Dexter

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » tis dec 15, 2009 1:02

Mush skrev:Vet någon om serien går noga efter novellerna? Jag har första liggandes hemma men har inte läst.

Första säsongen följer första romanen någorlunda, fast med en del viktiga skillnader. Efter det gav jag upp på romanerna eftersom Jeff Lindsay är en rätt kass författare, men vad jag vet har de i princip avvikit helt från handlingen i böckerna vid det här laget.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Mush » tis dec 15, 2009 1:09

Ja okey. Då ska jag inte ta upp den läsningen.

Mjeh, vill ha mer Dexter :sacrificebunny:
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav Echolls » tis dec 15, 2009 13:59

(spoiler 4.12) Usch vad obehaglig känslan som jag fick var när Dexter hittade Ritas mobil och jag insåg att hon var död. Det här var inte alls vad jag hade väntat mig. Någonstans tycker jag ändå att det är skönt att Rita aldrig kommer att få reda på vad Dexter är, men jag har svårt att acceptera att hon är död.
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad

Inläggav AKS » sön dec 27, 2009 10:55

Jag (och Kalle) har sett fram till 4.05, älskar att ha avsnitten sparade på hög och kunna få se i den takt jag vill. Det är en fin jullovstradition.

Tycker att säsongen börjat bra, men om jag minns rätt så gillade jag inte inledningen lika mycket som andra säsongers inledningar. Tempot har varit lite långsammare och vem Deb knullar känns totalt ointressant. Iofs byggde ju det sedan upp till Lundys död, men det gjorde ju inte att jag var mer underhållen under avsnitten innan det. Precis som någon annan nämnde så tycker jag, trots tempot, att Trinity-storyn gått väldigt fort snabbt och undrar hur storyn ska "räcka" säsongen ut. Iofs verkar ju mördaren ha landat på ett ställe så han lär bli kvar i Miami även efter det sista mordet nu, men likväl. Ska han inte mörda mer nu? Eller så har han fått smak för mord på ett annat sätt och börjar nu skjuta ihjäl folk...

Ja, ja... Snart får jag veta för vi ska se 4.06 alldeles nu. It's lazy Sunday så vi lär hinna med minst ett par avsnitt till sen. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön dec 27, 2009 13:05

Jag tycker första halvan av säsongen har varit riktigt fin. (spoiler 4.06) De bitarna jag har svårt för är som vanligt de såpopera-grejerna som har med de andra polisernas kärleksliv att göra. Jag gillar Angel och Laguerta men kunde de inte fått något intressantare för sig? Och Quinn och hans reporter är bara eyerollingly boring. Och nu visade sig ju Deb/Lundy-reunionen ha en bra slutkläm men fram tills dess var den också irriterande.

Men Dexters försök att få ihop seriemördande och familjeliv har varit riktigt intressanta och jag gillar verkligen vart Lithgow-handlingen är på väg. Och jag kommer sakna Lundy, men det var en finfin twist.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön dec 27, 2009 23:53

4.08: Okej, det var inte Trinity som mördade Lundy? Det var förvånande faktiskt. Min teori är då att det är Trinitys son för han var ganska kort vill jag minnas. Om det är sonen som har psykopatdrag och försvarar sin far på nåt vis så skulle det göra att Dexter får en parallell till Harrison eller vad nu sonen heter. Att han får börja oroa sig för honom vad gäller psykopatin om han ser att den man som han ser sådana paralleller med har en son med liknande problem. Iofs så var det enda som fick mig att tro detta att sonen var kort (samt vad det skulle göra för Dexter) så här är jag nog snett ute. Men nice teori tycker jag nog i alla fall. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön dec 27, 2009 23:56

Jag har inte kommenterat säsong fyra: men jag ger den en :lovebunnier: .
Själaförstörande och bra. Det är skamligt att John Lithgow inte får göra mer dramatiska roller. Hans sätt att svänga som Trinity är sjukt sjukt sjukt bra. Jag skrev ngåra saker till Fredrik på MSN efter jag hade sett värdigt. Ska leta upp det sedan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Matt » mån dec 28, 2009 1:31

Det är kul att du ser serier värdigt.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav noike » mån dec 28, 2009 1:37

Matt skrev:Det är kul att du ser serier värdigt.

Klart. Inget får avbryta, inte ens toalettbesök.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » mån dec 28, 2009 1:38

noike skrev:

att titta på Dexter sittande i sin egen avföring låter som själva motsatsen till värdigt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » mån dec 28, 2009 1:42

gaspode skrev:
noike skrev:

att titta på Dexter sittande i sin egen avföring låter som själva motsatsen till värdigt.

Men herre gud. Jag har ju sådana där träslöjdsrör!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » mån dec 28, 2009 1:44

noike skrev:
gaspode skrev:
noike skrev:

Men herre gud. Jag har ju sådana där träslöjdsrör!

jag läste träblöjor. funkar också antar jag.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » mån dec 28, 2009 1:55

gaspode skrev:jag läste träblöjor. funkar också antar jag.

Ah, den japanska varianten på "bajamaja".
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån dec 28, 2009 2:00

AKS skrev:4.08: Okej, det var inte Trinity som mördade Lundy? Det var förvånande faktiskt. Min teori är då att det är Trinitys son för han var ganska kort vill jag minnas. Om det är sonen som har psykopatdrag och försvarar sin far på nåt vis så skulle det göra att Dexter får en parallell till Harrison eller vad nu sonen heter. Att han får börja oroa sig för honom vad gäller psykopatin om han ser att den man som han ser sådana paralleller med har en son med liknande problem. Iofs så var det enda som fick mig att tro detta att sonen var kort (samt vad det skulle göra för Dexter) så här är jag nog snett ute. Men nice teori tycker jag nog i alla fall. :)

4.10: Well, byt ut son mot dotter och jag har rätt!! :D

Två avsnitt kvar nu. Så ska en slipsten dras!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » mån dec 28, 2009 15:28

4.12: Ett år får gärna ha gått nu tack. Vilket slut! Jag som gillar Rita!! Men ska bli jävligt intressant att se vartåt detta lutar under S5. Lär bli så fantastiskt bra.

Trots allt så var nog denna säsong den jag gillat minst av Dexter. Och då är den fortfarande så pass bra att jag/vi såg säsongen på tre dagar. Så det säger kanske mer om hur mycket jag gillar serien och inte så mycket om säsongens kvalitet. Dexter är helt klart på topp 3 av serier som fortfarande producerar nya avsnitt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » mån dec 28, 2009 15:34

Jag tycker fortfarande S1 engagerat mig minst, S2 mest och så är det dött lopp mellan S3 och S4. Men ett bra dött lopp, om man så säger. Freaking awesome faktiskt, även om jag gissade slutet en bra stund innan. Sen blev jag såklart osäker en stund, men kände mig inte förvånad. Men ändå rörd. Uscha, uscha, stackars barn.

Och som sagt: det måste ta ett avsnitt eller två av S5 hoppas jag för att se hur Dexter kommer ur ett par ouppklarade knipor. 1. Hur de andra poliserna tolkar varför Trinity valde Rita trots att hon varken uppfyllde kraven för badkarsmordet eller att det var dess tur i cykeln. 2. Om nån börjar koppla ihop två och två när Trinitys familj måste börja prata om "Kyle" som kom in och hjälpte dem och en gång nästan ströp pappa med ett bälte, och oj är inte han väldigt lik killen som var gift med pappas sista offer OCH som sitter i kontoret där borta?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Murnau » mån dec 28, 2009 20:18

caffeineaddict skrev:1. Hur de andra poliserna tolkar varför Trinity valde Rita trots att hon varken uppfyllde kraven för badkarsmordet eller att det var dess tur i cykeln.

Fast visst var det väl dags för ett badkarsmord, eftersom Trinity precis hade kidnappat en pojke?

Och jag gillade visserligen S3, men tycker nog att serien lyfte en hel del med S4. Det här var riktigt jävla bra.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav caffeineaddict » mån dec 28, 2009 21:06

Murnau skrev:
caffeineaddict skrev:1. Hur de andra poliserna tolkar varför Trinity valde Rita trots att hon varken uppfyllde kraven för badkarsmordet eller att det var dess tur i cykeln.

Fast visst var det väl dags för ett badkarsmord, eftersom Trinity precis hade kidnappat en pojke?

Men han misslyckades med det? Gällde det ändå? Jag tolkade det att han var på Arkaden som han behövde faktiskt döda en pojke till, även om han sedan använde det för att gillra en fälla för Dexter.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Murnau » mån dec 28, 2009 21:53

Så här då Kalle:
Kroppen som dom hittade vid bygget på slutet, var det en "gammal" kropp då? Jag tolkade det som att Trinity hade kidnappat (och dödat) en pojke till istället för den som Dexter räddade. Minns jag fel?
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav AKS » mån dec 28, 2009 22:29

4.12:

Det tolkade jag som en gammal kropp. Sa de inte nåt om "badly decomposed". Men iofs så hade han väl inte haft flera cykler i Miami... Eller? Hm, har redan hunnit glömma detaljerna.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Murnau » mån dec 28, 2009 22:44

AKS:
Det skulle isf varit en riktigt gammal cykel. Plus att bygget där dom hittade kroppen väl inte var helt färdigt? Därför tänkte jag att det var samma bygge i Miami som där Trinity försökte dumpa den första kroppen i 4.11.
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav caffeineaddict » tis dec 29, 2009 2:43

Öhm nej, det var såklart pojken som precis föregick hon som vi såg dödades i 4.01. Första cykeln i Miami den här gången. Bara det att vi t.o.m. 4.10 skulle tro att badkarsmordet var det första i varje cykel, men så var det ju inte. Så han hade legat där sedan någon dag innan hon som dog i badkaret i 4.01 dog.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tis dec 29, 2009 13:39

Hm, här har det försvunnit ett par inlägg...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Murnau » tis dec 29, 2009 22:21

Jag tror iaf vi kan vara överens om att det var något elakt om Kalle.
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav gaspode » ons dec 30, 2009 0:43

Murnau skrev:Jag tror iaf vi kan vara överens om att det var något elakt om Kalle.

och då var ändå inte jag med i diskussionen!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » fre jan 01, 2010 19:52

Min och Fredriks MSN-diskussion om Dexter s4. Som utlovad. Orkar inte redigera. Så: deal.
Nicklas, 2009-12-25 01:12:18:
dexter!

Fredrik, 01:12:28:
Färdig?

Nicklas, 01:12:34:
ja. precis nyss

Fredrik, 01:12:41:
DEXTER!

Nicklas, 01:12:43:
fuckers

Nicklas, 01:13:07:
julie benz...

Fredrik, 01:13:45:
Mm.

Fredrik, 01:14:47:
Det var en av de där sakerna jag inte ville skulle hända, tänkte att vad dom än gör, hoppas dom inte bryter upp Dexter och Rita eller dödar Rita. Fast nu när dom gjorde det... smärtan är den bra smärtan istället för den dåliga jag hade väntat mig. Så jävla snyggt. Och smärtfullt.

Nicklas, 01:15:35:
ja.

Nicklas, 01:16:53:
och framförallt kändes det som logiskt i efterhand. historiemässigt. med allt annat som gått i cirklar och att dexters liv han kämpat för raseras.

Nicklas, 01:18:32:
och, en sak som slog mig just nu, är det som skiljer honom från arthur. han vill ha, kämpar, men får inte.

Fredrik, 01:19:08:
Det ska bli fruktansvärt intressant att se vart han tar vägen nu. Ett tag tyckte jag det kändes som om han skulle försöka göra sig av med sin mörke passagerare, sluta döda och leva normalt liv med Rita och ungarna. Och nu? Det känns som om han kan fortsätta döda, bli värre, men det känns också som om han ändå kan försöka göra sig av med passageraren. Det känns som om nästa säsong är mycket mer öppen i och med Ritas död.

Fredrik, 01:19:11:
Ja.

Nicklas, 01:20:50:
tror det kommer handla om att han inte kan göra sig av med sin mörka sida men att han vill försöka bryta cirkeln för nästa generation. kommer bli intressant i varje fall

Fredrik, 01:21:03:
Oh ja.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » ons jan 06, 2010 2:17

Jag håller på att se ikapp och har ikväll sett 4x03-05. Min enda tanke efter 4x05 som jag vill uttrycka är egentligen: Why the fuck hasn't Jennifer Carpenter even been as much as nominated for an Emmy/Golden Globe? Stupid fucks! (Yes, she has influenced my fucking language ;) )

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » ons jan 06, 2010 2:35

HeY skrev:Jag håller på att se ikapp och har ikväll sett 4x03-05. Min enda tanke efter 4x05 som jag vill uttrycka är egentligen: Why the fuck hasn't Jennifer Carpenter even been as much as nominated for an Emmy/Golden Globe? Stupid fucks! (Yes, she has influenced my fucking language ;) )

Ja. Hon har fasiken en hel drös med kanonscener.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » mån jan 11, 2010 2:29

4x12

Fuck.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » lör jan 16, 2010 20:47

Alltså, whaaaaaaat!!? Vet ni att Michael har CANCER!!!? :eek:

Alltså... fuck! Jag visste inte...
Någon som hört om det tidigare? Hur länge har det varit känt?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film