BtVS Screencap-quiz (med spoilers för alla säsonger)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav virve » ons maj 21, 2008 8:27

Bild
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion

Inläggav Spuffy » ons maj 21, 2008 8:29

Fortfarande likadant för min del. Jag tror inte du gör fel virve, är nog här det är konstigt. Det hände dock även när jag använde min systers dator. Jääättekonstigt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav virve » ons maj 21, 2008 8:30

Bild
ANYA: Am I supposed to be changing my clothes a lot? Is that the helpful thing to do?
Användarvisningsbild
virve
Minion

Inläggav Spuffy » ons maj 21, 2008 8:32

Fortfarande samma.... Maaaartin var är du, varför är det såhär???
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav virve » ons maj 21, 2008 8:32

Spuffy skrev:Fortfarande likadant för min del. Jag tror inte du gör fel virve, är nog här det är konstigt. Det hände dock även när jag använde min systers dator. Jääättekonstigt.

ja, mäkta konstigt! det är iofs första gången jag försöker lägga upp en bild så jag gör kanske något fel. men jag försöker igen senare idag.
Användarvisningsbild
virve
Minion

Inläggav Spuffy » ons maj 21, 2008 8:34

Nej jag tror inte det är du som gör fel, för texten Bild kommer fram, precis som den har gjort en massa gånger förut när andra lagt upp bilder. Ibland förändras det och bilden dyker upp efter ett tag, oftast inte. Jag begriper ingenting.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav A bear » ons maj 21, 2008 9:34

Du använder IMG-taggarna, men länken du klistrar in innanför dem måste vara den som slutar på .jpg eller .gif för att det ska fungera. Som det är nu klistrar du vad jag kan se bara in länken till Screencap Paradises bildvisningsscript, inte till bilden själv.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Spuffy » ons maj 21, 2008 9:36

Då dyker Bild-texten kanske up pför mig när någon använder img-taggarna fast använder fel sorts länk inuti dem?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav A bear » ons maj 21, 2008 9:39

Spuffy skrev:Då dyker Bild-texten kanske up pför mig när någon använder img-taggarna fast använder fel sorts länk inuti dem?

Exakt.

Kod: Markera allt
[img]http://www.buffyforum.se[/img]
ger
Bild

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Spuffy » ons maj 21, 2008 9:41

Äntligen en förklaring! Förklarar dock inte varför det någon gång dykt upp en bild efter ett tag. Om nu inte de inläggen ändrats vilket iofs är en möjlighet. Yay.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav virve » ons maj 21, 2008 9:48

Bild
Användarvisningsbild
virve
Minion

Inläggav A bear » ons maj 21, 2008 9:54

Virve, den länk du klistrar in innanför IMG-taggarna måste alltså vara en fullständig länk rakt till bilden i fråga - det ska alltså se ut någonting i den här stilen:

[img]http://www.someinternetpage.com/bild.jpg[/img]

Exempel:
[img]http://icanhascheezburger.files.wordpress.com/2008/05/funny-pictures-sad-white-kitten-bambi-mom.jpg[/img]
ger
Bild

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav virve » ons maj 21, 2008 10:09

A bear skrev:Du använder IMG-taggarna, men länken du klistrar in innanför dem måste vara den som slutar på .jpg eller .gif för att det ska fungera. Som det är nu klistrar du vad jag kan se bara in länken till Screencap Paradises bildvisningsscript, inte till bilden själv.

ok. jag har klistrat in länken till sidan där bilden visas, men då funkar det ju inte. jag har även försökt länka till filnamnet (som ju slutar på .jpg) men det funkar verkligen inte. HJÄLP!
Användarvisningsbild
virve
Minion

Inläggav A bear » ons maj 21, 2008 10:15

virve skrev:
A bear skrev:Du använder IMG-taggarna, men länken du klistrar in innanför dem måste vara den som slutar på .jpg eller .gif (eller .png) för att det ska fungera. Som det är nu klistrar du vad jag kan se bara in länken till Screencap Paradises bildvisningsscript, inte till bilden själv.

ok. jag har klistrat in länken till sidan där bilden visas, men då funkar det ju inte. jag har även försökt länka till filnamnet (som ju slutar på .jpg) men det funkar verkligen inte. HJÄLP!

Jo, men du kan inte länka till BARA filnamnet. Datorn måste ju veta på vilken av alla miljontals hemsidor på internet den ska leta efter en bild med det namnet. Gör så här:

1. Leta upp den bilden du vill visa.
2. Högerklicka på den och välj "Egenskaper". Där syns hela adressen till bilden. Om jag exvis gör det med BF-loggan ovan är alltså hela adressen
http://buffyforum.se/styles/problack/imageset/bf-logo.png
(Det är visserligen inte .jpg eller .gif, men skit i det just nu; .png är också ett bildformat, men noike ska alltid vara lite annorlunda.)
3. Markera HELA den länken med musen och kopiera.
4. Klistra in HELA adressen innanför IMG-taggarna. Så här:
[img]http://buffyforum.se/styles/problack/imageset/bf-logo.png[/img]

5. Nu visas bilden:
Bild

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav virve » ons maj 21, 2008 10:17

Bild
Användarvisningsbild
virve
Minion

Inläggav virve » ons maj 21, 2008 10:22

Bild
Användarvisningsbild
virve
Minion

Inläggav virve » ons maj 21, 2008 10:24

Bild
Användarvisningsbild
virve
Minion

Inläggav virve » ons maj 21, 2008 10:25

Yeeeeeeaaaah! Victory! Tack så mycket för hjälpen A bear! :devil:
Användarvisningsbild
virve
Minion

Inläggav Garim » ons maj 21, 2008 10:27

The Prom?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav virve » ons maj 21, 2008 10:29

nä...
Användarvisningsbild
virve
Minion

Inläggav noike » ons maj 21, 2008 10:30

A bear skrev:Det är visserligen inte .jpg eller .gif, men skit i det just nu; .png är också ett bildformat, men noike ska alltid vara lite annorlunda

Alfalagret i PNG-24 är det bästa som hänt Internet sedan någon kom på att man kanske skulle kunna visa texten direkt och inte behöva ladda ner den till hårddisken.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Garim » ons maj 21, 2008 10:31

virve skrev:nä...

Va, var den bilden från ett riktigt avsnitt? Där ser man... Jag som trodde jag var lite roligt.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav virve » ons maj 21, 2008 10:33

Garim skrev:
virve skrev:nä...

Va, var den bilden från ett riktigt avsnitt? Där ser man... Jag som trodde jag var lite roligt.

haha.... nu var du rolig. den kommer från ett riktigt avsnitt.
Användarvisningsbild
virve
Minion

Inläggav gaspode » ons maj 21, 2008 11:10

Spuffy skrev:Den bilden kunde inte jag se alls, kom inte ens någon länk, förrän jag tryckte citera och kopierade adressen. Det framgick dock av namnet vilket avnsitt den var ifrån. Knasigt, det är såhär jätteofta för mig med bilder, att det bara står Bild utan att det är vare sig någon bild eller länk där. Konstigt.

fast i just det här fallet var det för att länken var till en shtml-sida och inte en jpg. jag ändrar, sen om det funkar eller ej, vem vet?

jaha! en sida till!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Nyx » ons maj 21, 2008 11:13

Wrecked

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav virve » ons maj 21, 2008 13:49

Nyx har så rätt!
Användarvisningsbild
virve
Minion

Inläggav Nyx » tor maj 22, 2008 19:04

Yay! Ny bild:
joycebild.jpg
joycebild.jpg (39.48 KiB) Visad 16286 gånger

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav virve » fre maj 23, 2008 9:28

Forever?
Användarvisningsbild
virve
Minion

Inläggav Nyx » lör maj 24, 2008 9:29

Nope!

Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Tooticki » tis maj 27, 2008 20:58

No place like home?
"We're your arch-nemesises...ses."
Användarvisningsbild
Tooticki
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS