Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » ons nov 14, 2007 13:32

noike skrev:2.17
Men slutet däremot, yes. Kall, nåja, kall men gråtfärdig avrättning och sättet Sam går in i rummet med pistolen. Inget dumt väntande på monstret eller så. Dessutom finns det alldeles för många variabler med att ge henne tid. Det där var nästan -- nästan -- Shawn Ryan-klass.

Det där får mig att vilja se om avsnittet... "kall men gråtfärdig avrättning" var en bra beskrivning. Kommer man bara förbi hur mycket Sam gråter så är det ju så galet kallt gjort.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » ons nov 14, 2007 13:48

Glorificus skrev:2.17
Det där får mig att vilja se om avsnittet... "kall men gråtfärdig avrättning" var en bra beskrivning. Kommer man bara förbi hur mycket Sam gråter så är det ju så galet kallt gjort.

Synd att resten av avsnittet är som det är. Det är knappast som om att det hade varit svårt att fixa till problemen: mindre gråt, återkommande karaktär istället för slumpmässig ointressant tjej (bara dyka upp lite här och var under säsongen för att bygga upp band till Dean & Sam hade räckt), lite mer genomtänkt i hur, varför och när varulvarna är framme och rör sig.

En hel del av de här sakerna har de ju dessutom visat i de två föregående avsnitten att de kan få bukt med om de verkligen försöker.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav chanda » ons nov 14, 2007 14:47

Glorificus skrev:Jag dör av skratt åt de här videoklippen! Håller på och kollar igenom dem du länkade till tidigare, chanda. Såååå roliga!

He has toes of steel that man!

:D :D

baby blue steel and are you ready to see this one
:D älskar internet då behöver man inte missa såna här godbitar.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav brat » ons nov 14, 2007 19:37

noike skrev:Jag gjorde ett jättehopp -- och det ska man egentligen inte -- men det var lätt att komma in och jag gillade det här faktiskt. Otroligt.

Hur stort jättehopp? Hur långt hade du sett innan du gav dig i kast med 2x15?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav noike » ons nov 14, 2007 19:47

brat skrev:
noike skrev:Jag gjorde ett jättehopp -- och det ska man egentligen inte -- men det var lätt att komma in och jag gillade det här faktiskt. Otroligt.

Hur stort jättehopp? Hur långt hade du sett innan du gav dig i kast med 2x15?

Tror jag såg tio blandade avsnitt i s1.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons nov 14, 2007 22:29

2.18 Benny! (Jag är ett the Tick-fan, jag får kalla honom för Benny.)

Fantastisk teaser med tennisboll för monster. Tennis ball of DEATH! Gilmore Girlsomnämnandet och close-up på Sam. Funny. I <3 Gary Cole.
Väldigt kul avsnitt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LauraP » ons nov 14, 2007 23:34

noike skrev:2.18 Benny!

hihi, det heter min storebror! :)

Edit: :eek: vilket konstigt namn, förresten! Det har jag aldrig tänkt på tidigare...
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav noike » tor nov 15, 2007 0:51

2.19 Heh. Jag är delad om FBI-agenten. Att under en pågående utredning vifta bort alla vittnesmål för att de uppenbart är galna som inte anser Winchesterbröderna vara förhärdade och genomonda skurkar -- det känns lite väl magstarkt. Jag hoppas det är något djupare planerat. Den besatte FBI-snubben kanske är besatt på riktigt?

Alltså, varför var inte s1 på den här nivån? Fast de gråter fortfarande på tok för mycket. Vi vet att skådespelarna kan gråta mycket på beställning, let it go.

2.20 Tyra! Clear eyes! Full hearts! Can't Lose!

Jag tror jag har sett filmen som visas på tv:n. Jag gillar att det inte var en perfekt värld som Djinnades fram, förutom att utopier är sjukt tråkiga även i 42 minuter så är det något människor tycks revoltera mot mycket snabbare än när det är balanserat, och om Djinnen lever på sina offer så vill den hålla dem upptagna utan att försöka ta sig loss.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » tor nov 15, 2007 1:05

S1 har vissa guldkorn den också. Framför allt säsongsavslutningen (21-22) tycker jag är riiiktigt bra. Jag kommer inte riktigt ihåg alla avsnitt av säsong 1, men kanske brat eller Glory (som sett avsnittet *lite* fler ggr än jag) kan skriva vilka avsnitt som går att hoppa över så du kan få det bästa därifrån också?

Men nu ska jag fortsätta med mitt SPN maraton på de tre senaste avsnitten. Jag kommer med kommentarer när jag är klar!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » tor nov 15, 2007 1:12

noike skrev:2.20 Tyra! Clear eyes! Full hearts! Can't Lose!

Det där fick mig seriöst att låta som ett marsvin. Ouiiii-ouiii-ouiii! :D

Och ja, andra säsongen är en rejäl kvalitetshöjning från den första.
2x12, där FBI-killen är med första gången, är också väldigt sevärt. Ett av de riktigt bra avsnitten i serien.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » tor nov 15, 2007 3:22

Here comes the dump:

3x04
Ganska mediokert avsnitt måste jag hålla med Tob om.
Det var ljusare ton i detta avsnitt jämfört med de tre tidigare, vilket i sig inte måste vara något negativt men här tror jag att det hade funkat bättre om det varit lite mörkare. Deans och demonens samtal om helvetet var intressant och Sams ”misstag” var riktigt underhållande. Sedan så tycker jag nog att Ruby är ganska intressant också. Men utöver det så kan jag inte komma på att det övriga var direkt fantastiskt. Avsnittet var helt enkelt helt okej och lite mediokert för att vara SPN.
Sedan måste jag hålla med (vem det nu var); den där nunnan var helt sjuk i början. ”WTF!!!?” var min reaktion, fast på ett underhållet sätt :D

3x05
Bättre än förra men jag tycker inte att det var så fantastiskt heller.
Hela sago-delen tycker jag hanterades dåligt. Den hade kunnat göras så mycket bättre och så mycket läskigare. Sagor är ju ändå myter och det brukar ju vara hur SPN blandar myt och skräck som just brukar fungera så bra. Här tyckte jag inte att det gjorde det dock. Det puttrade på lite halvdant och lösningen kändes inte så kreativ. Tyvärr.
Men de sista minuterna med ”The Crossroad Demon” fick mig att sitta på helspänn. Sam har verkligen blivigt mer brutal; har han verkligen kommit tillbaka helt rätt? Det är 3 ”människor” på 2 avsnitt han har dödat – illa. Det andra som höll sig till hela deras situation (öppningsscenen och sjukhusscenen t.ex.) var också väldigt bra, mitt enda klagomål är att de jobbar lite mer på manus i deras CotW – vilket är ironiskt, då det är vad de inte får göra just nu.

3x06
Ja detta gillade jag lite mer än två överstående.
Kan ha och göra med den mörkare tonen. Jag vet inte vad det var men de två överstående avsnitten kändes ljusa, i allt! Fotot kändes ljusare och det var mycket dagsljus i avsnitten. Jag är inte van vid den i SPN, och sedan så tycker jag det är snyggare men det dära typiskt mörka och otroligt snygga fotot som SPN har.
Jag håller inte med vad de flesta skrev om Bella, jag tror det var en som gillade henne och nu är vi alltså två. Jag gillade henne första gången och jag gillade henne nu. Är det meningen att det ska luta till flört mellan Dean/Bella och Sam/Ruby? Det verkar nästan som det, men samtidigt så känns det riktigt ologiskt med Ruby. Åh, det känns fortfarande som om den karaktären är "förstörd" bara för att det inte är hennes kropp och hon är demon.
Men tillbaka till avsnittet. Bella var bra och hennes kemi med Jensen tycker jag är bra och intressant. Jag vill fortsätta klaga lite på manus, det behöver bättras upp lite så att CotW är sådär bra som det vanligtvis brukar vara. Men kemin mellan bröderna fortsätter att koka, vilket är de bästa delarna i iaf dessa tre avsnitten.

Ganska mycket negativt här kanske. Men jag gillar verkligen (verkligen!) SPN, och det hoppas jag framstår lite iaf ;)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tor nov 15, 2007 3:26

2.21 Katharine Isabelle! Grrr. *gör klohand*
Voodoo! Clear eyes! Full hearts! Can't Lose!

Vision-2-peer-protokollet antar jag att de inte etabliserat tidigare, vilket de borde. Jag gillar fröken Isabelle som ond (och även som icke-ond kanske jag ska tillägga). Varför måste onda dö? Varför? Släpp in lite grått i vardagen -- speciellt om det är hon.
Inbfodumpar går bra att skriva, men varför envisas de med att tvinga skådespelare säga dem? Idioti.

När de nu har ett sådant snyggt sätt att göra DHH, så är det ännu tristare att de drogs med i minimal-vinjett-träsket.

2.22 Så här borde alla göra DHH. Teasern var riktigt bra. Lite knacklig dialog ibland, men det störde inte. Blev lite förvånad över hur mycket de hann med egentligen. Ingen stress märktes av, men samtidigt var innehållet sådant som alldeles för många serier hade dragit ut till ett dubbel- eller trippelavsnitt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor nov 15, 2007 3:32

Glorificus skrev:Synd att vi alla inte bor närmare LA, annars hade vi kunnat vara med på the picket lines. Och ta med fika och vara aktivistiga.

Jag har funderingar på att picket linja ändå.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » tor nov 15, 2007 3:47

noike och jag såg ju båda supernatural för länge sedan, men gav upp efter ett par avsnitt.

var det därifrån du hoppade sen eller noike-ponken? :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » tor nov 15, 2007 3:49

Nej. Jag såg några till avsnitt sedan på lite blandade ställen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » tor nov 15, 2007 3:52

På det viset :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » tor nov 15, 2007 8:32

noike skrev:Jag har funderingar på att picket linja ändå.

Tyckte först det stod, att du funderade på att bli picket ninja. Att få se en massa ninjas smyga omkring och köra upp plakat i studiobossarnas analer verkade som en alldeles fantastisk tanke.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tor nov 15, 2007 13:04

adolvsson skrev:
noike skrev:Jag har funderingar på att picket linja ändå.

Tyckte först det stod, att du funderade på att bli picket ninja. Att få se en massa ninjas smyga omkring och köra upp plakat i studiobossarnas analer verkade som en alldeles fantastisk tanke.

Shhh! Hoppas de inte googlar bara...
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Fat, drunk and stupid is no way to go through life, son.

Inläggav noike » tor nov 15, 2007 15:33

3.01 "He's doing the electro." Rätt medelmåttigt avsnitt. Tråkiga nya personer är inte riktigt vad serien behöver. (Fast å andra sidan skulle jag välkomma lite mer bra återkommande karaktärer så att de inte behöver överanvända Bobby.)

Blonda Tjejen™s blicka-in-i-kameran framför huset var hysteriskt dåligt. (Med tanke på att den svarthåriga Sam-spöande-synd-demonen sa "you!" borde Blonda Tjejen™ vara demonig. Jag menar, de har inte varit ute på länge.) Sedan är jag väl kanske lite bitter, rollen som spelas av Katharine Isabelle dör men vi tar in en tjej som inte ens klarar av att titta på ett hus och gör henne till tydlig återkommande mystisk karaktär? WTF? Nej, jag är emot.

Sedan det här med "ni släppte ut dem", Först störde jag mig på det men sedan insåg jag att folk faktiskt inte pratar med varandra och att de lätt får fakta fel.

Jag hade hoppats på lite svårare damage control. Vi har de sju dödssynderna fria och de har vi ihjäl under 42 minuter?

En del bra repliker, sladdrigt yttre.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Re: Fat, drunk and stupid is no way to go through life, son.

Inläggav HeY » tor nov 15, 2007 15:42

noike skrev:3.01 Jag hade hoppats på lite svårare damage control. Vi har de sju dödssynderna fria och de har vi ihjäl under 42 minuter?

Good point! Jo det är faktiskt en besvikelse, speciellt med tanke på hur bra något sånt verkligen kan bli.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tor nov 15, 2007 18:02

3.02 Klart bättre.
Halvkatatoniska demonbarn. Coolt.
Men Blond Tjej™ måste bort, jag har ingenting egentligen emot karaktären förutom att den är lite småtråkig och förutsägbar -- men när hon säger "doesn't change the fact that you're special" låter det som om att det var hon som var utvecklingsstörd. Å andra sidan får det mig att tycka Jared är en bättre skådespelare -- och Sams utveckling gillar jag. Man with a mission has no time to cry. Till skillnad från Dean då som fyller sitt återstående liv med nonsens -- underhållande, visst, men jag undrar när han egentligen ska vakna upp och inse vad han behöver göra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor nov 15, 2007 18:47

3.03 HAHAHAHA!

Gordon ock Kubrick, jag är för att ha med osympatiska karaktärer med egna agendor, men de här var tröttsamma. Serien har lite väl svårt att balansera icke-goda recurrings bra. FBI-agenten föll i samma fälla (ett litet tag trodde jag Gordon i DHH var FBI-mannen). Dumma repliker som var kul och inte bara dumma. "Don't play with my Jesus."
På det hela taget däremot var det oerhört underhållande, men jag undrar om inte förra avsnittet var bättre som helhet för det här var lite ojämnt . Speciellt mot slutet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav brat » tor nov 15, 2007 20:43

Är nästan lite förvånad över hur mycket jag håller med noike.

3x01 Svårare damage control än sju dödssynder på 42 minuter. Check.
3x02 Blond Tjej™ måste bort. Check.
3x03 Tröttsamma osympatiska karaktärer. Check.
Men (spoiler 3x03) ”I lost my shoe” for the win!! :D

Mina väldigt personliga åsikter om vilka avsnitt i säsong 2 du kanske borde ge en chans... just nu känner jag:
2x01: Riktigt bra säsongsöppning
2x09-11: Jag gillar den här sträckan bara, det finns både drama och humor och lite skräck. Och en aning arc.
2x12: Ingen tvekan. Se det. Mitt favorit. Och Glory har ju redan rekommenderat det så you know it's good!
Fast egentligen tycker jag att nästan hela säsong 2 håller hög klass, några små bottennapp bara.

Tror inte det är något i säsong 1 som jag skulle rekommendera lika högt, utom kanske mitt favorit for whatever reason, Asylum.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » tor nov 15, 2007 20:52

Jag tycker om säsong 1 väldigt mycket också. Arcavsnitten i äsosng 1 tyckte jag var riktigt bra och jag kan just nu bara komma ihåg ett avsnitt jag inte gillade alls. Det hade ngt med en brummande bil i iaf ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » tor nov 15, 2007 21:17

HeY skrev:Jag tycker om säsong 1 väldigt mycket också. Arcavsnitten i äsosng 1 tyckte jag var riktigt bra och jag kan just nu bara komma ihåg ett avsnitt jag inte gillade alls. Det hade ngt med en brummande bil i iaf ;)

En bil!? Oh no! Var!? Skynda, dra för persiennerna!

Huh. Jag gillar faktiskt inte arcen i säsong 1 alls speciellt mycket, inte hur den utförs iaf. (Är inte ens förtjust i säsongsfinalen.) Det jag verkligen gillar med säsong 1 är skräckaspekten, det gör de riktigt bra.

Okej. Dags för ett erkännande.
Jag halvsov lite när jag såg andra halvan av säsong 1.
Jag tänkte ge upp serien efter säsongsfinalen.

Kan man inte tro med hur mycket jag älskar serien nu. Det vände noll till hundra efter 2x01 för mig.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav adolvsson » tor nov 15, 2007 21:20

Ikapp!

3x04
Jodå. Helt okej avsnitt med jävligt intressanta bitar. Sam blir allt bättre. Dean var mer tillbakalagd i konversationen med sexiga demnonen, och det fungerade verkligen. Mer sånt. Konversationen gillade jag också och vad det sa om demonerna som folkslag.

3x05
Yeah! Det hjälper antagligen att jag är stormförtjust i sagor, både dom enskilda berättelserna och hela konceptet med sagor, men det här var ett bra fall med en bra upplösningen och en bra arcbit och är det verkligen SPN jag tittar på när så mycket fungerar så bra?!

Som motvikt fanns där ett fint exempel på SPN-dialog när den är som sämst, onödigt. Att folk, oftast bröderna, gärna säger något i stil med You daughter, Callie, is still here, när det hade räckt med Your daughter is still here eller Callie is still here. Sånt kan reta skiten ur mig.

3x06
Skrattade högt flera gånger, humorn hör till allt som fungerar bättre den här säsongen.

Kanske hör SPN till dom serier som behöver ett par säsonger på sig innan dom blir bra. Känns som den typen var vanligare förr och först på senare år som väl fungerande förstasäsong blivit både standard och ett måste för att hålla kvar tittare. Typ, nåt sånt.

Härligt att se Bella igen. Hon är nu en av dom där jag gärna skulle se som en stadig kompanjon på vägarna, åtminstone för ett tag.

Återigen några mer allmänna ord. Något jag funderat på ett tag är att det känns som om dom är på väg någonstans, som om manusförfattarna har en klar plan över vart dom tänker ta karaktärerna, men inte vill avslöja för mycket på en gång, samtidigt som det inte får stå still. Sånt tycker jag om och med tanke på Kripkes dåliga känsla för arc är det rent av imponerande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav chanda » tor nov 15, 2007 22:00

adolvsson skrev:Återigen några mer allmänna ord. Något jag funderat på ett tag är att det känns som om dom är på väg någonstans, som om manusförfattarna har en klar plan över vart dom tänker ta karaktärerna, men inte vill avslöja för mycket på en gång, samtidigt som det inte får stå still.

jag håller med det är förmodligen därför jag gillar den här arc så mycket bättre än s2:ans. Det är därför så synd att den här strejken kom nu. :(

Är det någon som tänker skriva eller har gort
det till dessa höjdare. Tror att jag nog kommer
att göra det.

CW network/Warner Bros. Television
Barry Meyer
Chairman, Warner Bros. Entertainment
4000 Warner Blvd.
Burbank, CA 91522

CBS network/CW network/Showtime/CBS Paramount Television
Leslie Moonves
CEO of CBS Entertainment Network
7800 Beverly Blvd.
Los Angeles, CA 90036
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav noike » tor nov 15, 2007 22:21

3.04 Inte pjåkigt men de kan bättre.

Intressant hell-info, Dean fungerade mycket bättre när han inte var så där hyperentusiastisk som han varit de senaste avsnitten. (Men han åt inte hamburgaren. Noes.) Lite förutsägbart med prästen, hoppades att hennes backup skulle vara någon annan.

En sak jag nämnde för adolvsson på Miranda: jag tror inte Sam har gråtit sedan varulvsmordet i 2.17. Detta och lite småsaker här och där tycker jag gör att hans förändring började en tid innan han dog. Lite "it's the mission that matters" som de har sagt lite då och då i en annan serie. Blond Tjej™ är rejält trist nu, stop with the damn monologuing!.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav brat » tor nov 15, 2007 22:21

Okej, det här roar nog mig mer än någon annan, men det är okej. Det här är en lite spoilrig lista (men med tanke på att noike redan sett slutet av säsongen så vet han nog värre spoilers) med anledningar till varför man ska se avsnitten i säsong 2. Det betyder att det finns något i dem värt att se, det betyder inte att allt i avsnitten är bra.

201 Avsnittet heter In My Time of Dying.
202 Creepy clowns
203 Amber Benson
204 ...sliiide, “no don’t”, stab, “what’s dead should stay dead”.
205 "These are not the droids you want (Och: Ben Edlund)
206 ...de torterar Jo?
207 Exorsist-Linda Blair
208 Förvridna ansikten from hell!
209 SlowmotionDean dödar en man
210 "Holy crap! I just rememberd when I was a kid I swallowed like eight things of pop rocks and then drank a whole can of coke, you don't think that counts as a suicide attempt, do you?"-tjejen
211 “This is a lotta dolls. Er, they're nice, they're not super-creepy at all...“
212 Se. Det.
213 ...Jared i sjukhuskläder?
214 badass-Sam (Kom igen, vill du inte veta om det finns en chans i hela världshistorien att det är sant? ;))

...det kan eventuellt finnas några avsnitt jag personligen inte är så förtjust i. ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav noike » fre nov 16, 2007 1:46

3.05 Riktigt bra! Jag gillar idéen att crossroadsdemonerna bara är glorifierade försäljare och att det finns många av dem. Sagorna var också bra.

3.06 Sam mit testicles! Det börjar kännas att de varit ute på vägen tillsammans ett tag nu och att de plockar upp varandras ticks. "Somebody stole my car!"
Och givetvis vatten. Vattensamlingar = evul! Det är ju det jag har sagt hela tiden.

Bela är jag negativ till. Varför envisas de ge jobb till halvtaskiga skådespelare? Med tanke på att dialog inte är alla i seriens starka sida är det vansinne att ta in de här som inte klarar av att leverera det och verka levande. I varje fall för de som ska vara levande. För det ska hon väl föreställa? Irriterande, ja, som många recurring. Be Ben tänka upp några karaktärer nästa gång. Men det kanske är regin som haltar i och med att de aldrig får spela ut något djup som de mer trevliga karaktärerna, kan hoppas för då är det förbättringsbart. Skamligt och slöseri med tid i varje fall, för om man bortser från det gillade jag det här också.

Riktigt skoj. SPN är över all förväntan på humorn, men nu hoppas jag på att de lyckas kombinera det ordentligt med gravallvar också. Och ikapp i tid till morgondagens avsnitt. Awesomest.

Brat: några av dem kommer jag nog kolla upp. Inte 2.02 däremot. Clownen Manne som mördar folk med en banan? Nej tack, mina drömmar är dåliga nog ändå.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film