Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » ons feb 14, 2007 9:13

poser skrev:http://www.apple.com/trailers/universal/knockedup/large.html
Woho!

Alla är med! OK, inte alla kanske, men många!
Den vill jag VERKLIGEN se!

Plus att dom spelar Traveling Wilburys till trailern. Bara det gör den sevärd ju! :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav poser » ons feb 14, 2007 10:01

Rombat skrev:
Woho!

Den vill jag VERKLIGEN se!

Plus att dom spelar Traveling Wilburys till trailern. Bara det gör den sevärd ju! :D

En annan trailer.
http://www.slashfilm.com/2007/02/01/unc ... railer/sv/

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Garim » ons feb 14, 2007 10:08

Woho!

Den såg riktigt rolig ut :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » ons feb 14, 2007 12:01

Trailer 1 var okej men såg lite väl mycket standard-trailer ut, man kunde inte riktigt bedöma om den faktiskt kommer bli rolig eller inte. Men Trailer 2 var riktigt kul. :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons feb 14, 2007 19:17

The Departed i Salong caffe nu. Återkommer med omdöme.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » ons feb 14, 2007 20:30

caffeineaddict skrev:The Departed i Salong caffe nu. Återkommer med omdöme.

Ser framemot det :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Binchy » ons feb 14, 2007 21:54

Tob skrev:
caffeineaddict skrev:The Departed i Salong caffe nu. Återkommer med omdöme.

Ser framemot det :)

Jag såg den i helgen. Var nog inte riktigt min cup of tea, men det var helt klart en BRA FILM (TM).
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav sp1keout » tor feb 15, 2007 12:23

Är Departed en "Hej, jag går på en bio med en söt tjej och vill göra henne extra sentimental så att det blir mys i soffan när vi kommer hem"-film?

Jag såg några filmer nu igår... kommer inte ihåg vilka, men de var nog bra.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav poser » tor feb 15, 2007 12:24

sp1keout skrev:Är Departed en "Hej, jag går på en bio med en söt tjej och vill göra henne extra sentimental så att det blir mys i soffan när vi kommer hem"-film?

Nej.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav sp1keout » tor feb 15, 2007 12:28

poser skrev:
sp1keout skrev:Är Departed en "Hej, jag går på en bio med en söt tjej och vill göra henne extra sentimental så att det blir mys i soffan när vi kommer hem"-film?

Nej.

Vad är den då?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav caffeineaddict » tor feb 15, 2007 12:30

The Departed

Jo, min kopp te är det absolut. Man kan nog inte få till en mycket bättre öppning i caffeland än Rolling Stones "Gimme Shelter" (en av världens tio bästa låtar IMHO... be mig bara inte nämna de andra nio...) som kombineras med en Jack Nicholson-voiceover.

Och det är vid tillfälle olidligt jävla spännande. De yngre skådisarna är tajta och solida som fan medan flera av de äldre veteranerna (Jack, Ray Winstone, Alec Baldwin...) tuggar kulisser på väldigt underhållande vis. Och trots det faktum att jag vid det här laget har en nästan automatisk respons av kärlek så fort jag ser Martin Sheen, på grund av Josiah Bartlet, så är faktiskt Queenan något annat även om de två karaktärerna delar en hel del drag. Hans död är hjärtekrossande.

Och som sagt: spännande. Och intensivt. Flertalet scener fick mig att sätta hjärtat i halsgropen på ett sätt som jag inte gjort på länge.

Det är inte pitch perfect, det är inte Taxi Driver eller Goodfellas-bra, men det handlar fortfarande om en regissör som tillsammans med sin fantastiske redigerare använder filmmediet som ett musikinstrument han har lärt sig spela sedan barnsben. Soundtrack-valen är konstant lysande, briljant musik (förutom det upprepade användandet av "Gimme Shelter": "Baby Blue", "Comfortably Numb", mer Stones med "Let It Loose"). Varenda Scorsese-film, till och med de sämre, är värda att se en gång för att de är aldrig, aldrig tråkiga. Och det här är inte en av de sämre.

Snygga referenser till andra filmer också, "X" i bakgrunden vid många tillfällen när någon dör precis som i den äldre versionen av Scarface (nej, det plockade jag inte upp själv men det nämns i extramaterialet. Eller, i Scarface plockade jag upp det själv men inte i The Departed). Och en av de sista scenerna är en ren Third Man-homage.

Nu ska jag se Infernal Affairs snart också, det kan bli intressant.

4,5 / 5 och mitt val till Bästa Film nästa söndag (eftersom jag inte kommer ha någon chans att se Letters from Iwo Jima innan dess).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tor feb 15, 2007 12:33

sp1keout skrev:
poser skrev:

Nej.

Vad är den då?

http://www.apple.com/trailers/wb/thedeparted/large.html

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sp1keout » tor feb 15, 2007 12:38

Samma trailer kanske, http://www.youtube.com/watch?v=VqKZ8ARPgC4 ?

Wow. Imponerande. Scoresce, titta så mycket jag inte hänger med i nu förtiden bara för att jag rörsöker kolla på serier!

Jag vill se The Wire ;___;

& Departed såklart, wow, ska nog se den på bio snart, det skulle vara tufft.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav caffeineaddict » tor feb 15, 2007 12:40

sp1keout skrev:Jag vill se The Wire ;___;

Ja, det vill du! :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sp1keout » tor feb 15, 2007 12:41

caffeineaddict skrev:

Vart 'hittar' man den?

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav RalfiParpa » tor feb 15, 2007 13:04

sp1keout skrev:
caffeineaddict skrev:

Vart 'hittar' man den?

Första och andra säsongen av The Wire finns att köpa på Play för en billig slant. Extra billigt med tanke på hur dyra HBO-boxar brukar vara.
Annars är serien lätt att hitta på alla populära P2P-nätverk och Torrent-sidor.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav sp1keout » tor feb 15, 2007 13:08

Som allt annat då...

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav poser » tor feb 15, 2007 13:09

Shit, helt missat att the wire var så billigt på play. Man blir rätt sugen, men det känns som förnuftet får tala och det får vänta till bättre tider.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Binchy » tor feb 15, 2007 13:53

poser skrev:

Nej.

Poser har ju redan sagt det så succinctly. Och jag håller med. Ytterst få tjejer (som jag känner i alla fall) blir sentimentala av folk som skjuter skallen av varandra till höger och vänster...

Sentimental och mys i soffan, hmm... Kommer inte på något bra just nu, ska fundera på det.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav noike » tor feb 15, 2007 14:21

Binchy skrev:Poser har ju redan sagt det så succinctly. Och jag håller med. Ytterst få tjejer (som jag känner i alla fall) blir sentimentala av folk som skjuter skallen av varandra till höger och vänster...

Jag blev sentimental av den. Till en tid då filmer om folk som blev skjutna var bra och inte så satans "meh". Jag blev mindre imponerad av den här än originalet och det tyckte jag var på sin höjd okej.

Hursom 7: Jag önskar jag hade sett CSI: NY istället. Så tyckte jag om den.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » tor feb 15, 2007 15:01

På tal om The Wire, kollade upp David Simons Wikipedia-artikel.

"David Simon (born 1960) is an author, journalist, demigod, and writer-producer of television shows based on his books."

Vederhäftigt som alltid!
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Glorificus » tor feb 15, 2007 15:04

noike skrev:
Binchy skrev:Poser har ju redan sagt det så succinctly. Och jag håller med. Ytterst få tjejer (som jag känner i alla fall) blir sentimentala av folk som skjuter skallen av varandra till höger och vänster...

Jag blev sentimental av den. Till en tid då filmer om folk som blev skjutna var bra och inte så satans "meh". Jag blev mindre imponerad av den här än originalet och det tyckte jag var på sin höjd okej.

Hursom 7: Jag önskar jag hade sett CSI: NY istället. Så tyckte jag om den.

Ja, jag hade också svårt för The Departed. En del riktigt bra skådespelarinsatser (jaa, jag är ett Leo-fan...), men annars kände jag inte med karaktärerna alls. Och tyckte inte om att hela filmen kändes som en sammanfattning av historien... med en hel del effektsökeri. Men det fanns en del bra saker också, inte sånt jag gillade bara.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » tor feb 15, 2007 17:12

Jag har bara sett orignalet Infernal Affairs som jag gillade ganska så rejält vill jag minnas. Hur står sig The Departed i en jämförelse. Hoppas de har samma slut... (OBS! Vill inte veta om de har samma slut.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tor feb 15, 2007 18:08

Jag kan inte låta bli att vara intresserad av nästa Cameron-projekt (som BTW inte har något med Aquaman att göra) Avatar, och nu har psychofuck-regissören själv konfirmerat två skådespelerskor som får åtminstone mig ännu lite mer förväntansfull: Sigourney Weaver och CCH Pounder. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tor feb 15, 2007 18:30

Jag älskar James Cameron. Han har gjort tre av mina favoritfilmer varav två av dem är två av de tio bästa filmerna som nånsin gjorts (av de hundra och åter hundra jag sett). Så, Aliens och T2 är ju de två senast nämnda och Titanic är en av mina favoritfilmer. Så att säga att jag är intresserad av hans nästa projekt skulle vara världens underdrift. Lägg till Sigourney och I'm effing on!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » tor feb 15, 2007 18:34

caffeineaddict skrev:Sigourney Weaver och CCH Pounder. :)

!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » tor feb 15, 2007 18:35

caffeineaddict skrev:Jag kan inte låta bli att vara intresserad av nästa Cameron-projekt (som BTW inte har något med Aquaman att göra) Avatar, och nu har psychofuck-regissören själv konfirmerat två skådespelerskor som får åtminstone mig ännu lite mer förväntansfull: Sigourney Weaver och CCH Pounder. :)

I'm so there. Mentalt är jag redan där. Underbar film, det måste det bli.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor feb 15, 2007 18:42

AKS skrev:Jag har bara sett orignalet Infernal Affairs som jag gillade ganska så rejält vill jag minnas. Hur står sig The Departed i en jämförelse. Hoppas de har samma slut... (OBS! Vill inte veta om de har samma slut.)

Jag tyckte IA var bra, men långt ifrån värd sin hype, och att The Departed i jämförelse är en bättre och mer intressant film. Det är vad jag tycker.

Och medhåll på Avatar-seframemotandet. Go the actresses!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav RalfiParpa » tor feb 15, 2007 18:45

Gillar James Cameron lika mycket som alla andra så, visst, jag är förväntansfull. Önskar bara att han kunde göra filmer med kortare intervaller. Det har redan gått tio år sedan Titanic. Antar att pengarna han tjänade på den filmen börjar ta slut, vilket jag inte trodde var möjligt.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tor feb 15, 2007 19:02

Ralfi: Jo, tio år sedan Titanic, men innan dess jobbade han ju på ganska hårt: världens då fyra dyraste filmer inom loppet av tio år.

Sen slutade iofs folk räkna budgetar, de insåg kanske att "Dyrast!" inte var så jävla mycket att skryta med.

Och Aliens är en av mina absoluta favoritfilmer. Har ordentligt med kärlek för The Abyss (långa), Titanic och Terminatorerna med.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film