Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Spuffy » mån okt 08, 2012 20:51

Jag såg ett avsnitt men tyckte inte det riktigt var ngt för mig. Kanske borde ge den ett nytt försök dock.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav eriked » mån okt 08, 2012 20:53

Ja. Toto gör musiken. 'nuff said.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav caffeineaddict » mån okt 08, 2012 21:00

Gå tillbaka till världens bästa polisserie genom tiderna, Homicide: Life on the Street. Sju säsonger, så det räcker en stund också.

Och jag säger också Justified. Det blir bara bättre, så ge det absolut sju-åtta avsnitt innan du bestämmer dig.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Spuffy » mån okt 08, 2012 21:05

Homicide har jag liggande, har sett en del, men det är lite för bra - vill inte missa ngt --> vill ej se när trött och ofokuserad. Samma regler som med Sopranos och the Wire och ett gäng andra serier... :)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tam » mån okt 08, 2012 23:20

Burn Notice?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Spuffy » tis okt 09, 2012 17:00

Burn Notice har jag sett första säsongen av, och gillar det rätt mkt faktiskt, men på ngt vis uppstår aldrig ngt sug att se mer av det. Men det är också en serie jag nog borde ta upp igen.

Tack för tipsen! Mottar gärna fler!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav caffeineaddict » tis okt 09, 2012 19:18

Leverage borde väl funka som sån serie även om de begår brott snarare än löser dem.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Spuffy » tis okt 09, 2012 20:01

Mjo, den ser jag också, även om jag har sackat lite efter och nu har en hel säsong kvar. Men den träffar som inte riktigt in på det jag söker, iom att jag gillar det lite för mkt... ;)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav lilith » tis okt 09, 2012 20:59

Har du sett Saving Grace med Holly Hunter? Prime Suspect med Helen Mirren?

Burn Notice låter faktiskt annars exakt som det du vill se.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » tor okt 11, 2012 11:49

Community uppskjutet på obestämd tid
http://www.ign.com/articles/2012/10/09/ ... on-4-debut

Eftersom tanken från början var den hatade fredagen kanske det inte är all bad, men det är trist att behöva vänta.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Spuffy » tor okt 11, 2012 21:37

Sett två nya piloter idag och gillat båda!

Arrow:
Jag har ingen som helst förkunskap om green arrows historia, kanske ni som har det har helt andra åsikter, men jag gillar grundhandlingen i denna tv-version. Även om jag kanske inte köper riktigt allt. Sen kanske inte skådisarna är riktigt så bra som jag hade önskat, blonda Ruby köper jag inte riktigt, inte heller huvudrollen tycker jag riktigt bär upp det han borde, men med lite tid hoppas jag de bor in sig i rollerna och utvecklar dem. Sen tror jag aldrig det kommer bli sådär magiskt bra som en del serier blir, men jag tror jag kommer se vidare ett bra tag. Nu låter jag plötsligt negativ, men jag gillade faktiskt detta trots allt! Kolla in piloten vetja!

Nashville
:
OMG! Jag älskade denna pilot! Det är verkligen inte en premiär jag längtat efter, knappt en serie jag ens tänkt se, men i brist på annat gav jag den en chans idag. Och oj, vad glad jag är över det! Jag som annars har galet svårt för Hayden Panettiere tror denna serie kan bli skitbra trots att hon har en av huvudrollerna! Kanske för att hon här spelar en roll jag kan köpa henne i, eller så är det helt enkelt för att resten var så bra, vem vet. Connie Britton är grym! Musiken är grym! Handlingarna kan bli riktigt bra om de hanteras rätt! Inga skådisar jag tyckte sög! Kanske lite stereotypiskt ibland, men det struntar jag glatt i. Jag blev allt mer chockad ju mer avsnittet gick av hur mycket jag verkligen tyckte om detta! Kan bli en ny serie att längta efter varje avsnitt av, jag längtar åtminstone redan efter nästa! Se det! Jag är nästan lite misstänksam av att jag gillar det såhär mycket, jag var just och tränade, kanske är det bara lyckorus från träningen som ger mig denna superpositiva bild av serien, men hur som helst: Se åtminstone piloten av Nashville, det kan vara något för just dig! Tror det blir en riktigt härlig mysserie för min del. (Och Matt, det här måste ju vara serien du fantiserat kring om nätterna...)

Ni andra som sett, vad tycker ni?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav caffeineaddict » tor okt 11, 2012 22:24

Nashville ska jag absolut se.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » lör okt 13, 2012 11:09

Jag tyckte Nashville var ordentligt skoj. Visst finns risken att det faller för hårt åt ren såpa efter ett tag, men så länge det är så här pass snyggt, välspelat och handlar lika mycket om musikpolitik och politik som vem som sätter på vem så är jag intresserad. Klart plus för att musiken faktiskt känns som sån musik som det ska vara (även den medvetet "dåliga musiken" känns som sån musik som de lagt ner lite tanke på att den ska vara "autentiskt" dålig if that makes sense, snarare än bara något de kastade ihop på en kafferast). Ibland påminner det inte så lite om den där andra serien om maktspel inom och utanför familjen med en sydstatsstorstad i titeln (Powers Boothe är mer JR än JR), men så länge den är så här välspelad och använder musiken/musikbranschen så här väl så känner jag mig intresserad. Och Connie Britton är fenomenal, även om det nästan känns jobbigt att se henne spela en person som kan vara lite självisk och deceptive efter att ha älskat henne som den onekligen änglalika och närmast perfekta Tami Taylor i ett antal år.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » lör okt 13, 2012 11:41

Jag gillade också Nashville, tycker ungefär som Kaffe. Och sista låten med Scarlett och Gunnar på cafét var underbar!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Matt » lör okt 13, 2012 13:18

Verkligen!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav adolvsson » lör okt 13, 2012 17:13

Jag gillade Arrow, första avsnittet. Finns saker som gärna kunde ha gjorts annorlunda, förstås, och jag är väl inte helsåld på skådespelarna, även om viss stelhet gällande huvudkaraktären kan ha sina logiska förklaringar i karaktärens bakgrundshistoria, men överlag så var det en stabil och spännande inledning. Kan nog bli ett underhållande tidsfördrig, det här.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » lör okt 13, 2012 17:13

(edit) det här var mig en underlig dubbelpost, jaja (/edit)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » lör okt 13, 2012 19:47

Jag gillade också Nashville. Av ungefär samma skäl som Kalle.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » sön okt 14, 2012 16:25

Gillade också Arrow-piloten. Castingen kändes lite svajig som Fredrik och Alma sa, men jämfört med många andra CW-serier är den på plussidan. Är lite skeptisk till den klumpiga voice-overn, men det fungerar i och med att den är mer underhållande än bra. (And thank fuck att den inte bygger på Smallville.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » sön okt 14, 2012 18:11

Thick Of It 4.05

MALCOLM: Spread the news that any opposition is Brian Jones.
OLLIE: You mean -
MALCOLM: Dead in the water.

STEWART: It's not going to be something you can see from space, it's going to BE space! BRIAN COX IS GONNA CALL ME AND ASK FOR THE FILM RIGHTS!

MALCOLM: It's the end of the world as we know it, to paraphrase a popular Bangles song.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » sön okt 14, 2012 18:34

Nästa jävla veckas jävla The Thick of It! :popcorn:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån okt 15, 2012 20:03

The Thick of It är verkligen oslagbart just nu.

SHIELD-nytt (spoiler spoilers för The Avengers om någon har missat den, och även SHIELD-premissen) Clark Gregg som Coulson kommer vara med i piloten i... någon form. Hade han på sig ett glödande halsband månntro? Det låter ju som klassisk Joss onekligen: mer jobb när man väl har dött.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » mån okt 15, 2012 23:47

Trailer för SyFy(li)s och vår alldeles egna favorit Julie Benz nya serie Defiance:

Har premiär i April. Jag tycker det verkar intressant!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tis okt 16, 2012 0:55

Är det... Battlefield Earth?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » tis okt 16, 2012 18:07

Nåt ska man ju hitta på medan man ligger sjuk hemma:

Arrow 1.01. Visst är det i princip Läderlappen med lite extra socialt engagemang (fast det återstår väl att se hur mycket sådant de vågar stoppa in) men om man köper premissen så, visst. Välgjord tuggummi-TV. Största nackdelen hittills är väl att alla skådespelare ser ungefär likadana ut och nog kunde må bra av namnskyltar. Tänk om The Cape hade gjorts så här icke-dåligt?

Last Resort 1.01-1.03. Hade jag inte vetat att Shaun Ryan var inblandad hade jag nog aldrig gissat det - formellt kriminella huvudpersoner och korrumperade överheter till trots känns det mer Röd oktober möter Lost än The Shield möter... Lost. Och jag har svårt att komma ifrån tanken att det finns några rejäla plot holes av typen "Tänk inte på den här uppenbara lösningen nu för då har vi ingen story". Men det är dumt att klaga när Andre Braugher och Robert Patrick är på min TV igen, och jag tittar försiktigt vidare.

Homeland 2.01-2.03: Yaaaaay, Homeland är igång igen! Och den plockar upp riktigt bra några månader efter s1, med en Carrie som försöker pussla ihop ett liv av det som återstår och en Brody som bara sjunker djupare. (Även om försöket att imitera det där klassiska Sopranosavsnittet där Paulie och Chris går vilse i skogen i 2.03 inte riktigt funkar i Homeland.) Fortfarande är det the Claire Danes Show, och jag är egentligen långt mer intresserad av hur Carrie ska överleva detta än huruvida terroristerna åker fast. Det där maniska flinet i slutet av 2.01, panikattacken i 2.02, de lysande ögonen i slutet av 2.03 ("I was right, I was right...!") Det är hemskt att se, men jag vill se mer nu, tack.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » fre okt 19, 2012 10:34

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Spuffy » fre okt 19, 2012 12:33

:D
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav A bear » fre okt 19, 2012 19:13

Last Resort 1.04

Börjar tycka att den här serien har större problem än bara lite hål i handlingen: den är helt jävla felviktad. Få se, USA atombombar Pakistan och mördar några miljoner människor i kallt blod, det bryter förmodligen ut storkrig, USA självt är under undantagstillstånd, det har gjorts kupper i högsta regeringen... och allt det där är i bisatser för att vi ska fokusera på ett gäng matroser på en ö och en enstaka vapenhandlare i USA?

Är det bara jag som tycker det saknas något här?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tomas » fre okt 19, 2012 20:41

Elementary 1.03 Gillade verkligen vändningen på slutet
Det här får man nog fortsätta se på :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Spuffy » fre okt 19, 2012 20:48

Jag gillar också Elementary än så länge. Är inte fantastiskt, men helt ok.

Person of Interest fortsätter vara skitbra.

Nashville likaså, andra avsnittet fyller på och blir än bättre än förra. Älskar't!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film