sfinx skrev:Fredrik tog mig på förhandstitt på Till vildingarnas land.
Jag älskar den rätt av.
sfinx skrev:Tänkte se Sherlock Holmes på bio, men fuskade.
Visst skulle den fungerat bättre i storfilmsformat, men den var lite för lång och inte tillräckligt bra för längden. Kul äventyr, snygga effekter. Vissa scener drog ut på tiden mer för effekterna, och det blev lite en directors cut som det fanns anledning att klippa. Watson fungerar i längden bättre än Sherlock kung fu/fight club/house Holmes. Skurkarna...nja. Tvåan blir nog lite tyngre och kanske bättre, eller illa.
Skoj att se, spännande, men betyget blir ett Nja.
adolvsson skrev:Betyder det här att man har sett 2010 års bästa film redan i januari?
Skulle inte förvåna mig. Och man får hoppas, för det kan bli riktigt jobbigt att försöka hantera någonting bättre än Where the Wild Things Are.
AKS skrev:Haneke för mig:
1. Caché
2. La pianiste
3. Funny Games (original)
4. Code Inconnu
Det är de enda jag sett, men jag gillar Haneke förbaskat mycket och ser oerhört mycket fram emot Det vita bandet.
Binchy skrev:En hel del film den här helgen. Igår såg vi först Sommaren med Göran. Där var jag lite elak efteråt och sa att det var en av de bättre svenska filmerna jag sett på länge, stark tvåa, kanske trea. Den hade sina roliga stunder (en av dem var en likadan Cartman som vi har, på Görans jobb). Men någon omtitt blir det INTE. Tröttsamt med folk som ljuger utan anledning, när det vore enklare att säga sanningen. Och alla dessa förvecklingar, kan inte Svensk Film hitta på någon ny idé, please? Allting behöver inte likna buskis, ok? (Eller så är det jag som är nördig och föredrar film på engelska.)
RalfiParpa skrev:Avatar är nu nästan garanterad att överträffa Titantic i biointäkter. Det är minst sagt oväntat. Trodde aldrig att en science fiction-film skulle kunna tilltala alla publiker.
Rombat skrev:Saken är ju också så att filmen är bra som fan.
Rombat skrev:Saken är ju också så att filmen är bra som fan.
noike skrev:Rombat skrev:Saken är ju också så att filmen är bra som fan.
Jo, fast det talar snarare emot den i pengarekord-sammanhang.
A bear skrev:Cloudy With A Chance Of Meatballs
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare