Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » ons mar 03, 2010 22:16

Jag såg också Community häromkvällen. Det var en bagatell, lite smårolig. Jag kan också tänka mig att se när jag zappar förbi och inte har något annat att göra.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » ons mar 10, 2010 16:42

Felicia Day ska spela Rödluvan på Syfilis-kanalen. http://chud.com/articles/articles/22883 ... Page1.html


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons mar 10, 2010 16:52

Även om man kan säga en del av Syfilis kvalitetskontroll på produktionerna: yay! Felicia Day borde få arbeta mer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » ons mar 10, 2010 16:56

yay för Felicia Day såklart, men Alice var så dålig att jag inte kan ha några förhoppningar på det här.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » ons mar 10, 2010 17:19

gaspode skrev:yay för Felicia Day såklart, men Alice var så dålig att jag inte kan ha några förhoppningar på det här.

Den här ingår inte i samma produktionsserie vad jag har förstått. Vilket borde betyda att det är anndra manusförfattare och regissörer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » ons mar 10, 2010 17:26

noike skrev:
gaspode skrev:yay för Felicia Day såklart, men Alice var så dålig att jag inte kan ha några förhoppningar på det här.

Den här ingår inte i samma produktionsserie vad jag har förstått. Vilket borde betyda att det är anndra manusförfattare och regissörer.

Det låter ju hoppfullt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » ons mar 10, 2010 17:40

Borde ta in lite folk från Maneater. Det är fanimig kvalitet!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Rombat » ons mar 10, 2010 20:18

Big Bang Theory 3.17

Älskar de nördiga referenserna som inte är uppenbara.Blåslagen Sheldon i Red Lantern-tröja. :D

With blood and rage of crimson red
Ripped from a corpse so freshly dead
Together with our hellish hate
We burn you all, that is your fate!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » tor mar 11, 2010 22:41

caffeineaddict skrev:Felicia Day ska spela Rödluvan på Syfilis-kanalen. http://chud.com/articles/articles/22883 ... Page1.html

Första bilden.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » tor mar 11, 2010 22:58

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Felicia Day ska spela Rödluvan på Syfilis-kanalen. http://chud.com/articles/articles/22883 ... Page1.html

Första bilden.



Yay, Felicia action!

Vem spelar onda vargen? 8)
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav noike » tor mar 11, 2010 23:02

Mush skrev:
adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Felicia Day ska spela Rödluvan på Syfilis-kanalen. http://chud.com/articles/articles/22883 ... Page1.html

Första bilden.

Yay, Felicia action!
Vem spelar onda vargen? 8)

Det är inte en varg, det är varulvar. Get with the program!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Mush » tor mar 11, 2010 23:06

noike skrev:
Mush skrev:
adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Felicia Day ska spela Rödluvan på Syfilis-kanalen. http://chud.com/articles/articles/22883 ... Page1.html

Första bilden.

Yay, Felicia action!
Vem spelar onda vargen? 8)

Det är inte en varg, det är varulvar. Get with the program!



Varulvar, nu låter det intressant. Ja, jag ligger alltid back när det ska komma något nytt. Scuze' me!

Haha, Syfilis kanalen. Så bra.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav noike » fre mar 12, 2010 18:58

30 Rock 4.14.
Allvarligt: I :lovebunny: this so :gimpbunny: much.
Hug plane coming in for a landing. Kenneths åsne-episoder. Våfflan i dvdspelaren och Lemons pyjamas. Tracys oförmåga att göra något två gånger (säsong ett-referens!). Lemon som låtsas vara jamaicansk receptionist och pratr om "there's some bad mojo with you teeth man".

I want a hug plane...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » fre mar 12, 2010 19:20

noike skrev:30 Rock 4.14.
Allvarligt: I :lovebunny: this so :gimpbunny: much.
Hug plane coming in for a landing. Kenneths åsne-episoder. Våfflan i dvdspelaren och Lemons pyjamas. Tracys oförmåga att göra något två gånger (säsong ett-referens!). Lemon som låtsas vara jamaicansk receptionist och pratr om "there's some bad mojo with you teeth man".

I want a hug plane...

bäst var ju att hon avslutade med typ "cool runnings mon, bobsleigh."
och sen avslutade den riktiga receptionisten "fill in this form while you're waiting. bobsleigh."
:lovebunnier: :lovebunnier:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sfinx » tis mar 16, 2010 5:41

The last detective. (2003-?)
Lite Midsummer murder, lite Morse, med en stor hårig hund att promenera i varje avsnitt..
Om en äldre polisdetektiv som har fastnat i graderna och är rätt nöjd med sitt jobb. Han är nästan gift, varken röker eller super hårt. Även om det är en del pubbesök. Han kallas Dangerous av samma anledning som lille John, och går under titeln The last detective för att han är den sista de sätter in, men lyckas naturligtvis snubbla på mordfall ändå. Det utspelar sig i förort till London så det är inte bara lantlig idyll.
Trevligt, hjärtvärmande och ibland hemskt, mest emotionellt. Större delen av offren är män, och det kanske inte borde vara en stor grej att haka upp sig på. Fast det är för mig något ganska skönt att slippa översköljas med massakerade kvinnor varje gång man hamnar i genren. Jag ser det ju redan på nyheterna, varför skulle jag vilja ha det det när jag vill bli underhållen?
Ofarlig spoiler:inte en seriemördare så långt ögat når.

Det jag inte tyckte om:
De byter ut hunden, jag tyckte bättre om den första.
Sega torrenter...
I tredje säsongen vill de snabba på tempot, det känns fel.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Garim » tis mar 16, 2010 23:05

Game of Thrones

Jane Espenson skriver för (minst) ett avsnitt! Excited!! Och titta på rollistan! Det här måste bara bli bra. Hoppas. Hoppas.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav wyndham » ons mar 17, 2010 16:17

gaspode skrev:
HippieSpellan skrev:Community var som jag trodde, en blandning mellan office och mash

förstår inte de parallellerna alls. :) Fick varken Office eller Mash-vibbar.

Men piloten var rätt så okej iaf. Småsöt stundtals typ.

Har sett första och femte avsnittet. Det femte var bättre, så jag tolkar det som att serien har nåt på gång.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav noike » ons mar 17, 2010 19:37


Lizzie & Sarah-trailer. Jessica Hynes! Mark Heap!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » fre mar 19, 2010 17:26

30 Rock 4.15
JAG VILL HA EN SÅDAN KISTA!
:lovebunnier:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » fre mar 19, 2010 17:47

30 Rock!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Garim » fre mar 19, 2010 19:44

Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tinder » sön mar 21, 2010 3:34

Hoppas grymt mycket på Game of Throne serien och för en gång skull verkar de göra nått vettigt av en fantasyhistoria. Förstör de denna så har hollywood helt tappat mitt förtroende för fantasy.

Nån annan som sett Life Unexpected än? Kollade 3 avsnitt i veckan och upptäckte den var helt ok. Sedan kul att se Shiri Appleby i nått nytt sedan Roswell och Kerr Smith sedan Dawson.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav noike » sön mar 21, 2010 3:48

Tyckte de lyckades väldigt bra med Carnivále. Fast annars är min teori om att fantasy kräver att man inte har för hög budget. För hög och de behöver inte kämpa och då blir det rätt meh — för låg och det kanske ser ut som skräp men å andra sidan brukar det som inte är specialeffekter då bli riktigt bra. Balansen är viktig. Och kanske att den ansvarige faktiskt har något i huvudet. Kanske.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » sön mar 21, 2010 9:22

:D Fortsätter min Peter Davison stalking.
Från trevliga poliser 2003 till en något yngre doktor på ett universitet. A very peculiar practice från 1987.
Börjar få svårt att välja. Tycker jag bäst om den Peter Davison som är smått gorgeous, eller den som jag skulle vilja ha som äldre trevlig släkting?
Såna här problem uppstår inte med folk i samma ålder som sig själv.

Trevlig serie för övrigt, 80 tal -ja, fast engelsk sånt, mycket mindre crazy kläder, rolig och rätt oväntade problem och lösningar på dem.
Efter det här har jag bara Campion kvar och de tre sista säsongerna av All creature great and smal, så har jag betat av det mesta.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Glorificus » sön mar 21, 2010 9:30

Tinder skrev:Nån annan som sett Life Unexpected än? Kollade 3 avsnitt i veckan och upptäckte den var helt ok. Sedan kul att se Shiri Appleby i nått nytt sedan Roswell och Kerr Smith sedan Dawson.

Jag har bara sett pilotavsnittet än så länge men ska ta tag i att se ikapp snarast. Gillade piloten, den kändes både äkta och härligt feelgood... och som du säger, kul med nostalgi-skådespelare! :) Shiri är en av mina favoriter som jag skulle kunna se i vad som helst, så det är extra roligt att få se henne i en av huvudrollerna i en dramaserie nu. :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav sfinx » sön mar 21, 2010 9:37

sfinx skrev::D Fortsätter min Peter Davison stalking.
Från trevliga poliser 2003 till en något yngre doktor på ett universitet. A very peculiar practice från 1987.
Trevlig serie för övrigt, 80 tal -ja, fast engelsk sånt, mycket mindre crazy kläder, rolig och rätt oväntade problem och lösningar på dem.
Efter det här har jag bara Campion kvar och de tre sista säsongerna av All creature great and smal, så har jag betat av det mesta.

Oväntad Hugh Grant. Han var alltså skådespelare en gång i tiden?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » mån mar 22, 2010 16:15

A very peculiar practice s2
Nu får någon ta och titta på det här så att jag har någon att prata med om den! :roadkill:
En komedi som urartar till något annat, mer lik Taki´n over the asylum än Slings and arrows. Allt är politik. :lovebunny:
Nä, nu vill jag bara gråta. De onda amerikanerna ska ju inte vinna i engelska serier. Nu är jag deprimerad, det finns inget hopp om världen. Jävla engelska tevebolag.
Jävla engelsmän som inte kan göra komedier med lyckliga slut. Tröstar mig med att åttio talet var länge sen, men världen har inte blivit så mycket bättre.
Trodde inte jag skulle dras in i den här serien alls egentligen. Vem låter alla onda vinna, vad är det för sätt? Nä, jag vill bara svära nu. Tröööösta mig!

Engelsmän och skottar kan inte skriva komedier. Blä. :unlove:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Garim » mån mar 22, 2010 19:29

Enver Gjokaj i Previously on Point Dume! (Kan man embedda den här?)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav caffeineaddict » ons mar 24, 2010 8:30

Märkte nu på morgonen att kanalen Axess (som vissa kanske har via Comhem) kör det israeliska originalet till In Treatment. Så nu vet man hur Israels Gabriel Byrne ser ut.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » ons mar 24, 2010 8:36

caffeineaddict skrev:Märkte nu på morgonen att kanalen Axess (som vissa kanske har via Comhem) kör det israeliska originalet till In Treatment. Så nu vet man hur Israels Gabriel Byrne ser ut.


Vaa...?! Men, men...vill se ju. Från början.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron