Ai skrev:Det står på deras hemsida att paketet skickades den 28/12. Visserligen så har det varit mycket helger, så det kan ju förklara varför det tar extra lång tid.
noike skrev:Ai skrev:Det står på deras hemsida att paketet skickades den 28/12. Visserligen så har det varit mycket helger, så det kan ju förklara varför det tar extra lång tid.
Extra lång tid? Man får nästan räkna med uppåt en vecka i normalfall även från Axelmusic numera.
Ai skrev:noike skrev:Ai skrev:Det står på deras hemsida att paketet skickades den 28/12. Visserligen så har det varit mycket helger, så det kan ju förklara varför det tar extra lång tid.
Extra lång tid? Man får nästan räkna med uppåt en vecka i normalfall även från Axelmusic numera.
Idag är det en vecka. Första gången gick det på tre dagar från det att dom skickade det - men det kanske var en fluke.
Jag var ner till utlämningsstället och dom kollade om dom fått in det och inte hunnit skickat en avi - men icke. Så det blir väl på torsdag snarare...
Ai skrev:Förra gången gick det lysande för mig - fick grejerna en dag innan sista datum. Den här gången har det gått två dagar över. Kan ju vara svenska tullen som krånglar iofs....
Får vi be om några brådskande dokument?
Vi har fått in utrikes gods som vi gärna villleverera snabbt till Er. Hjälp därför oss på Posten att undanröja sista hindret. Fyll i och posta till oss de dokument som Tullen efterslyser eller vill ha kompletterande information om tillsammans med detta meddelande i ett frankerat kuvert.
Ai skrev:Ok - jag behöver råd nu.
Det finns telefonnummer. Ska jag:
ringa och säga åt dom att göra vad dom vill med det där paketet - typ skicka tillbaka det.
strunta i det och låta dom bestämma själv hur dom vill göra.
skicka in fakturan som en laglydig medborgare. (enligt mig det sämsta alternativet)
Hjälp?
Binchy skrev:
Du kan ju ringa och säga "vadå, jag har redan fått mitt paket?" fast då är väl risken att de kollar hur mycket du betalt i tull för DET paketet (ingen alls, antar jag) och så blir det tull likförbannat.
gaspode skrev:När jag fick dubbelt en gång sa jag bara till på utlämningsstället att den skulle skickas tillbaka till avsändaren istället och så var det bra med det.
rimligtvis borde man kunna göra detsamma när den ligger i tullen. säga att du inte skall ha den, så skickar de tillbaka den..
Ai skrev:Binchy skrev:
Du kan ju ringa och säga "vadå, jag har redan fått mitt paket?" fast då är väl risken att de kollar hur mycket du betalt i tull för DET paketet (ingen alls, antar jag) och så blir det tull likförbannat.
Nej, det jag fick har jag betalat all tull och avgifter för.
Lipton skrev:Nu säljer Dischop Angel och Buffy R2 för 299,-/ säsong. Det är billigt.
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare