Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav sfinx » fre sep 25, 2009 11:56

Peppe skrev:
adolvsson skrev:En ganska ny nyhet, är att efter Nicolas Cage hoppade av stora skurkrollen i Seth Rogen och Michel Gondrys Green Hornet, hoppade Christoph Waltz på istället. Hur mycket jag än gillar Cage, och det gör jag fortfarande en hel del, och hur mycket jag än hade hoppats att han skulle göra en Fu Manchu-liknande karaktär, inte för att jag vet om Hornet-skurken är det men det var vad jag såg framför mig, så vågar jag påstå att både filmen och publiken vinner på det där hoppandet. Christoph Waltz, sannerligen.

Finns det någon här som sett Vampire's Kiss? Cage är lysande! Slår till och med hans lysande prestation i The Wicker Man...

:eek: Rädd nu.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » fre sep 25, 2009 14:43

caffeineaddict skrev:Förslag på andra filmer till kvällen: Observe and Report, Adventureland, In the Loop. Om inte alla andra redan sett dem. Undersök och diskutera. Men visst känns det som en okej idé med en uppenbart tokdålig film (which would be Command Performance) och en som förhoppningsvis faktiskt är bra. Att se gamla klassiker som alla sett 100 gånger känns mer som en fin bakisgrej, men det vore kul med något nytt eller i alla fall som man inte sett förut till själva kvällen.

Adventureland, för Ryan Reynolds. Har tänkt se den men inte blivit av. Men jo, jag håller med.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » fre sep 25, 2009 15:39

Wyvern! Mansquito!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » sön sep 27, 2009 10:01

Command Performance var tyvärr lite för duglig för att vara sådär fantastiskt rolig som exempelvis Megalodon, utan det blev mest tradig B-action med en del kul våld och den Sämsta Skådespelerskan Genom Tiderna men annars same old, same old.

Adventureland var finfin. Blev att jag missade en kvart i början, så den måste ses om snart. Men icke desto mindre fin därför.

Blues Brothers! Det var på tok för länge sedan. Och spot the cameo-drinking game blev snabbt ganska bisarr-roligt när folk blev törstiga. "John Lee Hooker!" *klunk* "John Lee Hookers trummis!" *klunk* :lovebunnier:

Och så då Wyvern. Här somnade jag dock halvvägs men det är alltid roligt att se Don Davis, intressant att se evige bad guyen Nick Chinlund som hjälte och vem som än spelade den kvinnliga huvudrollen så tyckte jag faktiskt hon var betydligt bättre än vad man kan vänta sig av en film som, well, handlar om en drake som äter folk i Alaska.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav herdware » sön sep 27, 2009 18:58

caffeineaddict skrev:Command Performance var tyvärr lite för duglig för att vara sådär fantastiskt rolig som exempelvis Megalodon, utan det blev mest tradig B-action med en del kul våld och den Sämsta Skådespelerskan Genom Tiderna men annars same old, same old.

Ja, usch vad dålig hon var. Det dröjer nog innan man får se henne på ItAS :D
caffeineaddict skrev:Adventureland var finfin. Blev att jag missade en kvart i början, så den måste ses om snart. Men icke desto mindre fin därför.

Ja, mycket trevlig.

caffeineaddict skrev:Och så då Wyvern. Här somnade jag dock halvvägs men det är alltid roligt att se Don Davis, intressant att se evige bad guyen Nick Chinlund som hjälte och vem som än spelade den kvinnliga huvudrollen så tyckte jag faktiskt hon var betydligt bättre än vad man kan vänta sig av en film som, well, handlar om en drake som äter folk i Alaska.

Viper är fortfarande (IMHO) den bästa filmen. (Inte bästa B-filmsbästa). Vi kom aldrig till The Hive. Tänk att det finns 18st filmer totalt i denna serie :eek:
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav Murnau » sön sep 27, 2009 19:27

herdware skrev:Vi kom aldrig till The Hive.

Till min väldigt stora besvikelse!
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav AKS » sön sep 27, 2009 21:53

Roman Polanski har tydligen gripits och ska utlämnas till USA:

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3576137.svd

Kan inte påstå att jag känner så mycket sympati för honom. Visst, det är 30 år sen och tjejen som är inblandad tycks ha kommit över det hela, men det gör det inte mindre äckligt att ha sex med en 13-åring hur mycket hon än "var med på det". Fuck, det skyller ju alla på! Bara det att som vuxen så har man ansvaret i den situationen för var drar man annars gränsen? En tolvåring vill? En elvaåring vill? Nu finns/fanns det en lag, bara att köra på den.

Vi får väl se hur det går... Och det kanske finns en mer passande tråd än filmtråden också. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön sep 27, 2009 22:38

AKS skrev:Roman Polanski har tydligen gripits och ska utlämnas till USA:

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3576137.svd

Kan inte påstå att jag känner så mycket sympati för honom. Visst, det är 30 år sen och tjejen som är inblandad tycks ha kommit över det hela, men det gör det inte mindre äckligt att ha sex med en 13-åring hur mycket hon än "var med på det". Fuck, det skyller ju alla på! Bara det att som vuxen så har man ansvaret i den situationen för var drar man annars gränsen? En tolvåring vill? En elvaåring vill? Nu finns/fanns det en lag, bara att köra på den.

Vi får väl se hur det går... Och det kanske finns en mer passande tråd än filmtråden också. :)

Fast om hon var med på det? Om hon inte såg ut som 13? Angelica Huston befann sig i huset vid tillfälle, säger att flickan såg ut att kunna vara allt från ung till 25. Fast hon kanske bara försöker skydda en vän, eller döva sitt eget dåliga samvete? Flickan själv säger sig ha blivit utnyttjad och har stämt Roman för länge sen, fick pengar vid uppgörelse.

Artikel på CNN.

Fan vet och egentligen vet jag inte ens om jag vågar ha en åsikt. För det har jag inte. För även om allt inte känns rätt, är det knappast någonting enkelt.

(edit) jag läste inte SvT-artikeln innan, bara CNN, värt att nämna (/edit)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » mån sep 28, 2009 7:06

Ja, du. Det är svårt. Men hon var tretton år och ansåg sig själv vara utnyttjad. Det räcker för mig. Annars så får vi konstiga lagar i denna värld då plötsligt domstolarna ska börja fundera kring inte bara hur gammalt ett offer är utan också hur gammalt offret skulle kunna se ut att vara. Vem ska avgöra det? Då kanske man också måste börja avgöra om hon ser ut som 25 år, men låter som 13 på rösten? Nej, nånstans måste det finnas en gräns.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Binchy » mån sep 28, 2009 7:09

Om hon verkligen såg ut att vara 25 (kan en 13-åring verkligen göra det?), så är det ju inte lätt. Ska man be om id-handling för alla som ser ut att vara under 25, som Systembolaget gör, innan man tar steget?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav AKS » mån sep 28, 2009 7:15

Likväl så var hon tretton år och anser sig själv en gång ha varit ett offer, "a 13 year old child" säger hon själv. (Och Angelica Huston säger inte att hon ser ut att vara 25 år, utan att hon kunde vara vilken ålder som helst upp till 25.) Då kan man ju inte bara säga att det är okej... Det skulle vara så jävla fel enligt mig. Men problemet finns naturligtvis ändå vad gäller att avgöra folks ålder. Det säger jag ingenting om.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Binchy » mån sep 28, 2009 8:29

Har inte han blivit dömd för liknande saker tidigare? Då borde han väl vara extra medveten om problemet?

De flesta trettonåringar är ju otvivelaktigt barn, både i ansikte, kropp, erfarenhet (allmänna menar jag, inte sexuella) och psyke.
Givetvis är det hennes upplevelse som ska räknas. Åtminstone inledningsvis, det har ju hänt att folk har anklagat någon oskyldig...

Personligen har jag svårt att förstå hur en 13-åring (och en 40-åring med, för den delen) skulle vilja vara med någon som är gammal nog att vara hennes eller hans farfar. Och jag har svårt att förstå hur en 76-åring skulle vilja vara med en 13-åring. Herregud är han 76? Då räcker inte ens farfar, farfars far snarare. Åtminstone farfars äldre bror. Fast det gäller en händelse för några år sen, eller? Liiite mindre jättestor skillnad, då... Jag får barnarovs-vibbar av att titta på bilder av 18-20-åringar, och de är ju "bara" gamla nog att vara mina barn.

Senaste mediafenomenet Anna Anka sa att alla svenska kvinnor skulle vilja byta plats med henne. Men nej tack, om rikedomen kommer med en gammal gubbe, så avstår jag helst, tack.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav AKS » mån sep 28, 2009 9:46

Haha, jag skulle då verkligen inte vilja byta med Anka-tanten. :)

Angående Polanski så är det ett väldigt gammat brott, från 70-talet. Jag tror inte att han anklagats för andra dylika saker, vad jag vet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Murnau » mån sep 28, 2009 9:55

AKS skrev:Ja, du. Det är svårt. Men hon var tretton år och ansåg sig själv vara utnyttjad. Det räcker för mig. Annars så får vi konstiga lagar i denna värld då plötsligt domstolarna ska börja fundera kring inte bara hur gammalt ett offer är utan också hur gammalt offret skulle kunna se ut att vara.

Nu är det ju faktiskt just den typen av lag vi har i Sverige. En äldre man kan komma undan ansvar genom att hävda att han inte visste hur gammal tjejen var. Domstolen får då bedöma om man tror på honom eller inte, och det är klart det är en svår bedömning att göra hur gammal någon ser ut att vara. Jag kanske låter grym nu, men det kan nog trots allt vara nödvändigt för rättssäkerheten att det är på det sättet. En del minderåriga ser väldigt mycket äldre ut än de egentligen är och det kan vara så att den äldre personen faktiskt inte har vetat om åldern på offret. Om man då inte har vetat om att man har begått en brottslig gärning ska man naturligtvis inte kunna dömas för det. Sen kan något hemskt ändå har hänt, och det är ju förstås tragiskt och kan leda till att en skyldig person går fri, men att skriva lagen med en absolut åldersgräns skulle istället kunna leda till att en massa oskyldiga blev dömda. Vilket jag tycker är värre.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav Binchy » mån sep 28, 2009 12:06

Vi får se till att lära våra unga att säga ifrån om de inte vill genomföra något som känns obehagligt. Och samtidigt lära dem att respektera andras önskan att avstå från obehagliga saker.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav sfinx » mån sep 28, 2009 14:28

Murnau skrev:
AKS skrev:Ja, du. Det är svårt. Men hon var tretton år och ansåg sig själv vara utnyttjad. Det räcker för mig. Annars så får vi konstiga lagar i denna värld då plötsligt domstolarna ska börja fundera kring inte bara hur gammalt ett offer är utan också hur gammalt offret skulle kunna se ut att vara.

Nu är det ju faktiskt just den typen av lag vi har i Sverige. En äldre man kan komma undan ansvar genom att hävda att han inte visste hur gammal tjejen var. Domstolen får då bedöma om man tror på honom eller inte, och det är klart det är en svår bedömning att göra hur gammal någon ser ut att vara. Jag kanske låter grym nu, men det kan nog trots allt vara nödvändigt för rättssäkerheten att det är på det sättet. En del minderåriga ser väldigt mycket äldre ut än de egentligen är och det kan vara så att den äldre personen faktiskt inte har vetat om åldern på offret. Om man då inte har vetat om att man har begått en brottslig gärning ska man naturligtvis inte kunna dömas för det. Sen kan något hemskt ändå har hänt, och det är ju förstås tragiskt och kan leda till att en skyldig person går fri, men att skriva lagen med en absolut åldersgräns skulle istället kunna leda till att en massa oskyldiga blev dömda. Vilket jag tycker är värre.

Med andra ord måste rätten ta reda på vad för slags förhållandet det gäller. Vilket också blir tokigt.
Ett förhållande mellan en mycket äldre person och en minderårig kan/ är oftast ett förhållande där någon blir utnyttjad. En trettonåring är bara ett barn och fallet borde automatiskt ses som ett pedofilfall, även om det innehåller något som liknar romans. Då har den vuxne i det sk förhållandet handlat fel och borde kunna vänta tills den hon/han älskar är vuxen nog att hantera den situationen och låta den den tycker om växa upp.

Sedan vad det gäller att känna sig utnyttjad så finns det ingen som helst ursäkt hur gammal personen än är. Det krävs en fullständig önskan från båda parter, annars är det i mina ögon en våldtäkt. Allt från 15 åringar som tjatar till sig sex från sina flickvänner, hotar med att lämna dem till med sociala påtryckningsmedel till en chef som kräver sex av en anställd och dylikt.
Domstolarnas sätt att se på män som dumma djur som inte förstår ett nej, eller inte fattar att en medvetslös tonåring skulle säga ifrån om hon fick chansen är pinsam och medeltida.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Murnau » mån sep 28, 2009 15:23

sfinx skrev:Med andra ord måste rätten ta reda på vad för slags förhållandet det gäller. Vilket också blir tokigt.

Nej så menade jag inte. I Sverige kan en äldre person som har sex med yngre, och nu pratar vi alltså om sex utan våld eller tvång, berusning eller droger, undkomma ansvar om han hade anledning att tro att personen ifråga var 15 eller äldre, även när barnet/tonåringen i verkligheten visar sig ha varit yngre. Det intressanta är bara detta - vilken insikt förövaren hade om den yngres ålder. Om domstolen tror att han har haft sådan insikt så ska domstolen döma honom, hur "frivilligt" sexet än har varit.

Men om vi ska fortsätta den här diskussionen så kanske vi ska göra det i någon annan tråd?
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav AKS » mån sep 28, 2009 16:16

Murnau skrev:Men om vi ska fortsätta den här diskussionen så kanske vi ska göra det i någon annan tråd?

Vilket forum tror du att det här är egentligen?! :D

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Murnau » mån sep 28, 2009 16:32

My bad.
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav AKS » mån sep 28, 2009 17:06

Tänkte jag också... Diskutera saker på rätt ställe? That's just crazy.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Binchy » mån sep 28, 2009 18:02

Det har la gjorts ett antal filmer om det här ämnet...

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav sfinx » mån sep 28, 2009 18:55

Binchy skrev:Det har la gjorts ett antal filmer om det här ämnet...

Lolita. Back to topic. :)
Har inte sett den och planerar inte att göra det.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » mån sep 28, 2009 19:14

sfinx skrev:Lolita. Back to topic. :)
Har inte sett den och planerar inte att göra det.

Stanley Kubricks version är (något otippat, kanske) min favorit bland kubrickfilmer. Adrian Lynes minnas jag inte så väl, mer än att den har Jeremy Irons, och åtminstone det är ju inte en dålig sak.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis sep 29, 2009 0:25

Murnau skrev:
herdware skrev:Vi kom aldrig till The Hive.

Till min väldigt stora besvikelse!

Det finns mer kvällar på året kvar.

Maneater-status
Sea Beast: Rätt bra, mycket blod. Ibland standardmässig historia men den klarar av att berätta det på ett icke-smärtsamt sätt.

Shark Swarm: urusel. Sämst. Tre timmar lång, och alla är dumma som spån. Massor med dödande i del ett däremot som är rätt kul om man är full. Efter första tredjedelen tappar man dock intresset och det i en hajmördarfilm. WTF?

Something Beneath: Kevin Sorbo som präst! Ekologisk skräck, lite Terror on Elm Street och lite the Stuff. Sämre än den första och bättre än den andra (det är å andra sidan inte svårt). Detta gör den inte bra. Sebar, inte sevärd nykter.

Yeti: Curse of the Snow Demon: Kortare än Shark swarm vilket räddar den lite. Däremot ännu dummare. Nej förresten, den här är nog sämst ändå.

Vipers: Smarta personer. Bara det är en udda sak. Så bra manus och inte så bra budget. Mercedes McNab medverkar. Rätt bra.

Wyvern: Clichéartad historia med icke-clichéartiga karaktärer. Eller, i alla fall andra stereotyper än vad som är brukligt. Helt okej.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Catfight » tis sep 29, 2009 8:09

Jag såg Mellan väggarna Entre les murs igår kväll och jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Hur vanligt är det med en film där man inte sympatiserar med någon? Filmen handlar om en skola i den franska förorten som är invandrartät och det skapar tydligen problem i skolan. Jag tyckte att eleverna var asjobbiga, jag hade lust att ställa mig upp och skrika åt dem att vara tysta, men läraren var ju också helt fel. Hade jag varit lärare i den klassen hade jag arbetat på ett helt annat sätt. Det är stora skillnader på disciplin i Frankrike och Sverige, jag vet, men ändå... Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om filmen... var den bra? var den dålig? Jag vet inte.
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav caffeineaddict » tis sep 29, 2009 10:04

Ellinor: Den var skitbra. Sådär, nu behöver du inte undra längre. :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis sep 29, 2009 14:13

Jepp,filmen var jättebra. Men jag sa också till Kalle efteråt att läraren betedde sig konstigt och nästan inbjöd till konflikter och tjafs. Han kändes verkligen som en rookie i hur han styrde klassrummet. IMO naturligtvis.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Catfight » tis sep 29, 2009 15:34

AKS skrev:Jepp,filmen var jättebra. Men jag sa också till Kalle efteråt att läraren betedde sig konstigt och nästan inbjöd till konflikter och tjafs. Han kändes verkligen som en rookie i hur han styrde klassrummet. IMO naturligtvis.

Eller hur. Jag tyckte han behandlade eleverna väldigt respektlöst och blev väldigt irriterad på det. Bara det att han sa till dem att han inte förväntade sig att de kunde svara på frågor och så... mycket underlig man. Jag tycker att man ska uppmuntra elever till att räcka upp handen och vilja svara även om de inte är 100 % säkra... men han verkade ha en annan uppfattning.
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav Tob » tis sep 29, 2009 17:23

Ja. Jag tycker också Mellan väggarna var skitbra, naturligtvis sett ifrån ett icke-lärar-perspektiv.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav wyndham » fre okt 02, 2009 18:14

Några bussfilmer från senaste månadens pendlande.

Walk the Talk

Amerikansk dramakomedi om en motivationstalare som tar sig an sin no-good-punk till brorson. Ett par fina ögonblick då den slajmige pop-psykologen grubblar på om han är en kvacksalvare, men tonårsslyngeln förblir en genomtråkig typ. Inte en helt lyckad film. 2/5

Allt flyter
Svensk dramakomedi baserad på historien om herrlandslaget i konstsim. Den kämpar för inte vara en ny Allt eller inget, vilket är synd. De bästa bitarna är nämligen gags och feel good, men tyvärr satsas det mer på grå färger och familjedrama som inte övertygar. En stark tvåa.

The boat that rocked

Brittisk komedi om piratradio på the swinging 60's. Ett gäng helcrazy dj:ar bor på Rock Boat och spelar kontroversiell popmusik som regeringen vill förbjuda. Påfrestande grabbigt. Ordentligt så. Detta övergår i rent och skärt kvinnohat (som underligt nog funkar bättre än grabbigheten).

Bill Nighy spelar en aningen snällare version av alla hans karaktärer någonsin. Philip Seymour Hoffman är amerikan. Nick Frost är tjock. Nån jobbig tonårspojke kommer dit för att bli av med oskulden. Tjejer har samma namn som lämpliga popsånger. Kenneth Brannagh spelar den onda statsmannen som ska döda popmusiken. (Jag vet inte hur avsiktligt det är, men karaktären är smått identisk med Alan Statham från tv:s Green Wing.)

En riktig smörja egentligen, men det är ändå brittisk smörja. Med ett fint slut. Så en haltande trea.

Och så var det premiär för höstens filmstudio: Nausicaä från vindarnas dal
Miyazaki från 80-talet. En postapokalyptisk värld som präglas av mögelskogar och jätteinsekter. Men som alltid krigar människorna först och främst emot varandra. Såklart att det är skitbra. Har bara sett Spirited Away och Det levande slottet innan, men liksom dom får Nausicaä 4/5.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film