Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav lilith » fre maj 13, 2011 21:43

Tänker inte läsa era spoiler om Misfits. Men jag ville bara säga att OOHHHH vad jag saknar det! Jag längtar!!!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » fre maj 13, 2011 22:41

Ja, jäklarns så mycket jag ser fram emot nya avsnitt av den serien!! Bäst just nu!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » ons maj 18, 2011 20:47

United States of Tara är jävligt bra
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav chanda » fre maj 20, 2011 19:41

The Mentalist 3x23 and 3x24
Wow .Älskar verkligen denna serie .
Simon Baker ftw.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav MissKittyFantastico » fre maj 20, 2011 23:24

chanda skrev:The Mentalist 3x23 and 3x24
Simon Baker ftw.

Sjukt spännade avsnitt. Först var jag tvungen att stänga av ljudet när Jane smög runt i den där skolan och jag vågade knappt andas där i slutet när Red John och Jane äntligen möttes.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav gaspode » lör maj 21, 2011 0:28

måste fråga här, är det bara jag som tycker att blackfaceskämt har trendat i TV-serier senaste halvår/året?
Kommer på två exempel på rak arm (30 Rock och Community), och såg precis en trailer där de skämtade om blackface.
Jag hade aldrig hört talas om det innan det dök upp i nån serie i vintras typ.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » lör maj 21, 2011 8:31

Hade du aldrig hört talas om blackface?

Jag tror det kom i ropet igen när några idiot tea-partiers började använda det i anti-Obama-demonstrationer, vilket startade ny diskussion om fenomenet. Efter det verkade det göra det okej att iaf diskutera ämnet igen och det dök upp i mer dramatiska tv-produktioner (Mad Men, Boardwalk Empire) och efter det verkar tabut helt ha släppt.

För bara några år sen var det liksom helt tabu, första gången någon bröt mot det inom TV så vitt jag vet var när Chappelle's Show gjorde en blackface-sketch och det var den som fick Chappelle själv att känna att han hade tappat greppet och hoppa av serien.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav chanda » lör maj 21, 2011 9:10

MissKittyFantastico skrev:
chanda skrev:The Mentalist 3x23 and 3x24
Simon Baker ftw.

Sjukt spännade avsnitt. Först var jag tvungen att stänga av ljudet när Jane smög runt i den där skolan och jag vågade knappt andas där i slutet när Red John och Jane äntligen möttes.

Håller med . Den hade det mesta. Det var smart av dom att göra detta nu än och vänta med det . På detta visa har de öppnat vägen för en hel massa möjligheter att gå.*rubbs hands* en av den bästa police procedural television som jag tittar på just
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav lilith » sön maj 22, 2011 12:12

Vad är detta "blackface"? Känns som nåt man måste veta för att inte göra bort sig.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » sön maj 22, 2011 12:19

lilith skrev:Vad är detta "blackface"? Känns som nåt man måste veta för att inte göra bort sig.

Citerar wikipedia pga enklast så:
Blackface är en typ av sminking med ursprung i USA, använt för att skapa ett stereotypisk porträtt av en mörkhyad person. I USA användes blackface oftast inom minstrel-shower där vita skådespelare använde bränd kork och senare färg eller skoputs för att mörka huden och överdriva läpparna. De bar ofta peruk, handskar, slitna kläder med mera för att förstärka karikatyren.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav lilith » sön maj 22, 2011 14:20

Jaha, det. Har missat helt att det på nåt sätt kommit i ropet att skämta om. Minns inte det från Mad Men.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » sön maj 22, 2011 18:54

caffeineaddict skrev:Hade du aldrig hört talas om blackface?

som sagt, Nej. :)

uttrycket alltså, jag har förstås sett företeelsen nån gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » mån maj 23, 2011 23:24

Snacka om att få otroligt dåliga nyheter med otroligt goda:

After three seasons, Showtime is shutting down The United States of Tara, the premium cable network's half-hour dramedy about a Kansas mom (Toni Collette)
with dissociative identity disorder. The series finale will air June 20.

So that's the bad news. The good news is the network has renewed Nurse Jackie for a fourth season!

United States of Tara, which was created by hot young writer Diablo Cody, earned star Toni Collette both an Emmy and a Golden Globe, but the ratings for the series were poor, drifting as low as 400,000 an episode for the current season. Cody tweeted about the Tara cancellation, saying, "TARA got canned, everyone. I feel sick, but proud. Each season got better. Best/nicest cast & CREW ever. Toni=God. Thank YOU for watching!" She also tweeted, "This was my original statement. RT @sbellikoff NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO"

Read more: http://uk.eonline.com/uberblog/watch_wi ... z1NDGU60MF

United States of Tara är verkligen en av mina favoriter att mysa till varje tisdag. Det är ju rutin att se USoT och sen Nurse Jackie (som är ordningen jag föredrar - tvärtemot Showtime) och nu är ena borta. Sad, sad day :(
Men samtidigt är jag jätteglad för mer Jackie! Varför tittade inte amerikanerna på Tara? VARFÖR?

Även The Borgias - som jag inte sett något av ännu (bra?) - har blivit förnyad för en andra säsong på Showtime.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Matt » tis maj 24, 2011 7:35

:unlove: Otroligt sorgligt
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Tob » tis maj 24, 2011 21:23

Jaaa! Åt the Borgias! Den är bra :)

Nurse Jackie också. Tråkigt om Tara.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Matt » tis maj 24, 2011 21:48

Så jävla sorgligt.
Tre avsnitt kvar.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav HeY » ons maj 25, 2011 6:45

Matt skrev:Så jävla sorgligt.
Tre avsnitt kvar.

Och senaste har varit verkligen skitbra! Skit, skit, skit om serien inte knyts ihop ngt nu när det är så spännande :angry:
Jag tror aldrig jag varit besviken på showtime tidigare.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Matt » ons maj 25, 2011 18:28

Jag älskar Kevin Smith!
[youtube]http://youtu.be/fmear41c09Y[/youtube]
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav gaspode » fre maj 27, 2011 1:38

Bästa Cougar Town ever.

(spoiler 2x21-22) Abed! TED!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » sön maj 29, 2011 12:45

Jag började igår, och har nu nästan sett klart på första säsongen av Happy Endings. Jag måste säga att jag tycker det är en riktigt mysig komediserie, och den kommer också tillbaka i höst trots milda (på gränsen till dåliga) tittarsiffror - så den stannar ju förhoppningsvis hela nästa TV-säsong också. Bitter-Doktorn (som jag tyckte var hilarious!) från de senare Scrubs säsongerna är med, och även Jack Bauer's dotter (Kim - som slogs mot kattdjur i LA's skogar när pappa räddade världen från atombomber) som varit bättre än jag trodde hon skulle vara. De andra är inte lika familjära (för mig) men överlag är hela casten rolig. Lite How I Met Your Mother-känsla över serien, och inget laugh-track! Den är ingen 30 Rock eller Community, men en sån där skön strö-serie. Perfekt till frukosten!

Så ett litet tips för er som kanske som mig inte har mycket att titta på när alla serier har haft säsongsfinal, och desperat väntar på att True Blood och Weeds ska börja ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » mån maj 30, 2011 20:31

HeY skrev:Jack Bauer's dotter (Kim - som slogs mot kattdjur i LA's skogar när pappa räddade världen från atombomber)

:D Det där kommer för evigt att vara på listan över mest bisarra storylines någonsin i en tv-serie. Hon var väl med om något rån först, och så råkade hon på kattdjuret, och sen hamnade hos en galen eremit där i LA-skogen? :popcorn:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » mån maj 30, 2011 20:43

Ute på interwebben finns en trailer för SyFys ny superhjälteserie. Första intrycket? Heroes på rätt sätt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » mån maj 30, 2011 21:48

adolvsson skrev:Ute på interwebben finns en trailer för SyFys ny superhjälteserie. Första intrycket? Heroes på rätt sätt.

Vad heter den?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » mån maj 30, 2011 21:50

Alphas.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav adolvsson » mån maj 30, 2011 22:12

HeY skrev:
adolvsson skrev:Ute på interwebben finns en trailer för SyFys ny superhjälteserie. Första intrycket? Heroes på rätt sätt.

Vad heter den?

Haha! Trodde jag skrev det men måste ha formulerat om mig. Nu slipper jag svara pga redan förekommen.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » tis maj 31, 2011 8:10

Heroes på rätt sätt finns redan. Den heter Misfits.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis maj 31, 2011 8:24

Damn true!! Fan, så jag älskar den serien! :lovebunnier: :lovebunnier:

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån jun 06, 2011 18:35

The Inbetweeners 3.01: Okej, jag började seriöst fundera över min humor då det skämt jag hittills skrattat mest åt i hela serien är Simons "wardrobe malfunction" på modevisningen. "I had my left bollock sticking out the entire time." :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » mån jun 06, 2011 19:23

Såg nästan hela s1 av Misfits igår (ett avsnitt kvar): Jag älskar det! Hur kan jag inte sett det tidigare? Helt galet!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav sfinx » mån jun 06, 2011 21:06

Ni berörda(och ni andra får också gärna titta) här är zombieavsnittet jag pratade om. Youtube del 1:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film