Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis mar 22, 2011 0:46

Det finns en teori angående framtida händelser som man kan tolka två av Moffats tweets angeånde Space/Time till ett erkännande för att det faktiskt är så. Och om det är så så är det både fantastiskt och hemskare än hemskt. Personligen är "erkännandet" för vagt tycker jag men ändå. (spoiler teorin) Amy Pond = River Song. Och personen som hon kommer att mörda är alltså Rory då. Stackars Rory. :väldigt ledsen smiely:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » ons mar 30, 2011 19:47

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav eynosh » ons mar 30, 2011 20:57

Den dag Doctor Who blir nerlagt kommer jag att gråta.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav caffeineaddict » ons mar 30, 2011 22:17

eynosh skrev:Den dag Doctor Who blir nerlagt kommer jag att gråta.

Du kommer vara död av ålder innan det händer. Serien är äldre än någon av oss som tittar på den här.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Ankh » tor mar 31, 2011 0:07

caffeineaddict skrev:
eynosh skrev:Den dag Doctor Who blir nerlagt kommer jag att gråta.

Du kommer vara död av ålder innan det händer. Serien är äldre än någon av oss som tittar på den här.

There we go. Jinx jinx jinx.....
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav sfinx » fre apr 01, 2011 7:35

Lite skvaller utanför:
David Tennant och Gerogia Moffet har fått en Olivia i dagarna.
Men jag kan inte släppa det där med att Doktorn har fått en bebis med sin dotter som är dotter till en av hans tidigare regenerationer. Hmm. :rolleyes:
Ja, jag kan skilja på verklighet och dikt, det bara finns där ändå. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav A bear » fre apr 08, 2011 1:31

Bild

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sfinx » fre apr 08, 2011 16:23

Björn: :D

Det egentliga ärendet.
Spoiler 6:
Det går obehagliga Jennyrykten, dock verkar det som om en ny skådespelare i så fall tar över, och med en mörkare ton. Allt väldigt obekräftat.
Andra rykten:
Pirater! Hoppas Enlighted karaktärer igen, men det tror jag egentligen inte på. Väldigt bra skurkar som jag gärna såg återuppstod.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav eynosh » sön apr 10, 2011 0:32

Började se om Doktorn för ca 2 veckor sedan och kommit nu in en bit i S4. Intressant att se hur ledtrådar som getts i dom tidiga säsongerna binds ihop med senare äventyr. Påminner mig lite om Harry Potter böckerna när något kunde nämnas i några få meningar i en av dom första böckerna för att återkomma i slutet av serien (åh dom dagar då ankhan pm:ade och undrade om jag var samma eynosh som skribenten eynosh på swedish rowling fanclub, vilka dagar det var).
Jag funderade ifall jag skulle skriva en rad eller två om varje avsnitt, men det kändes lite för hardcore.
Serien har självklart sina "värdelösa" avsnitt, men tack vare att det finns en röd tråd genom serien och att berättelsen knyts ihop på något vis så får serien en väldigt hög lägstanivå som få andra serier kan säga sig lyckas med.
Jag försöker tänka på annat som gör att jag tycker så fantastiskt mycket om doktorn, men allt återkommer till faktumet att den underliggande berättelsen fortsätter att hänga samman, att mysterier och doktorns mytiska bakgrund fortsätter utvecklas över dom olika säsongerna, vilket gör serien till vad den är är.

Med tanke på att varje doktor (inte spoilermarkerat med tanke på seriens bakgrund) har sin egna personlighet, sina egna drag bidrar det också till en förändring i serien som gör att den förnyas automatiskt. Det är få serier som lyckas med det utan att byta ut halva skådespelarbatteriet.

Så, ifall det nu är någon på bf som inte sett serien än (läs: Rombat), ta och se det för i helskotta. Och sluta gnäll över att doktorn nämns överallt. Han är doktorn trots allt.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » sön apr 10, 2011 0:57

eynosh skrev:Så, ifall det nu är någon på bf som inte sett serien än (läs: Rombat), ta och se det för i helskotta.

Snickesnack! Om Rikard inte gillar serien så ska han fan inte behöva se den! Det finns ingen skyldighet att tvingas gilla något bara för att alla gör det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » sön apr 10, 2011 1:46

noike skrev:
eynosh skrev:Så, ifall det nu är någon på bf som inte sett serien än (läs: Rombat), ta och se det för i helskotta.

Snickesnack! Om Rikard inte gillar serien så ska han fan inte behöva se den! Det finns ingen skyldighet att tvingas gilla något bara för att alla gör det.

Jag tror så här; alla har sin egen doktor och Rombats finns inte nödvändigtvis bland de nya,eller bland de existerande, se hur lång tid det tog för mig att erkänna femman som min Doktor. Jag var förvånad många veckor efter att jag insåg att jag gillade Stargate Universe tex, och Doktorn är mer mångfaceterad.

Eynosh. Best Doctor speak ever. :lovebunny:

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » sön apr 10, 2011 2:57

Eller så är en urbrittisk ungdomsserie inte för honom. Det kan vara så enkelt. Jag borde logiskt sett gilla Mad Men, men jag bryr mig inte ett skvatt om den serien. Jag har gett den fem avsnitt och allt. Rikard behöver inte gilla Doktorn. Fan, han har all rätt att hata den om han vill. Att sedan ni inte vill att han ska göra det spelar inte ett dugg roll, även om ni tar illa åt er ifall han ställer sig upp och skriker "The Tennant Doctor is a scat muncher!"
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » sön apr 10, 2011 3:07

Jag är iaf sjukt pepp på ny säsong, vare sig rikard är med oss eller emot oss! två veckor!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sfinx » sön apr 10, 2011 11:31

gaspode skrev:Jag är iaf sjukt pepp på ny säsong, vare sig rikard är med oss eller emot oss! två veckor!

Word.

Det är ju dumt att hata överhuvudtaget, fast man måste inte gilla allt. håller helt enkelt dörrarna öppna i båda riktningarna.
:)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav eynosh » sön apr 10, 2011 12:07

noike skrev:Eller så är en urbrittisk ungdomsserie inte för honom. Det kan vara så enkelt. Jag borde logiskt sett gilla Mad Men, men jag bryr mig inte ett skvatt om den serien. Jag har gett den fem avsnitt och allt. Rikard behöver inte gilla Doktorn. Fan, han har all rätt att hata den om han vill. Att sedan ni inte vill att han ska göra det spelar inte ett dugg roll, även om ni tar illa åt er ifall han ställer sig upp och skriker "The Tennant Doctor is a scat muncher!"

Du är en dålig missionär.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav HeY » ons apr 20, 2011 4:00

Elisabeth Sladen (Sarah Jane) har tydligen gått bort i cancer, 63 år gammal. :(

http://m.hitfix.com/articles/doctor-who ... dies-at-63

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » ons apr 20, 2011 12:18

HeY skrev:Elisabeth Sladen (Sarah Jane) har tydligen gått bort i cancer, 63 år gammal. :(

http://m.hitfix.com/articles/doctor-who ... dies-at-63

Jag är lite förvånad över hur ledsen jag blev, men internet har också varit fullt så många fina hyllningar.
BBC nyhetssida för barn bla:
http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/newsi ... 463099.stm

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » ons apr 20, 2011 23:53

Doctor Who in the UK airs at 6pm on Saturday, the beginning is said to feature a small tribute, it is followed by a 15 minute tribute to Elisabeth Sladen on the CBBC Channel at 645pm, and of cause, Doctor Who confidential at 7pm on BBC 3. Other countries like US (BBC America) Canada (SPACE) and Australia (ABC) will be planning their own tributes accordingly.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav A bear » tor apr 21, 2011 22:24

Tom Bakers hyllning till Lis Sladen: http://www.tom-baker.co.uk/pages/conten ... PageID=159

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sfinx » tor apr 21, 2011 22:35

A bear skrev:Tom Bakers hyllning till Lis Sladen: http://www.tom-baker.co.uk/pages/conten ... PageID=159

Så fruktansvärt rörande.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav A bear » lör apr 23, 2011 21:14

6.01

Jovars, Moffat in tha house. Timey wimey wibbly wobbly överallt - möjligen i mesta laget? Ska säsongen spänna 200 år?

Mycket River Song. Det gillar vi. Och mer hintar om exakt vem hon är och vad som kommer att hända - utan några detaljer, men ändå. Fan vet om inte mannen hon dödar är Rory. Möjligen snart; det måste finnas något skäl att hon var så villig att berätta för just honom om henne och Doktorn trots att hon varit så hemlighetsfull hela tiden...

Badger/Manservant Neville/Romo Lampkin! Mer Mark Sheppard åt folket.

Den enda som inte riktigt får skina, lustigt nog, är Doktorn själv. Han får några bra ögonblick ("I'm up here being clever and there's nobody watching!") men på det stora hela är det ju River, Rory och Amy som står i centrum - kanske passande med tanke på vad avsnittet handlar om. Doktorn säger något om att människor alltid behöver räddas; han är en arrogant jävel, som alltid.

Bra monster också, även om gummimasken ser lite småfånig ut (Star Trek mask, haha.) The Silence, alltså. Hmmm. Den där kontrollpanelen nere i kloakerna, var det inte samma som de hittade i det där inneboendeavsnittet i förra säsongen? Borde jag ha sett om den, kanske?

Säsongen öppnar med en rejäl smäll och jag skulle gärna se att det är lördag snart igen.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav gaspode » lör apr 23, 2011 21:43

Jävla myeps som lurat mig att jag skulle få fortsättningen imorgon.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » lör apr 23, 2011 22:57

A bear skrev:6.01

Säsongen öppnar med en rejäl smäll och jag skulle gärna se att det är lördag snart igen.

Ja, verkligen. Ge mig mer nu!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » sön apr 24, 2011 14:51

Alltså... det här med Rivers och doktorns tidslinjer som hon pratar om med Rory...
(spoiler 6x01) Det var ju fint och jag har inte tänkt på det så, men det stämmer väl inte riktigt?
De synkade ju sina dagböcker när det träffades för att få veta var i tidslinjerna de möts.
Och vi har ju sett första gången Doktorn träffar River, och det var väl inte så dramatiskt?

Jag associerade för övrigt också till inneboendeavsnittet när de kom in till rymdskeppet...

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Docto ... stairs.jpg

Bild från det avsnittet, är ju helt klart samma.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » sön apr 24, 2011 15:37

gaspode skrev:Alltså... det här med Rivers och doktorns tidslinjer som hon pratar om med Rory...
(spoiler 6x01) Det var ju fint och jag har inte tänkt på det så, men det stämmer väl inte riktigt?
De synkade ju sina dagböcker när det träffades för att få veta var i tidslinjerna de möts.
Och vi har ju sett första gången Doktorn träffar River, och det var väl inte så dramatiskt?

Du menar förutom att River verkade rätt besviken och att hon sedan dog?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön apr 24, 2011 15:40

gaspode skrev: (spoiler 6x01) Och vi har ju sett första gången Doktorn träffar River, och det var väl inte så dramatiskt?

Pratade hon inte om första gången hon träffade Doktorn?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav gaspode » sön apr 24, 2011 15:46

noike skrev:
gaspode skrev:Alltså... det här med Rivers och doktorns tidslinjer som hon pratar om med Rory...

Du menar förutom att River verkade rätt besviken och att hon sedan dog?

jag visste att jag inte borde uttalat mig om något jag inte mindes :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » sön apr 24, 2011 15:48

adolvsson skrev:
gaspode skrev: (spoiler 6x01) Och vi har ju sett första gången Doktorn träffar River, och det var väl inte så dramatiskt?

Pratade hon inte om första gången hon träffade Doktorn?

hon pratade om det också.
citat "en dag kommer jag att träffa doktorn, min doktor, och han kommer inte ha en aning om vem jag är."
typ.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » sön apr 24, 2011 21:18

6.01: Bra och rolig och fartfylld säsongsinledning! Vill definitivt se andra avsnittet nu!!

Kul att Sheppards pappa var med!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån apr 25, 2011 3:36

6.01. Mer saker som kan knytas till det:
I avsnittet Blink:
The Doctor: 1969. Not bad as it goes. You’ve got the moon landing to look forward to.
Martha: Oh, the moon landing’s brilliant! We went four times. Back when we had transport.

Moffat gillar Månen. Jag gillar Moffat. SPACE!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film