Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav chanda » ons nov 07, 2007 18:03

tittade lite på GG på tv5 måste säga att jared har kommet långt sen hans dagar i Gilmors Girls.

warner bros har tydligen blivet intreserad av supernatural och kommer att via tvaddict visa
bakom materal. Den första visar makup monster
spoiler från s2 och s1

http://thetvaddict.com/2007/11/06/super ... secrets-1/
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav LauraP » fre nov 09, 2007 0:36

2x21

:eek:

jag dör

:eek:
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav Glorificus » fre nov 09, 2007 0:37

Iiiiihhh, 2x21..! :eek: :lovebunny: :cry: :cry:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LauraP » fre nov 09, 2007 1:48

Jag måste säga att andra halvan av säsong två är... toppklass
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav adolvsson » fre nov 09, 2007 8:38

LauraP skrev:Jag måste säga att andra halvan av säsong två är... toppklass

Nng...

... alltså, hade du några invändningar angående mina invändningar? Det fanns en del som jag gillade med serien, tillräckligt för att fortsätta titta, och sedan hamnade jag efter som jag gör ibland och när jag väl beslöt mig för att ta bort avsnitten som var nere, berodde det i stort enbart på dialogen. Det var vad som irriterade mig vecka efter vecka (det, och Jareds frisyr). Någon chans att det blir bättre? Eller att andra halvan håller tillräcklig toppklass för att väga upp?

... för jag blir lite sugen igen...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LauraP » fre nov 09, 2007 11:28

adolvsson skrev:
LauraP skrev:Jag måste säga att andra halvan av säsong två är... toppklass

Nng...

... alltså, hade du några invändningar angående mina invändningar? Det fanns en del som jag gillade med serien, tillräckligt för att fortsätta titta, och sedan hamnade jag efter som jag gör ibland och när jag väl beslöt mig för att ta bort avsnitten som var nere, berodde det i stort enbart på dialogen. Det var vad som irriterade mig vecka efter vecka (det, och Jareds frisyr). Någon chans att det blir bättre? Eller att andra halvan håller tillräcklig toppklass för att väga upp?

... för jag blir lite sugen igen...

Haha! Jared, det är lillebror det eller? Ja du, den frisyren stör jag mig fruktansvärt på. Egentligen stör jag mig på hela honom sen gilmore-tiden. Men ja, alltså, du har ju sett avsnitt förut. Jag misstänker att det som helt plötsligt blev bättre var dialogen, för jag hade stört mig på många avsnitt tidigare, men eftersom jag sträckkollade så klarade jag mig igenom dem. Jag tror att det är halva säsong in som den blir riktigt bra. Och var det inte dialogen så var det något annat... vad vet jag, bra blev det iaf. Jag tror att det är en fördel att sträck-kolla om man är bara halvintresserad som du och jag, för jag kom på mig själv med att undra vad boxen för säsong två skulle kunna kosta...

borde tillägga att jag vid något tillfälle fick lite Buffy/Angel- vibb! Vet inte om det bara var ett avsnitt eller om det har blivit lite mer sån känsla i serien, bra känsla iaf!!!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav MissKittyFantastico » fre nov 09, 2007 13:10

LauraP skrev:kom på mig själv med att undra vad boxen för säsong två skulle kunna kosta...

499kr på Ginza, samma på cdon. Mycket billigare om man nöjer sig med R1 eller R2 utan extramaterial. Det är bara lite information, vad du gör med den kan jag inte ansvara för. ;)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav adolvsson » fre nov 09, 2007 13:23

LauraP skrev:Haha! Jared, det är lillebror det eller?

Dat's the one. Och då gillade jag honom ändå i GG. Jag störde mig visserligen på honom i början av SPN, fast det gick över, förutom det där med ja-du-vet-vad.

Jag tror att det är en fördel att sträck-kolla om man är bara halvintresserad som du och jag

Jo, jag gör nock ett nytt försök nu. Innan kollade jag vecka för vecka, ska bli kul att se om jag tycker det känns bättre.

borde tillägga att jag vid något tillfälle fick lite Buffy/Angel- vibb! Vet inte om det bara var ett avsnitt eller om det har blivit lite mer sån känsla i serien, bra känsla iaf!!!

Courtesy of mr Edlund, kanske? Jag kommer inte ihåg om jag kommer ihåg, men han hoppade väl på först i andra säsongen?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LauraP » fre nov 09, 2007 15:44

adolvsson skrev:
LauraP skrev:borde tillägga att jag vid något tillfälle fick lite Buffy/Angel- vibb! Vet inte om det bara var ett avsnitt eller om det har blivit lite mer sån känsla i serien, bra känsla iaf!!!

Courtesy of mr Edlund, kanske? Jag kommer inte ihåg om jag kommer ihåg, men han hoppade väl på först i andra säsongen?

Det skulle ju förklara en hel del i så fall!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav LauraP » fre nov 09, 2007 15:45

MissKittyFantastico skrev:
LauraP skrev:kom på mig själv med att undra vad boxen för säsong två skulle kunna kosta...

499kr på Ginza, samma på cdon. Mycket billigare om man nöjer sig med R1 eller R2 utan extramaterial. Det är bara lite information, vad du gör med den kan jag inte ansvara för. ;)

hm... jag får avvakta tills jag har en annan dvd-spelare och avgöra då... :)
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav brat » fre nov 09, 2007 18:10

Glee.

Jag gillar den här tråden nu.

Håller med om 2x21 LauraP. Tänk dig att vänta en vecka efter det. OMG det sög. Har du sett säsongsfinalen nu också eller?
Du är snart ikapp!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » lör nov 10, 2007 2:43

Det är inte en perfekt serie. Men det är en jäkla bra och underhållande serie.
3x06
Storyn i det här avsnittet var bra, genomförandet var okej men hade kunnat vara mycket bättre. (Om det var lite mer skrämmande, lite mindre förutsägbart.) Men det är inte längre det som serien bygger på. Serien står och faller med alla detljer, alla DeanochSam-ögonblick.

Dean och den försvunna bilen panikattacken!
De squattar!
Deans bal-entré "Don't objectify me"
Sam och tanten!
Förbaskat bra sista scen. Blir mycket intressant att se var det här leder bröderna.

Och får jag bara uttrycka min stora glädje över att Jared börjat minspela i nästan samma klass som Jensen.

Serien kanske har blivit lite mindre seriös, men då har den istället fått en hel del humor. Jag skrämmer mina grannar med plötsliga tjutskratt flera gånger per avsnitt numera.

Klart negativ till Bela. Hon är verkligen osympatisk. Kan inte gilla henne. Eller hennes skumma mun.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör nov 10, 2007 3:42

brat skrev:Och får jag bara uttrycka min stora glädje över att Jared börjat minspela i nästan samma klass som Jensen.

Han har lärt sig av en första klassens minspelare, ja. :D

3x06
Sam och tanten! :D Hon hade bra smak i alla fall.

Jag satt med händerna för ögonen när killen lutade sig över badkaret. Hade han inte sett SPN s1?! Man lutar sig inte över mystiskt vatten! Vi vet i alla fall bättre... Aldrig att jag kommer att luta mig över myskovatten.

Hon som spelar Bela gjorde det inte så bra. Kantigt och styltigt. Synd.

Hahahahaha. Sam och tanten. Speciellt i första scenen med dem, men på festen också... viskandet i örat..! Humor.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » lör nov 10, 2007 4:23

Haha, jag kollade mitt ansikte på myheritage med en ny bild för att se vilka kändisar jag är lik (haha, I have no life) och det stod att jag var 86% lik Jared. Så alla i Jared-teamet, try to catch me 8)

EDIT: Oh! Jag provade med en ny bild nu och det blev Jared igen, 76% denna gången. Ja ni, en blond Jared, what about that?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LauraP » lör nov 10, 2007 12:18

jag är ikapp sedan igår!!!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav chanda » lör nov 10, 2007 12:25

betydligt bättre än house 4x06.
3x06
"yo ho yo ho a pirate life for me," Snygg introduction av skeppet,älskar dessa gammla segelfartyg. Svag handling men bra Sam och Dean scener.
Efter det här avsnitet så finner jag Bella ganska irriterande,förtillfälligt är Ruby mera intresantare som antoganist än Bella.

Sam irriterar mig mera också,nu vill jag se mera av show dont tell aspeckten, För den sista delen för dom ingen stans.
Jensens lyssnar inte min,var så bra under slutet av Sams tal i impala

"Don't objectify me"
"where is my car"
" you ar stronger than me,you are. You will get over it"
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav madskellig » lör nov 10, 2007 12:55

Läste just på Ausiello Report att det förmodligen är lite sämre ställt för SPN än det som först rapporterades:

Supernatural: Ten to 12 episodes will be produced. Six episodes have aired, so there are four to six left.

... och nu ska jag se senaste avsnittet, som jag inte såg igår för att jag somnade klockan 22 :eek:
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » lör nov 10, 2007 14:06

LauraP skrev:jag är ikapp sedan igår!!!

Yay! :D
...men jag personligen tänker känna mig snuvad på kommenterar ett tag till...

madskellig skrev:... och nu ska jag se senaste avsnittet, som jag inte såg igår för att jag somnade klockan 22 :eek:

Du var saknad. ;)

"There seems to be little doubt that the writers' strike will result in a shorter TV season, but just how short are we talking? "
What! Why! No! Inte ge upp redan. Kan de inte bara lösa det och fortsätta arbeta igen. Kan de inte bara få som de vill. GE MIG MINA SERIER TILLBAKA!!
Får magknip av kanske bara fyra avnsitt till. Hur sa du Glory? Det är ett avsnitt nu på torsdag. Sedan uppehåll fram till jul innan de visar julspecialen. Och sedan bör vi då ha 2-4 avnsitt kvar efter juluppehållet. Gråååååt
Och jag känner mig så snuvad på konfekten. När man vet dramat som den här säsongen skulle sluta med och så får man kanske inte det. Nooooo. Undrar om de fortsätter med den arcen nästa år då, om de får fortsätta, eller hur de gör.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » lör nov 10, 2007 15:11

google and you shall find.

Här en rapport från en strike-supporter som träffade Krikpe (och Whedon tydligen!) på the picket line.
http://community.livejournal.com/supern ... tml#cutid1

Det viktigaste:
"They are still in production. They have two scripts left to shoot and then they will be out of material. He hopes the strike will be resolved in the next couple of weeks so that they can air new eps in January without missing a beat. If the strike is resolved later, but not much later, they could end up with a shortened season. If it goes on for a long time... let's not talk about it."

Och Krikpes åsikter om de senaste avsnitten. Inga mer spoilers än bra/mindre bra.
3x06 - He wasn't a big fan of last night's ep. He gives it a B minus. LOL. (I have not seen it yet.) He said he had problems with the direction and that the script could have been better.
3x07 - He said next week's episode is AWESOME.

Ett problem med att de fortfarande filmer är ju att showrunner och dylika personer som strejkar inte får ändra i scriptet alls om det visar sig att något inte fungerar. Hellre inga avsnitt än dåliga avsnitt säger jag om det är är risken.

En till kommentar om samma sak:
"He mentioned that they were filming episode 11 right now, and that contrary to what we've all been reading they have one more script left to be filmed, bringing the total count of currently available episodes up to 12."
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » lör nov 10, 2007 15:23

Åhh, kunde de inte ha filmat klart hela säsongen (alltså alla serier) och sedan börjat strejka så att inga av bolagen kanske inte skulle ha något till hösten. Det hade varit bättre för serierna så att deras arcer och dylikt inte behöver lida - och det hade kanske kunnat göra bolagen nervösare; what a hell are we going to air this autumn?

Logiken flödar .... eller inte?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » lör nov 10, 2007 15:31

Det går som det går. Jag känner mig helt okej med avsnittsoffer för strejken, även om det är en olycklig effekt. (För alla serier. Ja, OTH och PB och FNL, osv. också.) Förhoppningsvis är det sånt här som kan göra folk upprörda nog för att bolagen ska bli nervösa (och se hålen i plånboken) och börja möta författarnas krav. Men ju förr desto bättre förstås.

HeY skrev:Haha, jag kollade mitt ansikte på myheritage med en ny bild för att se vilka kändisar jag är lik (haha, I have no life) och det stod att jag var 86% lik Jared. Så alla i Jared-teamet, try to catch me 8)

EDIT: Oh! Jag provade med en ny bild nu och det blev Jared igen, 76% denna gången. Ja ni, en blond Jared, what about that?

Haha, sorry, we accept no substitutes! ;)

Min svåger blev förresten 76% Jensen i det där testet. Min syster var helt "Jeeensen Ack-less, vem är det?!". :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » lör nov 10, 2007 15:34

HeY skrev:Logiken flödar .... eller inte?

Eller inte. Dom hade kunnat, men det hade inte gett samma effekt, samma typ av hävkraft. Om man väntat på till efter säsongerna hade ändå serierna varit avklarade, lättare för bolagen att ignorera och planera en annan sorts höst. Om dom blir nervösa, är det på det här sättet.

Och hur nervös jag än är för mina favoritserier, för att The Shields serieavslutning inte blir så bra som den borde bli, är det här rätt sätt att göra det på. Författarna är inte våra slavar, dom har inga skyldigheter gentemot oss, publiken.

Att TV blivit en oerhört lukrativ branch dom senaste åren, är förstås en stor orsak till bolagens envishet, dom vill ha hela förtjänsten själva, men förhoppningsvis är det också vad som kommer ge det här en snabb upplösning - mindre (men fortfarande orättvist stor) förtjänst är större än ingen förtjänst alls.

Nu ser jag att Glory sa lite vad jag sa men jag låter det stå ändå, och lägger till att jag håller med om att det är okej med avsnittsoffer för min del, för författarnas rätt till rimlig ersättning är fan så mycket stör än min vilja att se bra TV.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » lör nov 10, 2007 15:34

Det bästa skulle ju vara om detta kunde lösa sig i November sweeps eller till jul. Då skulle nog de flesta serier inte skadas så mycket av det. Men jag är rädd för att den kommer förmodligen pågå mycket längre.

Det postiva med strejken: man kan "äntligen" se alla de serier man inte har haft tid med innan.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » lör nov 10, 2007 15:42

Bra sagt, adolvsson. :lovebunny:

Synd att vi alla inte bor närmare LA, annars hade vi kunnat vara med på the picket lines. Och ta med fika och vara aktivistiga.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » lör nov 10, 2007 15:47

Glorificus skrev:Min svåger blev förresten 76% Jensen i det där testet. Min syster var helt "Jeeensen Ack-less, vem är det?!". :D

Hehe, tänkte nämna det i mitt inlägg men gjorde inte det. Minns när du berättade det för länge sedan och jag var helt SOM ATT. Men sedan när jag fick se bröllopsbilderna så ville jag faktiskt äta upp honom lite, så det stämmer kanske ändå. :D

Nu måste jag prova vem jag är lik.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » lör nov 10, 2007 16:03

Ja, väldigt bra sagt adolvsson :) för mig är det också helt okej med avsnittsoffer, även fast det smärtar lite.

brat skrev:Klart negativ till Bela. Hon är verkligen osympatisk. Kan inte gilla henne. Eller hennes skumma mun.

(spoiler 3x06) Jag tycker om henne, osympatisk ja - men intressant. Och hennes och Deans samspel var det ända som var riktigt bra med det här avsnittet, många roliga och bra ögonblick.

- So ponying up ten grand is easier for you then a simple “thank you”? You're so damaged.
- Takes one to know one.

Eller ja, Deans panickattack var också rolig :D Och slutscenen förstås.

Annars väldigt förutsägbart, historien hade kunnats göras bättre.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » lör nov 10, 2007 16:03

brat skrev:
Glorificus skrev:Min svåger blev förresten 76% Jensen i det där testet. Min syster var helt "Jeeensen Ack-less, vem är det?!". :D

Hehe, tänkte nämna det i mitt inlägg men gjorde inte det. Minns när du berättade det för länge sedan och jag var helt SOM ATT. Men sedan när jag fick se bröllopsbilderna så ville jag faktiskt äta upp honom lite, så det stämmer kanske ändå. :D

Nu måste jag prova vem jag är lik.

Edit: ASG!! Penelope Cruz 75%. Det värsta är att jag var lik henne på det där kortet de grävt upp. Hahaha. Som att. :P
Edit2: ASGASGASG!!! Tog en ny bild (där jag inte var onykter :P) och blev 71% en ung Leonardo DiCaprio (typ Titanic-åldern). Och det värsta igen: Jag var lik! Så bra.
Edit3. Three strikes and you're out! Den tredje bilden blev 78% Hayden Panettierre och förutom puffiga kinder eftersom jag log så stort ser jag inte många likheter...

En till edit: Det här är för skoj. De kan hitta en bild som är lik vilket konstigt foto man än tar. Men det är inte människorna som liknar varanrda, det är fotona. De går mest på ansiktsuttryck och färger och sånt verkar det som. Fick just en som var 96%, det är ju praktiskt taget tvillingar. :D
Senast redigerad av brat lör nov 10, 2007 16:33, redigerad totalt 1 gång.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör nov 10, 2007 16:26

brat skrev:Edit3. Three strikes and you're out! Den tredje bilden blev 78% Hayden Panettierre och förutom puffiga kinder eftersom jag log så stort ser jag inte många likheter...

Hm... jag ser inte heller några som helst likheter faktiskt. Hon är för liten och blond och så har hon ett kattigare ansikte. ;)

Jag blev 78% kronprinsessan Victoria, haha, kan då inte själv se några likheter där. 75% Shiri Appleby och Claire Danes. :lovebunnier:
Och, det här är TEH FUNNY, den enda killen: 72% Jensen Ackles. *IRLG*
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » lör nov 10, 2007 16:29

Glorificus skrev:Jag blev 78% kronprinsessan Victoria, haha, kan då inte själv se några likheter där. 75% Shiri Appleby och Claire Danes. :lovebunnier:
Och, det här är TEH FUNNY, den enda killen: 72% Jensen Ackles. *IRLG*

Är DU lik Jensen? BAHAHAHA
Då är det nog därför jag gillar dig. :D

Och: ASG åt att du protesterar mot att jag ser ut som Hayden men inte Leo!!! Jag kan faktiskt se dina likheter med Shiri när jag tänker efter, inte Claire dock. Roligt att du fick vara lik Shiri! ;)
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » lör nov 10, 2007 16:33

Jag finns tydligen inte, har försökt med 3 olika foton och får bara "Inga ansikten detekterades" ;)

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film