Köpa asiatiska utgåvor av filmer?

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Köpa asiatiska utgåvor av filmer?

Inläggav AKS » sön nov 07, 2004 13:19

Okej, jag är en sån där människa som håller mig till R2. En gång i tiden för att jag inte orkade engagera mig. Nu för tiden eftersom moddningen försvann efter en reparation. Min spelare klarar alltså R0 och R2.

Nu är det så att jag längtar nåt så oerhört efter sydkoreanska filmen Oldboy. Lär ju inte ha biopremiär där jag bor förrän tidigast ett halvår eller ännu mer (den ska väl visas på Stockholms filmfestival?) och kanske inte alls. Jag sitter alltså att hoppas på att det finns en R2- eller R0--utgåva (kanske en koreansk) med engelsk text.

Vilken region har Sydkorea? Finns det nån internetaffär som rekommenderas för att köpa japanska/sydkoreanska filmer? Hur är det med tull o dyl?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sus@n » sön nov 07, 2004 13:24

Jag postar alla regioner så kan du räkna ut själv :D

1. USA, Kanada och US territorier
2. Europa, Grönland, Sydafrika, Japan, Egypten, Mellanöstern, Lesotho och Swaziland.
3. Sydöstra asien, Sydkorea, Hong Kong, Indonesien, Phillipinerna? och Taiwan.
4. Australien, Nya Zeeland, Centralamerika, Mexiko och Sydamerika.
5. Ryssland och andra fd sovjetländer, östeuropa, (Indian subcontinent - översättning?), Mongoliet och Afrika (förutom de länder som listas i region 2).
6. Folkrepubliken Kina (för att understryka att det inte omfattar Taiwan och Hong Kong).
7. Reserverad för framtida användning
8. Internationella mötsplatser såsom flygplan, kryssare etc.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav AKS » sön nov 07, 2004 13:29

Well, shoot. Sydkorea är R3. Nåväl, borde väl ha kommit ut en japansk utgåva av Oldboy kan man tänka sig.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sus@n » sön nov 07, 2004 13:32

AKS skrev:Well, shoot. Sydkorea är R3. Nåväl, borde väl ha kommit ut en japansk utgåva av Oldboy kan man tänka sig.

Har du en regionsfri spelare? I så fall spelar det väl ingen större roll om det är region tre?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Tob » sön nov 07, 2004 13:43

Är inte så insatt i japanska DVDer men om det finns en så bör den åtminstonde få tags på http://www.amazon.co.jp. Men amazon är aldrig billigast.

Som sagt var en koreansk utgåva finns, och en riktigt stilig sådan.
Axelmusic: http://www.axelmusic.com/productDetails/8809032222594
Den har funnits på http://www.cd-wow.com, men hittade den inte efter en snabb sökning.

Finns det en japansk utgåva, så fråga på Dvdforum om mer info.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön nov 07, 2004 13:51

Hmm, vad oerhört irriterande att min spelare inte är regionsfri. Såg ju riktigt nice ut det där! (sus@n: Min dvdspelare tappade moddningen iom en reparation.) Tycktes inte finnas en japansk utgåva heller efter en sökning på japanska Amazon.

Hur är axelmusic som affär? Tull o dyl...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » sön nov 07, 2004 13:53

AKS: Nu är det kanske så att du vill köpa filmen, men om du nu får din BBB anslutning om ett litet tag så går det ganska snabbt och lätt att ordna filmen skulle jag tro.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » sön nov 07, 2004 13:57

När det gäller filmer så är jag definitivt för att köpa dem i första hand. Men visst, jag lär inte kunna vänta till 21/2 för den brittiska utgåvan så det finns nog en viss risk att min nedladdningskarriär inleds med Oldboy. :) Det går alltså att ladda ner en koreansk film med engelsk text?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » sön nov 07, 2004 13:58

AKS skrev:När det gäller filmer så är jag definitivt för att köpa dem i första hand. Men visst, jag lär inte kunna vänta till 21/2 för den brittiska utgåvan så det finns nog en viss risk att min nedladdningskarriär inleds med Oldboy. :) Det går alltså att ladda ner en koreansk film med engelsk text?

Jag gjorde en snabb liten sökning och ja det gick bra.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Tob » sön nov 07, 2004 13:59

Axelmusic är den i mitt tycke den absolut bästa onlineaffären. Dem är inte alltid billigast, men.....

1. 100% Tullfritt, skickas från Tysklan/Holland/Danmark
2. Dem packar bra, ungefär 3-5 dagars leveranstid efter att dem har skickat paketet.
3. Makalös kundservice. Ex: jag har skickat mail runt 11 tiden på kvällen och fått svar inom 5 minuter. Aldrig några problem.
4. Dem tar in mycket specialutgåvor och limiterade utgåvor. Oftast ett lite högre pris än vad man kan få tag på dem någonannanstans, men vad gör det när punkt 1-3 gäller.

EDIT: Det är bra AKS, man skall köpa film!
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön nov 07, 2004 14:02

poser: Hmm, jag ska snart introduceras till en underbar värld hör jag... :)

Tob: Låter jättebra det där! Kommer nog att köpa därifrån snart. Ska försöka se om det kommer en japansk utgåva av Oldboy snart för att se om jag klarar av att vänta.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » sön nov 07, 2004 14:04

Tob skrev:Axelmusic är den i mitt tycke den absolut bästa onlineaffären. Dem är inte alltid billigast, men.....

Sedan finns ju alltid eBay... min bästa vän :)

"Oldboy" finns i massor där men jag misstänker att mycket är bootlegs men det är ändå värt att titta igenom.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Illyria » sön nov 07, 2004 14:28

Tob skrev:Axelmusic är den i mitt tycke den absolut bästa onlineaffären. Dem är inte alltid billigast, men.....

Kanske inte alltid billigast men om du räknar in vad eventuell tull skulle kosta från vissa andra affärer blir det inte dyrare att köpa från Axelmusic. Plus att deras service är otroligt bra.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » sön nov 07, 2004 14:34

Illyria skrev:

Kanske inte alltid billigast men om du räknar in vad eventuell tull skulle kosta från vissa andra affärer blir det inte dyrare att köpa från Axelmusic. Plus att deras service är otroligt bra.

hmm, läste du vad jag skrev efter punkten?

medhåll, axel regerar bland onlineaffärerna.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav sus@n » sön nov 07, 2004 16:32

Jag tycker axelmusic är det bästa alternativet! De är fruktansvärt bra.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav caffeineaddict » sön nov 07, 2004 16:41

Jag gillar Axel Music jag med, men det är värt att kolla loaded247.com också (om jag förstått saken rätt så är de tullfria igen), då vissa filmer är billigare där och min erfarenhet är att de är lika snabba. Använd helt enkelt den av de två som har filmen du vill ha billigast.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » sön nov 07, 2004 16:46

Jag har inte bra erfarenhet av loaded, det tog längre tid vad jag minns och när jag fick Angel säsong 1 var skiva 5 Sagan om Två Tornen extra material.. visserligen löste det sig men det var krångligt och tog tid samt att jag fick betala för att skicka iväg min box för att få en riktig.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Återgå till Shopping