¨Zaxx skrev:AKS: ett fel där(Get away from her, you'(r)bitch!)
Off skrev:Memento är väldigt bra. Bara sett den en gång så vet dock inte hur den är att se efter att man vet handlingen.
Underworld var ok men inte mycket mer. Hade kunnat bli bättre men hade kunnat bli klart sämre också.
Noggster skrev:Såg butterfly effect igår, och den var faktiskt bättre än jag trodde.
Var en väldigt trevligt skriven thriller som man kan säga är uppdelad i tre olika delar, för varje tidsålder rollkaraktärerna är i.
Det är svårt att sammanfatta filmen utan att spoila, men den är helt klart sevärd.
Zaxx skrev:Nåväl... Filmen var "O: The one" som är en "highschoolfilm" med lite småavvikelser. Skådespelare som kan nämnas är: Josh Hartnett och Julia Stiles, framför allt, men även Mekhi Phifer och Martin Sheen. Eftersom Julia Stiles är en av mina absoluta favvisar (10 things.. MUMS) var jag tvungen att köpa denna film för ett tag sedan. Nu såg jag den alltså... blev mkt överaskad av hur bra den ändå var.
Spännande, intressant, välgjord (för att vara en "sånhär" film) och kul på sina ställen. Har ni inget att göra, och ni gillar denna typ av film... se den.
Betyg: 7/10
caffeineaddict skrev:Och, för de bland oss som uppskattar vackra kvinnor (Mr. Chase, looking at you), finns i Manon des Sources även en ung, fabulöst vacker, och ibland naken Emmanuelle Beart.
caffeineaddict skrev:Zaxx skrev:Nåväl... Filmen var "O: The one" som är en "highschoolfilm" med lite småavvikelser. Skådespelare som kan nämnas är: Josh Hartnett och Julia Stiles, framför allt, men även Mekhi Phifer och Martin Sheen. Eftersom Julia Stiles är en av mina absoluta favvisar (10 things.. MUMS) var jag tvungen att köpa denna film för ett tag sedan. Nu såg jag den alltså... blev mkt överaskad av hur bra den ändå var.
Spännande, intressant, välgjord (för att vara en "sånhär" film) och kul på sina ställen. Har ni inget att göra, och ni gillar denna typ av film... se den.
Betyg: 7/10
Shakespeares Othello uppdaterad till nutid, right? Verkar rätt intressant, även om det experimentet var relativt misslyckat i Romeo + Juliet (Baz Luhrmann/DiCaprio-versionen).
Martin Sheen är ju en gammal kulthjälte. Julia Stiles och Mekhi Phifer är faktiskt helt okej (ah, minns Mekhi från dagarna då han fick alla Homicide-fans att se rött...). Josh Hartnett borde helst gå och dra något gammalt, slitet och förhoppningsvis även loppbitet över sig, men men... den är säkert värd ett försök vid något, senare, tillfälle.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare