av Tob » sön okt 03, 2004 19:16
Jo som sagt var Blade trailern har funnits ett tag, det kunde ha varit bättre, men ändå har jag aldrig önskat världspremiär mer än så här.
Jag har någon form av hatkärlek till den asiatiska skräckfilms vågen. Detta innebär att jag är oerhört nyfiken på allt som har med genren att göra, men svårt för att sätta mig att titta på, i bemärkelsen att jag inte har lust.
Så Ju-on tidigare idag och blev postiv överaskad. Jag skulle nog vilja säga att det är den bästa filmen inom asiatisk skräckfilm som jag har sett. Det var om inte annat en av dem mest skrämmande filmer jag har sett. Går man in och tittar på specifika scener så är det så jävla briljant gjort. Uppbyggnaden, kameravinklar, kamerarörelser, sminket, skådespeleri, ljudeffekter. Ryser bara jag tänker på det.
Man kan ju inte låta bli att tänka på hur den amerikanska remaken kommer att bli. Jag tillhör den gruppen som egentligen är emot remaker, mest av princip själ då jag tycker det är ett simpelt sätt att tjäna pengar på folks nyfikenhet. Men jag är också dum nog att gå i fällan. Jag tycker i själva verket att der är intressant att se en remake. Av den enkla anledningen att en remake allt som oftast innebär en nya vinklingar och nya grepp av samma historia. Att dömma av trailern för The grudge så ser det tveksamt ut, och när det dessutom är samma regissör så kan det bli svårt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22