The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Garim » mån sep 29, 2008 11:01

Matt Roush.
Now this is a show (going back to the Bones discussion above) that would qualify for cult status. It's in one of the week's toughest time periods, and while its overall ratings aren't anything to cheer, here's where audience demographics factor in. Terminator's goal is to attract viewers exactly like this fan: sports nuts who don't watch a lot of regular prime-time TV, but enjoy this sort of high-octane entertainment. Terminator is also counting on doing well in downloads, website views and DVD sales, so if the show does survive to the end of this season and beyond, it will be about more than just how well it's doing on Mondays. I like the show a lot, and my main regret is that it hasn't yet been able to take advantage of airing alongside 24, which was the original idea before the strike screwed everything up last season. It certainly deserves better company than Prison Break. But as long as it stays in this too-early Monday time period, it's not likely to break out. I'm getting a lot of mail from nervous fans, but I'm not particularly concerned about this one. Yet.

Lite mer optimistisk än Ausiello.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » mån sep 29, 2008 16:32

Trevlig läsning, även om jag känner att jag personligen måste vara mer negativ för att inte bli för besviken om den ställs in. Men som sagt: kul att se att nån som Roush tycker att hope springs eternal.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Garim » tis sep 30, 2008 17:39

2x04 Det här avsnittet var annorlunda, men riktigt bra! Mindre action än vanligt, mer drama. (spoiler Seriöst, läs inte detta innan du sett avsnittet) Vad fan är Cameron för en Terminator egentligen? Och vad sjutton hände med henne! Massor av frågor, hoppas vi får svar på dem i kommande avsnitt.
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » tis sep 30, 2008 19:23

Säsongens bästa hittills tror jag, men i nuläget skulle jag ändå inte bli ledsen över en nedläggning, tyvärr.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tis sep 30, 2008 21:08

Ett av de bästa avsnitten i serien hittills. Kanske det bästa. I alla fall topp 3. Och det var skönt eftersom jag inte alls känt samma intresse för serien denna säsong (iofs kan jag inte ens komma ihåg hur mycket jag gillade serien under S1).

2.04: Väldigt intressant upplägg med Cameron/Allison. Coolt då mamman svarade i telefon och pratade med sin dotter i nutid fast det var den framtida versionen. Struligt värre, men coolt. Vad var det John hade valt Allison till som Cameron sa? Den närmaste kretsen (=armbanden)?

Haha, stackars Savannah som fått sin mamma ersatt av en T1000. Undras hur mycket kärlek den stackars flickan får?

Ska bli väldigt intressant att se vart Cameron/Allison leder framöver. Och nu antar jag att vi fått förklarat varför Derek grät då han såg Cameron dansa i S1. Antagligen kände han henne. Kanske t.o.m. mer än det.

(edit) Kanske ska tillägga att jag inte alls gillade delarna med gravida grannen. Faktiskt ganska tråkigt. Och att inte Derek var med. Hm... Hur mycket gillade jag avsnittet egentligen? :) (/edit)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » ons okt 01, 2008 1:18

2.04
Det var förstås lite förvirrande, hela minnesgrejen. Vad är det Cameron minns? Är Allisons minnen tillvaratagna efter att hon dött? Och var det den roboten som dödade Alison som nu är Cameron? Eller är det en annan robot av samma modell? Lite snurrigt, men mycket spännande. Så hon är en infiltratör från början. Eller är hon en omprogramerad (av John) infiltratör? Eller trodde John att han skickade Alison bak i tiden? Vad var det annars han utvalt henne till? Frågorna hopar sig.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Rombat » ons okt 01, 2008 1:32

AKS skrev:Ett av de bästa avsnitten i serien hittills. Kanske det bästa. I alla fall topp 3.

Håller med till punkt och pricka.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav A bear » ons okt 01, 2008 21:11

2.04: Riktigt bra om än förbryllande avsnitt.

Så nu vet vi var Cameron kommer ifrån (kanske - vad var sanning och vad var lögn här? Kan man ens ljuga om någonting som inte hänt än?)

I Terminatorverse skapas historien av framtiden. John Connor skapar sig själv genom att skicka sin far bakåt i i tiden. Skynet skapar sig självt utifrån resterna av den första terminatorn det skickade bakåt i tiden. Vem skapade Cameron?

FAKTA, 2008: Cameron ger Allisons mamma namnet.

FAKTA, 2008: Cameron talar om för John att hon heter Allison.

KVALIFICERAD GISSNING, 2024: John Connor måste minnas att han år 2008 hade en tam terminator vid namn Cameron.

SPEKULATION, 2024: John Connor skickar en 16-åring vid namn Allison i en fälla för att i utbyte få en Terminator att skicka tillbaka?

Vad är John Connor - Jesus, Hitler, båda?
Vad är Cameron - människa, maskin, båda?

WEAVER: Help me find this machine, agent. You and I will take it apart, piece by piece. I'm not sure what we'll find, but I doubt we'll find evil.

Kan en maskin göra något annat än det den är programmerad till? Kan en som blivit programmerad hela livet att göra en viss sak göra något annat?

CAMERON: That was my last get-out-of-jail-free.
JOHN: Damn. Right.

Är någon av våra huvudpersoner fri?

FAKTA, 2024: Cameron dödar Allison när hon ljuger för henne. Är detta en rationell reaktion eller en känslomässig?

FAKTA, 2008: Cameron låter Jodie leva när hon ljuger för henne. Är detta en rationell reaktion eller en känslomässig?

CAMERON: Sometimes they go bad. No one knows why.

Fast jag saknar faktiskt Sarahs voice-overs.
Senast redigerad av A bear ons okt 01, 2008 21:45, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tam » ons okt 01, 2008 21:19

A bear skrev:I Terminatorverse skapas historien av framtiden.

Tänkte också i de där banorna. Bra skrivet, Björn.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav AKS » tis okt 07, 2008 17:35

2.05: Hm, 50 minuter? Så står det i alla fall. Kändes inte så långt utan jag trodde att det var ett vanligt 40-minuters. Bättre än förra veckan IMO och alltså ett av seriens allra bästa avsnitt.

T-888 gjorde en nice entré där i början. Inte direkt vad man skulle vilja se om man råkade gå in i nån. :D

Derek! Av nån anledning så blir alla avsnitt lite bättre då det är mycket Derek. Brian Austin Green är så jäkla bra i rollen.

Det är nåt med TSCC och musikmontage/voice-overs. Jag gillade då de läste boken och T-888 åkte på stryk i skogen. Snygg scen.

Fanns mycket annat i avsnittet värt att kommentera, men jag kommer inte ihåg allt. Gah! Varför har denna serie så låga tittarsiffror?! :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » tis okt 07, 2008 22:37

2.05 Jodå, bra avsnitt, även om jag tycker själva A-storyn är lite väl full med hål - kan man verkligen bara snacka in sig på en militärskola så där utan att någon kollar ens bakgrund? (Idiotkadetten heter Pyle. :D ) Men grundtankarna håller, och så har vi säsongstemat igen: Bedell vill inte bli soldat. Han vill bli löpare och hänga med tjejen. John Connor vill kanske inte bli mänsklighetens frälsare... men det ena du vill och det andra du skall, och som vi ser håller John redan på att bli det – han vet fan så mycket mer om det militära än de riktiga kadetterna. Och återigen skriver framtiden över historien. Bedell dör i framtiden så att John Connor kan rädda hans liv i nutiden. Eller om det är precis tvärtom.

BEDELL: So this is what I'm supposed to do? Stay here, graduate, go to West Point, like I don't know the end of the world is coming?

För någonstans finns ändå tanken på ett alternativ. Sarah får t ex en liten miniarc över de senaste avsnitten: i stället för att vara John Connors mamma har hon varit John Connors mamma. Vi har Cameron/Allison i förra avsnittet, och rentav två Bedell här...

DEREK: I guess it depends on who I'm talking to. John Baum or John Connor.

Det är väldigt mycket Buffy s2 och s5; att leva med ett fastlagt öde, och att ta itu med den där dubbelheten – det man MÅSTE göra och det man VILL göra, att kriga eller älska, och att veta vilket som är vilket är inte det lättaste alltid. Är mänskligheten värd att rädda om den människa som ska frälsa den inte själv har något val? Den andre JC - han på korset - hade ju i alla fall en chans att backa ur.

DEREK: Make it stop... reconsider its life choices.

SARAH: Being at last free to do as she chose, Dorothy ran. No longer a prisoner in this strange land.

Öht funkade alla Wizard of Oz-referenserna väldigt bra. Det är två goda häxor, hmmm?

Och i shipping news:
KID: What happens when you go to sleep?
SARAH: She happens.
CAMERON: *pekar med stort gevär*

Hrm. Det där kan tolkas på mer än ett sätt. ;)

Gah! Varför har denna serie så låga tittarsiffror?! :(

SKYNET har redan vunnit?

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » tis okt 07, 2008 22:44

Haha, ja, självklart har de det! Enda förklaring. Bastards!

Älskar dina TSCC-kommentarer förresten. Keep 'em coming. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis okt 07, 2008 22:50

AKS skrev:Haha, ja, självklart har de det! Enda förklaring. Bastards!

Älskar dina TSCC-kommentarer förresten. Keep 'em coming. :)

Om nu TSCC har blivigt en kultserie och dessa drygt 6 miljoner tittare är dedikerade, skulle inte typ CW kunna köpa upp serien? Det skulle ju isf vara dersas största succé någonsin. Ja, jag kan ju drömma...
Jag tänker alltid så med "misslyckade" serier; kan inte CW köpa den istället? Skulle vara stor succé! Seriöst, de kan köpa TSCC, DSM, FNL och Chuck. Stoooora succér skulle de vara för dem!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tis okt 07, 2008 23:01

2x05
Nu har jag ju ingenting att tillföra! Jag hade tänkt påpeka avsnittets hål, vilka jag ogillade, men att övriga delar och helheten var skitbra, jag hade tänkt nämna hur jäkla bra Brian Austin Green var, och jag hade tänkt ge Björn en komplimang för hans välformulerade inlägg, fast allt är redan sagt. Fan, folket, vad är grejen?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » ons okt 08, 2008 7:20

Muahahaha!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Ankh » ons okt 08, 2008 22:36

2.04 = Gräsligt bra! Timotej!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav Tomas » lör okt 11, 2008 0:21

http://fox.com/blogs/terminator/2008/10 ... us-update/

2 nya manus beställda av FOX (2x14 och 2x15). Bättre än ingenting och det tyder på att en förlängning till 22 avsnitt inte är omöjligt.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav AKS » lör okt 11, 2008 10:45

Ja, det känns smått positivt med tanke på förutsättningarna.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tomas » lör okt 18, 2008 7:10

http://www.thrfeed.com/2008/10/fox-picks-up-te.html

Fox picks up 'Terminator' for full season 8)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Garim » lör okt 18, 2008 9:21

Strålande!
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav A bear » lör okt 18, 2008 10:16

:extas: :extas: :extas:

They'll be back!

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » lör okt 18, 2008 10:43

Yay! Yaaaaaaaaaaay!

:extas: :extas: :extas: :extas: :extas:

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Ankh » lör okt 18, 2008 14:46

Åh HURRA HURRA HURRA!!!!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav lilith » lör okt 18, 2008 15:05

Hurra och Yay indeed! Det här är nästan min bästa serie.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » lör okt 18, 2008 15:22

JAG ÄLSKAR MITT LIV!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav eriked » lör okt 18, 2008 15:31

Yeah baby!
Tufft. Hoppas det blir bra också.

Såg föresten att det finns en "TSCC behind the scenes"-grej att ladda ner idag. Men jag tror jag passar.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav HeY » lör okt 18, 2008 15:32

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det, men just nu *älskar* jag FOX :eek:

Har de någonsin gett en serie en sån här stor chans!? Jag kan inte komma ihåg att de har det?? Visst, de gav OC en säsong på 16 avsnitt för att bättra sig, men den serien hade ju endå haft väldigt bra tittarsiffror i 2½ år. TSSC har haft riktigt bra tittarsiffor i typ 2-3 avsnitt och bara gått neråt.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Garim » lör okt 18, 2008 17:29

Ja, det här får mig att vara hoppfull inför "nya" FOX. :)
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav noike » lör okt 18, 2008 17:47

HeY skrev:Har de någonsin gett en serie en sån här stor chans!?

Arrested Development.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör okt 18, 2008 18:56

Okej. Jag har ingen koll på vad för tittarsiffror AD hade så det visste jag inte - men jag är ändå förvånad! Tänk om de hade haft samma attityd mot Drive.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film