Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav dizzy » mån jun 07, 2004 1:50

Off: och det säger du nu, när det avsnittet är det jag ska se härnäst... :evil:
Jaja, då har jag inga stora förväntingar på det.
;)
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Off » mån jun 07, 2004 1:57

Hehe men det är iaf bättre att förvänta sig ett dåligt avsnitt. Du kanske blir positivt överraskad istället.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » tor okt 07, 2004 10:22

Smallville!

Även om det var ett motw avsnitt denna veckan så blev jag mer fast i serien än vad jag redan är. Från att vara ganska starkt anti smallville en gång i tiden så är jag nu en junkie.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » tor okt 07, 2004 12:50

Fury says:
(Wed Oct 6 19:07:48 2004)

Major -- SMALLVILLE?! Is that show still on? Hasn't DeKnight driven it into the ground yet?

I kid because I love.

Here's a crazy notion... Watch LOST, TiVo SMALLVILLE. How's that for an idea? Huh? Huh?!

Yeah, I know... I'm pushing. Do what ya gotta do.

:D
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » tor okt 07, 2004 12:55

He is da funny.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » tor okt 07, 2004 13:07

Förresten s04e03

Huuuur bra var inte slutet :D . Lois Lane is a rollercoaster!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » tor okt 07, 2004 13:16

Hehe
Bra att det inte bara var jag som satt och log och mådde bra åt slutet. Sen ska vi väll inte tala om lana+abigale action och lois fastspänd på bordet.
Smallville is a rollercoaster!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav micke_finland » fre okt 08, 2004 3:57

Slutet räddade faktiskt detta avsnitt. Annars tyckte jag att det var lite väl mycket tillbakagång till första säsongen. Känns lite konstigt med vardag, efter allt som hänt. Dom är väl tvungna att lugna ner det lite förstås. Går inte att ha full fart hela säsongen igenom.

Och bara så det är sagt, Smallville har alltid varit bra, ända sedan första avsnittet. Även om freak-of-the-week-sen inte alltid var dom bästa, höll Clark-Lana kemin i alla fall mig intresserad hela tiden. Överlägset bäst av det som visas på tv just nu! Mmmm, Lois...

Edit: satte dit lite svart häftmassa som dom som är nyfikna kan skrapa bort.
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav Illyria » fre okt 08, 2004 20:51

I s04e03 blir serien mer vanlig/sig själv igen. Så här ser ju ofta avsnitten ut, men temat var ju något undermåligt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » fre okt 08, 2004 22:55

Det känns som jag inte borde gilla avsnittet så mycket som jag gör, men slutet gjorde något med mig. :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav micke_finland » lör okt 09, 2004 4:53

Håller hundra procent med föregående talare! Jag satt och log en lång stund efteråt. När jag tänker på hur bra denna säsong, och alla framtida säsonger, kan bli, skiner helas ansiktet upp. Finns ingen serie som jag tror mer på för tillfället! Kommer bara bli bättre och bättre och bättre... :D
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav poser » lör okt 09, 2004 11:48

De har dock tappat tittare för varje säsong :/
Sen är det väll sagt att det bara blir 5 säsonger.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav micke_finland » lör okt 09, 2004 17:04

Det visste jag inte. Var har du hört att det bara ska bli fem säsonger, och varför?
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav Illyria » lör okt 09, 2004 18:47

Max 7 säsonger är det jag hört, det är så länge Tom Welling vill vara med, men det finns ju inget som säger att serien skulle kunna sluta innan för det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » lör okt 09, 2004 18:55

Illyria: Du har säkert rätt, det var nog bara något jag fick för mig.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Glorificus » tor okt 14, 2004 2:41

Illyria skrev:Max 7 säsonger är det jag hört, det är så länge Tom Welling vill vara med, men det finns ju inget som säger att serien skulle kunna sluta innan för det.

Hm... jag undrar om du inte bara läst nånstans att han har kontrakt för sju säsonger? Men det är så länge ALLA skådespelare skriver upp sig för när man startar nya serier. Sedan förlängs kontrakten om skådespelarna vill fortsätta. :)

Fast jag vet inte, TW har kanske sagt det, att han vill göra annat efter sju år. :( Det är ju ändå låång tid att hålla på med samma grej.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav poser » tor okt 14, 2004 9:59

Spoiler smallville.s04e04

Nej! Verkar som Lois inte kommer vara med i alla avsnitt från och med nu. Det är lite tråkigt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav micke_finland » fre okt 15, 2004 3:22

Neeeeeeeeeeej, Lois :cry: :cry:

Tror inte att jag blivit så förälskad i någon karaktär sedan jag såg Lana Lang första gången. Dom kan verkligen sin casting. Jag har redan abstinensbesvär.

Blir bara bättre och bättre annars. Superhero and journalist, fantastiskt!
Användarvisningsbild
micke_finland
Minion

Inläggav Noam » tor okt 21, 2004 16:10

JÄSINGEN vilken hetsig tråd :D

Vill inte leda in alla på en off-topic till.. men känner att jag ändå vill uttrycka min åsikt. Kan börja med att säga att jag tycker trådar som jämför och och analyserar Buffy är mkt intressanta.

Trist att vissa uppenbarligen nedvärderar andras åsikter och tycker att de själva är bättre på att bedöma om en serie är bra eller inte... är ju som att säga att en viss låt är bättre eller att en viss mat är godare, idiotiskt.

Alla har olika smak och ser olika saker i serier som de fastnar för... att börja rapa upp högskolepoäng är ju så löjligt så jag vet inte var jag ska ta vägen... att sen jämföra med en läkares FAKTA-kunskaper är ju urpuckat. =)

Jag älskar Buffy för att den ger mig en otroligt härlig känsla... jag älskar att titta på serien och att fundera efteråt på vad allt i den betyder.. för långt ifrån allt är självklart, mkt gömda saker bland de självklara metaforerna. Jag dras tillbaka mot Buffy hela tiden, och vill ha mer.. så känner jag inte för någon annan serie.

Sen kan man börja analysera varför jag känner som ovan... kommer fram till att karaktärerna och deras interaktion.. förhållanden och känslor är det absolut viktigaste. Jag är också en stor fan av allt övernaturligt, superstyrka, magi, framtid.. (gillar således även Charmed, Smallville och Star Trek). Det smarta språket i Buffy är också en viktig ingrediens.. så smart att man ibland inte förstår direkt vad de menar.. blir många aha-upplevelser när man se rom avsnitt. Även musiken i Buffy är superb enl mig, klockren _storfilms_ musik.

----------------

Att placera Buffy, Angel, Smallville och Roswell i samma fack visar väl bara att man inte riktigt har "fattat" Joss och hans writers... precis som många andra som anser att Buffy är en löjlig serie.

Jag gillar Smallville.. nästan enbart pga. Clarks superkrafter (Allison Mack drar lite också)..men de har inga intressanta karaktärer som jag bryr mig om det minsta...(samma med Charmed) jag kan titta på Roswell också.. har sett första säsongen... tycker att storyn är rörig och tråkig.. känns som de har försökt efterlikna Arkiv-X lite....

Om jag ska placera serierna på en skala...

10--Buffy-Angel-------------------Voyager-------Smallville-Charmed---------------Roswell------------0

jahapp.. det var väl allt kanske... för denna gången..
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav VelocityBoy » tor okt 21, 2004 16:58

CyberAL skrev:är ju som att säga att en viss låt är bättre

Det säger jag hela tiden...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Noam » tor okt 21, 2004 17:00

hehe, nu är det såhär VelocityBoy, att jag har lyssnat på liiiite mer musik än dig va.. jag har dessutom läst 20p musik på högskolan... så jag tror jag kan bedömma aningens bättre än dig.

Den där låten som du gillar är jättedålig.. du har ingen koll ju.. den här andra låten är mkt bättre!
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav VelocityBoy » tor okt 21, 2004 17:10

CyberAL: Det är ju uppenbart att människor har dålig smak hur kan annars Las Ketchup slå? och det är ju inte så att man kan hålla sig ifrån att kommentera det...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Noam » tor okt 21, 2004 17:22

hm, den låten är ju rätt bra :/

:D
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav nikozar » lör okt 23, 2004 12:53

Inte för att låta dum lr någonting. Men om smallville får fler säsonger än Angel blir jag faktiskt grinig. (Inte för att serien är ordentligt dålig men inte alls i t.ex Angel klass) :?
Användarvisningsbild
nikozar
Minion

Inläggav poser » lör okt 23, 2004 13:03

nikozar skrev:Inte för att låta dum lr någonting. Men om smallville får fler säsonger än Angel blir jag faktiskt grinig. (Inte för att serien är ordentligt dålig men inte alls i t.ex Angel klass) :?

Jag blir definitivt inte grining, visst Angel är den bättre serien men bara för det vill jag inte att andra serier som jag tycker är kul ska få mindre säsonger.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » tor nov 11, 2004 13:30

Bah så sätter man sig ner för att se 4x08 skrivet av en viss Steven S. DeKnight och man blir besviken :| .

spoiler 4x08
Storyn har förstås byggts upp lite så att det var nödvändigt att göra något med historia iom graven och tatueringen. Det kändes dock som att man hade kunnat göra det här på så många olika sätt. Jag är inget stort fan av att slänga in en massa magi helt plötsligt.

Folk som kan sin stålmannen. En fråga:
Finns det magi i serietidningen?
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » tor nov 11, 2004 14:08

Off:
Jag vet inte hur det är nu, i den moderna versionen, men innan hela stålis universum gjordes om på 80talet, fanns det magi. Det var dessutom en av få saker som verkligen kunda skada Superman.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » tor nov 11, 2004 14:35

Tack för svaret. Det förklarar en del.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Noam » fre nov 12, 2004 16:31

nice, såg precis avsnitt 4x08... nu börjar Smallville utveckla en helt ny arc kring Lanas mystiska tatuering, häxor och magi.. :D (me like magic) .. skitbra att de inte låser in sig i Stålmannen-storyn.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Off » fre nov 12, 2004 16:51

Där hade vi visst olika åsikter :)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa