, 2005 14:48

LWes skrev:
10TH SEASON PICK-UP EARNS “7TH HEAVEN” A PLACE IN TELEVISION HISTORY

http://www.thefutoncritic.com/cgi/gofut ... 050211wb01

Yes! Fantastisk nyhet!

:eek:

Jag fattar inte. Är inte 7th Heaven den där serien som gör en kräkfärdig? Ni vet, "sund" kristen moral, med en riktigt patriark till pappa (hade familjen varit muslimsk så kanske man hade fått höra andra omdömen om den familjen... ). Jag har bara sett nåt avsnitt, men det räckte... Jaja, det verkar ju funka i alla fall, om dom nu får fortsätta i all evighet..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » sön feb 13, 2005 14:50

Hmm, jag tolkade det som att LWes var ironisk. Inte ens LWes kan vara positivt inställd till den serien. Eller?

Y-S: Så det verkar alltså inte som att man måste vara ett extremproffs för att klara av att hantera en extern hårddisk?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön feb 13, 2005 15:00

AKS skrev:Hmm, jag tolkade det som att LWes var ironisk. Inte ens LWes kan vara positivt inställd till den serien. Eller?

LWes blir lycklig varje gång någon av "hans såpaskådisar" är med i CSI, och blir sedan missnöjd när de visar sig vara onda. Jag tror (fruktar?) att han är allvarlig.

noike: Oj. Då har vi verkligen, verkligen vilt skilda uppfattningar om WW-karaktärerna. Den enda av original-casten (det nya John Wells-folket räknas inte) som jag ibland tyckte kändes tunn karaktärsmässigt var Sam, men åtminstone Jed tycker jag är uppe i toppen över de allra starkaste TV-karaktärerna (åter igen, främst under Sorkin-åren naturligtvis).

Följer du förresten serien fortfarande, eller hur långt har du sett?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » sön feb 13, 2005 15:28

Jag ser 7th Heaven varje vardag på Kanal 5 nu när dom börjat visa det från början, och jag håller på att ladda hem dom senare säsongerna för att kunna komma ifatt så snabbt som möjligt.
Det är en typisk sån serie som är trevlig och som man mår bra av och blir glad av att se.
och jag är imponerad att den ska gå sin 10:e säsong! Det är mycket imponerande.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » sön feb 13, 2005 15:43

LWes: Det finns ingen som du... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön feb 13, 2005 15:50

AKS skrev:Hmm, jag tolkade det som att LWes var ironisk. Inte ens LWes kan vara positivt inställd till den serien. Eller?

Hehe, jag trodde faktiskt också att han var ironisk, men nu fick jag ju reda på att han inte var det. Min :eek: - smiley var mera åt det faktum att serien fick gå mer än en säsong...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film