Weeds

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » lör aug 02, 2008 19:26

4x07
Weeds blir sjukare och sjukare - jag tror inte att något kan förvåna mig längre :?
Var de tvugna att göra det där med Shane!? Vad hände med den varma familjen från säsong 1? Jag tror att Shane och bilderna blev lite för mycket för mig.

Det känns som om för mycket händer nu och jag hänger inte riktigt med i svängarna. Jag förstår allt som händer men ändå känner jag mig förvirrad. Jag vet helt enkelt inte var jag har serien längre och jag vet inte om det är positivt eller negativt - jag tror nog på det senare. Nu när jag har sett om säsong 1 blev linjen mellan säsong 1 och 4 mycket tydligare och jag ser hur mycket serien har förändrats och jag inser också hur mycket mer jag föredrar säsong 1.

Nu får det försöka rensa bort lite ogräs!! (Ha-ha-ha.....)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » ons aug 13, 2008 12:10

(spoiler 409) Jag är med HeY; jag vet inte vad fan serien håller på med just nu. Jag kräver inte att alla ska vara moraliska förebilder, men det går att göra det där utan få folk att framstå som idioter.

Det sagt så finns här en del ögonblick av awesomeness här och där. "Rad's gonna be seventeen soon. He's a good-looking boy." Fucked up, men åtminstone på ett kul sätt.

Andy och Dougs lilla sidoäventyr är kul, och en del av gagsen funkar absolut, men huvudhandlingen just nu verkar bygga på att alla i varje tänkbart läge fattar dummaste möjliga beslut och när Silas är den mest vettige och sympatiske karaktären i familjen Botwin (relativt, alltså) har serien stora jävla problem.

Jag saknar Agrestic. Inte Majestic; Agrestic. Säsong 2, minns ni? Mmmm...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav HeY » ons aug 13, 2008 20:26

4x09
Jag tyckte faktiskt detta var skapligt. Nancy var mer Nancy här än vad hon har varit på ett bra tag - men hon var inte Nancy 100%, men hon sände däremot ut fler Nancy vibbar än på antagligen hela säsongen.

Jag saknar också Agrestic. Heylia och Conrad också.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Noam » tis aug 19, 2008 20:44

För er som undrar så har tydligen avsnitt 10 flyttats fram en dag, till ikväll.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav HippieSpellan » ons aug 20, 2008 9:55

jag har strecksett weeds nu igår och ja. lite för mkt fucked up

håller med om att det är för mkt"låt oss fucka upp så mkt som möjligt"
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » tor aug 21, 2008 10:50

4x10
Alltså, nu tycker jag att det känns som om det går i rätt riktning. Är det bara jag eller gjorde Nancy en total u-sväng? Det kändes som om hon började fatta hur jävla screwed up hon ha blivigt - det är dags att ta tag i familjen igen.

Jag kände det redan förra avsnittet när hon var i Ostaffären och pratade med Silas och Julie-Milf, och sedan hennes tal till sina söner. Här blev det också bättre. Det är nämligen Nancy som har varit det största felet med Weeds tycker jag. Det får vara hur Fucked-up som helst, bara karaktärerna känns äkta - vilket de inte har. Men nuuuu!

Jag gillade även scenen mellan Celia och hennes dotter - en u-sväng där också eller?

Nästa avsnitt
Såg en scen på sho.com med Nancy och Shane. Det verkar som om det var meningen att Nancy skulle bli så fucked-up som möjligt och sedan försöka lappa ihop allt igen. Jag hoppas - om jag nu ska våga det...

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » tor aug 21, 2008 13:12

HeY skrev:4x10
Alltså, nu tycker jag att det känns som om det går i rätt riktning. Är det bara jag eller gjorde Nancy en total u-sväng? Det kändes som om hon började fatta hur jävla screwed up hon ha blivigt - det är dags att ta tag i familjen igen.

Det var den känslan jag fick också, och det vore sannerligen på tiden. Nancy får gärna vara fucked up, men det får helst vara någon koppling till vad hon brukade vara också om jag ska orka bry mig om henne.

Bra avsnitt f ö.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav A bear » tis sep 16, 2008 11:46

4.13

Okej, sådär räddar man nästan en medioker säsong med ett bra sistaavsnitt.

Trådar knyts ihop; hela grejen med poliserna, Celia och hennes döttrar, Nancys väldigt utsträckta sammanbrott, Nancy och borgmästarn... Sen att mycket av det som knyts ihop är saker som var rätt korkat till att börja med, det får man väl ta.

Och sen görs det ofta BRA också. Nancys bekännelse i badkaret, Dougs "självmord" ("So FUCK YOU! Come get me! When you got nothing, you got nothing to lose!"), Silas som blir utkastad av sin MILF och faktiskt visar små tecken på att växa upp, Celia som får vad hon förtjänar, Andy, Silas och Shane som diskuterar Nancy, Nancy som pratar med giftbasketmänniskan... bra skit.

Synd bara att slutscenen innebär att vi kommer att fortsätta på samma spår nästa säsong. Jaja.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » tis sep 16, 2008 21:02

(spoiler 4.13) Förutom Andy, som var den enda bra med det här avsnittet, och kanske Shane är det inte mycket jag gillar med Weeds längre. Jag skrattar inte åt det som är tänkt att vara roligt. Doug? Celia? Brukade inte dom vara roliga? Jag minns det knappt. Och nu när Nancy äntligen börjar inse sina misstag så bryr jag mig helt enkelt inte längre. Dessutom är hon ju lika hemsk som vanligt, bara det att hon verkar må mer dåligt över det. Nej, det har inte varit en bra säsong direkt.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav HeY » fre sep 19, 2008 23:27

Jag insåg precis att jag inte har skrivit något om säsongsavslutningen. Men jag gillade den väldigt mycket.
Den var "djup", jag gillade framför allt scenen mellan Nancy och Andy, och hennes scen i bilen. Enda sedan hon skaffade sin U-turn tatuering har hon verkligen varit en helt ny människa, gjort en U-turn. Men nu verkar det som om hon har gjort en 180 graders sväng igen och är inne på sitt mänskliga spår igen. De knöt ihop trådar, jag hoppades på att Weeds går åt precis det hållet jag har väntat på och det gjorde det också. Eller?
Nej, för scen kommer cliffhangern och jag säger bara: FUCK!
Nu kommer vi behöva dras med Mexico nästa säsong igen!! Jag vill tillbaka till Agrestic!!! Hopplöst drömmande... antar jag. De har ju spolat Agrestic kulisserna, men då hela Agrestic brann ner borde det ju inte vara ngt problem att börja om från scratch? Jag vet iaf att jag saknar Agrestic. Jag vill att Celia ska bli en överklassig bitch igen, inte en junkie bitch, och jag vill mest av allt att de glömmer bort att de gav oss en "Nancy är gravid" cliffhanger och gör ngt annat. Aja, jag tycker ändå om Weeds - mer än de flesta här verkar det som. Säsong 4 har inte varit den Weeds jag älskar, men en Weeds jag tycker otroligt mycket om i vilket fall. Sedan så tror jag inte att Nancy är gravid heller. Jag tror att när hon berättade allt för Andy berättade hon att hon och Polissnubben kommit överens om att haffa Borgmästaren, och för att hålla sig vid livet ska hon låtsats vara gravid... eller nåt?

Hoppas att säsong 5 kick ass. Oavsett om den inte gör det tänker jag ändå se säsong 6 och hoppas på att den kick ass. Sen är det över :(

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » ons dec 03, 2008 19:05

Är ifatt med Weeds nu. Tror jag iaf.

Jag måste nog gilla fjärde säsongen bra mycket mer än de flesta andra här. Bra mycket bättre än tredje iaf.

Jag gillar inte att manusförfattarna verkar vara så jävla otåliga. Aldrig lugn och ro eller någon form av stabilitet. Speciellt i slutet av andra och hela tredje säsongen kändes det som problemen bara avlöste varandra och en massa humor försvann.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav sp1keout » fre dec 12, 2008 11:16

Strecksåg hela säsong 4 för någon vecka sedan.

Känns som många sågat? Jag vet inte...
Och jag säger, [spoiler]Wow. Fan vad intressant. Jag menar, jag streckkollade på allt... Eller berodde det på att jag var sjuk och inte kunde göra något annat... Men, det var inte Weeds jag såg... Det var någon overklig jävla popcorn serie till tidsfördriv. Helt åt helvete dåligt o värdelöst. Bara overkligt och tråkigt... Kunde de inte hållt nere det lite... Tunneln. Det finns bara inte... Celia kunde väl dött på riktigt... Varför räddade Nancy henne? OCH VAD HÄNDE MED CONRAD!? Skulle ju vara han och Nancy, det som hela serien gick ut på...

Det här var lika dåligt som när T-Bag-Negern (u-turn) fick astma anfall och blev kvävd... Orka overklighet.

Telefonsamtalet i sista avsnittet var det enda bra... och Nancys tuttar. Blir lite kåt där.
[/spoiler]
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » tis jun 09, 2009 11:55

5x01
It's baa-ack!
Nancy har det inte lätt. Hoppas de lyckas få henne mer mänsklig i denna säsongen - jag tycker att de lyckades helt okej här. Det märks ju att hon förstår hur hon har fucked everything up.

Shane har blivit stor.

Celia patetisk. Nu får de se till att göra ngt vettigt med henne - hon som brukade vara så kul.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » tis jun 09, 2009 12:18

HeY skrev:5x01 Det märks ju att hon förstår hur hon har fucked everything up.

Jag vet inte om jag tycker att det märks särskilt mycket alls. Visst verkar hon ledsen, men det känns mer som om hon är ledsen för sig själv. Att hon fortfarande är fruktansvärt hemsk mot sina barn känns det inte som om hon förstår alls. Nej alltså, jag ger den här säsongen några avsnitt till men sen ger jag upp. Det är en serie full av djupt osympatiska och tröttsamt själviska karaktärer. Bara Andy är fin. Och det räcker inte.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Rombat » ons jun 10, 2009 2:16

5.01 Jag gillar det. Mest för att det är TV:s snyggaste kvinna, men jag gillar fortfarande karaktärerna och dialogen. Hoppas det blir bättre. Fjärde var bättre än tredje, så jag hoppas på femte.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav sfinx » ons jun 10, 2009 3:19

Jösses, jag måste ju se ikapp. :eek:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav A bear » ons jun 10, 2009 22:39

The Buffster skrev:
HeY skrev:5x01 Det märks ju att hon förstår hur hon har fucked everything up.

Jag vet inte om jag tycker att det märks särskilt mycket alls. Visst verkar hon ledsen, men det känns mer som om hon är ledsen för sig själv. Att hon fortfarande är fruktansvärt hemsk mot sina barn känns det inte som om hon förstår alls. Nej alltså, jag ger den här säsongen några avsnitt till men sen ger jag upp. Det är en serie full av djupt osympatiska och tröttsamt själviska karaktärer. Bara Andy är fin. Och det räcker inte.

Håller delvis med, även om jag tycker Doug och Dean är helt fantastiska också (jo, de är också själviska kräk, men de äger liksom sin kräkiga själviskhet). Visst har Rombat helt rätt om MLP ("And you're how old?"), men Nancy är inte vacker alls och även om här finns öppningar att göra henne bättre har hon fortfarande en lång väg att gå. Hoppas att det här var ett steg åt rätt håll iaf. Men lite för många av de karaktärer som en gång rockade fullständigt - Shane, Celia, Nancy, för att inte tala om Heylia och Conrad - har av obegripliga skäl antingen försvunnit helt eller får mig lite för ofta att önska att de ville göra det.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav The Buffster » ons jun 10, 2009 23:01

A bear skrev:Håller delvis med, även om jag tycker Doug och Dean är helt fantastiska också (jo, de är också själviska kräk, men de äger liksom sin kräkiga själviskhet).

Jag kan möjligen hålla med dig om Dean, han har sina stunder. Men inte Doug. Jag älskade honom i början av serien. Då var han ofta hysteriskt rolig. Det är han inte längre tycker jag. Nu är han bara hemsk. Usch.

Sen är det klart att Mary-Louise Parker är fantastiskt vacker. Duktig skådespelerska också. Därför känner jag att hon förtjänar bättre än det här svamlet.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav adolvsson » fre jun 12, 2009 11:08

5x01
Jag gillade väldigt mycket. Nancys resa ner i skiten tar nya och intressanta vägar, saktar på sin höjd ner en aning med beskedet om bäbisen, även om det inte vänder eller egentligen stannar till. Älskade att dom inkorporerade dansgrejen på slutet, jag är både förtjust i flash mob-företeelsen och omotiverad spontandans i film och TV, så det var en höjdpunkt. Dom misslyckade försöken att tjäna pengar på Celias kropp, antingen genom lösensumma eller organrensning, var absurt skitroliga. Andy på telefon när kidnapparen hänger upp på honom. Jag tror det här kan vara Shanes säsong.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » tis jun 16, 2009 12:35

5x02
What will become of this?
Slutscenen var bara för mycket. Usch. Jag tror inte ens den behövdes för att emfasera hur screwed up Nancy är.
Systern och Andy var kul. Silas och Doug not so much. Vad har de tänkt att göra med Shane? Ska Celia någonsin få tillbaka sin familj?

Om ngn skulle be mig beskriva Weeds skulle det enda passande förmodligen vara: Fucked up!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre jun 26, 2009 0:07

Jag tycker nog att gräset har börjat lukta ganska gott. Hoppas på fortsatt god riktning och återförening med Celia. Hon behöver agera mer ihop med resten av casten - det är då hon är som bäst. Hoppas jag...

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » ons jul 08, 2009 1:39

Är det bara jag som fortfarande tycker Weeds är riktigt underhållande här?
(spoiler 5x05) Stackars Andy i slutet. :(
Kul att se mer av Shane och Isabelle - de är alltid bra ihop. "You're rich and white, why so angry?" :D
Celia har blivit bättre. Bra att hon är mer med övriga casten nu. Jag hoppas dock att säsongen leder mot ett återuppbyggt Agrestic, men det kanske bara är dumma drömmar?
Alanis Morrissette var med också, inte för att jag är ngt fan direkt men jag kände igen henne.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » ons jul 08, 2009 1:52

HeY skrev:Är det bara jag som fortfarande tycker Weeds är riktigt underhållande här?

Nej, jag också, jag är med dig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » ons jul 08, 2009 1:54

adolvsson skrev:
HeY skrev:Är det bara jag som fortfarande tycker Weeds är riktigt underhållande här?

Nej, jag också, jag är med dig.

Good boy! ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » ons jul 08, 2009 1:56

Jag (och Kalle) kommer att se säsongen då den är färdigvisad. Weeds passar som serie att spara på hög.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons jul 08, 2009 2:15

Hade jag haft självbehärskning och mindre tid över hade jag också sparat. Men jag har inget av det så därför blir det bara 25 minuter i veckan för mig...
Men ni får se till att kommentera senare - jag är nyfiken på vad andra tycker! :)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » ons jul 08, 2009 7:31

Till och med 5.04 så tycker jag det har varit både roligare och bättre på alla sätt och vis än S4 var.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » tis jul 21, 2009 13:08

(spoiler 5.06) Handlingen forceras framåt 6 månader, kändes mig väldigt tveksam till det och suckade lite, men jag tyckte detta var ett av de bästa avsnitten sen seriens begynnelse. Nancy som försöker ringa till en Pacman spelade Andy måste ha varit en av serien allra bästa scener. :roadkill:

Jag tycker Weeds fungerar väldigt bra nu. Både dramat och humorn sitter på ett annat sätt än vad det gjort i säsong 3 o 4. Så himla roligt att ha två stycken drama/komedier som hämtat upp sig (Rescue Me är den andra).
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HippieSpellan » fre jul 24, 2009 21:19

505ish det är olidligt tråkigt nu, rent innehållsmässigt. sen har jag personligen några moments jag skrattade högt, som tex när brorsans ex sitter på restaurangen och berättar at thon är en mage med mycket hitrating och at thon är populär i onlinecommunityn. I connected! haha. sen tyckte jag att frasen "I somtimes feel that Im slightly retarded in my mouth" är helt underbar
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » fre jul 24, 2009 21:26

Tråkigt? Jag tycker det är bättre än på ett bra tag.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film