Wonderfalls (Tim Minear)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav VelocityBoy » ons feb 02, 2005 10:09

Har ni sett det här förresten?

Det låter en aning långsökt, befruktningen alltså, men jag tvekar inte på att de hade kunnat få till det.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav noike » ons feb 02, 2005 10:51

De nämner på två ställen på DVDn lite idéer om säsong tre också: vet inte hur seriöst det var, men s3 skulle haft Jaye på mentalsjukhus där hon träffar lille Peter som också blivit inspärrad. För de som sett avnsittet med Peter kommer detta inte som någon stor överraskning.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons feb 02, 2005 23:28

Nu har jag sett om de första fyra avsnitten och är verkligen nykär igen. Fy satan så underhållande det är. En sådan underbart offbeat stämning, och precis fantastisk dialog. Jag har skrikit av skratt flera gånger ikväll, och tänkt använda minst en fyra, fem, sex, sjutton citat som ny signatur (och nu kan jag naturligtvis inte bestämma mig). Av de fyra första är nog Pink Flamingos den största favoriten, även om alla är väldigt bra. Gretchen är precis fantastisk, särskilt i scenen med den förälskade militären ("There's mace, but there's no connection").

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Yog-Sothoth » ons feb 02, 2005 23:52

Är Wonderfalls en barnserie? I vissa fall kan barnfilmer vara roliga, som t ex Shrek/Finding Nemo som ändå har inslag som kan uppskattas av äldre människor än barn.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Off » ons feb 02, 2005 23:55

Yog-Sothoth skrev:Är Wonderfalls en barnserie? I vissa fall kan barnfilmer vara roliga, som t ex Shrek/Finding Nemo som ändå har inslag som kan uppskattas av äldre människor än barn.

Var har du fått den idén ifrån?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » ons feb 02, 2005 23:56

caffeineaddict skrev:Av de fyra första är nog Pink Flamingos den största favoriten, även om alla är väldigt bra. Gretchen är precis fantastisk, särskilt i scenen med den förälskade militären ("There's mace, but there's no connection").

Jo, Pink Flamingos är underbart. Jag är rätt svag för Karma Chameleon också, men hela "destory Gretchen" vinner på knockout i femtonfde ronden eller så på ren tur. Det gör ont när de pratar om idéer de hade för de aldig gjorda avsnitten. Ont.

(Caroline Dhavernas är min! Min!)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » ons feb 02, 2005 23:56

YS: Eh, nej, Wonderfalls är inte en barnserie. Den har medvetet ett hyfsat löjligt koncept (plastdjuren pratar!) som den sedan använder för att få fram grym ironi och mycket svart humor. Exempelvis: "Eric can't talk right now, because he's servicing me sexually." och "Yes, but maybe she's just a lazy whore. That happens, right? They can't all have hearts of gold and good work ethics." Om barnserier hade sådana repliker skulle jag definitivt titta på mer barn-TV.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » ons feb 02, 2005 23:58

Jag vill/måste börja titta på dvdn, har inte haft tid ännu. Kanske senare ikväll och det kommer bli ett kärt återseende.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons feb 02, 2005 23:59

Jag tycker fortfarande att Karma Chameleon är lite för rörig även om den ändå är läskigt bra. Och den har en av mina favoritreplikväxlingar någonsin i någon serie:

"You're like that girl in that movie who wanted to be like that other girl so much that she'd kill for it!"
"Grease?"
"Single White Female!"

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tor feb 03, 2005 0:15

kaffekask: för att inte tala om "Buh-buh-buh bye!" Det har lite mer häktiskt tempo ibland men jag gillar det ändå. So there.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » tor feb 03, 2005 0:17

Off skrev:
Yog-Sothoth skrev:Är Wonderfalls en barnserie? I vissa fall kan barnfilmer vara roliga, som t ex Shrek/Finding Nemo som ändå har inslag som kan uppskattas av äldre människor än barn.

Har för mig att jag har läst det någonstans, att det handlar om en "knasig familj" som flyttar till Niagarafallen, där seriens fokus är den 13-åriga dottern.

EDIT: Vilket jag nu inser är totalt fel (så att ingen tror att jag "trollar")
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tor feb 03, 2005 0:18

YS: Heh, nej. Det handlar iofs om en rätt vrickad familj i Niagara-fallen men fokus är på den 24-åriga slacker-dottern vars favoritintressen är cynism och öl. Betydligt roligare.

EDIT: Skrev detta innan YS EDIT.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » tor feb 03, 2005 0:19

Yog-Sothoth skrev:
Off skrev:

Har för mig att jag har läst det någonstans, att det handlar om en "knasig familj" som flyttar till Niagarafallen, där seriens fokus är den 13-åriga dottern.

EDIT: Vilket jag nu inser är totalt fel (så att ingen tror att jag "trollar")

Där är en dysfunktionell familj i bakgrunden men serien handlar om en 20ish tjej som av en händelse bor vid Niagarafallen.

edit: skrev mitt under yoggis edit
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » fre feb 04, 2005 13:58

Lovesick Ass är fortfarande ett precis underbart avsnitt. Under den här halv-omtitten ("halv" med tanke på att flera av avsnitten ser jag för första gången) slås verkligen över vilket jäkla tempo den här serien har, och hur den inte följer de vanliga TV-berättarmallarna. Det är nästan utmattande första gången man ser avsnitten, allt rör sig så fort och i så många olika riktningar. Det är absolut ingen kritik, men det är ovant. Därför har så gott som varenda avsnitt känts bättre andra gången. Jag är verkligen precis tokigt kär i den här lilla komiska juvelen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » fre feb 04, 2005 15:13

caffeineaddict skrev:Jag är verkligen precis tokigt kär i den här lilla komiska juvelen.

Serien ahr inte ett dåligt avsnitt om någon frågar mig. Saftey Vanery är lite sämre eftersom det är väldigt annorlunda och mer "seriöst" på ett sätt som gör att det bryter lite mot resten av serien. Men det är definitivt inte dåligt alls.

Lying Pig -- annars känd som avsnittet med uselt ljud och inga specialeffkter när den var en pre-dvd-rip -- är ett komiskt mästerverk.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre feb 04, 2005 16:25

noike skrev:Lying Pig -- annars känd som avsnittet med uselt ljud och inga specialeffkter när den var en pre-dvd-rip -- är ett komiskt mästerverk.

Det var där jag slutade titta pga det dåliga ljudet, ser väldigt mycket fram emot att se de "nya" avsnitten. Ska börja på nr 5 nu (Crime Dog).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre feb 04, 2005 16:36

Jag hade inte sett den riktiga piloten innan så där var den en del nytt för min del. (Jag hade den tidigare versionen med två felaktiga skådespelare.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre feb 04, 2005 17:20

Två avsnitt kvar nu. Serien är precis underbar, men som sagt med ett så sjukt tempo och såpass annorlunda och oförutsägbar att jag känner att jag måste pausa ibland. Det är så mycket att ta in.

Men, jo, Lying Pig var grymt bra. Jag förstår mig fortfarande inte på Jayes & Mahandras logik i Safety Canary vilket gör det frustrerande ibland men det är ju ändå ett väldigt bra avsnitt.

Vilka skådisar var annorlunda i den icke-riktiga piloten?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » fre feb 04, 2005 17:30

caffeineaddict skrev:Vilka skådisar var annorlunda i den icke-riktiga piloten?

Mahandra och Aaron. Mahandra var lite annorlunda men inget jag la märke till förrän första omtitten eller så. Den Aaron de visade upp där var helt annorlunda, han läste någon tidning och var klädd i kostym vilket -- nej.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre feb 04, 2005 20:36

Färdig! Totem Mole var nog seriens svagaste avsnitt (fast likväl rätt underhållande), men den avslutande Caged Bird var precis fantastisk, a thing of beauty. Jag är kär i serien och framförallt Caroline Dhavernas. Och blir precis tokig när jag tänker på hur man kunde lägga ner något sådant... damn you, FOX! Damn you all to hell!

Liksom Firefly finns här inte ett riktigt dåligt avsnitt, bara betygen Bra, Bättre och Bäst. Lovesick Ass och Caged Bird är nog favoriterna, men det finns flera andra avsnitt som bara är snäppet efter. Jag kommer sakna den här världen och de här karaktärerna, men det känns skönt att ha skivorna i hyllan så man kan återvända när som.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » fre feb 04, 2005 23:32

Muffin Buffalo! How I love thee! Helt klart bästa avsnittet fram tills nu även om jag verkligen gillar Crime Dog också och även de övriga men Muffin Buffalo är outstanding. Alla delar är så perfekta - och fullt av humor hela tiden. I love it!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör feb 05, 2005 0:38

Illyria: Jo, Muffin Buffalo är också tokbra. Och det kan ju vara den bästa titeln på ett TV-avsnitt någonsin.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » lör feb 05, 2005 0:43

caffeineaddict skrev:Illyria: Jo, Muffin Buffalo är också tokbra. Och det kan ju vara den bästa titeln på ett TV-avsnitt någonsin.

Det finns en några få som är bättre. Apocalypse Nowish till exempel.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » lör feb 05, 2005 1:36

noike skrev:Det finns en några få som är bättre. Apocalypse Nowish till exempel.

Vad är så bra med den titel? Finner den mer löjlig.

Nu har jag kommit fram till Lovesick Ass, men den ska jag nog spara och se ihop med resten av de "nya" avsnitten på sista discen. Och det är redan sista discen! Hemsk tanke och allt hat åt Fox.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » lör feb 05, 2005 1:40

Vad är inte bra med Apoc.... Min favorittitel på ett avsnitt någonsin :)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » sön feb 06, 2005 21:05

Såg nyss klart Lying Pig och allt jag vill säga är:
Aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhh!!! No! Även om jag förstår vad Eric menar. NO!!!
Underbart avsnitt. Nu kommer jag inte ihåg vad Jayes bror heter ens men hans karaktär blir bara bättre och bättre! Bara tre avsnitt kvar...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön feb 06, 2005 21:42

Illyria skrev:Nu kommer jag inte ihåg vad Jayes bror heter ens men hans karaktär blir bara bättre och bättre!

Aaron. Han växte rejält från Wind-up Penguin och framåt. Hela tiden. Jag vill ha mer...
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » mån feb 07, 2005 5:21

Damn it, varför finns det bara 13 avsnitt?! Om jag verkligen gillade serien innan, nog för att köpa dvdn, så är jag än mer fast i den nu när jag sett alla avsnitt. Sista avsnittet:
Jäkla tur att det är ett lycklig "slut" ivarjefall, hade inte stått ut med motsatsen.
Får hålla med om att Totem Mole är det svagaste avsnittet men det var ändå bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » lör feb 12, 2005 2:20

Klassiskt kommentarspårsögonblick: Bryan Fuller, Todd Holland, Caroline Dhavernas och Katie Finneran körsjunger hela temat på "Caged Bird". Kanske inte så estetiskt korrekt, men väldigt roligt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » lör feb 12, 2005 2:28

caffeineaddict skrev:Klassiskt kommentarspårsögonblick: Bryan Fuller, Todd Holland, Caroline Dhavernas och Katie Finneran körsjunger hela temat på "Caged Bird". Kanske inte så estetiskt korrekt, men väldigt roligt.

Haha ja det hade jag extremt roligt åt, dvdn var lätt värd pengarna bara för den sing-a-long:en :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film