Dexter

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eriked » lör jan 16, 2010 21:02

HeY skrev:Alltså, whaaaaaaat!!? Vet ni att Michael har CANCER!!!? :eek:

Alltså... fuck! Jag visste inte...
Någon som hört om det tidigare? Hur länge har det varit känt?
Yes, för det såg jag igår på BF i någon tråd. Hursom det suger. Hoppas att det fixar sig.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav HeY » mån jan 18, 2010 4:00

On a muuuuuuuuuuuuuch happier note: Michael vann just sin första GOLDEN GLOBE för bästa roll i Dexter! :extas:

(edit) Och, ja, John Lithgow van också! ;) :extas: (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » mån jan 18, 2010 9:32

HeY skrev:On a muuuuuuuuuuuuuch happier note: Michael vann just sin första GOLDEN GLOBE för bästa roll i Dexter! :extas:

(edit) Och, ja, John Lithgow van också! ;) :extas: (/edit)

Awe-some!

(och jo, cancern sägs ju vara godartad och på tillbakagång eller hur det nu var, mörkret ser ganska ljust ut, tror jag)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » tis mar 09, 2010 20:55

Lovande om s5.

The ONLY thing they would say about next season is that they WILL NOT jump forward in time. They assured us that they will pick up where they left off because they owe it to Dexter to play out the aftermath.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » tis jun 08, 2010 0:01

Precis castad för säsong 5: Julia Stiles! Lite info:

According to Showtime, Julia will pop up in 10 of season five's 12 episodes as a "mysterious young woman who forms a unique relationship with Dexter."

Interesting, at least I think so. :)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Mush » tis jun 08, 2010 0:14

Är det i höst eller i nu redan i sommar Dexter börjar? :)
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav HeY » tis jun 08, 2010 0:32

Höst, är jag ganska säker på. Förmodligen sen höst (vinter?) till och med.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » tis jun 08, 2010 7:22

Hoppas hon inte är som Lila(h). Det skulle vara fruktansvärt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Nyx » tis jul 06, 2010 17:17

Dexter säsong 4 började visas igår! Kl 22.30 på måndagar alltså, hoppas ingen har missat det som inte redan har sett den. Dexter is back, yay! :)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Crashdummie » tor jul 08, 2010 16:41

Yay! :sacrificebunny:

Fast nu blir det lite knasigt - har precis marathon sett upp till säsong 2, och ska strax låna s3. kom på att jag redan ahr sett snuttar av s3 när den gick på tv6 tidigare iår... undra när jag blir synkad :?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav A bear » lör jul 17, 2010 9:20

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » lör jul 17, 2010 10:04

A bear skrev:Mer castingnyheter.

Woo-freakin'-hoo!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » lör jul 24, 2010 19:32

Hej säsong 5 trailer!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » sön jul 25, 2010 10:38

HeY skrev:Hej säsong 5 trailer!

:eek: Oh. Herre. Jävlar. :chock:

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Amanja » tis aug 31, 2010 16:14

:psychobunny: 26 dagar kvar till nytt avsnitt av Dexter :sacrificebunny:
Användarvisningsbild
Amanja
Minion

Inläggav Mush » ons sep 01, 2010 22:59

Can't wait. Sista säsongen?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav HeY » tor sep 02, 2010 0:12

Mush skrev:Can't wait. Sista säsongen?

Tror jag ingen har sagt! Så bra som det går för serien tittarmässigt och prismässigt nu tror jag inte att Showtime vill släppa den redan. Och skådespelarna har väl de klassiska 7-års kontrakten?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » tor sep 16, 2010 23:48

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » fre sep 17, 2010 0:13

Så jävla snygg. Vill ha Dexter nu!!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Mush » fre sep 17, 2010 11:35

Fan förra säsongens första avsnitt fanns väl ute redan i sommras, någon som haffat åt sig. Man blev ju glad när man såg det före alla andra.

Är sjukt peppad på nya Dexter. Kolla sent på kvällen höstkvällen. It's awesome och man sover gott sen.
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav Matt » mån sep 27, 2010 20:48

5x01
Fan vad sorgligt det var. :cry: :unlove: :cry: Måste man se No Ordinary Family nu för att få se Julie/Darla/Rita?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Garim » mån sep 27, 2010 21:29

Ja, det var rejält jobbigt avsnitt att se. Bra, men jobbigt.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav A bear » mån sep 27, 2010 22:39

5.01 Musöronen. "Sorry for your loss." Jävlar, MCH, där dräper du mig.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » tis sep 28, 2010 0:16

5x01
Wow, emotional rape much?
Dexters djurskrik mot slutet. Michael C. Hall. Går det säga mer? Michael C. Hall.

Jag mår just nu fysiskt dåligt. Den här serien dödar mig (in a good way... I think... maybe). Hur lyckas de?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » tis sep 28, 2010 0:43

HeY skrev:5x01
Wow, emotional rape much?
Dexters djurskrik mot slutet. Michael C. Hall. Går det säga mer? Michael C. Hall.

Jag mår just nu fysiskt dåligt. Den här serien dödar mig (in a good way... I think... maybe). Hur lyckas de?

Håller med om allt.Förkrossande,
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tob » tis sep 28, 2010 7:48

Ja. Det är bara att stämma in, ett av de mest genuint hjärtskärande tv-avsnitten jag har sett på länge. Applåderar.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Mush » tis okt 05, 2010 1:10

5x01

Ändå går man på anti-depp och så får man största vågen av känslor av det här avsnittet.
Fick riktigt svårt att se på när de visade Rita i badkaret, usch. Där gick verkligen en vänlig själ åt skogen. Jag önskar att Trinity fick dö en extra gång av Dexter.
Mussepig mössan, genial scen som tar död på en!
Trodde faktiskt Dexter skulle gå ännu mer berserk och typ göra något annat dumt, en idiot fick känna på vrede utbrottet, jäklar!
Fint med det lilla talet på slutet på begravningen. Dexter är en fighter och han fortsätter vara the good killer-bad guy hjälten.

Dexter är den bästa serien som pågår just nu.
Ser fram emot resten!
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav Noam » mån okt 18, 2010 20:57

Dexter 5x04
AMAGAD! Julia Stiles! Så underbart! Dexter äger just nu.. relationen mellan Lumen och Dexter lär bli RIKTIGT intressant!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav A bear » tis okt 19, 2010 23:05

5.04 Är det bara jag, eller är hela Angel/Maria-Internal-Affairs-blowjob-grejen lite... fånig? Visst, Maria blir alltid trakasserad av sina vita manliga överordnade, men... barfight och så vidare? Och vart har ultrapervoVince tagit vägen?

Men spelet mellan Dexter och Lumen: PERFEKT. Där finns mycket att hämta. Det var på tiden att någon upptäckte vem Dexter är - och hans antydan till henne att han jagar seriemördare som hämnd för Ritas död är visserligen en lögn, men nära sanningen nog för att funka. Det gillar jag.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » tis nov 02, 2010 0:23

5.06 Jag gillar VERKLIGEN Lumen, har jag sagt det? Jag är fortfarande inte säker på om hon är säsongens big bad eller inte.

Angel och Maria var faktiskt uthärdliga den här veckan. Delvis eftersom Angel för en gångs skull faktiskt gjorde något smart i stället för att bara sabotera för sig.

Dexter som jagar efter killen i plastskynket i slow motion.

Badrumsscenen.

Jo, säsong 5 är bra.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film