Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » tor sep 16, 2004 23:38

Jag är väldigt sugen på att se ER men det kommer nog inte hända på några år tror jag. Finns andra serier som ska ses först men det kanske blir dags när serien har sett sitt slut.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Noggster » fre sep 17, 2004 10:14

Skit i ER å titta på Scooby Doo istället.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre sep 17, 2004 10:16

Noggster: Ja, för det håller säkert en mycket högre kvalitet... (men jag förstår vad du menar, WTF is up med alla mina favorit-TV-tjejer och de jävla filmerna?).

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre sep 17, 2004 15:48

Håller helt och hållet med caffeine om All in the Family. Det bästa avsnittet av ER även om de en gång i tiden producerade jävligt bra avsnitt varje vecka. (Gillar t ex avsnittet då Ewan McGregor gästspelar som rånare.)

Nu för tiden går ER på tomgång. Dock underhållande nog för att jag fortfarande ska följa den.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre sep 17, 2004 15:56

AKS skrev:(Gillar t ex avsnittet då Ewan McGregor gästspelar som rånare.)

Yes, det är t ex ett väldigt bra avsnitt. Alla de där första säsongerna är otroligt bra, så dem är värda att kolla in. Vet inte hur serien är numera, har slutat kolla på den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav latarmig » tis sep 21, 2004 3:43

Är det någon som sett Shasta på trean. Det är något så ovanligt som en amerikansk komediserie UTAN burkskratt. Det är nästan så att man börjar misstänka att de tror att TV-tittarna klarar att skratta själva.

Jag har bara sett ett avsnitt - väldigt roligt - för någon månad sedan, och sedan snubblade jag över det igen idag, fast nu hann jag bara se de två, tre sista minuterna. Är det någonting man ska schemalägga? Bara det att de inte har burkskratt gör att jag inte kan tro att det är skräp, någon i ledande ställning måste tro på den här serien något ofantligt.
latarmig
Big Bad

Inläggav Off » tis sep 21, 2004 10:19

Har sett 2-3 avsnitt

1 var ganska roligt medan de två andra kändes som standard lågbudget eftermiddagskomedi. De lovar tyvärr mer än det levererar iom valet att inte ha burkskratt.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav latarmig » tis sep 21, 2004 10:40

Ok, då får det bli lite vanligt strötittande.
latarmig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » fre sep 24, 2004 12:20

Såg precis första avsnittet av Lost och känner mig imponerad. Vet att många här ogillar Alias kraftigt (själv tycker jag det var en läskigt underhållande spionfantasi under S1, men att den sen tappade på att försöka bli mer seriös. Fortfarande helt okej dock.), men det är ingen anledning att undvika J.J. Abrams nya.

Stark cast med bl.a. Dominic Monaghan (Lord of the Rings), Harold Perrineau (OZ), Angels Daniel Dae Kim och skicklige Terry O'Quinn (Alias, West Wing) som gör en stilig Marlon Brando-imitation. Dessutom var, för mig okände, Evangeline Lilly onekligen en sann njutning för ögonen. Väldigt snygg, och känns allmänt väldigt påkostad. Sen fungerar det dramatiskt också, även om huvudpersonen Jack att döma av detta avsnitt är lite väl mycket av en träbock, och påminner för mycket om Vaughn i Alias.

Och, naturligtvis, (får väl anses standard nu för tiden för serier jag tycker om) hotas Lost av nedläggning redan efter första avsnittet... Längtar ändå tills del 2 av piloten nästa vecka (pilotavsnittet var egentligen 1½ timme men choppades upp i två delar av TV-bolaget).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » fre sep 24, 2004 12:31

Någon av er som sett piloten och det nya och kan säga om där är några större skillnader? Har annat att titta på om det är samma sak :)
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Ai » fre sep 24, 2004 12:47

Jo jag har sett hela piloten av Lost. Precis när jag stängde ner wmp var jag jätteimpad och hyperirriterad över att det skulle dröja över en månad innan den egentligen skulle börja sändas och jag skulle få mina smutsiga tjyvaktiga små labbar på fortsättningen.

Nu en månad senare är det så snart dax... och all, precis all iver har lagt sig. Det bådar inte gott... Jag gillar Matt Fox ända sen Party of Five-tiden, men känner precis som caffe att han var lite väl träbockig här.

Nu när jag fått lite distans så är det lite lättare att kunna analysera utan att bli bländad av vackert foto och bra klippning. Vad jag kommit fram till 'so far'? En del Robinson, en del Flugornas herre, en del Predator. Blanda väl.

Men visst - den är bra. Den är snygg. Den är än så länge välskriven. Och jag kommer antagligen att ge den ytterligare några avsnitt.

Och sen en liten fundering: Hur kan det komma sig att det i amerikanska katastrof filmer/serier/produktioner alltid ska finnas en hund med? Gärna ägd av en liten pojke...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Off » fre sep 24, 2004 12:49

Ai skrev:Och sen en liten fundering: Hur kan det komma sig att det i amerikanska katastrof filmer/serier/produktioner alltid ska finnas en hund med? Gärna ägd av en liten pojke...

Jag kallar det Lassie-faktorn
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » fre sep 24, 2004 12:50

Ai: Antingen för att man faller in i klyschan att "alla" älskar hundar och små barn och så länge de överlever så kan man avsluta serien relativt lyckligt.

Eller (hoppas, hoppas) så vill man leka med och bryta mot klyschorna och dödar barnet/hunden/båda brutalt och oväntat.

Ja jävlar! Det var ju Party of Five-killen! Visste jag kände igen honom jätteväl, men kunde inte komma på varifrån.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Ai » fre sep 24, 2004 12:54

caffeineaddict skrev:Eller (hoppas, hoppas) så vill man leka med och bryta mot klyschorna och dödar barnet/hunden/båda brutalt och oväntat.

Blod. Man ska aldrig förneka blodets lockelse... :twisted:

Spoiler Lost:

Jag lovar att följa serien SLAVISKT om dom tar kål på grabben och labradoren på det mest grymma sätt tänkbara.... bara för att jag är så trött på små söta pojkar med sina små söta hundar......

:eek: Hmm. Undras om jag har PMS? Bäst att stanna inne idag.. :|

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Illyria » fre sep 24, 2004 14:48

Off skrev:Någon av er som sett piloten och det nya och kan säga om där är några större skillnader? Har annat att titta på om det är samma sak :)

Undrar samma sak. Jag har inte tittat på del 1 igen ännu, hade tänkt vänta på del 2 om jag ska titta på båda igen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » fre sep 24, 2004 14:53

caffeineaddict skrev:Eller (hoppas, hoppas) så vill man leka med och bryta mot klyschorna och dödar barnet/hunden/båda brutalt och oväntat.
.

Finns ju lite Buffyverse-folk med så varför inte :)

Vill uppmärksamma er på att avsnitt 3 heter "Tabula Rasa"
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » fre sep 24, 2004 22:34

Ett par sidor bak i denna tråden nämndes Joan of Arcadia och nu när jag faktiskt har tittat igenom hela första säsongen ordentligt så måste jag säga att det är en riktigt bra serie. Den jämfördes med Wonderfalls, men det är två väldigt olika serier bortsett från "gud", speciellt humorn, och båda är värda att ses.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav dizzy » lör sep 25, 2004 14:57

Illyria:
Joan har t o m fått en egen liten tråd, även om det inte blivit så många inlägg och den har halkat ner på sidan 2 här.

http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=911

En småtrevlig serie men som inte har fångat mitt intresse så där väldigt på det jag sett på TV3.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav poser » lör sep 25, 2004 15:42

Har sett hela säsong 1 av joan och har sett det nya avsnittet på säsong 2 men jag funderar på att sluta kolla. Tycker inte den har utvecklats till något vidare kul.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Illyria » lör sep 25, 2004 18:12

dizzy skrev:En småtrevlig serie men som inte har fångat mitt intresse så där väldigt på det jag sett på TV3.

Jag hade sett smådelar på Tv3 men gillade inte serien då så jag laddade hem hela s1 och det fungerade bättre. Det är en sån serie du måste se typ hela avsnittet för att fatta. Har nya avsnittet hemma, får se vad jag tycker om det, hoppar över i den andra tråden då kanske :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor sep 30, 2004 12:04

Efter andra avsnittet gillar jag fortfarande Lost ordentligt, och börjar få en seriös crush på Evangeline Lilly (som skulle kunna vara Jennifer Garners snyggare och charmigare syster).

Tänkte inte på att det var en gammal Firefly-bad guy som spelade U.S. Marshal i förra avsntitet förresten, men det var det ju onekligen. Han fick mer utrymme här.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav poser » tor sep 30, 2004 12:05

Ska bli intressant nästa vecka då det kommer ett nytt avsnitt. De två som gått ingick i screenern som kom för ett tag sen.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Nea » tor sep 30, 2004 16:50

Vill också se Lost, efter alla bra recensioner den har fått så är jag väldigt nyfiken.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav caffeineaddict » fre okt 01, 2004 1:01

Det senaste av alla tretton miljarder Star Wars-rykten är ju att det ska bli serie av sagan efter att Episode III är färdigvisad och alla pengar sugits ur den (m.a.o. cirka 2006). AICN:s Herc har den utmärkta idéen att man skulle låta Tim Minear styra och ställa över den serien. Skulle med närmast all säkerhet bli det bästa Star Wars-relaterade sedan The Empire Strikes Back.

Here's hoping...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » fre okt 01, 2004 1:23

Har helt tappat hoppet på Star Wars. Orkar inte ens bry mig om del 3. För första gången någonsin är jag inne och kollar spoilers om en film/serie. Vill bara veta hur det slutar, hmm börjar, så att man kan lägga det bakom sig.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Eisa » fre okt 01, 2004 17:20

jag tror inte ens jag vill se den nya star warsfilmen.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav noike » fre okt 01, 2004 17:52

Jag kommer inte att betala eller anstränga mig för att se trean, men förr eller senare lär jag se den ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Eisa » fre okt 01, 2004 18:52

ja, men är ju på något vis så illa tvungen...
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav Tob » sön okt 03, 2004 15:45

Efter att ha dyrkat Alias S2 (delar av S1, också) i vintras/våras så kunde jag ju inte motstå att skaffa tredje säsongen i början av september när den släpptes. Efter en katastrofalt seg och tråkigt inledning på säsongen så slutade jag helt enkelt att titta, mest pga att jag hade så mycket annat att göra och att jag fick fjärde säsongen av Angel någon vecka efter.

Alias är fruktansvärt känsligt rent storymässigt sett. Detta märks tydligt under de 4-5 första avsnitten i tredje säsongen. Det blev aldrig riktigt intressant. Jag har nu i helgen börjat titta igen, och Alias är tillbaka i samma anda som det var i stora delar av S2. Spänning och fart mixras med högteknolgi som skulle få James Bond att häpna. Man gör det med stil och finess. När Alias lyckas med detta så är det också ruggigt bra.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav poser » mån okt 11, 2004 20:26

Ingen annan som har tittat på desperate housewives ?

Stora delar av den tilltalar mig inte vidare mycket men den där lite mystiska delen... Well it intrigues me.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film