Dirty Sexy Money

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » mån dec 15, 2008 19:37

HeY skrev:
gaspode skrev:
caffeineaddict skrev:Jag slutar iaf titta nu i väntan på att allt krångel ska reda ut sig. :(

ja, jag med, känns inte värt att kolla på avsnitt i oordning precis...
gött om de åtminstone får göra en serieavslutning. även om den knappast kan bli fantastisk under de här förutsättningarna.

Men det är väl inget fel på avsnittens ordning nu? 2x06, 07 och 08 har ju kommit och de går ihop perfekt. Det där "förlorade" avsnittet de pratade om var väl bara en Thanksgiving specialare, de kallade den ju för "a clip show with lost footage" - alltså tillför den inget handlingsmässigt. Jag tycker att de senaste avsnitten varit riktigt bra - speciellt 2x07!

hmm, är det så? jag hade inte fattat det :) låter ju bra. då kanske man skall se ikapp iaf då.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » mån dec 15, 2008 20:44

Glorificus skrev:2x08
Det kan man kalla en cliffhanger! :D

Ja i högsta grad :eek:
Min gissning är att Carmalita blev skjuten, och dödad. ABC tycker om att döda homosexuella och transsexuella i år (bokstavligt elr bara sparka ut dem från serien).

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » mån dec 15, 2008 22:51

Ja. Det låter ju bra, då blir det att kika ikapp :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » ons dec 17, 2008 1:33

BTW, det kanske inte framgick i mitt senaste inlägg men för er som inte sett ikapp så var senaste (2x08) insane!! Insane!!

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tor dec 18, 2008 14:33

HeY skrev:BTW, det kanske inte framgick i mitt senaste inlägg men för er som inte sett ikapp så var senaste (2x08) insane!! Insane!!

Ja! Bäst tyckte jag om Brians bönestund i kyrkan, det knep i hjärtegropen, och han är den jag kommer sakna mest när serien - fy fan, fy fan - snart är över. Men slutet, ja, det var tokigt spännande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav gaspode » sön dec 21, 2008 1:04

sett ikapp ikväll, t.o.m. 2x09, och jag gillar men är inte överdrivet ledsen över nedläggningen ändå..
Hintades lite om att Nicks pappa kanske inte är död i det här avsnittet också. Jag trodde avsnittsnamnet (The Organ donor) skulle vara kopplat till det, särskilt efter slutet på förra avsnittet, men så var det inte.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Glorificus » fre feb 27, 2009 20:01

De avsnitt som inte sänts i USA har börjat gå på Kanal 5 nu. Repris av Thanksgiving-avsnittet (2x...10?) på söndag 15:10, sen går det på onsdagar 21:55.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre feb 27, 2009 20:29

Sweet! Tack för infon! Hoppas man kan hoppas på rippar av nån form då också.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » lör feb 28, 2009 2:03

inte fan kan femman vara först i världen med dessa avsnitt?
nån jäkla HD-kanal i nåt land måste ju ha sänt tycker man..
Men det är ju klart bättre än inget, så man skall inte gnälla :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » lör feb 28, 2009 3:20

Jag tycker också det är konsigt - men tack Kanal 5 iaf. De sade i slutet av Thanksgiving avsnittet (som gick i ons) att "detta är alla avsnitt som har sänts i USA", men jag kan inte ens hitta det avsnittet så det är skumt. Men man ska ju inte lita helt på vad de säger (vi har mer koll :D ). Jag fick intrycket av att de inte skulle visa mer när de sade så, men enligt tablån ska de visa avsnitt 11 på onsdag. Ja, bra att vi får se det iaf! Kanske blir vi svenskar först i världen :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » mån mar 09, 2009 0:03

Nu har det dykt upp avsnitt markerade som 2.10 och 2.11 på BitMeTV. Lite svårt att veta vilka de egentligen är än så länge (ett kanske faktiskt är Thanksgivingavsnittet?) men jag ska försöka undersöka saken närmre.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » mån apr 20, 2009 21:24

Där dök, äntligen, Thanksgiving-avsnittet upp på internet. Vilket betyder att jag at long fucking last kan se ikapp DSM.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » tis apr 21, 2009 0:13

caffeineaddict skrev:Där dök, äntligen, Thanksgiving-avsnittet upp på internet. Vilket betyder att jag at long fucking last kan se ikapp DSM.

men thanksgivingtjafset var väl mer eller mindre recap med lite "lost footage"? rapportera gärna dock, och om de där 2x10 och 2x11 sen. :)

tv.com säger att de fyra sista (inkl Thanksgivingavsnittet då) skall sändas juli/augusti i USA. Har inte kommit några HD-rippar vad jag sett, och jag har nog med serier ändå så jag kan vänta på kvalité :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » tis apr 21, 2009 6:02

Mm, jag fick för mig att alla avsnitt fanns ute nu, men nu inser jag att säsongs- (serie-) avslutningen fortfarande saknas, så då blev jag lite lockad att vänta jag också. Vi får se.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Glorificus » tis apr 21, 2009 18:54

gaspode skrev:men thanksgivingtjafset var väl mer eller mindre recap med lite "lost footage"? rapportera gärna dock, och om de där 2x10 och 2x11 sen. :)

Thanksgiving-avsnittet går definitivt att missa, det bestod i stort sett bara av "lost footage" som (spoiler slutet) chauffören, Clark heter han väl, berättade om för en skvallertörstande reporter. Med en twist i slutet - att allt som han berättade för henne bara var påhittat. Så alla karaktärsgrejer man fick se hände alltså aldrig. Mest desperata (d.v.s lönlösa) användandet av dyrt inspelat "lost footage" någonsin? Mycket möjligt. ;)

Typiskt nog var det just det sista avsnittet jag missade på femman. Men de andra var i alla fall sevärda! T.ex. (spoiler en generell avsnittshandling) Brian, Karen och Nick på roadtrip tillsammans. :D Och storyn fortsätter ju att utvecklas som tidigare, med Simon Elder, och Jeremys "minnesförlust", osv.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » tis apr 21, 2009 23:01

Jag ser fram emot att kunna se sista DSM, framför allt då seriskaparen påstått att absolut sista funkar som serieavslutning eftersom de knyter ihop de största trådarna. Awesome!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » mån jun 01, 2009 21:00

DÄR dök det sista DSM upp för nedladdning, förutsatt att man inte är alltför petig med kvalitéen. Jag tänker nog se, så blir man klar med den jämrans serien någon gång. :P

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Föregående

Återgå till TV-serier och film