Kläder

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Kläder

Inläggav LWes » fre dec 10, 2004 22:54

Någon som vet någon bra online-klädaffär? och det måste finnas Levi's kläder, annars är det ointressant.
Snälla hjälp mig om ni vet någon bra.

Just nu är eBay vad jag använder, men det vore trevligt att köpa från någon riktig affär för då kan man ju köpa många saker från samma ställe om ni förstår vad jag menar.
ebay är fantastiskt när det gäller allt!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav jvc_man » lör jan 29, 2005 3:41

Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav noike » lör jan 29, 2005 3:57

Dear God! Det där var dyrt!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav jvc_man » lör jan 29, 2005 10:38

Rekommenderar ändå vanliga butiker där man kan prova kläderna först! Om man köper märkeskläder (lite dyrare) som jag gör så behöver man inte handla så ofta, och då spelar priset ingen roll! :)
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav carre » lör jan 29, 2005 13:05

mmmmm zoovillage. :D
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » lör jan 29, 2005 14:28

jvc_man skrev:Rekommenderar ändå vanliga butiker där man kan prova kläderna först! Om man köper märkeskläder (lite dyrare) som jag gör så behöver man inte handla så ofta, och då spelar priset ingen roll! :)

Lite dyrare? Zoovillage tog ju 300: för en t-shirt! Men jag förstår mig inte på ditt resonemang alls. Jag köper inga märkeskläder men detta gör inte att jag måste handla kläder oftare. Möjligvis köper jag en t-shirt med tryck då och då, men inte ens det blir speciellt ofta.

Men 300 kr? Det är ju en DVD-box, en hel trave serietidningar, eller några böcker. Låter som om man blir lurad enligt mig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav jvc_man » lör jan 29, 2005 20:48

Hehe, nja inte riktigt, bättre kvalité, tidigare köpte jag "billiga" kläder, nu köper jag endast märkeskläder som har kvalité, alla mina "gamla" / "billigare" kläder blir blekta och går sönder snabbt, och jag har erfarenhet av det så.... :o

Men 2 byxor per år o någon tröja, jag klarar mig! ;)
Värre med filmer o musik ju, blir 10.000-tals spänn!
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav Pazuzu » lör jan 29, 2005 20:53

Jag tror inte riktigt på det där att dyra märkeskläder ska vara överlägsna "billiga" kläder, man betalar nog mest för märket. Och även om de skulle hålla mycket längre, skulle man hinna bli trött på dem innan. ;)
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav Tob » lör jan 29, 2005 21:26

alltså det är ju som med allt annat. Är det riktigt billigt så är det med all sannolikhet riktigt usel kvalite också. Men går man bara upp i ett par prisklasser så ökar kvaliten markant. Nästa ökning av priset motsvarar defitnivt inte samma ökning av kvaliten. Med andra ord, lagom är bäst.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » lör jan 29, 2005 21:27

jvc_man skrev:Hehe, nja inte riktigt, bättre kvalité, tidigare köpte jag "billiga" kläder, nu köper jag endast märkeskläder som har kvalité, alla mina "gamla" / "billigare" kläder blir blekta och går sönder snabbt, och jag har erfarenhet av det så.... :o

På eBay kan man köpa märkeskläder riktigt billigt. Med prislappar intakta och allt.
Jag köpte nyligen en Levi's-mössa för £5 och när jag fick den var det en prislapp i som det stod £12. Då kännde jag mig nöjd.
eBay är bäst! Ingen affär är bättre!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav carre » lör jan 29, 2005 23:50

http://www.sneakersnstuff.com sjysta dojjor och kläder.

och jag skulle kunna DÖDA för ett par sånnahär i strlk 36. men nänä, här gör vi dem bara från strlk 41 och uppåt. hade jag haft större fötter hade jag köpt dem på sekunden, trots att de kostar 1800 spänn. SÅ JÄÄÄÄVLA SNYGGA!:
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av carre sön jan 30, 2005 0:02, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Illyria » sön jan 30, 2005 0:00

Sneakersnstuff har ibland snygga skor men just nu har de inga jag skulle vilja köpa... hoppas på att de tar in något snyggare fram mot våren. Andra/vanliga svenska skoaffärer är hopplösa och har extremt fula skor alltid. Tänk om det fanns samma utbud här som i t ex UK (eller USA), då hade jag inte haft några skoproblem.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav jvc_man » sön jan 30, 2005 1:33

LWes skrev:
jvc_man skrev:Hehe, nja inte riktigt, bättre kvalité, tidigare köpte jag "billiga" kläder, nu köper jag endast märkeskläder som har kvalité, alla mina "gamla" / "billigare" kläder blir blekta och går sönder snabbt, och jag har erfarenhet av det så.... :o

På eBay kan man köpa märkeskläder riktigt billigt. Med prislappar intakta och allt.
Jag köpte nyligen en Levi's-mössa för £5 och när jag fick den var det en prislapp i som det stod £12. Då kännde jag mig nöjd.
eBay är bäst! Ingen affär är bättre!

Räknar du med frakten och den eventuella tullen du kan råka ut för samt eventuella blåsningar, dvs då du inte får någon vara alls! :o
I annat fall é eBay väldigt bra, men faktumet försvinner ej, vi bor i Sverige - varorna finns i USA = trubbel oftast.

Mvh
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav LWes » sön jan 30, 2005 2:04

jvc_man skrev:Räknar du med frakten och den eventuella tullen du kan råka ut för samt eventuella blåsningar, dvs då du inte får någon vara alls! :o
I annat fall é eBay väldigt bra, men faktumet försvinner ej, vi bor i Sverige - varorna finns i USA = trubbel oftast.

Mvh

Du är den enda som insisterar att det alltid blir trubbel att skicka efter från eBay.
Jag skickar efter flera saker i månaden, och aldrig 'blir man blåst'.
Sen får man aldrig betala tull/skatt-eller sånt på saker man köper på eBay. Det har i alla fall aldrig hänt mig.
Sen frakt är inga problem om man bara frågar innan hur mycket det kommer kosta.
Min mössa kostade ca 20 kr i frakt vilket knappt är någonting.
Från UK är det oftast väldigt låg frakt.
Jag håller fast vid att inget ställe är bättre än eBay.

Brukar någon här ha problem med att köpa saker på eBay?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » sön jan 30, 2005 2:12

LWes skrev:Brukar någon här ha problem med att köpa saker på eBay?

VelocityBoy verkar inte ha några problem. Och så hoppas jag att det blir också -- min första ska därifrån skickas hit.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön jan 30, 2005 2:29

LWes skrev:Brukar någon här ha problem med att köpa saker på eBay?

Nej, har aldrig haft problem med de auktioner jag har vunnit, men jag väljer bara auktioner där säljaren har bra feedback osv. Lite får du vara på din vakt ju.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav jvc_man » sön jan 30, 2005 10:43

LWes skrev:Sen får man aldrig betala tull/skatt-eller sånt på saker man köper på eBay.

Du kan inte säga aldrig för det kan man, har hänt mig samt några av mina vänner. Några av mina vänner har blivit blåsta också. Men är glad för din skull att du har sluppit problem hittills!

:)
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Återgå till Shopping