Once more with feeling??????

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Once more with feeling??????

Inläggav Zaxx » fre sep 26, 2003 9:19

Vad är detta som man kan köpa "löst" från vissa onlinebutiker.. står ngt om en musikal eller liknande?

är det en episod ur S4 som man släppt löst .. eller jag förstår inte riktigt.. kan ngn "filla mig in" ?... utan att spoila FÖR mkt =)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav dizzy » fre sep 26, 2003 9:59

Once More with Feeling är ett avsnitt i säsong 6 och är mycket riktigt utformat som en musikal där (nästan) alla sjunger och dansar osv. Det är dock inget man kan se på utan att få väldigt mycket spoilat av det som hänt fram till dit.
Det är ett helt underbart och unikt avsnitt som också är lite längre än ett vanligt och filmat speciellt i widescreen.
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Off » fre sep 26, 2003 10:03

Titta absolut inte på avsnittet innan du kommit fram till det i s06. Nog för att det är så bra att det nästan är värt å bli spoilad men försök hålla i dig :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav dizzy » fre sep 26, 2003 10:34

Och det finns väl egentligen ingen anledning att köpa det separat, man får väl inget avgörande extra som man inte får i S6-boxen?
Inget unikt extramaterial eller så vad jag förstår.

Jag menar, en trailer för Dark Angel och en intervju med Jessica Alba kan jag vara utan. :D
""
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Zaxx » fre sep 26, 2003 19:33

som jag tänkte då.. då blir det bara till att vänta ;)

men vad har Dark Angel att göra med Buffy???? !!!
sämsta skitserien ju!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav lois » ons jan 21, 2004 22:14

dizzy skrev:Och det finns väl egentligen ingen anledning att köpa det separat, man får väl inget avgörande extra som man inte får i S6-boxen?
Inget unikt extramaterial eller så vad jag förstår.

Det stämmer, man får inte ens med OMWF-dokumentären som finns med i boxen. Dum som jag är köpte jag den här DVD:n trots att jag hade läst det här innan, mitt Buffy-beroende är dyrt!!! Soundtracket till OMWF kan jag däremot rekommendera till den som inte har det (missa inte bilderna inne i CD-häftet).

Är det någon som har läst eller ens sett någon av böckerna som finns om OMWF? Jag har kikat lite på amazon.com och en av böckerna ska tydligen, förutom manus och sångtexter, innehålla bilder och reportage om hur de gjorde avsnittet. Det lockar att köpa Buffy-böcker men jag skulle helst vilja bläddra lite i dom först.
Användarvisningsbild
lois
Minion

Inläggav Off » tor jan 22, 2004 3:13

lois: Om man vet att man absolut inte får något extra när man köper en Buffysak det är inte bara dyrt i längden det är alldeles underbart också :P
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav lois » tor jan 22, 2004 11:59

Ja det är ju det och jag kan ju trösta mig med att omslaget till DVD:n är snyggt iaf :)
Användarvisningsbild
lois
Minion

Återgå till Allmänt om BtVS