Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » fre sep 11, 2009 0:16

Den snygga promon har gjort mig pepp! :)

Och lite kul är det att se alla trending topics à la Supernatural på Twitter. Som tydligen skapat en del missförstånd. :D

(Spoilers 4x22)
buddytv.com skrev:If Supernatural fans wanted to get their message out, they went to the right place. This morning a Twitter crusade rose on the popular social networking site as Supernatural fans tweeted the phrase "Lucifer is coming" in honor of tonight's season 5 premiere in which the prince of darkness rises to Earth.

The fans successfully made it one of the popular trending topics on Twitter (at one point this morning, Supernatural held five of the top trending spots). But a bit of a controversy broke out which caused Twitter to remove "Lucifer is coming."

It turns out some people, unaware that this was a Supernatural shout-out, feared Satanists were taking over Twitter and spouting their own rhetoric, leading rivals to tweet "God is here." And though it's not clear where this backlash started, many Supernatural tweeters are blaming none other than Diddy (aka Puff Daddy, P. Diddy, Sean Combs, etc) who tweeted about using God's army to defeat the devil.

This epic tweet war between good and evil lasted a short time before Twitter took down the messages after receiving several complaints.

While it's sad that a simple Supernatural slogan caused such an uproar, it could be good news, as the controversy does even more for the show, airing tonight at 9pm on the CW, than the initial campaign did.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » fre sep 11, 2009 1:39

Hahaha! Jag slutas aldrig förvånas av hur löjliga amerikaner (och P. Diddy) kan vara :D

Jag kände mig inte så pepp, men blev lite pepp nu när jag läste det. Jag är ovanligt pepp på nya Vampire Diaries dock. Var inte det innan men E! gjorde mig faktiskt lite pepp nu då de håller på att bedöma vilka av de nya serierna som är "watchable" och TVP är en av de väldigt få som faktiskt fått tummen upp och inte en "DVR" elr "Pass" stämpel. Jag hoppas den är ngt annat än en "Twilight-kopia" (vilket tekniskt sett är omöjligt då denna kom före, men jag menar förstås i känslan) och att den passar bra ihop med SPN. Just nu känns den inte så compatible med SPN som Smallville var. Men om den blir poppis kanske den kan locka lite fler tittare till SPN, vilket ju skulle vara positivt för oss!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav chanda » fre sep 11, 2009 9:58

Glorificus skrev:Den snygga promon har gjort mig pepp! :)

Och lite kul är det att se alla trending topics à la Supernatural på Twitter. Som tydligen skapat en del missförstånd. :D

(Spoilers 4x22)
buddytv.com skrev:If Supernatural fans wanted to get their message out, they went to the right place. This morning a Twitter crusade rose on the popular social networking site as Supernatural fans tweeted the phrase "Lucifer is coming" in honor of tonight's season 5 premiere in which the prince of darkness rises to Earth.

The fans successfully made it one of the popular trending topics on Twitter (at one point this morning, Supernatural held five of the top trending spots). But a bit of a controversy broke out which caused Twitter to remove "Lucifer is coming."

It turns out some people, unaware that this was a Supernatural shout-out, feared Satanists were taking over Twitter and spouting their own rhetoric, leading rivals to tweet "God is here." And though it's not clear where this backlash started, many Supernatural tweeters are blaming none other than Diddy (aka Puff Daddy, P. Diddy, Sean Combs, etc) who tweeted about using God's army to defeat the devil.

This epic tweet war between good and evil lasted a short time before Twitter took down the messages after receiving several complaints.

While it's sad that a simple Supernatural slogan caused such an uproar, it could be good news, as the controversy does even more for the show, airing tonight at 9pm on the CW, than the initial campaign did.

:D awesome !.ah slut på väntan
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Rombat » fre sep 11, 2009 15:53

5.01 Skrev jag rätt nummer nu? Antingen hade jag saknat SPN mer än jag trodde, eller var detta avsnittet bättre än allt som förra säsongen hade att erbjuda.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » fre sep 11, 2009 18:09

Otroligt bra siffror (cw-standard då) för Vampire Diaries, men det verkade inte smitta till SPN:

There was also positive news for The CW last night, with the series-premiere of drama The Vampire Diaries third in the 8 p.m. hour with 4.84 million viewers and a 2.1/ 6 among adults 18-49. Comparably, former occupant Smallville opened its new season one year earlier (on Sept. 18, 2009) with 4.34 million viewers and a 1.8/ 6 in the demo, according to the final nationals. And this beat the debut of Melrose Place two nights earlier (Viewers: 2.31 million; A18-49: 1.7/ 3 on Sept. 8 at 9 p.m. ET) by a hefty 2.53 million viewers and 24 percent in the demo.

Leading out of The Vampire Diaries was the fifth season-premiere of Supernatural at 3.39 million viewers (#5) and a 1.5/ 4 among adults 18-49 (#2t) at 9 p.m. Comparably, retention out of the second-half of The Vampire Diaries (Viewers: 5.03 million; A18-49: 2.2/ 6 at 8:30 p.m.) was a marginal 67 percent in total viewers and 71 percent in the demo. One year earlier, Supernatural opened with a heftier 3.96 million viewers and a 1.7/ 5 among adults 18-49 with weaker lead-in support on Sept. 18, 2008.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » fre sep 11, 2009 18:18

Hm... man kanske skulle se piloten till den där Vampire Diaries då. Jag brukar gilla många av de serier som du gillar HeY, så jag ska testa.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav chanda » fre sep 11, 2009 18:28

HeY skrev:Otroligt bra siffror (cw-standard då) för Vampire Diaries, men det verkade inte smitta till SPN:

8.

fotboll sändes samtidigt 20.04 million. ska bli intressant och se om VD kommer att hålla i längden eftersom spn har varit den andra bästa serien med manus ända tills nu trots beveril hills och gossip girls .Det får man väll se efter två veckor .
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav HeY » fre sep 11, 2009 20:47

Tinwiel skrev:Hm... man kanske skulle se piloten till den där Vampire Diaries då. Jag brukar gilla många av de serier som du gillar HeY, så jag ska testa.

Jo jag ske ge den några avsnitt. Nu har jag ju inte sett piloten själv ännu utan jag tror bara att jag kommer gilla den så om du ska gå på min smak så har jag ju inte mkt att säga om denna än. :P
Jag tror att gillade man Twilight gillar man nog denna, även om jag hoppas den bryter ut ifrån att gå på samma "känsla" och gör ngt eget istället.

Supernatural, borde jag säga, så det verkar som om det jag skriver är on-topic. :D Dock har jag inte sett 5x01 ännu.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » lör sep 12, 2009 1:43

501
>>Jättebra<<
Introt!!

>>Bra<<
+ Ljuset och ljudet vid Lucifers uppståndelse kändes mäktigare än det man sett tidigare i serien och hoppet till flygplanet var bra
+ Ett par komiska repliker
+ Bra "just say no"-scen när Dean vägrade vara ängel-kondom trots värre och värre hot

>>Dåligt<<
- Lucifers vessel, få se hur mycket jag bryr mig... tänka... tänka... jaha, det var visst nada. Extremt löjligt motivering också, Gud lät hemska saker hända så alltså måste du hämnas... att jag, Djävulen, inte heller gjorde något för att stoppa det hemska som hände kan knappast räknas som mitt fel för jag gör ju hemska saker hela tiden, jag är ju trots allt Satan, så öh, sammanfattningsvis: "får jag våldta dig?".
- Deras talismaner som inte hjälpte mot en enda demon eller ängel inom tjugo mils radie. Och himla praktiskt att Castiel hade något whooplala som nu skyddar dem. Elakt av änglarna, som tydligen alltid vetat att pojkarna är speciella, att inte skydda dem innan de behövde riskera att dö hundra gånger.
- Meg.
- Knytnävsslagsmål med demoner, alltid en stor turn-off.

>>Kräk<<
Profeten! Fanfiction! Psykofan! Vad fan tänker de med. Jag dog inombords.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » lör sep 12, 2009 1:56

brat skrev:501
>>Dåligt<<
- Lucifers vessel, få se hur mycket jag bryr mig... tänka... tänka... jaha, det var visst nada. Extremt löjligt motivering också, Gud lät hemska saker hända så alltså måste du hämnas... att jag, Djävulen, inte heller gjorde något för att stoppa det hemska som hände kan knappast räknas som mitt fel för jag gör ju hemska saker hela tiden, jag är ju trots allt Satan, så öh, sammanfattningsvis: "får jag våldta dig?".

:D

Jag gillade överlag. Men den här arcen alltså, till motsats från superfanet tycker jag de borde hållit sig till demoner. Jag saknar tiden då demonjägare var det goda och demonerna de onda. Ett hierarkiskt-demonsystem hade de kunnat ha. Men guuuuud kan de sluta med Gud?
Den här arcen lämnar för mkt hål i storyn.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » lör sep 12, 2009 2:04

HeY skrev:Men den här arcen alltså, till motsats från superfanet tycker jag de borde hållit sig till demoner. Jag saknar tiden då demonjägare var det goda och demonerna de onda. Ett hierarkiskt-demonsystem hade de kunnat ha. Men guuuuud kan de sluta med Gud?
Den här arcen lämnar för mkt hål i storyn.

Medhåll!!!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav adolvsson » lör sep 12, 2009 12:06

5x01
Jag gillade skarpt. Mitt stora problem var något jag kännt för, att dom försökt trycka in lite för mycket i ett och samma avsnitt. Jag säger inte att det finns handling för två i det här första, inte enbart, däremot tror jag det som finns här hade mått bra av att ökas ut, fläskas på, byggas vidare till en tvådelad säsongsöppnare. Typ.

I övrigt fanns det lite av sådana däringa återkommande småproblem (inklusive, tänkte jag på nu, att det känns som man emellanåt har en förmåga att göra det för enkelt för sig, deus ex machinaismer), ingenting direkt stort, och ingenting oöverkomligt.

Det stör mig en aning att Dean har så svårt att acceptera Sams misstag. Det stör mig, för att bli lurad av djävulen kan hända den bäste och borde inte vara någonting ens en demonjägare ska skämmas över. Det stör mig dock bara en aning eftersom det är en bra grund för drama och jag ser fram emot att se konflikten hanteras framöver, så länge det inte bara blir en massa gnäll och gråt och tandagnisslan.

Och jag gillar fortfarande Carver Edlund-grejen och jag gillade fan fiction-flickan (slash fiction! Humor!), så där har ni det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Spuffy » sön sep 13, 2009 14:08

Rombat skrev:5.01 Skrev jag rätt nummer nu? Antingen hade jag saknat SPN mer än jag trodde, eller var detta avsnittet bättre än allt som förra säsongen hade att erbjuda.

Just så.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Nyx » sön sep 13, 2009 22:33

För oss som tragglar efter via svensk tv så vill jag bara nämna att kanal 5 behagar fortsätta visningen av säsong 4 ikväll kl 23.20

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav sfinx » sön sep 13, 2009 22:38

Nyx skrev:För oss som tragglar efter via svensk tv så vill jag bara nämna att kanal 5 behagar fortsätta visningen av säsong 4 ikväll kl 23.20

Det krockar med rörmokarna som jagar spöken...
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav chanda » mån sep 14, 2009 10:56

5x01 :lovebunny: Kripke

Den här säsongen kommer att bli fantastiskt . Det som gör att Jag älskarSupernatural är att det spelar ingen roll vad du är du kan vara en skitt hög ovasett. Det påminer om hur Grekerna berättade sina berättelser om de grekiska gudarna gav dom mänskilig drag och lät dom bete sig på samma sätt. Det gör att man lätttare kan svälja historien. Skönt att se att Dean inte har förlåtet Sam helt. Det hela hade blivet fånigt annars även om det är smärtsamt att se så är det något bägge behöver just nu.
Castiel kicking ass
Angel condom
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav MissKittyFantastico » mån sep 14, 2009 22:54

5x01

In the words of Carver Edlund "This sucks ass!". De har i detta avsnitt lyckats klämma in allt som var dåligt förra säsongen plus lite till. Idiot-story. Jag är väldigt besviken. Får väl hoppas på några bra mellanavsnitt som inte har med arcen att göra annars slutar jag titta.

Kände igen Megs värdkropp. Spelades av Rachel Miner som spelade mot Christian Kane i en film jag såg förra veckan.

Jag saknar säsong tre. :(
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav HeY » mån sep 14, 2009 23:22

Kan inte Carver Edlund leva upp till sitt namn och bli carved snart? Det skulle verkligen vara ett upplyft för säsongen. Djävulen får gärna döda ärkeänglarna också, för det är sjukt jävla orealistiskt att det finns änglar som är *såååå* mäktiga att de kan döda "vad som helst" som hotar profeten, men ändå går de och är rädda för Lucifer. Nonsense that makes no sense.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » ons sep 16, 2009 10:46

5.01
Oh så mycket besvikelse ovan. Jag håller inte med. jag gillade detta. Var orolig att Cass inte skulle vara med längre och jublade nästan när han kom :) Roligt med Mark Pellegrino, ser honom överallt numera.

Overall, jag tycker detta var en stark inledning för säsongen., Hoppas den fortsätter stiga!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav chanda » tor sep 17, 2009 7:26

HeY skrev:Kan inte Carver Edlund leva upp till sitt namn och bli carved snart? Det skulle verkligen vara ett upplyft för säsongen. Djävulen får gärna döda ärkeänglarna också, för det är sjukt jävla orealistiskt att det finns änglar som är *såååå* mäktiga att de kan döda "vad som helst" som hotar profeten, men ändå går de och är rädda för Lucifer. Nonsense that makes no sense.

Det var väll gud som dom blev rädd för. som jag för stog det. Mikael är den ända som tydligen kan stopppa lucifer
och zachariah och hans glada band har tydligen bestämt sig för att styra himlen när Gud lätt dom göra vad dom ville .som tydligen inte kommer att tillåta vad som helst från hans änglar hädan efter. vem skulle inte vara rädd för sin egen boss.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Rombat » fre sep 18, 2009 14:13

5.02 Ganska smart. Relativt originellt. Och rätt bra. Inget man varit bortskämd med på ett tag.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » fre sep 18, 2009 16:29

Låter lovande :)

Jag har sett några sneakpeaks bara: Ellen! Jo!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » fre sep 18, 2009 20:06

5.02
Krig är inte en ful gubbe i kostym! Krig är en ofantligt vacker kvinna med långt rött hår och ett häftigt svärd. :angry:
Det är fel. Fel.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Spuffy » fre sep 18, 2009 21:04

Jotack. 5.02. Inte så pjåkigt det här inte.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav chanda » fre sep 18, 2009 22:02

5x02
Helt okej avsnitt.
Äntligen börjar Sam inse saker och ting vilket jag förmodar kommer att leda upp till att Dean kommer att inse saker och ting = Det var på tiden . Trodde faktiskt inte att Kripke och Singer skulle våga ta steget men det gjorde dom :lovebunny:
gillade hur de stack in en liten referens till Kim Manners. Roligt att se Jo,Ellen och Rufus. Det som känns lite tråkigt är att varken änglar eller demoner kan hitta bröderna. Det känns som det tappar lite spänning. Men men man får se vad som kommer att hända.

Heh ängel på telefon.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav adolvsson » lör sep 19, 2009 8:28

5x02
Fortsätter gillar't. Jag ser fram emot Sam utan Dean, vad jag hoppas är att det ska få Dean sluta oroa sig och gnälla över Sam hela tiden, och kanske växa till sig sina gamla testiklar igen och äntligen bli en man.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav chanda » lör sep 19, 2009 9:15

from TWP
Next week we should drop even more as VD will probably drop another significant amount (and it also faces new competition), so our lead in should be weaker. Then our competition is much worse as we have CSI and Greys (which really kills our female audience). So I think we should honestly prepare for 2.5 million (or even worse) for a viewer total.

As to the CW, I wouldn't worry about a season 6 pick up. Because as it stands right now (with 2 series totally bombing, Top Model hitting historic lows, it would have been like us just hitting 2 million this week thats how bad that was), and more expected drops for all the shows. So even if the demos for 18-34 women aren't terrible (but they are down), I honestly can't see the CW being in production next year. These are across the board awful to medicore ratings.

så det ser inte bra ut för någon av de pågående serierna.
Senast redigerad av chanda lör sep 19, 2009 9:29, redigerad totalt 1 gång.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav adolvsson » lör sep 19, 2009 9:19

chanda skrev:så det ser inte bra ut för någon av de på gående serierna

Fast gällande SPN och säsong 6 är det väl i vilket fall inget vi behöver tänka på, jag hade för mig att femte skulle bli den sista, eller har jag kanske missuppfattat.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav chanda » lör sep 19, 2009 9:54

Kripke gjorde en hel omvändning innan s5 startade och pratade om att börja på en ny plot efter denna som ska avslutas.
vilket Jag hade börjat se fram imot specielt efter s5x02 Båda bröderna har kommit så långt så det hade faktiskt varit roligt att se dom i en mera häsosammare relation än var dom har varit i och se hur de hanterade nya faror. Supernatural är som ett vin blir bättre ju längre den pågår. samtidigt hade jag viljat se Misha som Castiel en säsong till
Senast redigerad av chanda lör sep 19, 2009 10:05, redigerad totalt 1 gång.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav adolvsson » lör sep 19, 2009 10:04

chanda skrev:Kripke gjorde en hel omvändning innan s5 startade och pratade om att börja på en ny plot efter denna som ska avslutas.

Trist, i sådana fall. Man kanske kan hoppas att det negativa läget leder till förhandsvibbar om inget mer nästa år så att vi får en ordentlig apokalypsig serieavslutning istället.

Inte för att en sjätte säsong per automatik behöver vara en negativ sak, fast ovanstående tanke tycker jag generellt låter häftigare.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film