Tobbe_E skrev:När jag började titta på säsong 5 visste jag inget om syster Dawn. Kan väl säga att man satt med hakan nere i golvet efter första avsnittet ur S5, antar att jag inte är ensam.
Emily skrev:*stirrar manikst på tv rutan och mumlar*
mindre än ett dygn kvar, mindre än ett dygn kvar, mindre än ett dygn kvar, mindre än ett dygn kvar.......
Hej Janne
För 4-5 år sedan började jag titta på Buffy, såg några avsnitt främst i början men tappade bort mig helt sen. Jag slutade mer eller mindre frivilligt att titta på serien. När femman i våras började sända serien så började jag inte då heller titta mestadels pga. sändningstiderna samt att avsnitten var väldigt stympade. Jag skaffade istället första säsongen på DVD och sedan andra, tredje osv. Vad jag har förstått så behandlade Tv4 Buffy ganska illa, med långa uppehåll, flyttande av sändingstider m.m. Nu är ju detta väldigt inaktuellt med tanke på att Tv4 inte ens har rättigheterna till serien längre, men det vore ändå intressant att höra vad som egentligen gick fel med Buffy? Andra kanaler i andra länder har ju lyckats sända serien, varför inte Tv4?
Det jag egentligen är mest intresserad av är hur Tv4 har resonerat vad det gäller Angel. Är ni medvetna om att det är en Spinoff serie på Buffy?Hur kommer serien att marknadsföras? Vilka sändningstider är troligast?Varför har det överhuvudtaget dröjt så länge för er att sända serien?
Sen vet jag att ni har köpt in serien Tru Calling, finns det några planer
på att sända den inom det närmsta året?
Jag vill att Tv4 skall vara en kanal som sänder Tv serier under goda
förutsättningar. Dokusåpor och Reality shower är den simplaste formen av
underhållning och jag kan inte förstå hur ett program som Paradise Hotel har täckt upp två vardagar under bästa sändningstid.
Visserligen är jag aningen subjektiv när det gäller Buffy/Angel men jag
tycker tendenserna finns i flertalet serier.
Mvh Tobbe
Jag vore evigt tacksam om du tog dig tid att svara på detta mailet och
diskutera frågorna lite mer än bara ett kort svar. Hur resonerar Tv4,
egentligen?
Hej!
Buffy visades först på eftermiddagarna, men programmet blev fällt av granskningsnämnden och då var TV4 tvunget att flytta serien som då kom efter 22-Nyheterna, helt enkelt därför att program som ligger tidigare drar en större publik.Visst, TV4 vet att Angel är en spin-off, serien kommer dock att visas med start i september. Starten på TC är inte tablålagd.
Med Vänliga Hälsningar
Tittarombudsmannen
Janne Andersson
unehed skrev:det här verkar i alla fall vara ett ganska trevligt litet forum där alla känner alla typ.
AKS skrev:(såg slutet på Real Me idag och höll på att få ett anfall -- man har ingen aning om hur Buffy tar död på vampyrerna).
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare