The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » tis dec 09, 2008 18:57

Jag gillar när dom slänger in bikaraktärer som inte automatiskt är onda eller orsakar skada. Känns som om de faktiskt gör skillnad för framtiden här. Är det inte typ första gången vi får se något positivt hända? Utan att Manson kommer och smygpajjar allt direkt efteråt menar jag.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » tis dec 09, 2008 19:13

Hm, kan det vara så? Shit, jag kommer inte ihåg.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tor dec 11, 2008 23:21

lilith skrev:2.09
Jag hänger inte med på Dereks tankegång att han skulle förändrat sin framtid på nåt sätt, så att Charles Fischer aldrig fått tag på honom. Fischer mindes det ju!
...
Hey, nu kom jag på det. Både Fischer och Jessie har åkt bakåt i tiden efter att det hänt (enligt deras tidslinje), men Derek minns det inte för i hans framtid... Nej, fan, det stämmer inte heller. Han skulle minnas det på samma sätt som Fischer och Jessie.

Min tanke om detta efter att precis ha sett avsnittet:

Anledningen till att Fischer ens satt i fängelse och överlevde Judgement Day var ju det Derek gjorde nu när han åkt tillbaka i tiden. Innan Derek åkte tillbaka kunde det inte ha hänt, därför kommer han inte ihåg det. Hans minnen förändras inte av det han påverkar. stoppar han Judgement Day kommer han ändå komma ihåg den.
Det är en del hål i det här sättet att tänka också. (well duh...)
Men det var min tolkning.

Fan va bra det här är hela tiden.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » tor dec 11, 2008 23:35

Precis så tänker jag också, Martin. Och jag ser inga hål. Det brukar jag generellt inte göra då jag tänkt ut en teori för jag har väldigt bra självförtroende.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tor dec 11, 2008 23:40

AKS skrev:Precis så tänker jag också, Martin.

Försök inte sno min förklaring nu!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » tor dec 11, 2008 23:43

Den där förklaringen har jag haft hela tiden. Jag har baar inte samma behov av att hävda mig som du. Jag är en väldigt blygsam människa.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tor dec 11, 2008 23:45

AKS skrev:Den där förklaringen har jag haft hela tiden. Jag har baar inte samma behov av att hävda mig som du. Jag är en väldigt blygsam människa.

pff, du yrade om hundratals parallella framtider och räk-dimensioner.
Tror du det här är nån b-serie som den där buffy och vampyrerna eller?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » tor dec 11, 2008 23:47

Jag märker att mina ord har fasnat i ditt minne, Martin. Och jag är inte förvånad. Försök att inte sakna mig för mycket nu då jag ska gå och sova.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tor dec 11, 2008 23:48

AKS skrev:Jag märker att mina ord har fasnat i ditt minne, Martin. Och jag är inte förvånad. Försök att inte sakna mig för mycket nu då jag ska gå och sova.

jag saknar dig alltid för mycket. lite mindre när du är såhär dryg kanske.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » fre dec 12, 2008 8:23

Naww. Jag saknar dig också! :monsterhug:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » tis dec 16, 2008 23:24

2.13: Ett bra avsnitt om än inte ett av säsongens bästa. Lite väl många historier som inte har med varandra att göra, även om jag måste få säga att jag gillar att Sarah har hamnat i fokus lite mer de senaste avsnitten och särskilt i detta. Mer av henner tycker jag! (Och då menar jag inte det för att serien heter "Sarah Connor Chronicles" som en del babblar om, bryr mig inte ett dugg om vad serien heter. Jag är intresserad av Sarah.)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » tis dec 16, 2008 23:30

SARAH: He doubts me. He's never doubted me before.

ALAN: You're the fake! You're a mother, you're a seeker, you're a soldier... you're everything, but you're nothing. (...) You don't feel it. Why don't you feel it?

SARAH: I was a waitress once. Killed her too.

JESSE: You are here to keep John Connor away from her.

ALAN, MED SARAH I BILD: I'm not who they think I am.

SARAH: Where's the metal?

CAMERON: I'm always here.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav lilith » ons dec 17, 2008 15:30

gaspode skrev:
lilith skrev:2.09
Jag hänger inte med på Dereks tankegång att han skulle förändrat sin framtid på nåt sätt, så att Charles Fischer aldrig fått tag på honom. Fischer mindes det ju!
...
Hey, nu kom jag på det. Både Fischer och Jessie har åkt bakåt i tiden efter att det hänt (enligt deras tidslinje), men Derek minns det inte för i hans framtid... Nej, fan, det stämmer inte heller. Han skulle minnas det på samma sätt som Fischer och Jessie.

Min tanke om detta efter att precis ha sett avsnittet:

Anledningen till att Fischer ens satt i fängelse och överlevde Judgement Day var ju det Derek gjorde nu när han åkt tillbaka i tiden. Innan Derek åkte tillbaka kunde det inte ha hänt, därför kommer han inte ihåg det. Hans minnen förändras inte av det han påverkar. stoppar han Judgement Day kommer han ändå komma ihåg den.
Det är en del hål i det här sättet att tänka också. (well duh...)
Men det var min tolkning.

Fan va bra det här är hela tiden.

TACK! :lovebunny:

Jag fick ju inte ihop det själv, men din förklaring är den jag letade efter. Makes perfect sense!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav A bear » lör feb 14, 2009 17:20

2.14 Wohoo!

Och de börjar med Kyle Reeses tal från Terminator Sniff. Visst är scenen snodd från directors cut av T2, men ändå.

KYLE: On your feet, soldier.

Synd bara att skådespelaren inte är någon Michael Biehn, men vafan. Han är ju ändå bara i Sarahs huvud, och hans roll som länk till Sarahs mer mänskliga sida funkar fint.

KYLE: I'd die for John Connor.
SARAH: I'd die for my son.

Det är inte riktigt samma sak, eller hur? John är ju mer än bara Sarahs son, och mer än bara en framtida ledare.

JOHN: I made the call. Live with it.

JOHN: What would future!me do right now?
CAMERON: Future!you has more important things to do.

John Henry har googlat Ellison. :D Någon har tittat på Doctor Who 1.06?

JOHN HENRY: I looked into your eyes. There's nothing there.

Och så mer välgjorda bifigurer.

Och så mer religiösa bilder:

KYLE: I know this tree. As a child, Derek and I ate fruit from it.

Inte det bästa avsnittet någonsin, men tillbaka på banan med karaktärsstudier och mycket Sarah. Sånt gillar jag.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tomas » sön feb 15, 2009 1:39

2.14
Blivande (?) Skynet leker med legorobotar 8)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav A bear » lör feb 28, 2009 12:31

2.16

TSCC goes "Killed By Death"! :D

Andra halvan av s2 har fått en skakig start, och hur mycket jag än älskar Sarah Connor så har det varit lite VÄL mycket fokus på henne medan resten av storyn försvinner. Men det här var... inte fantastiskt, men intressant.

Sjukhusdrömmen var välgjord - kanske lite FÖR välgjord - men jag blev faktiskt ganska lättad när den visade sig vara en dröm; den var mer intressant som karaktärsstudie och metafor än den fungerade som riktig story.

JOHN: We can talk about anything.
SARAH: Noooo, we can't.

Blod för att ta sig ur handklovarna. Ewww. Någon har läst "Geralds lek".

It's not the pain that causes people to talk, it's talking that causes people pain.

Nu är det sex avsnitt kvar och allt är fortfarande ute och seglar i separata snirklar, variationer på ett tema. Jag hoppas att när de kommer tillbaka till huvudtemat och spelar refrängen i kör kommer det att rocka utav bara helvete.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » lör feb 28, 2009 19:37

A bear skrev:2.16

Blod för att ta sig ur handklovarna. Ewww. Någon har läst "Geralds lek".

Och brutet ben i handen. Halvjobbig scen. :P

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav A bear » lör mar 07, 2009 18:21

2.17

Woah.

CAMERON: Future!John doesn't live here.

Vi är tillbaka i arcen och det med besked. Jesses plan blir äntligen tydlig, och går åt helvete. I stället litar John nu fullt ut på Cameron och Riley får betala priset i onödan.

Så om det var det här som skulle göra John till John Connor så fick det alltså precis rakt motsatt effekt. Det goda sättet att göra saker vinner och framtiden är fucked.

...Yay?

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Garim » lör mar 07, 2009 22:06

2x17. Ja, klart mycket bättre än tidigare 2-3 avsnitt! Back to arc. Och mycket mer Cameron! Det här avsnittet gillade jag mycket.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav A bear » lör mar 14, 2009 21:09

2.18

CAMERON: Goodbye bird. There's a 51% chance I wouldn't have killed you.

Det såg ut som ett Jessecentriskt avsnitt, vilket hade varit lite av en risk, men i slutändan är det ju - som Cameron påpekar - helt och hållet om John. Det gäller att skapa en messias.

CAMERON: John is John's problem. Humans are the problem.

Ett tag där såg det ju ut som om Jesses bluff fungerat ändå, och greppet att låta sig spöas upp i en bar är både ett karaktärsögonblick och ganska hardcore - precis som sina underlydande på båten har Jesse inte blivit så här gammal på att handla utan att tänka efter först - men icke sa nicke. Såna där slagsmålsmärken får man inte mot en terminator.

DEREK: The human mouth is filthy.

Inte det mest actionorienterade avsnitt, men alla karaktärer får speltid, alla förs framåt; trekanten Sarah/John/Cameron börjar närma sig ett avgörande, Derek anar oråd, Ellison fortsätter försöka lära upp Skynet... och lärde den precis att den har valmöjligheter. Ooops.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Garim » sön mar 15, 2009 17:13

Bra sammanfattning A bear. Jag tycker det har ryckt upp sig nu, och att det är starka avsnitt.
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Garim » lör mar 21, 2009 13:49

2x19 Ett av seriens bästa avsnitt skulle jag vilja påstå. Mycket John Connor - på ett bra sätt! Intressant story på ubåten. Får vi veta mer vad "The answer is No" kommer att innebära? John Henry börjar bli lite scary... "They [humans] will disappoint you" - litet steg närmare Skynet. Sen när John började gråta på slutet, riktigt stark scen. Den berörde mig väldigt mycket.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Tomas » lör mar 21, 2009 22:29

2x19

"Will you join us?" tycker jag tyder på att det finns fler än två sidor i framtidens krig. Robotar som inte styrs av Skynet? Är John Henry och Catherine Weaver inblandade? Det är bara att hålla tummarna för en tredje säsong.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav brat » sön mar 22, 2009 1:32

2x19
GRYMT avsnitt!! Helt klart ett av seriens bästa. Har varit mycket Sarah i sega avsnitt den här säsongen, så henne är jag less på. Derek (BAG) har jag en liten förkärlek för så hans synder förlåter jag gärna ("Stopitjuststopit", haha, dåligt levererad replik i kvällens avsnitt - förlåten) Cameron är alltid toppen i de avsnitt/scener hon får. Men att lilla John skulle kliva fram och ta huvudrollen och göra det så här bra, det förvånade och gladde mig enormt! Älskade var enda scen med honom!

Hoppas nu innerligt på en tredje säsong!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav A bear » sön mar 22, 2009 13:44

2.19 Metal! \m/

JOHN: How long do you think you could survive with Cameron if she wanted to kill you? Face to face?
DEREK: What kind of weapon do I have?
JOHN: Your fists. And your elbows. And your fingernails and your teeth.

Woah.

WOAH.

Definitivt ett av de bästa avsnitten. Jesses arc får rejäl payoff, och det utan att egentligen avgöra nånting - saker är bara ännu mer komplexa. Hennes plan för att få John Connor emot maskinerna fick mycket riktigt precis motsatt effekt: inskärper att han behöver bli den han har blivit i hennes framtid, att han inte kan lita på människor - och att han inte kan sätta människor i den situationen. BRA jobbat, Jesse.

JESSE: We opened the damned box. Hell came out of it.

Synd bara att framtidstidslinjen är lite otydlig, men frågan: vem eller vad är det som ger svaret "Nej", och var det det som ledde John Connor att göra... vad? Skicka tillbaka Cameron? Det får bli omtitt med anteckningsblock sen. :popcorn: (Snygg Doctor Who-nick med plastskynkena i scenen mellan Jesse och Cameron förresten.) Sen är ju hela grejen med Dereks teori om en alternativ framtid lite dåligt utvecklad, men vafan, när det leder till såna här scener... Yikes.

JOHN HENRY: Please don't. My monster is incomplete.

JESSE: You're John Connor.
JOHN: Yes. I am.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » mån mar 23, 2009 18:55

Usch, lite dåliga nyheter:

Winter, spring, summer, fall, it's pilot season and David Silver is keepin' it together.

Though the "Beverly Hills 90210" vet is currently a regular on FOX's "Terminator: The Sarah Connor Chronicles," The CW confirms that Brian Austin Green has just secured a role in their "Body Politic" project.

The series, if green lit, will follow young government staffers living and working in Washington, D.C.

Green will play Lucky, a D.C. insider who knows everyone in town.

The notorious BAG is just one of several names already attached to "Politic" including Gabrielle Union, Tim Matheson, "Friday Night Lights"' Minka Kelly, "Veronica Mars"' Jason Dohring and "Six Degrees"' Jay Hernandez.

So, does this mean Silverado will never return to Beverly Hills for an appearance as Donna Martin's loving husband on the new "90210"? Not really. He told me he is down and could easily do both.

More importantly for "Terminator" fans, does Green's "Politic" casting signal that the fate of "The Sarah Connor Chronicles" is sealed? Not necessarily. No doubt BAG's involvement in "Politic" is in second position to "T:TSCC," meaning that if "T:TSCC" gets another season, that would be his first priority. Still, the fact that he's looking around is not a good sign for the FOX show.

No word yet on whether BAG will bless us with a couple killer West Bev spin moves on any of his current or future projects...

Jag behöver en tredje säsong - detta är absolut en av mina top 3 serier just nu!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » mån mar 23, 2009 19:38

Serien är fantastisk just nu. Jag kommer bli mycket ledsen om det inte blir en tredje säsong.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav brat » sön mar 29, 2009 10:14

2x20
Var inte lika bra som förra veckan men jag måste få en tredje säsong!!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Noam » sön mar 29, 2009 18:28

A bear skrev:2.19 Metal! \m/
vem eller vad är det som ger svaret "Nej",

Kan det vara samma varelse på ubåten som i nutid har tagit formen av Catherine Weaver?
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Rombat » sön mar 29, 2009 21:17

Noam skrev:
A bear skrev:2.19 Metal! \m/
vem eller vad är det som ger svaret "Nej",

Kan det vara samma varelse på ubåten som i nutid har tagit formen av Catherine Weaver?

Jag satt och tänkte på det också. Det verkar ju inte finnas så många T-1000, eftersom folk inte verkar veta vad de är.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film