Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » lör jan 15, 2005 23:45

Aha, då ser jag också fram emot onsdag :)

Felicity och Charmed känns verkligen inte alls lika stora och pratade om som Buffy eller Angel och jag hoppas verkligen inte det är CC eller Shannen, blä! Dessutom lite för gamla?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » lör jan 15, 2005 23:49

Jo, de känns lite väl gamla båda två. Även om jag ändå gärna skulle se CC. Finns en anledning till min avatar och det är inte bara Cordelia. :)

*Om* det är Buffy så måste den troligaste vara Eliza eller kanske MT om systern går på internatskola. Men skulle MT vara HUGE? Däremot är ju Eliza stor i genretv-kretsar. SMG = upptagen + ovilja att återgå till tv-världen. Aly = upptagen. Emma/Amber/Amy = inte huge. CC = lite för gammal. troligast måste väl vara Eliza om man ser det ur det här perspektivet.

Blir väl Keri Russell bara för det... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör jan 15, 2005 23:56

"I can tell you that this well-known actress is playing Logan's sister and is huge in this little world we like to call "Watch with Kristin." Over the years, we've talked about her series more than any other show. And when you fans of this cult hit find out, you're going to piddle a little. Promise. "

Felicity känns inte som en cult hit dock, eller? Men om vi går på utseende är Keri Russell skulle hon utseende mässigt vara lik Echolls-familjen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön jan 16, 2005 0:00

Spekulationer om vem det kan vara:
Hon säger ju att skådespelaren är från en serie som de har pratat om mer än någon annan. Enligt ett par medlemmar på WHEDONEsque som verkar ha bra koll så är det helt klart BTVS. Jag hoppas verkligen att det är någon från BTVS (eller Angel). Man kan väl utgå från att hon är äldre, eftersom hon inte bor hemma. SMG kan man ju utesluta direkt. Kandidater:

Alyson - det hoppas jag verkligen, men det är väl inte så troligt då hon verkar ha en ny serie på gång. Sen är ju inte hon och Logan lika alls, men om hon bara är halvsyster med honom kan det fungera.

CC - mycket möjligt, då hans syster mycket väl kan vara rejält mycket äldre, och hon har ju gjort gästinhopp i ganska många serier nyligen.

Emma - jag har inte en aning om hur Logans syster är, men Emma känns bara rätt. Fast hon är väl inte välkänd?

Eliza - mycket möjligt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » sön jan 16, 2005 0:22

Gick in på Whedonesque nu då CG nämnde det och kan bara säga så här: alla är ju verkligen lugna och tar inte ut nåt i förskott. Men med tanke på de BtVS-skådespelardiskussioner som Kristin dragit igång på varenda forum jag besökt den senaste timmen så kommer Kristin att bli verbalt lynchad om det inte blir en BtVS-skådespelare. Hee.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » sön jan 16, 2005 0:38

Förresten:
"We're announcing a new celebrity castmember next week!" - innebär det att den nya karaktären kommer att vara regular?

Angående möjligheten att det kan vara SD: Räknas Charmed som en kultserie? SD är väl inte särskilt populär (jag har sett ett par antydningar till det på nätet, själv har jag inte en aning då jag inte har sett serien eller knappt vet något om den)?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » sön jan 16, 2005 0:51

Jag har svårt att komma på någon annan serie som skulle vara kult på det sättet och som det pratats mycket om av denna Kristin... men vi kommer kanske bli helt överraskade. Det finns säkert mycket som räknas till cult egentligen.

Jag hoppas på att det är någon som är bra och passar för rollen, sen om det är någon från BtVS är inte det viktiga, det hade bara varit en bonus.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön jan 16, 2005 0:53

CheeseGuy skrev:"We're announcing a new celebrity castmember next week!" - innebär det att den nya karaktären kommer att vara regular?

Jag vet faktiskt inte. Men det verkar ju som så. Om inte annat i alla fall recurring. Annars hade de ju bara sagt "a new celebrity gues star" eller nåt sånt. De lär ju inte ha kallat Paris Hilton "castmember".

Angående möjligheten att det kan vara SD: Räknas Charmed som en kultserie? SD är väl inte särskilt populär (jag har sett ett par antydningar till det på nätet, själv har jag inte en aning då jag inte har sett serien eller knappt vet något om den)?

Nej, det har du helt rätt i. Nu blev jag lite me positiv. För SD skulle alltså... Ja, det blir nästan hopp från balkongen om det skulle vara fallet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » sön jan 16, 2005 1:27

Är det någon som har hört något om det här?
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » sön jan 16, 2005 1:30

Jepp, det är det vi diskuterat vilt den senaste sidan. Och nu är det postat på buffy.nu också, fast att det inte är 100% säkert att det är en gammal Buffyskådespelare (lyckligtvis har de skrivit ut ett frågetecken). Snacka om att sprida sig som en löpeld.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinkerbelle » sön jan 16, 2005 1:34

Nu har jag dragit ner första avsnittet,kände mej tvungen eftersom alla verkar tycka den är så bra!
Återkommer väl med vad jag tyckte i morron då,för ikväll orkar jag nog inte..
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav VelocityBoy » sön jan 16, 2005 1:42

AKS skrev:Jepp, det är det vi diskuterat vilt den senaste sidan.

Jag har inte kunnat läsa senaste sidan då jag inte har kunnat se avsnittet ännu så jag vågar inte titta bakom spoiler taggarna.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav LWes » sön jan 16, 2005 2:22

Efter AKS nämnde Eliza Dushku känner jag mig övertygad att det är henne.
Så övertygad att jag skulle kunna sätta massvis av pengar på det... 8)
Allt annat blir besvikelse. :cry:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » sön jan 16, 2005 3:03

Enligt en medlem på TWoP (ingen verkar ifrågasätta det, så det är stor chans att det stämmer) är det Alyson. JAAAAAAAAAAA!!! Jag hoppas verkligen att det stämmer! :D

http://forums.televisionwithoutpity.com/index.php?showtopic=3118681&st=315
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav gaspode » sön jan 16, 2005 3:05

Behöver vi verkligen spoiler-markera dessa spekulationer?
Iofs hade det säkert varit kul att inte ha hört talas om det, men om det nu blir sant så lär ingen härinne kunna undgå det innan avsnittet sänds, och slår det inte igenom så är det oviktigt.. :) Men nåväl, jag fortsätter under spoilerblock.

(spekulationer:)
Det låter otroligt att det skulle vara SMG av alla skäl ni redan listat. Men säger man verkligen "we've talked about her series more than any other show." om det hade varit MT eller ED? Och det låter otroligt att någon skulle kunna "piddle a little" om det vore SD.. Jag har ju inte läst Kirstens spalt om det inte varit nåt BtVS eller OC eller nån annan serie jag följt, så det är väl lite förrädiskt att uttala sig om vilken serie hon pratat om mest, men Buffy är nog ganska troligt iaf.

ED känns ju verkligen hetast när man går igenom skådespelerskorna, men jag hänger upp mig på "her show". I'm going to piddle i vilket fall. :)

Kan det inte bli dags för nästa Veronica Mars snart?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » sön jan 16, 2005 3:10

Nu verkar vi ha slutat med spoiler-taggarna medan jag skrev meddelandet ;)

Svårt att värdera den där källan, men yay iaf!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » sön jan 16, 2005 3:16

Om det stämmer säger jag också yay!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » sön jan 16, 2005 3:41

Yay*!? Alal säger mamam!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » sön jan 16, 2005 11:51

Hellre Eliza faktiskt. Men Aly är ju också kul. Roligare än MT, AB och EC i alla fall. Men *personligen* hade jag hellre sett (och nu går jag alltså efter vad jag velat inte hur troligt det är): 1. Eliza, 2. SMG och 3. CC. Aly skulle hamna på en fjärdeplats på önskelistan. Tycker hon är jättebra, men har aldrig varit ett större fan.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » sön jan 16, 2005 12:12

AKS skrev:Roligare än MT, AB och EC i alla fall.

Jag hade inte ens tänkt på Amber Benson men det hade defintivt varit det roligaste om det skulle ha varit så... nåväl jag är supernöjd med Alyson också.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » sön jan 16, 2005 12:15

neptunesite har nu också skrivit om ryktet. Inget nytt, tyvärr.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » sön jan 16, 2005 13:15

Nej, nu lär alla tro att det är Aly tills vi får det bekräftat (förhoppningsvis) på onsdag. Tydligen har tjejen som sa att det var Aly haft rätt många gånger tidigare så det ser väl ut som att det blir hon.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön jan 16, 2005 14:43

Om det är Aly kommer jag ju aldrig sluta vara lycklig. Underbart! Det blir nog utan tvekan det bästa roll-valet någon BtVS-skådis gjort efter BtVS isf (bortsett från de som dök upp hos Angel).

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » sön jan 16, 2005 15:00

Jag hoppas verkligen att det stämmer, men det är förstås för bra för att vara sant. Min favoritskådespelare från BTVS i min nya favoritserie. Om det nu stämmer så hoppas jag också att det är en riktigt bra roll, och att hon kommer att vara med i många avsnitt. Dessutom borde hon rimligtvis dra lite nya tittare, vilket förstås är bra.

Vet vi förresten något om karaktären? Förutom att Hon är Logans (förmodligen) äldre syster som (antagligen) inte har bott hemma den senaste tiden.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » sön jan 16, 2005 15:15

Men vad var det ni spekulerade om att rollen kanske skulle bli en regular?
Aly har ju skrivit på ett pilotavsnitt för en komediserie!
Hur går det samman?...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » sön jan 16, 2005 15:41

LWes skrev:Men vad var det ni spekulerade om att rollen kanske skulle bli en regular?
Aly har ju skrivit på ett pilotavsnitt för en komediserie!
Hur går det samman?...

Det är det som rimmar illa med att det skulle vara Alyson, men jag tror att E! Online-Kristin kan ha uppfattat något fel någonstans, det där med regular . Kristen Bell nämner i en veckogammal intervju på neptunesite.com att "a really cool guest star will be coming up on the series", vilket naturligtvis inte behöver vara samma gäst som vi diskuterar här, men som sagt. Jag tror det kan vara en missuppfattning från Kristins sida.

Hur som helst tillhör jag dom som kommer hoppa en glädjedans två varv runt byggnaden om det är Aly.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » sön jan 16, 2005 16:03

Jag tror *inte* att vi pratar om en regular. Antingen är det en gästskådespelare, men om man antar att Kristin forumlerat sig rätt så tror jag att det är en recurring role vi talar om. Och det skulle kanske Aly kunna kombinera med komediserien. Trots allt har ju inte hon, såsom jag uppfattat det, den stora rollen i serien utan det har Jennifer Love Hewitt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön jan 16, 2005 17:02

Någon regular tror jag definitivt inte det är, men en gästskådespelare som är med i flera avsnitt. Svårt att säga vem som passar bäst för rollen när vi inte vet exakt vad det är för roll också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön jan 16, 2005 17:08

Med tanke på att Trina uppfostrats av Aaron och Lynn (och vi alla vet vilket fantastiskt jobb de gjort med Logan -- snäll, medkännande, balanserad...) så kommer nog Trina

som dessutom tycks hålla på sin otrogne far, att vara en underbar tjej. :)

Skämt åsido. Skulle tro att de vill ta in en karaktär som inte är alltför lik Logan dock (beteendemässigt). Trots allt behöver ju showen inte två Logan, den manliga och den kvinnliga versionen. Men vem vet... Ska bli spännande att se hur Trina är. Och vem som spelar henne naturligtvis.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » sön jan 16, 2005 17:10

(EDIT: Om möjligheten att AH skulle bli regular) Nej, det är väl inte så troligt, men å andra sidan innebär regular i den här serien inte någon garanti för att vara med i ens hälften av avsnitten...

Finns det förresten inte någon chans att hon kan ha hoppat av den andra serien hon skulle vara med i?
Senast redigerad av CheeseGuy sön jan 16, 2005 17:12, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film