Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » tis apr 24, 2007 23:20

Nu är den så där igen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HippieSpellan » tis apr 24, 2007 23:27

Rombat skrev:Sylar har väl ardig blivit ordentligt skadad?

inte så vi får se skadorna iaf, men var det inte typ tre våningar högt han trillade ner för i början, och sen så har vi aldrig sett honom med varken plåster eller bandage eller nått sånt alls, hur mkt stryk han än fått
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Rombat » tis apr 24, 2007 23:27

HippieSpellan skrev:

inte så vi får se skadorna iaf, men var det inte typ tre våningar högt han trillade ner för i början, och sen så har vi aldrig sett honom med varken plåster eller bandage eller nått sånt alls, hur mkt stryk han än fått
Han har ju sin telekinesi som enkelt kan dämpa både fall och slag. Och skadad och sleten var han i cellen.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HippieSpellan » tis apr 24, 2007 23:31

Rombat skrev:
HippieSpellan skrev:

Han har ju sin telekinesi som enkelt kan dämpa både fall och slag. Och skadad och sleten var han i cellen.

varför i hela friden har folk inte slashat honom då? det förstår jag verkligen verkligen inte. nu blir jag upprörd nästan. Det förstörde ju lite. pangpang när han sover and its over. besviken...
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav carre » tis apr 24, 2007 23:47

har du inte kollat på serien?
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » ons apr 25, 2007 1:17

HippieSpellan skrev:
Rombat skrev:
HippieSpellan skrev:

varför i hela friden har folk inte slashat honom då? det förstår jag verkligen verkligen inte. nu blir jag upprörd nästan. Det förstörde ju lite. pangpang när han sover and its over. besviken...

Jag håller med Spellan lite här. Dom har haft chanser att ta ihjäl honom men som vanligt i såna här sammanhang så ska det pratas och undersökas saker först, innan dom tar ihjäl superskurkarna, men superskurkarna lyckas alltid ta sig loss och hitta på mer hyss. Dumheter. Det är lite samma koncept (fast ur en annan synvinkel) att vampyrer och demoner aldrig bara bombar Buffys hus eller skjuter henne med en pistol, istället för att försöka slåss och bitas, för att döda henne. Dom förlorar ju jämt på slagsmål ändå... Det håller inte logiskt, och att dom inte har dödat Sylar än håller inte logiskt, fast det är väl en sån där grej som man bara får acceptera antar jag..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » ons apr 25, 2007 6:34

jo jag har sett serien, men bara ansett som det enda logiska är att han också kan hela. för de har haft sååååå många gånger på sig att döda honom. från alla sidor
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Rombat » ons apr 25, 2007 10:09

Sylar kan inte hela. Inte en gång kan jag påminna mig om att han har behövt göra det.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tomas » ons apr 25, 2007 10:20

Rombat skrev:Sylar kan inte hela. Inte en gång kan jag påminna mig om att han har behövt göra det.

Däremot skulle det inte förvåna mig om han kan använda en kombination av sina krafter och kunskaper om hur saker fungerar för att reparera/återställa sig själv i efterhand.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav HippieSpellan » ons apr 25, 2007 17:04

Rombat skrev:Sylar kan inte hela. Inte en gång kan jag påminna mig om att han har behövt göra det.

felet med att se saker när det kommer istället för i ett streck gör att Doryminnen som mitt inte fungerar, men jag har verkligen för mig att han har blivit slagen allvarligt flera gånger osv... eller det kanske bara är tvvåld iof... man kan bli skjuten men så studsar man upp på en gång och bergsklättrar med 7 liter blod har runnit ur en :rolleyes: (nej det var inte ett exempel härifrån)

att jag alltid ska vara så tvärt emot alla här hela tiden=D tur att jag inte ger mig ut i buffyavsnittens värld=D
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons apr 25, 2007 17:48

HippieSpellan skrev:

felet med att se saker när det kommer istället för i ett streck gör att Doryminnen som mitt inte fungerar, men jag har verkligen för mig att han har blivit slagen allvarligt flera gånger osv... eller det kanske bara är tvvåld iof... man kan bli skjuten men så studsar man upp på en gång och bergsklättrar med 7 liter blod har runnit ur en :rolleyes: (nej det var inte ett exempel härifrån)

att jag alltid ska vara så tvärt emot alla här hela tiden=D tur att jag inte ger mig ut i buffyavsnittens värld=D

Men jag håller ju med dig. Räknas inte jag, va va! *kryper ihop i fosterställning*
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » ons apr 25, 2007 17:51

Tinwiel skrev:
HippieSpellan skrev:

Men jag håller ju med dig. Räknas inte jag, va va! *kryper ihop i fosterställning*

jo men du måste älska mig vad jag än säger. cuz thats what I do with you. du är bäst.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » ons apr 25, 2007 20:49

HippieSpellan skrev:han har blivit slagen allvarligt flera gånger osv...

Mitt minne, heller icke pålitiligt, är att han blivit ordentligt skadad men också haft såren att visa upp det med. Mina pengar är på vanligt, mänskligt, helande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav gaspode » tor apr 26, 2007 0:54

(spoiler 1x19) Nej, Sylar kan inte hela sig. Inte vad vi fått se iaf.

Däremot är jag förvirrad:
Använde Sylar Edens övertalar-röst mot Isaac i det här avsnittet?
Den som hon sköt skallen av sig för att han inte skulle få?
Den funkade ju iofs inte isåfall, så det kan ju ha varit så att han inte klarade att få hennes kraft men försökte? jag vet inte. förvirring.

I övrigt blev jag galet sur på att Mohinder inte tog död på Sylar efter att han slagit ut honom... slappt författande! skriv scenen så att det inte går att döda honom av nån anledning, annars blir man bara frustrerad som tittare.

Grymt att det är tillbaka, även om avsnittet inte var sådär :eek: som det varit i några avsnitt nu.

Tror jag gissade tidigt i tråden att Nathans och Peters mamma också hade nån kraft. undrar vad bara.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tor apr 26, 2007 6:12

gaspode skrev:Däremot är jag förvirrad:
Använde Sylar Edens övertalar-röst mot Isaac i det här avsnittet?
Den som hon sköt skallen av sig för att han inte skulle få?
Den funkade ju iofs inte isåfall, så det kan ju ha varit så att han inte klarade att få hennes kraft men försökte? jag vet inte. förvirring.

Nej, Isaac visste ju vad som skulle hända och lät det ske, för han sett det och för han ville bli riktig hjälte. Sa inte t o m Sylar nåt om det, att han förväntat sig lite motkamp?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » tor apr 26, 2007 11:50

adolvsson skrev:Nej, Isaac visste ju vad som skulle hända och lät det ske, för han sett det och för han ville bli riktig hjälte. Sa inte t o m Sylar nåt om det, att han förväntat sig lite motkamp?

Nej men Sylar sa ju "show me" typ, om hur de skulle överlista honom till slut, men istället kollar Isaac åt pistolen till.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav MissKittyFantastico » tor apr 26, 2007 13:18

1x19

gaspode, Sylar fick väl aldrig Edens förmåga vad jag vet. Sköt hon inte sig själv när hon insåg att hon inte kunde ha ihjäl honom. Mitt minne är lite diffust på den punkten.

När Mikah så tydligt vet vem som är Nikki och vem som är Jessica, borde han inte då känt igen en helt främmande bedragare?

Jag stör mig också på att de inte har ihjäl Sylar när de får chansen.

Peter och Nathans mamma tror jag ser in i framtiden utan målningar. Om nu inte Hiro lyckas rädda Isaac, så behöver de nog en ny vision-person.

Gillar Andos "Im confused". :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav gaspode » tor apr 26, 2007 14:36

MissKittyFantastico skrev:1x19

gaspode, Sylar fick väl aldrig Edens förmåga vad jag vet. Sköt hon inte sig själv när hon insåg att hon inte kunde ha ihjäl honom. Mitt minne är lite diffust på den punkten.

Ja, det var ju det jag menade! men han använde "rösten"!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HippieSpellan » tor apr 26, 2007 21:29

gaspode skrev:
MissKittyFantastico skrev:1x19

Ja, det var ju det jag menade! men han använde "rösten"!

he did, I heard him... eller så var det fel på martins release just där
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » tor apr 26, 2007 22:56

gaspode skrev:Nej men Sylar sa ju "show me" typ, om hur de skulle överlista honom till slut, men istället kollar Isaac åt pistolen till.

Jamense, du hade ju rätt. Jag kollade. Han använde i alla fall nån röst. Egentligen skulle jag kunna ifrågasätta om det verkligen var Edens kraft och inte någon annan han tänkte åberopa där, men sammanhanget gör det svårt att argumentera.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Zaxx » fre apr 27, 2007 0:55

Han hade ju dendära röstförvrängaren som de använder i Scream.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Rombat » fre apr 27, 2007 1:19

Zaxxen: Naj! Han har en sån där grejj som folk med struphuvudscancer har!

Äh! Ni tolkar allt och det blir så FEL! Han har bara sin generic-evil-person-trying-very-hard-to-sound-cool-röst.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » fre apr 27, 2007 1:25

Rombat skrev:Äh! Ni tolkar allt och det blir så FEL! Han har bara sin generic-evil-person-trying-very-hard-to-sound-cool-röst.

Men i sådana fall lyckas han inte så bra. Julie Andrews har hemskare röst. Men som sagt: Sylar är bara laaaaame.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » fre apr 27, 2007 5:45

ja. vad noike sa sist.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav dansdansdans » sön apr 29, 2007 19:32

Rombat skrev:Zaxxen: Naj! Han har en sån där grejj som folk med struphuvudscancer har!

Äh! Ni tolkar allt och det blir så FEL! Han har bara sin generic-evil-person-trying-very-hard-to-sound-cool-röst.

- jag håller med dig däringa!

han kan inte ha claires helarkraft för han har ju inte tatt den ifrån henne. jag vet inte vilka krafter han har, vi har väl inte ens fått se eller veta hur många han hunnit ta?
paff jag blev angående nathans och peters mamma. taskigt ändå att hon gått och vetat hela tiden, och de har fått smyga med det.
men jag tror isaac kommer tillbaka. hiro fixar det på något sätt.
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav Tomas » tis maj 01, 2007 15:28

Heroes 2x20. Wow!
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav AKS » tis maj 01, 2007 16:03

Bättre än förra veckan, men lååångt ifrån 1.17. Undras om de nånsin kommer att klara av att leva upp till det avsnittet igen? Kanske i säsongsfinalen...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tis maj 01, 2007 17:09

AKS skrev:Bättre än förra veckan, men lååångt ifrån 1.17. Undras om de nånsin kommer att klara av att leva upp till det avsnittet igen? Kanske i säsongsfinalen...

Du tror inte att säsongsfinalen möjligtvis handlar bara om Claire? Ska vi chansa på 89-96% chans?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » tis maj 01, 2007 17:47

I love clairbear=)
s01e20 då... ja... bra. men bra att ha någon att prata om avsnittet. lite störigt att de inte säger namnen likadant :rolleyes: :) när han säger "you havent slept for a week mohinder" tyckte jag han sa minear. crazy.

Peter petrelli gjorde sämsta insatsen från sig och jessica/nicky var lite... off..
men i överlag så var det ett bra avsnitt.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis maj 01, 2007 18:07

Bra men förvirrande skulle jag vilja säga. Vi får helt enkelt ignorera dom där gigantiska logiska luckorna igen... För lite Claire. Sen håller jag med Carro, det är tråkigt att Zach har försvunnit, han var ju en av seriens bästa karaktärer, även om han inte hade några egna superkrafter. Jag gillade honom. Han kan ju inte följa med till NY förstås. Fast han borde.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film