Sam som Lucifers balklänning var lite otäck på ett frireligiöst sätt. Han såg sådär helig ut som bara typ Alf Svensson kan se ut. Jag slets lite mellan att tycka att han spelade över och att tycka att det var bra gjort. Har ännu inte riktigt bestämt mig. Kanske dras jag lite mer mot brahållet. I alla fall uppfriskande att se Lucifer ur en annan synvinkel, se honom som någon som bara ville få lov att älska och straffades för det, istället för någon som är ute efter att skada så mycket som möjligt. Att allt inte är så svart och vitt och Sam såg så oskyldig ut på något sätt. Som ett litet barn.
Crashdummie skrev:
5.07
väldans knepig avsnitt, fast jag gillade den äldre skådisen som spelade Dean. Och städerskan kommentar när han försökte ragga upp henne - priceless. Pluss, efter min Dawsons Creek marathon var det kul att återsee regissören "Todd" som "pokerspelare gone witch"
dansdansdans skrev:jag är väl en av dom som är sjukt besatt av serien då, för jag köper det. kan inte få nog
Crashdummie skrev:5.10![]()
Kul att se blast from the past karaktärer och se hur Dean misslyckas totalt med sin raggningsscenario. Fast summa sumarum, avsnittet var jättesorglig då flera karaktärer dör och jag bölar.
Garim skrev:Och jag har precis sett klart säsong1. på slutet blev det lätt flera avsnitt på en kväll, så ja, jag ser fram emot nästa säsong nu. Kanske är man ikapp till sommaren
Garim skrev:Sen har jag ju läst en hel del vad ni skrivit om tidigare avsnitt också.Ang Dean vs Sam. Jag håller på Sam nästan jämt, och tycker emellanåt att Dean är en jävla skitstövel till brorsa. Väx upp! Lyssna på din bror. Syskon är ju normalt sett de viktigaste personerna man har i sitt liv - de man kommer känna längst tid. När de separerade i början av S5 ruskade jag på huvudet. Kan inte acceptera det som realistiskt. Men nu är de ju tillbaka... Att de håller så mycket hemligt känns också fel - det skulle behövas någon i writer's room som förstår sig på dialog och karaktärer.
HeY skrev:I'm with you! Jag tycker att Dean är otroligt frustrerande med sin logik. Som att klandra Sam för apokalypsen - skitlöjligt! Han visste ju inte att Lily var katalysatorn, och det visste in Dean heller. Dean hade dödat Lily närsomhelst innan han visste det, och det är ju inte direkt så att Sam hade dödat Lily om han visste. Egentligen är väl Dean snarare den som ska klandras? Det var ju han som startade allt genom att börja tortera människor i helvetet. Visst, han stod ut länge men jag tycker inte att han här någon rätt att hacka på Sam. Hur Sam reagerade när han fick reda på att Dean startade hela processen och vad Dean hade gjort reagerade han sansat och moget - det gjorde inte Dean när Sam dödade den onda demonen. Jag tycker det säger mycket om karaktärerna.
Team Sam ftw! Sam har alltid varit min favorit - jag har aldrig kunnat relatera till Dean. Han fungerar som comic-relief för mig, men hans seriösa delar funkar sällan för mig, då jag inte tycker han är resonlig då. Nu låter det som om jag ogillar Dean - det gör jag inte. Jag gillar båda! Men när det kommer till vem jag tycker är vettigast är det Sam. Jag har för övrigt fortfarande inte sett de två senaste avsnitten, och nästa vecka kommer väl nytt? Jag tror det säger en hel del om mitt intresse för serien denna säsongen.
Tob skrev:Crashdummie skrev:5.10![]()
Kul att se blast from the past karaktärer och se hur Dean misslyckas totalt med sin raggningsscenario. Fast summa sumarum, avsnittet var jättesorglig då flera karaktärer dör och jag bölar.
Men tycker inte man slarvade bort karaktärerna och deras död en hel del? Katastrofalt val att plocka bort två potentiella huvudkaraktärer bara sådär.
The Emperor: [to Luke] The alliance... will die. As will your friends. Good, I can feel your anger. I am defenseless. Take your weapon. Strike me down with all of your hatred and your journey towards the dark side will be complete!
dansdansdans skrev:5*11
underhållande men en sak jag störde mig på var (fast nu är jag inte så insatt i mentalsjukhus):
de borde ju haft, eller satt upp övervakningskameror. då hade de kunnat se vad som händer i rummen, och hindra 'självmorden'.
MissKittyFantastico skrev:Alltså jag vet inte riktigt...
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare