Film 4: THE REVENGE!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Ankh » mån jan 19, 2009 21:57

Wanted = Bästa actionrullen sen Die Hard 4. jag ville applådera!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav A bear » mån jan 19, 2009 23:32

I can't believe it! I talk about having a flat tire, and a minute later it happens!

The Inner Life of Martin Frost.

Paul Austers andra försök som filmregissör (den halvt bortglömda Lulu On The Bridge var det första) är, naturligtvis, omisskänneligen Paul Auster. Tyvärr lite mer sene Paul Auster än tidige; precis som några av hans senare romaner kretsar allt runt skapandeprocessen, och precis som framför allt Resor i skriptoriet blir det lite väl mycket metafiktion och analys och lite väl lite historia.

David Thewlis spelar Paul Auster en författare från New York som reser ut på landet för att vila upp sig efter en bok. Han får en ny idé till en historia - och så fort han börjar skriva på den får han sällskap av en kvinna som dyker upp från ingenstans och som han omedelbart förälskar sig i. Hittade han precis på henne, eller finns hon på riktigt, och om inte - hur ska han kunna göra henne riktig? Är han ens själv riktig?

Auster är ingen dum regissör - han är lite väl förtjust i voice-overs, men jag misstänker att det finns en tanke bakom det. Som Lynch light är det inte dumt. Men det vore kul om Auster någon gång hittade tillbaka till att berätta andra historier än den om hur man berättar en historia. 3/5.

- Who's in charge here?
- You are, momma.
- That's right, honey.

An American Crime.

OK, egentligen avskyr jag ju true crime-historier. Och när det dessutom som här handlar om barnmisshandel och -tortyr blir det ju lite extra ghiääää över det också. Men Keener och Page är jävligt bra skådisar, och filmen lyckas rätt väl med att bli något mer än bara en Lifetime/Hallmark-typ-historia; här finns försök att förstå alla sidor, att spåra hur våldet färdas neråt i samhället, hur de svaga lär sig att ge sig på de svagare, vårt behov av ett offer, etc. Inget mästerverk, och den känns lite väl sadospekulativ - typ en sekulär Passion of the Christ - men tjavars. 3/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sfinx » tis jan 20, 2009 0:13

A bear skrev:
I can't believe it! I talk about having a flat tire, and a minute later it happens!

The Inner Life of Martin Frost.

David Thewlis spelar Paul Auster en författare från New York - han är lite väl förtjust i voice-overs, .

Måste vara en suverän film.
Host.. :drool:
:D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tam » tis jan 20, 2009 0:59

A bear skrev:Double bill: två gamla actionhjältar som bygger på sin image och är riktigt riktigt bra på det.

Next time you unleash an ancient demon, call that Buffy chick.

My Name Is Bruce.

...and I am funky. Det var en lång väntan, men det var värt det. Här får Bruce Campbell äntligen spela rollen han var född att spela: sig själv. Eller rättare sagt sig själv som han vore om han vore som sina filmroller: småkorkad, självupptagen, klantig och ändå någonstans en väldigt motvillig hjälte.

Givetvis är det mängder med interna skämt; flera skådespelare från Evil Dead-serien dyker upp igen, dialogen är full med små nickar, och Ted Raimi åker på stryk. Men Bruce måste här slåss inte bara mot monster (närmare bestämt en kinesisk demon som är både dödsgud och tofuns skyddsängel och gillar att hugga huvudet av folk); utan även mot nördiga fans, en girig exfru, och en inkompetent agent som vill skicka honom till Bulgarien för att göra Cave Alien IV. Det är, kort sagt, en situation som kräver one-liners, vapen, och möjligen en motorsåg för att lösa. Och nog fan funkar det; de sätter ihop det till en film som faktiskt hänger ihop enormt väl, trots låg budget och gamla grepp, och det var länge sen b-skräcken fick en sån här kärleksfull känga i röven. 4/5.

----
Ever notice how you come across somebody once in a while that you shouldn't have fucked with? That's me.

Gran Torino.

Clint Eastwoods senaste ryktades först vara Dirty Harry V, och tydligen är det ungefär det trailern lovat också. Men även om den, precis som Unforgiven, lever högt på att Eastwood spelar en karaktär som ligger väldigt nära några av sina mest ikoniska roller, så blir det ändå till slut något helt annat.

Walt Kowalski (jag vägrar tro att efternamnet är en slump) är gammal. När filmen börjar har hans fru precis dött, han kan inte prata med sina barn, och det enda som återstår för den gamla koreaveteranen och Fordfabriksarbetaren är att sitta på sin farstutrapp, hissa sin flagga över sitt lilla hus i en nergången midweststad, putsa på sin perfekt bevarade gamla bil han aldrig kör (årsmodell '72 - strax före oljekrisen) och svära över alla gulingar, svartingar och fruntimmer som tagit över hans land. Hans frus präst ber honom att tala ut om vad han varit med om; Walt bara muttrar och svär för sig själv, inte minst då över den vietnamesiska familjen i huset bredvid. Gammal, bitter, förbisprungen, irrelevant, patetisk.

Tills en dag ett vietnamesiskt värstinggäng börjar trakassera sonen i familjen bredvid. Bråket läcker över på Walts gräsmatta, och plötsligt står han där med sitt gamla armégevär i näven, något vansinnigt i blicken, och standardrepliken "get off my lawn" har aldrig låtit på blodigare allvar... och samtidigt mer desperat. För tiden har ju gått ifrån honom, kidsen har uzis och snabba bilar och Walt är ju så gammal.

Och det är där filmen tar en helt annan vändning, och det mår den inte dåligt av. Jo, visst har vi sett det förut någonstans; den gamle rasisten som upptäcker att andra är människor också, vänskapsband som knyts motvilligt etc, men det sker på karaktärernas egna villkor, känns inte krystat och det finns en poäng i det - och även om man inte alltid håller med Eastwood helt och hållet i hans politik så blir det en helt annan resa fram till den ofrånkomliga uppgörelsen än jag hade väntat mig. Regissören Eastwood har alltid verkat som motsatsen till skådespelaren Eastwood, eller snarare karaktären Eastwood; där den tyste cowboyen utan namn eller Dirty Harry var hänsynslösa människor som visste allt om rättvisa och inget om medkänsla verkar Eastwood själv hela tiden älska sina karaktärer, hur fel ute de än må vara, och i Gran Torino fortsätter han försöka komma åt sammma sak som han gjorde i Unforgiven och Iwo Jima-dubbeln: att problematisera den där ensamme "hjälten" han spelat så många gånger. Är Walt en god man? Kan han vara en god man? Vad gjorde honom till det han är, och vad kostar det honom? Har han någonting kvar att göra i världen egentligen? Behövs han? Är han the last American hero i sin muskelbil, och var är hans vägspärr?

Folk som bara vill se Eastwood skjuta sönder skurkar och säga coola one-liners kommer att tycka att Gran Torino är långsam. Folk som gillar Eastwood för hans medmänsklighet (sån den nu är) hans torra humor, och hans skådespelarförmåga får inte missa den. Om det här är slutpunkten för Eastwoods karriär - gubben är ju trots allt väldigt gammal nu, och här känns det som om han nått någon form av slutsats - kan jag inte tänka mig en bättre. 5/5.

Kopierade detta double bill-koncept. Björn var i fin form när han skrev det där, och jag håller med honom i vad han skriver. Sänker betygen ett snäpp på vardera film, men bra filmer helt klart.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav A bear » tis jan 20, 2009 20:29

Bild

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tis jan 20, 2009 20:40

:lovebunnier:
I år!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » tis jan 20, 2009 20:40

Jag vet inte om jag vågar se den. :oops:
Boken var läskig.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav The Fucking Easterbunny » ons jan 21, 2009 8:20

Yes Man

Jim Carey är sej själv igen, de e roligt, men han är lite för lik mister goodie goodie 2 shoes (eller hasse, som han kallas).

Rolig film, och Murray från Flight e me!
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav CheeseGuy » ons jan 21, 2009 12:20

Nu ser jag ännu mer fram emot Cabin in the Woods.

http://www.hollywoodreporter.com/hr/con ... c872dcd795
"It's really just your basic typecasting: When you need two actors to run through the woods in low-cut nighties, you immediately think of Richard Jenkins and Bradley Whitford," Goddard joked.

:extas:
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tam » ons jan 21, 2009 12:47

:extas: :popcorn:
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Rombat » ons jan 21, 2009 15:44

:lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav A bear » ons jan 21, 2009 23:00

Slumdog Millionaire.

Oh Danny Boyle, the pipes, the pipes are calling...

Jodå, Danny Boyle har gjort en feelgoodfilm om livet i indisk slum och försöken att komma därifrån. Eller mja. Det är ju killen som gjorde Trainspotting och 28 dagar senare, och det känns igen på mer än bara den fantastiska klippningen, handlingen som bara fortsätter och fortsätter utan några döda punkter, och soundtracket; här finns gott om mörker, tortyr och ond bråd död, men... fan vad vackert det är ändå.

Bröderna Salim och Jamal föds i en av Bombays kåkstäder. 18 år senare sitter lillebror Jamal på Vem vill bli miljonär i nyrika hitechstaden Mumbai och är på väg att vinna allt... och uppenbarligen, resonerar alla, måste han ha fuskat. En oskolad fattigunge kan inte veta tillräckligt mycket ganska värdelös trivia för att ta sig så långt. Alltså flashbacks för att få veta hur han kom dit och hur han fick lära sig hur världen fungerar...

Slumdog Millionaire är inte en helt perfekt film. Den känns lite för linjär - även om det uppenbarligen är en fejkad linje, eftersom den är återskapad i efterhand - och Boyle brer på lite för mycket i slutscenerna. Men ändå; det är en konstant rush av färger och känslor, smärta och skönhet, med små nickningar åt både hur världen krympt och hänger ihop (som aldrig blir så övertydligt klumpigt som exvis Babel) och frågan om någon egentligen kan skapa sitt eget öde...

4/5 eller 5/5. Jag vet inte riktigt. Frieda Pinto är enormt söt, det kanske knuffar upp den till femman. Bra är det hur som helst.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Crashdummie » tor jan 22, 2009 16:23

The Ankh skrev:Wanted = Bästa actionrullen sen Die Hard 4. jag ville applådera!

:extas:

luv it luv it luv it!!!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav AKS » tor jan 22, 2009 17:29

Nja, säger jag. Tyckte den var smått tråkig emellanåt. Men volymen på bion var så enormt hög att jag knappt kunde koncentrera mig på handlingen emellanåt. Högt ljud doth not equal bra ljud. Learn!

Här är vad jag tyckte i juli:
viewtopic.php?p=437160#p437160

(Där jag iofs skriver att jag inte var uttråkad vilket känns konstigt, men jag kommer väl ihåg fel.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » sön jan 25, 2009 13:51

Miranda
Närmre Lynch än så här går jag inte.
En enkel kärlekshistoria, med lagom många psychon, vackra människor och humor.
Snyggt foto (som hade blivit tråkigt utan humorn) kanske lite kliché men jag gillar det.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tob » sön jan 25, 2009 19:35

Slumdog Millionaire blev en av favoriterna på årets Gbg filmfestival. Fart och fläkt, väcker mycket tankar om kunskap, ödet och hur allting beror av varannat. Enda minuset är väl att tillbakablickarna kändes något tagna ur sin kontext och det kändes bitvis lite spretigt. Mycket bra film dock. Bästa filmen som jag såg på festivalen var annars Moscow, Belgium, en belgisk lågbudget, mycket feelgood utan att för den delen tappa verklighetsförankringen. Sådär tillbakadraget berättat om en ensamstående mamma, hennes tre barn, en man som lämnat henne tillfälligt, och en yngre lastbilschaufför som vägrar lämna mamman ifred.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav A bear » mån jan 26, 2009 0:17

Lite pangpang av olika slag i helgen. Bra filmer.

Gomorra.
Sono il numero uno! Tony Montana!

Visst har det gjorts en massa maffiafilmer genom åren och visst är genren uttjatad, men så här har vi sällan sett det förut. I Gomorra finns inga uppgörelser på hög nivå, inga consiglieri, inga domstolsdramer eller polisförhör; allt hålls på gatunivå, en bild av hur våldet har blivit till vardag och styr allt utan att någon verkar ha kontroll över mer än sin lilla bit. Inte den tydligaste handlingen med början, mitten och slut jag någonsin sett, men det understryker liksom bara verklighetsbakgrunden och sättet allt bara rullar vidare utan någon utväg. Ett lite väl tydligt författaralias och några smått osammanhängande scener till trots en skitig, elak film som borde ta bort en del av maffiaromantiken. 4/5.

Ghost Town.
- Come back soon.
- What a terrible thing to say in a hospital.

Visst är det mysigt och allmänt New York-romantisk-komedi-puttrigt. Och visst har vi sett exakt det där förut; misantrop som måste lära sig att bry sig om andra människor och bla bla bla. Men Ricky Gervais får i alla fall ett par chanser att sträcka på komedimusklerna och sätta en liten annan spinn på det, och visst, det går ner utan alltför mycket aspartam. 3/5.

The Wrestler.
I don't hear as good as I used to, and I ain't as pretty as I used to be. But I'm still here.

Jag håller med adolvsson tidigare i tråden: jisses jävlar vad bra. Ett kombinerat arbetar- och hasbeenkändisdrama som man inte kunde tänka sig att det kunde göras om något så udda som en proffsbrottare och en strippa, men a working class hero is something to be och "Sweet Child O' Mine" har aldrig låtit tragiskare. Skulle jag klaga på något så är det kanske att Tomeis rollfigur (och ja, herdware, hon är naken ;) ) kunde tålt lite mer karaktärsutveckling, även om hon gör ett fantastiskt jobb med det hon får och definitivt förtjänar oscarsnomineringen. Men det är Rourke som bär filmen, och han har aldrig varit bättre; ett fysiskt, nerspelat och nerdekat skådespel som gör ont att se. 5/5.

In Bruges.
What's Belgium famous for? Chocolates and child abuse, and they only invented the chocolates to get to the kids.

Fick helt fel uppfattning om den här filmen när jag först hörde talas om den och tog alldeles för lång tid på mig att se den. Det ångrar jag. Klassisk brittisk gangsterkomedi, men med lite rejält eftertänksamma, vackra och sorgliga scener, en härlig intern kontinuitet där alla smådetaljer hänger ihop, och ett fint persongalleri där till och med Colin Farrell håller hela vägen. Sen att det blir lite väl överdrivet och manusförfattarsmart några gånger, det tar jag gärna. 4/5.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » mån jan 26, 2009 1:36

Då har jag äntligen sett Sweeney Todd - The Demon Barber of Fleet Street av Tim Burton. Underbar film! Helena Bonham Carter som alltid är underbar, Johnny Depp som gör en bra prestation som alltid. Allt mörker! Och blodet, blodet som sprutar och rinner, och man kan inte låta bli att längta en aning till nästa gång någon får halsen skuren av sig. Svart humor? Svart humor!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Peppe » mån jan 26, 2009 16:38

Ja. The Wrestler är den bästa oscarsnomineringen. Rourke borde få en Oscar för bra skådespeleri och Tomei för att hon är så jävla snygg...Roligare att titta på, tacktalet.
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav AKS » mån jan 26, 2009 17:27

Marisa Tomei har verkligen en bombass kropp för sin ålder. Hon är ju 45 år gammal. Iofs inga barn, vad jag vet efter att ha läst IMDb Trivia, :), vilket lär hjälpa en hel del, men antingen har hon fått fantastiska gener eller så är det nåt lurt på gång. :)

Angående The Wrestler så tycker jag att den är bra, men inte gosh wow-bra. (Av filmer nominerade i olika klasser så föredrar jag Wall*E, Benjamin Button, Vals Im Bashir och Slumdog Millionaire som jag kan komma på på rak arm.) Mickey Rourke får gärna vinna för sin rolltolkning. Tomei är också jättebra, men jag föredrar nog Penélope Cruz i Vicky Cristina. Gillade även hon som nominerades för Benjamin Button.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » tis jan 27, 2009 21:52

Trailern till Wolverine ser kul ut.

Såg ut som de slänger in Emma Frost också. Vet inte om jag gillar det. Men Gambit såg lite snuskigt snygg ut.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » ons jan 28, 2009 0:30

Jag ville ha en f*cked up film med droger (nej, jag är inte alls Alan Ball skadad!) och en vän tipsade om The Rules of Attraction. Jag tog ner den endast för att upptäcka att James Van der Beek spelade en av huvudrollerna - jag var sekunder ifrån att slänga filmen innan jag bestämded mig för att se åtminstone lite; kanske kan de andra skådespelarna lyfta upp filmen, som med Dawson's Creek? Och ja, filmen var helt okej och JVDB kan faktiskt till och med nästan lite grann kanske men bara lite skådespela :rolleyes:
Han var faktiskt helt okej i filmen och jag spolade inte bara över eller försvann iväg i min hjärna under hans scener. Kan det vara så att snubben faktiskt hade kunnat vara anständig i DC också, om han fått bättre material och vägledning? Hmm, kanske kommer jag vara mindre sur nästa gång jag ser han i DC elr OTH som han nu är med i och inte bara vilja sticka mig själv i ögat med en gaffel. Hmm...?
I vilket fall så var det en helt okej film. Visst, den var ingen American Beauty elr, om man nu ska jämföra filmer med serier, Six Feet Under. Men för att vilja ha en f*cked up movie med droger så funkade den. Kanske en (svag) trea (av 5)?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » ons jan 28, 2009 1:03

Burden of Dreams.

Utmärkt dokumentär om en av historiens galnaste filminspelningar (Werner Herzogs Fitzcarraldo alltså - den där Herzog ska filma en historia om en galning som anlitar en indianstam för att dra en ångbåt över ett berg i amazondjungeln, och för att göra detta anlitar en indianstam för att dra en ångbåt över ett berg i amazondjungeln). Det här talet kan inte undanhållas folk:
Nature here is vile and base. I wouldn't see anything erotical here. I would see fornication and asphyxiation and choking and fighting for survival and... growing and... just rotting away. Of course, there's a lot of misery. But it is the same misery that is all around us. The trees here are in misery, and the birds are in misery. I don't think they sing. They just screech in pain.

I love the smell of optimism in the morning.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » ons jan 28, 2009 22:42

The Machine Girl
Bild
Amis bror blir mördad av sonen till en Yakusa/ninja. Hon hämnas på de skyldiga och till en början går det rätt bra. Men sedan åker hon fast och blir av med vänsterhanden. Vilken hon ersätter med gevär och — givetvis — en motorsåg.

Japansk hämndsplatter med skoluniform, gäng som presenterar sig med namn och en kat-ching!-ljudeffekt, och massor med blod. Tyvärr är det mesta datorgenererat men orka bry sig. Blod! Och en stål-BH med borrar. Allvarligt alltså. Jag blev underhållen som tusan.

Mitt val ifall den där japanfilmkvällen blir av är rätt givet. :)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » ons jan 28, 2009 23:01

Jag antar att jag bara är i det humöret just nu men jag skulle vara jättetacksam om ngn kunde tipsa om en bra American Beauty-ish film :monsterhug:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » ons jan 28, 2009 23:14

HeY skrev:Jag antar att jag bara är i det humöret just nu men jag skulle vara jättetacksam om ngn kunde tipsa om en bra American Beauty-ish film :monsterhug:

För bövelen! Jag vet att jag ganska nyligen ha sett en film som skulle passa perfekt som tips här. Tro fan att jag inte kan minnas vad det skulle vara för film.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Rombat » ons jan 28, 2009 23:30

Jag såg The Wrestler ikväll. Jag kanske hade för stora förväntningar, men den var inte riktigt sådär bra som folk säger. Helt okej, men inte mer.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » ons jan 28, 2009 23:34

HeY skrev:Jag antar att jag bara är i det humöret just nu men jag skulle vara jättetacksam om ngn kunde tipsa om en bra American Beauty-ish film :monsterhug:

The Ixe Storm?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » ons jan 28, 2009 23:35

DLM
Tyvärr inte alls vad jag hade hoppats på :( Underbart att få återse gänget igen, men nej, det kändes stressat och rentav riktigt dåligt ibland. (Vissa scener och skådespeleri).
Minst två tillfällen då det var så dåligt att man "föll ur" filmen och tappade fokus på vad som är viktigt.
Väldigt bra som avslut på serien då, men hade gärna sett detta som en säsong till. Såklart.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » ons jan 28, 2009 23:37

Beror ju helt på vad du menar med American Beauty-ish, men om du vill ha suburbia is hell så fungerar väl Revolutionary Road antar jag. Samma regissör och så. Inte samma humor dock.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film