Ny tv serie med Mark Valley, Chi Mcbride och Jackie Earl Haley. Handlar om ett säkerhetsföretag som erbjuder personligt skydd för personer under hot. Lite som V.I.P med Pamela Anderson, men sjukt mycket bättre.
Blev positivt överraskad av dom två första avsnitten (båda kom i veckan) och detta kan bli en fruktansvärt bra serie.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
eynosh skrev:Lite som V.I.P med Pamela Anderson, men sjukt mycket bättre.
Varför, varför, varför var du tvungen att ta upp den serien?!
Seietidningen är sjukt bra, har inte bestämt mig än om jag gillar eller inte gillar ändringen från att han blir personen han ska skydda (bokstavligen) till att bara smälta in i omgivningen. Jag kan förstå lite varför. Masker har varit fånigt i tv-serier sedan Mission Impossible och det är svårt att skapa en huvudperson som inte har en fast skådespelare. I varje fall om man inte vill anstränga sig.
Genremässigt skulle jag vilja påstå att den är mer som Burn Notice var i s1. Helt okej underhållning. Sjukt snygg vinjett också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?” — Wayne, Letterkenny.
1x01 Inte helt tajt, sedvanliga pilotproblem, utöver det gillade jag mer än väntat. Väldigt mycket. En hel del skitsköna inslag och rent generellt en känsla som lovar gott.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch
1x02 Så ska're se ut! Bättre, tajtare. Ruskigt underhållande och känns inte som andra veckans fall:are. Känns som dom åtminstone försöker tänka utanför lådan med detaljerna, sånt uppskattas.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch
Jag har sett hela första säsongen nu på 2-3 veckor. Det började med att Amy Acker's gästspel i sista avsnittet - som jag alltså såg först Men sen har jag sett serien från början, och har varit riktigt underhållen. Många riktigt bra gästskådisar har de lyckats haft med. Nästan alltid någon man känner igen i varje avsnitt.
Jag gillar ganska mycket, och kommer att fortsätta se.
Serenity: Knowing which River not to cross... 'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who? Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
caffeineaddict skrev:Oh, överlever den ett tag så kan jag nog tänka mig att ge den en chans. Jackie Earle Haley!
Eh, just ja, det gjorde den. Kanske man skulle ha skrivit (kanske man gjorde i andra serier-tråden? Nåväl, likväl...). Första säsongen var skitbra, underhållning på Burn Notice-nivå absolut och trots tittarsiffror som lutade åt det svagare hållet fick Human Target förnyat förtroende för en andra säsong. Oh ja.