Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Nyx » tis jul 06, 2010 16:59

Jag gillar också Veronica Mars. Och Deadwood är suverän, hoppas du gillar den! (ett tips: kör med engelska subtitles för det är ibland svårt att höra allt de säger!)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav noike » tis jul 06, 2010 17:55

Nyx skrev:Jag gillar också Veronica Mars. Och Deadwood är suverän, hoppas du gillar den! (ett tips: kör med engelska subtitles för det är ibland svårt att höra allt de säger!)

Det fungerar också att byta ut allt man inte hör ordenligt till "cocksucker". Det är oftast rätt nära.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Nyx » tis jul 06, 2010 20:01

noike skrev:
Nyx skrev:Jag gillar också Veronica Mars. Och Deadwood är suverän, hoppas du gillar den! (ett tips: kör med engelska subtitles för det är ibland svårt att höra allt de säger!)

Det fungerar också att byta ut allt man inte hör ordenligt till "cocksucker". Det är oftast rätt nära.

Det är oftast exakt vad som sägs! :D :D :D

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav sfinx » tor jul 08, 2010 17:17

Sarah O'Connor Chronicle(1.01):
... var visst inte en talkshow. Jag tyckte om att de tyckte att min födelsedag var viktig och så var det konstigt att Chamelion var ond, undrar om det är the Master eller Cybermen bakom det där onda förtaget? ;)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav lilith » fre jul 09, 2010 12:44

Inte O'Connor. :D
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » fre jul 09, 2010 14:32

lilith skrev:Inte O'Connor. :D

Höh. Jag tyckte det var något som inte stämde men kunde omöjligt greppa huvudet kring vad.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Nyx » sön jul 11, 2010 23:16

sfinx skrev:Sarah O'Connor Chronicle(1.01):
... var visst inte en talkshow. Jag tyckte om att de tyckte att min födelsedag var viktig och så var det konstigt att Chamelion var ond, undrar om det är the Master eller Cybermen bakom det där onda förtaget? ;)

Sarah Connor Chronicles är ju bra ju! Jag har säsong 2 på dvd som du gärna får låna om du vill slippa se den på annat sätt!

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Oxytocin » mån jul 12, 2010 11:50

Är det någon som får säsong 6 Greys Anatomy eller säsong 3 The Big Bang Theory att fungera på sidan: http://www.ch131.com/
Jag lyckas då inte :cry:
Kan någon tipsa om andra sidor där de faktiskt går att se?
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad

Inläggav HeY » mån jul 12, 2010 11:54

Oxytocin skrev:Är det någon som får säsong 6 Greys Anatomy eller säsong 3 The Big Bang Theory att fungera på sidan: http://www.ch131.com/

Grey's går att se här: http://www.watch-greys-anatomy-online.net/
Och Big Bang här: http://www.watch-the-big-bang-theory.com/

Men jag tror inte ngn av dem har den bästa kvalité. Men det kanske inte är viktigt?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Oxytocin » mån jul 12, 2010 12:00

HeY skrev:
Oxytocin skrev:Är det någon som får säsong 6 Greys Anatomy eller säsong 3 The Big Bang Theory att fungera på sidan: http://www.ch131.com/

Grey's går att se här: http://www.watch-greys-anatomy-online.net/
Och Big Bang här: http://www.watch-the-big-bang-theory.com/

Men jag tror inte ngn av dem har den bästa kvalité. Men det kanske inte är viktigt?

Det gick inte med Big Bang "This video has been removed due to infringement" vad nu det kan betyda.
Samma med Greys - men jag klickade på något som hette ungefär Available sources och Playmyvid och det verkar fungera bättre... hoppas hoppas.
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad

Inläggav HeY » mån jul 12, 2010 12:05

Jag kollade in 3x01 av Big Bang och source 1 (megavideo) funkar perfekt för mig iaf! Och jag brukar ofta kolla in serier på denna sidan, finns ju många listade nere till vänster, och det brukar alltid funka med nån källa - framför allt på de nyare serierna. Aja, jag hoppas du lyckas med nån källa - ibland kan det ju bara vara datorn/internet uppkopplingen som krånglar till det lite. :)

(edit) Grey's funkar också för mig. Men vet du för övrigt hur megavideo klippen funkar? Först trycker man på play (när den är röd) och då öppnas en ny sida/flik med reklam som du bara stänger ner och då har play-knappen blivit grön och det är bara att trycka på den så startar den. :) (/edit)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Oxytocin » mån jul 12, 2010 14:02

Yey för Hey! Jag fick det att funka!
Tack snälla för hjälpen!! :lovebunnier:
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad

Inläggav sfinx » fre jul 16, 2010 19:14

"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » fre jul 16, 2010 21:00

Jag har varit pepp sedan jag fick veta sändningsdatumet för en vecka sedan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » lör jul 17, 2010 13:52

Futurama s06e05
Haha! Har nog inte skrattat så här mycket på länge! :D

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Mush » sön jul 18, 2010 22:36

Entourage är förbannat kul! As garvar varje gång. Snart klar med S5 :) HAH. Turtle med Meadow sopranos!
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav HippieSpellan » tis jul 20, 2010 0:15

Huge

Jag älskar det! kan inte säga mycket mer än så.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tob » tis jul 20, 2010 7:25

Jag fingrade en hel del på Huge tidigare i somras, men föll på att den gick på ABC Family, men borde jag tänka om? Känns som det kan bli glassigt och livet som överviktig bara glorifieras.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav noike » tis jul 20, 2010 15:28

Tob skrev:Jag fingrade en hel del på Huge tidigare i somras, men föll på att den gick på ABC Family, men borde jag tänka om? Känns som det kan bli glassigt och livet som överviktig bara glorifieras.

ABC Family är en konstig kanal. The Middleman gick där.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » tis jul 20, 2010 16:11

so dont see it=) det har inte så mycket med övervikt att göra direkt, det är mer "my time at camp". Men ja, man måste nog gilla snälla serier.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Garim » tis jul 20, 2010 17:26

Jag såg piloten av Huge, och var rejält uttråkad. Inte min typ av serie uppenbarligen :P
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav HippieSpellan » ons jul 21, 2010 1:13

:D vet inte hur piloten var. Jag gillar den för att den är en typisk sommarserie. Lätt, ungdomlig.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav noike » ons jul 21, 2010 2:27

Mitchell and Webb Look säsong fyra har börjat! :extas:

Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » ons jul 21, 2010 3:04

Tob skrev:Jag fingrade en hel del på Huge tidigare i somras, men föll på att den gick på ABC Family, men borde jag tänka om? Känns som det kan bli glassigt och livet som överviktig bara glorifieras.

Om man vill ha en bra "lätt" sommarserie från ABC Family skulle jag rekommendera Pretty Little Liars. Underhållande och har även haft bra tittarsiffror så säsongen har blivit förlängd till 22 avsnitt! Huge försökte jag se men tyckte var riktigt trist, så det blir Pretty Little Liars som jag rekommenderar. Dock har jag ju inte så mycket emot ABC Family's "lätthet" - jag gillade ju både Kyle XY och delar av Secret Life[...], och 10 things[...] (måste deras serier ha så länge titlar?) blev ett litet guilty pleasure.

(edit) Men om vi ska lämna ABC Family så vill jag bara påpeka att Hung (från HBO) är en ypperligt trevlig sommarserie! (/edit)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » ons jul 21, 2010 3:25

jo jag såg att det var säsong 2 ute nu, har tänkt försöka få tag på säsong 1.

Pretty little liars, är inte det som gossip girl?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tob » ons jul 21, 2010 10:26

Har egentligen för mycket andra sommarprojekt, för att kunna ge mig in i något nytt, men skall lägga Pretty little liars på minnet. Av nya sommarserier så har jag bara provat Unknown persons, The Gate och Haven. Unknown persons gav jag tre avsnitt för att jag gillade konceptet, The Gate tyckte jag inte alls om och Haven har jag tyckte om de två avsnitten som gått, även om även det har en ganska glättig ton och lite halvfånigt.

Hey skrev:(edit) Men om vi ska lämna ABC Family så vill jag bara påpeka att Hung (från HBO) är en ypperligt trevlig sommarserie! (/edit)

Ja. Instämmer. (spoiler tom. 2.03) Tanya engagerar mest och är definitivt seriens hjärta. Ex-frun tycker jag funkar skitbra hittills i säsong 2, och tycker hon och Ray har haft riktigt bra scener ihop med barnen som länk emellan sig. Som förövrigt också fungerar riktigt bra. Fick lite ont i magen när dem ifrågasatte ifall Ray skulle vara kompis med de ifall dem hade gått i skolan tillsammans och jag skulle tro att det finns ett ganska tragisk familjesituation i botten.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Spuffy » ons jul 21, 2010 12:50

Haven låter som att det kan vara något för mig, det ska jag ta mig en titt på. Och Unnatural History, är det någon av er som sett den?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav noike » ons jul 21, 2010 15:45

Spuffy skrev:Och Unnatural History, är det någon av er som sett den?

Inte sett och Martin Donovan, fan, min inga nya serier förrän ikapp med andra känns jobbig nu.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Spuffy » ons jul 21, 2010 15:54

Såna regler är till för att brytas! Jag har ett annat problem: mina föräldrar har skaffat sig ett nät som passar dem väldigt bra, men som suger när jag och min syster är hemma: det stryper hastigheten om man laddar ner över 5 gb på en månad... Ägnar mig därför åt att se sånt som råkar finnas på datorerna här hemma, och bara laddar ner några få noggrant utvalda serier.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav gaspode » ons jul 21, 2010 16:17

Spuffy skrev:Såna regler är till för att brytas! Jag har ett annat problem: mina föräldrar har skaffat sig ett nät som passar dem väldigt bra, men som suger när jag och min syster är hemma: det stryper hastigheten om man laddar ner över 5 gb på en månad... Ägnar mig därför åt att se sånt som råkar finnas på datorerna här hemma, och bara laddar ner några få noggrant utvalda serier.

ouch!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film