Battlestar Galactica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » lör feb 09, 2008 11:21

Jag är bara glad att vi fått ett def startdatum. Men om den börjar så här sent kanske säsongen blir uppdelad i två delar...? Hoppas verkligen inte det!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » lör feb 09, 2008 12:47

Jag vill ha allt tillsammans. Helst samtidigt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tomas » lör feb 09, 2008 13:12

Fantasy Flight Games berättade under veckan att de skulle göra ett brädspel av BSG som skulle ges ut mellan första och andra halvan av den kommande säsongen. http://fantasyflightgames.com/bsg/

Battlestar Galactica: The Board Game will be a semi-cooperative game, in which players work together
to solve problems confronting the fleet, ranging from mechanical to political issues, all the while
remaining vigilant for Cylon attacks. However, suspicion clouds the ship and its crew, as one or more
players may indeed be a Cylon!

FFG hör till mina favoriter bland spelföretag och de har gjort flera bra licensspel tidigare så detta ser jag verkligen fram emot.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav madskellig » fre feb 22, 2008 0:58

Cast promo bilder för S4

Alldeles för länge till 4 april :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tob » tor feb 28, 2008 23:39

http://www.imdb.com/video/user/me703806161

Bra sammanfattning av S1-S3. I samma stuk Lost sammanfattningen som dök upp i höstas.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor feb 28, 2008 23:41

Tob skrev:http://www.imdb.com/video/user/me703806161

Bra sammanfattning av S1-S3. I samma stuk Lost sammanfattningen som dök upp i höstas.

Och samma stuk som Wire-sammanfattningen jag postade i Wire-tråden idag. Intressant trend. :D Vi pratar jättesnabbt om vår egen serie och smådissar den hela vägen.

(edit) "But not before Bad Boomer gets Jack Ruby'd by Callie." :D (/edit)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Garim » lör mar 01, 2008 14:56

Tob skrev:http://www.imdb.com/video/user/me703806161

Ja, den var riktigt bra. Och ganska rolig :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav AKS » mån mar 17, 2008 19:31

På denna sida finns en trailer för BSG S4. I wants it. I needs it. NOW!

http://www.eonline.com/gossip/kristin/d ... 2770af1e97

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån mar 17, 2008 21:18

Idag har jag påbörjat min omtitt av BSG. Tror ni jag hinner minin, s1-3 och Razor (som jag inte sett ännu) innan s4 börjar? I better.

Tills dess skippar jag alla promos och liknande inför sista säsongen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav lilith » mån mar 17, 2008 22:29

Jag har börjat min omtitt, men jag får öka takten och se 2-3 avsnitt om dan annars kommer jag inte hinna. Det blir väl några maraton istället.

Såg på imdb att avsnitten 11-20 ska sändas 2009. :(
Nån som hört nåt annat?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » fre mar 28, 2008 11:20

“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » fre mar 28, 2008 11:33

So say we all!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav madskellig » fre mar 28, 2008 17:16

:drool:

Måste köpa.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Garim » fre mar 28, 2008 18:53

Nu har jag kollat på BSG: Phenomenon och BSG: Revealed. Den första är mest en hyllning med en massa kändisar som talar om hur mycket de beundrar serien, plus en hel del klipp från de tre säsongerna. Mycket mycket Joss-love finns med där, dessutom Seth Green. Revealed är mer en recap plus snack om vad som kommer hända i S4 (lite spoilerig för den känslige), med intervju med Moore och Eick.

Bra uppladdning inför Battlestar Galactica: Revisited som sänds imorgon i USA.

Jag hittade episoderna på Azureus, kanske finns på fler ställen.
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav lilith » lör mar 29, 2008 19:08

Tack för de tipsen!
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav A bear » mån mar 31, 2008 10:06

Små tankar efter miniserien del 1-2:
Alltså, jodå, välgjort är det; skönt att något gör sf på fullaste allvar och gör det BRA. Och en del riktigt intressanta karaktärer också - speciellt Gaius. (Släng dig i väggen, Angel; här har du en kille som utplånat 99.9% av hela jävla mänskligheten.) Men samtidigt känns det väl mycket som standardkrigsfilm 1A - byt ut vipersarna mot spitfires så är det 1941 igen, och replikerna under strid är rakt ur Top Gun - och ännu så länge känns samspelet mellan karaktärerna ofta i klichémässigaste laget. (Pappan och sonen kommer inte överens? NÄHÄ?) Men jag gillar det ändå; här finns en del rejält stora moralkonflikter (älskar scenen där presidentens flotta överger de långsammare skeppen till deras öde) och kaptenens iskalla medgivande att han skickar iväg dem på ett sökande efter något han inte tror på själv. Kan bli rejält intressant om de sätter mer fokus på såna grejor än på CGI-ade rymdstrider (speciellt som jag inte kan låta bli att störa mig på att rymdskeppen och vapnen LÅTER trots att de är i yttre rymden). Får tanka ner s1 vid tillfälle.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav lilith » mån mar 31, 2008 15:37

Roligt att du börjat titta, björnen! Verkar gilla det lite, ja? :)

(spoiler enbart för den mycket känslige som inte sett något BSG alls) Kan inte minnas att jag sett en enda tyst rymd, förutom 2001. Störigt fel. Speciellt de smattrande ljuden från Vipers brukar jag hänga upp mig på, fast just i det fallet kan man tänka sig att det hörs så inne i cockpit, så de kommer undan lite med det. Men jag säger som Rombat, hellre det än fula laser-ljud. Det är kulor här. Bra så.
Det finns ju lite för alla i BSG. Just militärgrejerna brukar inte vara mina favoriter heller. Men det finns ju mer att hämta. Och visst är det underbart och ovanligt med en välgjord sci-fi-serie som tar sig själv på allvar och är nästan helt utan humor, för en gångs skull.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » mån mar 31, 2008 15:40

Det är väl tyst i rymden i Firefly? men inte i Serenity... Eller minns jag fel nu?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » mån mar 31, 2008 15:43

lilith skrev: (spoiler enbart för den mycket känslige som inte sett något BSG alls) Men det finns ju mer att hämta. Och visst är det underbart och ovanligt med en välgjord sci-fi-serie som tar sig själv på allvar och är nästan helt utan humor, för en gångs skull.

(spoiler lite mer spoilerigt än det ovan fast mer övergripande atmosfäriskt än faktiskt innehåll) Jag tycker det är skönt att de gett karaktärerna lite mer humor efter ett tag -- utan att göra det till komedi alltså. För det störde jag mig på i början, att alla var gravallvarliga hela tiden. Alla kan inte hantera allt genom att bli doom&gloomy på det sättet, det var nästan självparodisk ett tag.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån mar 31, 2008 15:43

gaspode skrev:Det är väl tyst i rymden i Firefly? men inte i Serenity... Eller minns jag fel nu?

Både Firefly och Serenity, tror jag.

Sen det där om BSG med att ta det på allvar kan ju bli både positivt och negativt; ett visst mått av humor behöver alla serier om det ska vara sebart. Det är en enorm gråskala mellan att vara ren komedi och att ta sig själv för mycket på allvar.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav gaspode » mån mar 31, 2008 15:50

Verkligen, humorlösheten störde mig i början också, men det blev ju som tur var bättre.

Och det var nog nån Serenity-trailer som hade ljud i rymden verkar det som, efter googling.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav lilith » mån mar 31, 2008 16:07

A bear skrev:
gaspode skrev:Det är väl tyst i rymden i Firefly? men inte i Serenity... Eller minns jag fel nu?

Både Firefly och Serenity, tror jag.

Sen det där om BSG med att ta det på allvar kan ju bli både positivt och negativt; ett visst mått av humor behöver alla serier om det ska vara sebart. Det är en enorm gråskala mellan att vara ren komedi och att ta sig själv för mycket på allvar.

Jag får se om det där Firefly, tror jag! :D :blushbunny:

(spoiler av ungefär samma grad som noikes inlägg) Givetvis är det så att det är en gråskala. Som sagt, nästan helt utan humor. Det finns något avsnitt där det faktiskt blir riktigt roligt. Och somliga karaktärer har en förmåga att försätta sig i pinsamma situationer... vilket väl kan ses som humor. Men, överlag är tonen allvarlig. Jag håller inte med noike att det nästan blev självparodiskt i början, det tyckte jag aldrig, man satte helt enkelt tonen. Självklart kommer lite gladare och uppsluppnare stunder framöver allteftersom historien fortsätter, det är väl bara naturligt. Jag tycker det är befriande att serien vågar ta sig själv på så stort allvar, istället för att tramsa bort allt med humor och ironi. Det hade varit att göra det enklare för sig. Jag är oftast för mer humor, men inte i BSG, det skulle falla platt.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Garim » mån mar 31, 2008 16:08

Serenity: Ljuden som hörs i filmen är när Serenity flyr genom kaoset av Reaverskepp och Allianceskepp, men förklaringen är att det finns en sorts atmosfär där som skapas av nebulosan (är det väl?) runt månen/asteroiden som Mr Universe bor på. Firefly är tyst däremot, hela tiden.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Nyx » mån mar 31, 2008 21:58

Roligt att du gillade minin, Björn! Du måste absolut fortsätta, du kan få låna min säsong 1-box! Jag gillar också det faktum att BSG är en vuxen sci-fi-serie som inte duckar för det svåra och det allvarliga. Därmed inte sagt att det inte kan bli roligt ibland men man kompromissar aldrig med seriens gravallvarliga kärna. :D

Ojojoj, hur ska jag lyckas se säsong 4 i april? Ve mitt laglydiga kynne. :(

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Rombat » mån mar 31, 2008 22:49

A bear skrev:Sen det där om BSG med att ta det på allvar kan ju bli både positivt och negativt; ett visst mått av humor behöver alla serier om det ska vara sebart. Det är en enorm gråskala mellan att vara ren komedi och att ta sig själv för mycket på allvar.

En av de saker jag gillar med BSG är (spoiler Typ ingenting, men varför bryta trenden?) just att den inte är rädd att ta sig själv på allvar. För ofta är BSG jävligt bra på att vara allvarlig, men inte alltid lika duktig på att vara kul.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Illyria » tor apr 03, 2008 21:26

Behöver lite hjälp:

Razor minisodes/flashbacks: de ska ses före Razor?
Sen hittade jag även en "Razor - TV Special (DVDSCR)", det är inte filmen. Vad är det, är det värt att ses, vart passar det in isåfall?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Nyx » tor apr 03, 2008 23:50

Illyria skrev:Behöver lite hjälp:

Razor minisodes/flashbacks: de ska ses före Razor?
Sen hittade jag även en "Razor - TV Special (DVDSCR)", det är inte filmen. Vad är det, är det värt att ses, vart passar det in isåfall?

TV Special vet jag inte vad det är men vissa av minisodes/flashbacks ingår i Razor så mitt förslag är att du ser dem efteråt så du inte blir spoilad före filmen!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav sfinx » fre apr 04, 2008 2:34

Vilken säsong sitter jag och spoilar för mig själv nu genom att titta på femman?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav caffeineaddict » fre apr 04, 2008 3:21

Jag tror de repriserar S1 på natten just nu, såg några minuter förra veckan. Så nånstans i mitten av S1 typ?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör apr 05, 2008 15:13

4.01: Helt okej avsnitt, men inte ett av de bättre BSG.

Det intressanta är detta med Starbuck. Varför har hon ett nytt skepp? Varför tror hon att hon varit borta i bara några timmar? Spännande.

Gaius som profet = :D där i början.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film