Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav chanda » mån nov 12, 2007 20:07

Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav brat » mån nov 12, 2007 22:13

Mer Jared och Jensen i Chicago. De är ta mig tusan inte kloka alls. Men så underbara!! :D
http://www.dailymotion.com/video/x3gh1r ... shortfilms
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » mån nov 12, 2007 22:16

sp1keout skrev:seriöst, jag blev fan förbannad!!! och jag blir förbannad igen när madskellig hånar avsnittet igen, DU kan pröva döda... nej AVRÄTTA någon du just älskat med!!!! :emo: :emo: :emo:

Jag har inga illusioner om att det skulle vara enkelt att göra det han gör i verkligheten. Och jag är inte helt negativ till avsnittet, som jag skrev i min första kommentar så gillar jag hur det var filmat och musiken. Men det ändrar inte hur jag känner att avsnittet hanterar det som SKA vara en emotionel scen, d.v.s. dåligt och smörigt - less is more ;)
Och vill manusförfattarna att jag ska bry mig om en karaktärsdöd så får dom investera betydligt mer i karaktärerna, vilket är SPNs återkommande svaga punkt - att jag nästan bara bryr mig om Sam och Dean. Plus att jag håller med brat, vart är eftertanken i deras agerande?
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån nov 12, 2007 22:23

brat skrev:Mer Jared och Jensen i Chicago. De är ta mig tusan inte kloka alls. Men så underbara!! :D
http://www.dailymotion.com/video/x3gh1r ... shortfilms

Och länk till den fanvid som Jared pratar om att han har sett...
(Spoilers t.o.m slutet av säsong 2.)
Supernatural - Charlie the Unicorn
:D :D :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » mån nov 12, 2007 23:05

3x01
En del som fungerade, annat klassiskt kripkesvagt, det var väntat. Tror jag gillar den uppfräschade förtexten. Underliga val av ansiktsnärbilder emellanåt.Överspel från paret i baren innan han dör, annars var det en kul scen. Känns inte säsongen redan råare? Med drickandet där och när ena tjejen slog in huvudet på en annan tjej, t ex. Älskar Bobby, gillade nya rumpsparkande blondinen (ah, det är nåt speciellt hennes sort, eller hur?).

Summa summarum, som avsnitt ingen höjdare, men som set-up inför säsongen fungerade det desto bättre. Mycket lovande.

Och eftersom jag valt ladda ner S3 i HD, sitter jag och riktigt önskar att bröderna gjorde mig het på gröten, för Supernatural både ser ut och låter förbaskat fint i högupplöst format.

3x02
Oj, det här gillade jag. Rätt ordentligt. T o m lille Dean Jr där. Tramsigt och egentligen lite för mycket karbonkopia överhonom, riktig son eller inte, ändå, he still cracked me right up.

Fast det var inte för li'l Dean jag gillade avsnittet ordentligt. Det var för att det var ett bra fall, som gav mig kalla kårar för första gången sen säsong ett - men så brukar barn vara de mest ruggiga väsen, det var för att nya arcen flöt in bra med fallet och för att dom verkar knyta ihop gamla och nya arcen, och det var för att jag aldrig såg slutet komma. Trodde rumpsparkarblondinen skulle säga hon var en winchestersyster, nåt i den stilen. Inte demon. Bra utveckling, jag ger godkänt. Sam fungerar allt bättre i mina ögon, bara en sån sak.

Och det där med råare kändes även i avsnitt 2. Mörkare nog ett bättre ord. Framför allt när mamman dränkte barnet. Monster eller inte, det såg ut som ett barn, hennes barn, och hon dränkte det.

I got a good, dark, feeling about this season.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav brat » mån nov 12, 2007 23:54

Jag är helt fascinerad av dessa positiva kommentarer!

adolvsson skrev:I got a good, dark, feeling about this season.

Got that right.

3x01
Det du sa om säsongspremiären fick mig att komma ihåg hur mycket jag inte gillade det avsnittet. Det var okej, men inte mer. Och en säsongspremiär ska vara mer, mycket mer.
Som tur är har det tagit sig.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav adolvsson » tis nov 13, 2007 0:01

brat skrev:Jag är helt fascinerad av dessa positiva kommentarer!

Du? Tänk på mig, då, det är ju jag som sitter och tycker dom!! :eek:

Och en säsongspremiär ska vara mer, mycket mer.

Det ska det, men jag såg att avsnittet var signerat Kripke själv och hade väntat mig något sämre än vad vi fick, så jag kände mig ändå förvånansvärt nöjd.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tis nov 13, 2007 0:46

Okej, det här är nåt jag tänkt på ett tag, och det är hur svarta karaktärer med få (eller inga?) undantag presenteras i serien, och det är att antingen är dom elakingar eller stereotypiskt unga arga. Ibland båda, sällan (eller aldrig?) något mellanting. Eller enkelspårigt åt rakt motsatt håll. Ond eller arg.

Buffy var inte mycket bättre, där syntes för det mesta inget annat än vitt (som kan förklaras med att den serien utspelades i ett vitt medelklassamhälle, vilket inte är en ursäkt men en förklaring). I Supernatural blir det värre - tydligare och mer utstuderat, eftersom förklaringen med det slutna samhället inte längre håller och eftersom dom svarta karaktärer som dyker upp så enkelt kan placeras in i ett av två fack.

Eftersom jag själv är blek som en vandrande vålnad stör det mig inte så mycket som det kanske borde göra, men det stör, och det är synd.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tis nov 13, 2007 1:32

3x03
- I lost my shoe.

- See ya!

- I'm Batman.

Fniss. Underhållning. Och fortfarande inte utan drag av arc, jag antar att arge svarte jägaren kommer tillbaka (vilket, stereotypiskhet åsido, är En Bra Sak(tm)). Har Kripke faktiskt lärt sig något sen sist, eller har Ben Edlund fått större inflytande, eller är det kanske någon annan, för något måste det vara om arcen plötsligt ska fungera såhär bra.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » tis nov 13, 2007 1:47

(spoiler 3x03) I lost my shoe..! :lovebunnier:

Ben Edlund verkar vara dyrkad av hela SPN-produktionen, om man ser hur de pratar om honom. Jensen i klippet från Chicago-koventet (galet rolig imitation av Ben Edlund!); och Kripke när han pratade med ett fan på strejkområdet (det som brat länkade till häromdagen)...
ett fan skrev:I was lucky enough to meet Ben, Sera, Cathryn, and Jeremy Wednesday. [Kripke] said something about how awesome they are and then added, "You met Ben? Isn't he the best?"

:D :lovebunny:

Angående onda och arga svarta karaktärer så finns det några undantag.
(spoiler s1-2) Missouri (synska kvinnan) och Cassie (Deans gamla flickvän) i första säsongen är de goda svarta karaktärer jag kommer att tänka på... Cassies avsnitt handlade ju rentav om rasism (vilket å andra sidan hade hållit bättre om de inte gjorde en grej av det, "nu ska vi ha ett avsnitt med många svarta karaktärer!" liksom :P).
Och sen har vi Hendricksen i andra säsongen, FBI-agenten, som även om han jagar pojkarna ändå är en bra person. Förhoppningsvis får vi mer utveckling av honom framöver... han är kanske fortfarande något mellanting. Men han är ju definitivt ingen blodtörstig Gordon.

Lite för lite etnisk spridning och lite för mycket stereotyper, ja. Jag har inte tänkt på det så mycket, förmodligen för att jag hakat upp mig mer på de tveksamma kvinnliga karaktärsskildringarna. Men det har de åtminstone blivit bättre på. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » tis nov 13, 2007 1:59

Jag uppskattar visserligen starka kvinnliga karaktärer väldigt, väldigt mycket, men antar man blir lite mansblind ibland ändå. Å andra sidan är det ju en mansdominerad serie, med relationen mellan två män (spoiler upp till nu) (eller tre, egentligen räknar jag fortfarande in pappa W här) och det är nog en större orsak till avsaknad av kvinnoreflektion från min sida.

Glorificus skrev:Angående onda och arga svarta karaktärer så finns det några undantag.

Missouri och Cassie kommer jag inte ihåg tillräckligt väl för att kunna argumentera om (även om man nog skulle kunna göra ett fall av M i just den här seriens sammanhang, fast jag gillade henne en hel del, så jag låter det gå), så dom kan jag ge dig, men Hendricksen faller definitivt under det problematiska. I det här fallet stereotypiskt arg, tror jag att jag tänkte då. Möjligt att det kan godgöras om han kommer tillbaka, jag tyckte ändå att han hamnade rätt nära Gordon i personlighetstyp (trots att han absolut inte är lika blodtörstig, bara för att typerna kan delas in i två grupper menar jag inte att dom är kopior).

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » tis nov 13, 2007 2:06

(spoiler s2) Nu har jag ännu en anledning att hoppas på att han ska komma tillbaka. Älskar den storyn, hela FBI-grejen. 8)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LauraP » tis nov 13, 2007 2:43

jag vet att jag var dålig på att kommentera när jag kollade, men jag blir sån när jag sträck-kollar en serie. Jag gör INGET annat. Jag pausar bara för toabesök och mat... eventuellt någon timmes sömn också. Men Jag kanske flickar in ett par åsikter om ett tag...
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav LauraP » tis nov 13, 2007 2:50

adolvsson skrev:3x03
- I lost my shoe.

Åh! :lovebunnier:
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav MissKittyFantastico » tis nov 13, 2007 12:48

3x06

Äntligen! Till slut fick jag då tid att se veckans avsnitt. Det har varit väldigt jobbigt att hålla sig från den här tråden när ni skirivit så flitigt. Problemet blev ju nu att när jag väl kunde läsa här igen så läste jag allt. Även spoilers för nästa avsnitt, men det var ju inte så farligt det jag läste. Ett annat problem är att jag bara tar över Glorys och brats åsikter. Ja egentligen är det väl mina också, men det känns som om jag stjäl dem. Nu kommer mina tankar lite huller om buller.

Jag gillade historien med skeppet. Tyckte att det var snyggt när det kom seglande där. Väldigt "Pirates". Kunde kanske brett på lite mer med havs/skeppshistorien. Gillar ibland när det är ett tydligt tema.

Kändes som om det var en del snygga småscener i det är avsnittet. Skeppet, handen på duschkabinen som det rann vatten från fingeropparna på och liknande.

Höll också för ögonen när den ena killen lutade sig över myskovattnet och tänkte på stackars Amy. Man lutar sig ALDRIG över myskovatten.

Sedan tänkte jag på Sam och Deans kostymer. Inte finkostymerna (skitsnygga var pojkarna) utan vardagskostymerna de använder som förklädnad. Dean har alltid bruna byxor och på nåt sätt ser han lite bonnig ut. Som om han skulle vara försäljare av något slag. Lite 50-talsamerikan. Sam ser bättre ut med mörkare byxor faktiskt. Jag fastnar för så konstiga detaljer. :rolleyes:

Störde mig också på Belas mun. Hon har lite underbett och ena tanden där nere är lite sned. Det är väl för att man är så van vid att alla skådespelare har så perfekta tänder nuförtiden.

Yay! Dean äter igen.

Jag skrattade högt åt Sam och tanten. Det var verkligen jättekul. Sams minspel är verkligen hysteriskt nuförtiden.

Jag har svårt för att bestämma mig för en favoritscen för det var så mycket som var roligt i det här avsnittet, så jag väljer några.

Dean som hyperventilerar när bilen är försvunen.

Sams minspel när han dansar med tanten.

Dean som låtsasskjuter Bela i hvudet när hon inte ser.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav LauraP » tis nov 13, 2007 15:59

ja, jag gillar också ätandet!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav Glorificus » tis nov 13, 2007 16:37

MissKittyFantastico skrev:Ett annat problem är att jag bara tar över Glorys och brats åsikter. Ja egentligen är det väl mina också, men det känns som om jag stjäl dem.

Hihi, great minds think alike! ;) (spoiler 3x06) Förutom det med byxorna, det har jag inte tänkt på. Betyder det här att jag behöver se om delar av avsnittet? Hm. Ja.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav chanda » tis nov 13, 2007 17:07

För dom som inte har sett det. Så Börjar säsong 2 på
svt24 22.30 I Dag och går repris 00.35 i tv2 i natt.
trode att det gällde s1 när jag såg att det var repris.
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Glorificus » tis nov 13, 2007 17:17

SVT24? Huh.

Tittarsiffror påverkar inte hur de behandlar sina serier, nä... :?
Kikade in på SVT:s hemsida nu och där beskrivs SVT24 bl.a. som "Kanalen med repriser på bästa sändningstid!".

Så förmodligen har de flyttat SPN till repriskanalen för att andra säsongen inte ska dröja längre. Men de köpte ju in serien i god tid för att planera sändningen. Om den blivit en succé tittarsiffrormässigt har jag svårt att tro att den nu skulle förflyttas till SVT24.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav chanda » tis nov 13, 2007 17:32

Repris kanal? Det låter ju lovande :? Ska SVT hantera Denna serie som CW gör. Tyckte det var bra dag och tid förra året.

Nåja 9 videos av vansine från chicago.:) Liten spoiler i från 3x09 i en av dom.

http://users.livejournal.com/_sin_attract
/168063.htm

missade denna intressanta diskusion.
Glorificus skrev:
Angående onda och arga svarta karaktärer så finns det några undantag.

adolvsson skrev
, men Hendricksen faller definitivt under det problematiska. I det här fallet stereotypiskt arg, tror jag att jag tänkte då. Möjligt att det kan godgöras om han kommer tillbaka, jag tyckte ändå att han hamnade rätt nära Gordon i personlighetstyp (trots att han absolut inte är lika blodtörstig, bara för att typerna kan delas in i två grupper menar jag inte att dom är kopior).

Vet jag håller nog inte med om Hendrickson är arg snarare besatt, duktig på sitt jobb. Att sätta fast dessa seriemördare. inte så annorlunda ifrån Winchester familjen.

Sen så för min del går jag efter mera hur personen är och hur dessa agerar än färg,kön eller religon och nu kan jag vara fel ute men det kan tänkas att Manus Författarna som i 2x03(åter igen tog upp rasism men använde sig av vampyrer denna gång iställer för en truck
enligt killarna i chicago.

Går mera efter hur ond en person är mentalt än efter det som jag nämnde ovanför. Tragiskt om så inte är fallet Men som sagt man vet inte vad som rör sig I Kripkes Hjärna.
edit.stavning plus tilläg
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav brat » tis nov 13, 2007 22:11

Snart har vi hela helgen på video. :D
Här är deras entré på frukosten, då Jared erbjuder sig att strippa... kanske något för Team Jared?
http://www.youtube.com/watch?v=Qz1c3bVb5C8
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav adolvsson » tis nov 13, 2007 22:25

chanda skrev:Vet jag håller nog inte med om Hendrickson är arg snarare besatt, duktig på sitt jobb. Att sätta fast dessa seriemördare. inte så annorlunda ifrån Winchester familjen.

Arg, besatt, jag tycker ändå han hamnade på den där sidan spektrat. Vilket är helt okej i sig, det blir värre när man ser till helheten.

Sen så för min del går jag efter mera hur personen är och hur dessa agerar än färg,kön eller religon

Och jag håller med, som fan, men det blir ett problem när problemet blir för tydligt. Vilket det alltså i mina vackra ögon blir här.

Men som sagt man vet inte vad som rör sig I Kripkes Hjärna.

Antagligen inget speciellt (när det gäller den här frågan, det var ingen diss gentemot Kripkes tankverksamhets vara eller icke vara ;) ), det är inte så att jag snubblar omkring och anklagar honom eller hans stab för att vara rödnackade rasister. Shit like this just tend to come naturally.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav chanda » tis nov 13, 2007 23:30

vi hade en Jared som strippar, jag höjer till Jensen som äter. Okej pratar om det.
Den scenen i 2x15
http://www.youtube.com/watch?v=06w_xS1mNWA
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Glorificus » tis nov 13, 2007 23:38

Jag dör av skratt åt de här videoklippen! Håller på och kollar igenom dem du länkade till tidigare, chanda. Såååå roliga!

He has toes of steel that man!

:D :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » ons nov 14, 2007 1:38

Jag gjorde ett jättehopp -- och det ska man egentligen inte -- men det var lätt att komma in och jag gillade det här faktiskt. Otroligt.

2.15
Massa "jerk" i previously-klippet fick mig att småskratta -- kanske till och med fnissa ljudligt. Samma sak med de båda versionerna om vad soim hände på baren. Sams känns lite troligare än Deans med "blablablabla"-dialog. :) Slow-dance med rymdvarelse!

Jim Beaver! (Hade glömt att han var med här.) Neil Grayston! Kanske fortfarande lite för mycket "Sam! Dean! Sam! Sam! Dean!" i dialogen, men å andra sidan så finns det saker i dialogen som fungerar ( :chock: ).

Jo, det här var underhållande. Whowouldathunkit.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LauraP » ons nov 14, 2007 2:39

noike skrev:Jag gjorde ett jättehopp -- och det ska man egentligen inte -- men det var lätt att komma in och jag gillade det här faktiskt. Otroligt.

2.15

Jo, det här var underhållande. Whowouldathunkit.

Jag älskade Sams version av att Dean äter hela tiden!! :D
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav gaspode » ons nov 14, 2007 2:40

Gud vad alla kollar på Supernatural nu då. är det det nya rosa?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » ons nov 14, 2007 2:50

gaspode skrev:Gud vad alla kollar på Supernatural nu då. är det det nya rosa?

Det är lite tjejigt faktiskt, med allt gråtande.

Maria: ja! Lite synd att det är överdrivet för jag gillar sådana egenheter i karaktärer, som att Rube i DLM pratar mat och Jayne i Firefly måste lukta på allt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons nov 14, 2007 3:07

2.16
Det här med att män inte frågar om vägen utan går efter kartan hela tiden trots att de inte kan läsa den känns lite uttjatat. Men sedan: groovy. Riktigt bra. "Twisten" hanterades bra också, i och med att det fanns en logisk förklaring varför den var där.

2.17
Okej, jag gillar varulvar men det här kändes lite tafatt och rätt köttlöst. Sättet hon färdades mellan Sam och Dean och tillbaka i varulvsfom var dessutom rejält jävla ologiskt. Varför gav hon sig aldrig på Sam? Och hela "nu har jag ätit, nu rusar jag tillbaka och kryper ner i sängen innan jag blir människa." Så jävla dumt att jag inte vet vad. Men slutet däremot, yes. Kall, nåja, kall men gråtfärdig avrättning och sättet Sam går in i rummet med pistolen. Inget dumt väntande på monstret eller så. Dessutom finns det alldeles för många variabler med att ge henne tid. Det där var nästan -- nästan -- Shawn Ryan-klass.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav MissKittyFantastico » ons nov 14, 2007 12:49

gaspode skrev:Gud vad alla kollar på Supernatural nu då. är det det nya rosa?

DU är det nya rosa. Eller vänta nu....
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film