Deadwood

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » mån mar 26, 2007 23:12

qarlsson skrev:den tredje och sista säsongen nån gång framöver :)

Tanken är väl dock fortfarande att det ska komma två avslutande TV-filmer i framtiden, för även om jag gillar S3 ordentligt så känns den inte riktigt som en avslutning.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån mar 26, 2007 23:22

Man kan se den lite som spegelbilden till the Wire. Fortfarande smutsigt och mänskligt rakt igenom, men samtidigt lite mer stiliserat och naivt positiv i sin tilltro på samhället och framtiden.

Jag ska förresten se om s1 och ta mig förbi början av s2 den här gången.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav qarlsson » mån mar 26, 2007 23:24

caffe: Tack för den infon, för det hade jag inte en aning om. Det är i såna här tillfällen jag inser att jag varit borta från tv-serieloopen (och BF) på tok för länge. Jag skyller på övergångsperioden från plugg till jobb, omkullkastade rutiner och allt sånt. uscha!
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Eisa » tis mar 27, 2007 13:32

jag tycker om den, det tog ett tag innan jag fastnade för karaktärena men när jag väl hade gjort detvar jag fast. jag tycker till och med om al, och är ÖVERTYGAD om att det döljer sig en fin människa inom honom, och då har jag bara sett säsong 1.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis mar 27, 2007 14:19

Al är väl nästan den som flest fastnar mest för. Snacka om karismatisk karaktär/skådespelar-kombo.

Calamity Jane går iofs inte av för hackor hon heller. Ett tag tyckte jag hon var lite överspelad, men sen "fattade jag det" och hon blev en stenhård favorit. Jag gapskrattar åt mer eller mindre varenda sak hon säger. Och varje gång jag tänker på hennes insats i 2.01. smådör jag lite av skratt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Eisa » tis mar 27, 2007 15:10

jag tycker egentligen om de flesta karaktärerna men de riktiga favoriterna är Seth Bullock (han är snygg och full av moral), Charlie Utter (vetifan varför egentligen) och E.B. Farnum för att han är så jäkla vidrig och äcklig, jag älskar att hata honom.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis mar 27, 2007 16:56

Ja, Farnum är en höjdare. Sanslöst hur dum en människa kan vara och det ändå är trovärdigt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Eisa » tis mar 27, 2007 17:26

caffeineaddict skrev:Ja, Farnum är en höjdare. Sanslöst hur dum en människa kan vara och det ändå är trovärdigt.

glöm inte bort äcklig, hur äcklig en människa kan vara och ändå trovärdig.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav lilith » tis mar 27, 2007 17:40

Så s3 är sista säsongen?
Jag kom av mig i början av den säsongen, och hittade aldrig tiden. Men snart. Kommer säkert att köpa hela klabbet, älskar den.
Har aldrig gillat Bullock och kan inte riktigt svara på varför. Han är bara ointressant. Tror att jag helt enkelt inte gillar skådespelaren.
Al däremot! Vilken karisma, han stjäler alla scener. Och Jane växte till en favorit.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav caffeineaddict » tis mar 27, 2007 20:04

lilith skrev:Så s3 är sista säsongen?

Jupp, S3 är sista "vanliga" säsongen, men sen är som sagt planen att det i framtiden ska komma två TV-filmer som avslutar alltsammans. Hoppas verkligen bara det håller, man blir ju lite nervös nu när Milch har en annan serie på gång och man tänker att det kan inte vara lätt/billigt att hålla reda på alla skådisar (stoooor cast trots allt) och ska de verkligen behöva riva alla sets och sedan bygga upp dem på nytt? Låter lite kostsamt...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Matt » mån jul 02, 2007 22:06

Jag är rätt lack.
Dålig översättning på Deadwood säsong 3
Tex: Go get fucking Wu
överrsätts
Gå och knulla Wu
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Illyria » ons okt 03, 2007 2:01

Det blir inga Deadwood-filmer. :(

http://www.darkhorizons.com/news07/071002e.php

Well, nu kan de väl ivarjefall släppa en box med alla tre säsongerna (R1) så jag kan köpa den och slipper ha alla avsnitten på hårddisken.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons okt 03, 2007 2:08

Crap crappity crap crap crap. Jag hade ju hoppats att det skulle vara den goda sidan av att de cancellade John From Cincinnati. :( Ledsen nu...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sp1keout » ons okt 03, 2007 4:11

Illyria skrev:Skulle jag rekommendera subs för en enda (engelskpratande) serie skulle det vara Deadwood.

The Wire.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Matt » ons okt 03, 2007 7:25

Helvete helvete helvete helvete helvete helvete helvete helvete helvete helvete
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav lilith » fre okt 05, 2007 20:19

Matt skrev:Helvete helvete helvete helvete helvete helvete helvete helvete helvete helvete

Var det där subsen till Deadwood?
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » fre okt 05, 2007 20:25

lilith skrev:
Matt skrev:Helvete helvete helvete helvete helvete helvete helvete helvete helvete helvete

Var det där subsen till Deadwood?

I sådana fall glömde de bort ett "mammaknullare" i mitten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor okt 11, 2007 8:10

Illyria skrev:Det blir inga Deadwood-filmer. :(

Okej, jag kan inte verifiera eller klargöra eftersom sidan - åtminstone för mig är helt oåtkomlig just nu, men här ska det tydligen stå varför nedmontering av setet inte är något hinder för Deadwoodfilmerna.

Plus information om Milchs nya serie projekt:
The drama is set in the 1970s and involves the Knapp Commission investigations. The Knapp era gave rise to the story of patrolman Frank Serpico, whose revelations about corruption within the department were made into a popular book and film.

Säger AICN. Som fått allt ifrån länken som inte funkar. Det är vad jag vet.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » tor okt 11, 2007 11:13

Åh, Fredrik Adolvsson, du ger mig hopp!

Uppdaterade förresten den här tråden med med gamla inlägg nu. Istället för att plugga och sådär.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav RalfiParpa » fre okt 26, 2007 13:54

Eftersom det i alla fall är säkert att det inte kommer fler säsonger av Deadwood.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Illyria » fre okt 26, 2007 13:59

Inget extramaterial på R2 tyvärr.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav lilith » tis nov 13, 2007 15:21

Håller på med en omtitt av Deadwood s1 och s2. S3 har jag inte sett mer än nåt avsnitt på tv. Jag följde den på 4an första rundan men sen dess har jag köpt dvd:erna. Såg nu i tråden att r2 saknar extramaterial och är dessutom klippt. Satans cocksuckers :cry: :evil:

Oh well. Även om jag föredrar engelsk text måste jag erkänna att jag nån gång backar och ser om en scen med svensk (så r2 är kanske att föredra för mig ändå). Jag fattar inte hur man klarar att se det här helt utan text. Det skulle vara helt meningslöst för mig. Min engelska är generellt bra, men det här är så speciellt att det mesta av den helt underbara dialogen skulle slarvas bort i mina öron.

Som sagt såg jag den förut på tv, så jag märkte aldrig att det s2 började, utan det flöt ihop. Nu la jag mer märke till skillnaden.

(spoiler 2.05) Det kan vara inbillning, men det känns som att s2 innehåller bra mycket mer färg. S1 var brun och skitig. Enbart. Jag gillar bägge. Den stora skillnaden hittills i s2 verkar vara hur man breddat persongalleriet och händelserna. Fler kvinnor och svarta (dubbelt så många svarta...).
Bra mycket mer kvinnoperspektiv nu. Vi får följa änkan Alma Garret som en mer central figur. Hon är dessutom gravid. Lilla flickans guvernant, som visade sig vara en hämdlysten psykopat, är ny karaktär. Trixie tar också större plats än tidigare. Joanie öppnar eget och får tillskott utifrrån. Nya horhuset är en intressant ny plats för intriger och annat. Mrs Bullock anländer. Massa nya kvinnor.
Generellt känns det som att persongalleriet breddas i s2. Det här handlar inte enbart om Al Swearengen längre. Även om jag gillar den karaktären måste jag säga att nu vid omtitten känner jag hur han tog lite för stor plats på slutet av s1. Det tyckte jag inte första gången jag såg Deadwood. Inte heller la jag speciellt märke till övergången mellan s1 och s2, eftersom det i mina ögon bara blev bättre och bättre. Jag kan väl säga att jag håller med mig själv
. S2 är hittills bättre än s1.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Illyria » mån mar 10, 2008 22:36

Jag letar efter undertexter, på engelska, till säsong 1 - som inte är skrivna i caps. Finns det? Måste passa till DVDRip.XviD-FFNDVD.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån mar 10, 2008 22:53

Illyria skrev:Jag letar efter undertexter, på engelska, till säsong 1 - som inte är skrivna i caps. Finns det? Måste passa till DVDRip.XviD-FFNDVD.

De som finns på BitMeTV är alltså till HDTV-versionen? Eller är det de som är i caps?

(edit) Ja, de var i caps... smart att inte kolla själv först, Kalle... (/edit)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » mån mar 10, 2008 23:00

Det är därifrån jag laddat hem, och sen letat överallt annars jag kan tänka på, men det är antingen caps eller någon annan rip så texten hamnar fel.

Vem får för sig att skriva undertexter i CAPS?!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån mar 10, 2008 23:04

Illyria skrev:Vem får för sig att skriva undertexter i CAPS?!

Ja, det är fan galenskap. Kan du inte använda en ordbehandlare för att omformatera meningarna på nåt lätt sätt då? Okej att folks namn och så lär börja med lite bokstav då, men det kanske är bättre iaf?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav lilith » mån mar 10, 2008 23:09

Menar du caps som i capital letters? Tossigt isf.
Men varför är det ett problem att det är en annan rip? Du kan ju flytta subsen i tex VLC, det gör jag hela tiden för att det ska passa perfekt (i VLC ctrl H resp J för delay/-dalay, eller om det är tvärtom). Men om det är en annan frame rate (? eller vad det heter) så funkar ju inte det klart.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Illyria » mån mar 10, 2008 23:10

Går det att göra i Word t ex? Jag testade med css, men det ändrade inte texten du kopierar.

(edit) Jag ska bränna ut avsnitten i väntan på en bra box, så jag vill helst ha passande texter och inte behöva mixtra. (/edit)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav lilith » mån mar 10, 2008 23:28

Illyria skrev:Går det att göra i Word t ex? Jag testade med css, men det ändrade inte texten du kopierar.

(edit) Jag ska bränna ut avsnitten i väntan på en bra box, så jag vill helst ha passande texter och inte behöva mixtra. (/edit)

Aha. Ja det går i word, även openoffice. Under format / change case.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Illyria » tis mar 11, 2008 0:03

Det fungerade, tack! Inga mer caps. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film