Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » ons jan 28, 2004 15:57

Automan? Fast det var väl snarare femton år sen. och jag vet inte om han var osynlig.. men han hade väl nån slags kula iaf. som ritade upp hans bil när han behövde den.. :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Zaxx » ons jan 28, 2004 15:59

jag känner nog igen det "svenska" namnet mer.. men att den ritade upp hans bil är nog värre...

"Mannen av...." "Mannen med... " "..... mannen"... "hmmmm kommer inte på det :(
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » ons jan 28, 2004 16:06

Mannen med Oxpiskan?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » ons jan 28, 2004 16:10

noike skrev:Mannen med Oxpiskan?

skämt?.. annars nej det är det inte :D

tror att det kan ha varit att han var osynlig ? :?
Första avsnittet var det iallfall nånslags stängsel eller vägg eller nått som blev "smält" pga att han anväde sig av den dära kulan han hade.. :/ tror han typ använde kulan 2ggr / avsnitt .. hmmmm
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav gaspode » ons jan 28, 2004 16:13

stängsel som blir smält, kula. Terminator 2? ;)

Nej, jag vet alltså inte.. :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » ons jan 28, 2004 16:19

Det måste vara automan i och med kulan, men jag kan inte komma ihåg något svenskt namn på den serien.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » ons jan 28, 2004 16:30

va gjorde han med kulan då?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav adolvsson » ons jan 28, 2004 17:41

Zaxx: Kan det ha varit Starman? TV-serien baserad på John Carpenters film (Jeff Bridges spelade huvudrollen i den). Har själv bara vaga minnen av serien, som jag var oerhört förtjust i, men det du beskriver låter bekant. Kommer inte ihåg den svenska titeln (om det ens fanns en sådan), och det var mer än 10 år sedan. Huvudpersonen hade i alla fall en glaskula såsom du beskriver, och det där med smälta låter som sagt var ruskigt bekant.

edit: http://epguides.com/Starman/
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » ons jan 28, 2004 18:11

Jaaa! Den kulan vars krafter närmast fungerade som en deus ex machina. Starman måste det vara. Automan var bra mycket mer högteknologsik och actionbaserad.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » ons jan 28, 2004 18:17

DEN MÅSTE DET HA VART!! :D tackar..

tror att den hette typ "Mannen från himlen" :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » ons jan 28, 2004 19:35

Ohh kommer också ihåg att jag såg på den serien men inte mycket mer än att där fanns en kula och killen som hade killen fick hålla sig undan från folk som jagade honom för att han var utomjording. Tror det var så iaf, men det kan ju också vara helt fel.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Whistler » tor jan 29, 2004 3:34

UPN and Aaron Spelling are doing their own style Tru Calling series titled Silver Lake. Shit, bring back Wolf Lake instead. The pilot, just greenlighted by UPN, revolves around a record store owner who uses his psychic abilities to communicate with the dead who still have issues to resolve. Too many supernatural dramas coming out these days. (scifi.com)

Räcker de inte nu?

mvh, Tru Calling, Dead like me och nu denna.
Användarvisningsbild
Whistler
Minion

Inläggav noike » tor jan 29, 2004 3:46

Och Wonderfalls -- fast de vill göra komedi istället för drama. Så jag håller med, det räcker. Nya idéer tack. Jag kan sälja dem halva mitt anteckningsblock om de vill.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor jan 29, 2004 11:21

När ska min idé om ett gäng personer som sitter och postar frenetiskt på ett forum komma på tal egentligen?

Den serien hade haft allt. Spänningen när man tittar bakom ett spoilerblock. Bråken mellan 2 grupperingar som tycker olika om något och så förstås kärleken till en Gudinna.

GIVE ME $$$ FOX!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tor jan 29, 2004 14:58

Om du gör det till en dokusåpa så är Fox rätt kanal, men å andra sidan får du inte mycket pengar att utnyttja. Som dramaserie läggs den ner efter fem avsnitt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor jan 29, 2004 15:10

Dokusåpa är en idé. Varje vecka får den med minst poster lämna forumet. There can be only one!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tinder » tor jan 29, 2004 15:12

Sedan finns det ju serien (minns inte vad den heter) som jag tror det är 5an visar som handlar om ett rockband som har nån slags amulett som gör att de kan se och höra döda. Och genom serien så reser de runt i USA och har spelningar och hjälper de döda att komma till ro.
Tillslut har vi ju även serien på trean som heter nåt ti stil med morgondagens ... och handlar om en kille som för morgondagens tidning av en katt (?) varje morgon och därför far ut och förhindrar katastrofer. Kanske inte så jättelikt alla dessa serier men den påminner ganska mycket i upplägget om Tru Calling i alla fall.

Whistler: Är det om Tru Calling egna spekulationer eller har du läst nått nånstanns, hade faktiskt inte tänkt på det men det kan ju vara riktigt.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Off » tor jan 29, 2004 15:16

Den på 5an har jag aldrig sett. Låter inte särskilt bra dock så de kanske inte är en så stor miss.

noike: jag har sett första säsongen av Spaced nu. Det var en ganska annorlunda serie men jag tror iaf jag tyckte den var bra :) . Mike dominerar fullständigt iaf.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tor jan 29, 2004 16:31

Off: Spaced delar plats med Buffy som världens bästa serie i min lilla värld. Mike är... en intressant individ. Avsnittet med paintballen är helt klart lysande.

Duane: You know what they say about love and war.
Tim: Yeah, one involves a lot of physical and psychological pain, and the other's war.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor jan 29, 2004 17:13

Fanns många bra scener. Bland annat när de går ut och Mike börjar dominera dansgolvet :D . Eller när han ska ut och paddla men packar frö mycket stenar.

En sak kan sägas och det är att Spaced är så långt från vännerhumor som man kan komma. Bra eller dåligt det får varje person bedöma själv.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tor jan 29, 2004 18:20

När Mike är ute och springer runt ett träd ("Vrrooomm! Vrooom!") för att han och Tim knaprat billig speed. Det finns en bortklippt scen med Tim och Bilbo i serietidiningsaffären som är lysande och som togs bort enbart för att avsnittet var för långt.

Hurs oms helst behövs sådana här sitcoms för att väga upp snällhetsfaktorn från USA.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tor jan 29, 2004 18:37

Just de. Scenen men trädet hade jag glömt. Det är samma avsnitt när han ringer från en stad långt långt bort från där han bor också :D

Fan måste nog fixxa s02 nu.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » tor jan 29, 2004 19:07

vad är Spaced nu då...

det finns verkligen MÅNGA serier man inte har en aning om ..!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » tor jan 29, 2004 19:25

Spaced hade jag aldrig heller hört talas om innan, men noike har onekligen fått mig väldigt intresserad... den får man nog pröva på inom en snar framtid!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor jan 29, 2004 20:03

Javisst ja, när han somnade på tunnelbanan och hamnade långt utanför linjens hållplatser. "I must have switched line in my sleep." Personligen tycker jag säsong två är bättre. Men å andra sidan är jag oerhört svag för referenser till Buffy och Star Wars.

Zaxx: brittisk sitcom om droger, tv-spel, arbetslöshet, skrivkramp, serietidningar, filmer och allmänt bisarra människor.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » tor jan 29, 2004 21:00

OH!.. ge mig :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Off » tor jan 29, 2004 21:44

If u please me i will. Jag är full så om det inte e rättstave e det ert fel!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » tor jan 29, 2004 23:59

Det börjar att bli svårt att hänga med i svängarna på forumet (många nya medlemmar = kul!) så om detta redan sagts så får ni väl doppa mig i tjära och rulla mig i fjädrar (eller nåt sånt).

TV4 ska visst börja sända en serie med Alicia Silverstone som heter Miss Match. Verkar inte vara min typ av show, men Charisma Carpenter är med i avsnitt 3, 10 och 13 (enligt imdb.com) så i alla fall det första avsnittet och avsnitt 3 ska jag se. Vet dock inte när TV4 börjar sända serien.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Horrabin » fre jan 30, 2004 0:34

Nästa onsdag, dvs 4/2 kommer första avsnittet av Miss Match att gå. Eftersom Alicia Silverstone är en av flickorna som får mig att le konstant så ska jag nog kolla in det och se vad det kan vara. Det har fått oväntat hyfsad kritik i USA om jag minns rätt, så man vet aldrig. Dessutom: Charisma & Alicia tillsammans, det ger i alla fall några poäng på min egna wow-I-think-it-could-be-hot skala.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion

Inläggav poser » fre jan 30, 2004 0:45

Charisma & Alicia tillsammans, det ger i alla fall några poäng på min egna wow-I-think-it-could-be-hot skala.

Im right there with you.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film