(TVs Hit) Drive

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis okt 31, 2006 14:50

adolvsson skrev:
noike skrev:(Och du kallade mig galen som fortfarande hoppades att serien skulle plockas upp. In your face.)

Du är galen. Jag väljer bara slumpässigt tillfällen att påpeka ett vedertaget faktum.

Pyttsan. My voice is the sound of reason, the klarion call of sanity, the clarinet tones of justice!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis okt 31, 2006 16:15

noike skrev:Pyttsan. My voice is the sound of reason, the klarion call of sanity, the clarinet tones of justice!

Tondöv? Dags att stämma instrumenten? Hmm?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav eriked » tis okt 31, 2006 16:20

yess! April sa ni? Det blir en tung och hård vinter...

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav CheeseGuy » tor nov 02, 2006 22:39

Och här är pressmeddelandet från FOX: http://www.thefutoncritic.com/news.aspx?id=20061101fox02.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tis dec 12, 2006 11:07

Tim har både gjort en fanvideo, med klipp från hans serier (inklusive ett par sekunder från Drive) och pratar om Drive på FOX hemsida. Underbart, alltihop.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav eriked » tis dec 12, 2006 14:05

flera videos har han gjort!
One more

Drive videon hos fox hade skumma färger för mig. Antar att det inte ska vara så.[/url]

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » tor dec 14, 2006 1:39

Gnngng! Jag tror jag listat ut vem som kommer ersätta en av de andra skådespelarna. Jag kan ha fel, men om jag inte har det stavas det hela E-X-T-A-S. Kolla. Det kryper i tårna på mig bara av möjligheten!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor dec 14, 2006 1:53

Vem är det då?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor dec 14, 2006 1:56

Illyria skrev:Vem är det då?

Han heter Nathan. Men som sagt, både jag och dealen är inte helt 100% säker.

Bildledtråd:
Bild
Senast redigerad av noike tor dec 14, 2006 2:08, redigerad totalt 3 gånger.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor dec 14, 2006 1:58

As in Fillion?! Jag hoppas det stämmer isåfall och bilden verkar bekräfta det, oh captain, my captain!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor dec 14, 2006 2:02

Illyria skrev:As in Fillion?! Jag hoppas det stämmer isåfall.

Jag har spenderat och lusläst saker och nej, det är inte Nathan. Fan. Nathanpratade lite om saker han inte borde för det var han som avslöjade det. Jag måste lära mig att inte hoppa över saker i trådar.

Hur som helt, personen han pratade om kommer från Veronica Mars: Michael Muhney. (Att Nathanvet om det kanske iofs betyder att han också är med.)

Edit: Eller fan, turerna där är helt sinnesjuka med livejournals och myspace och låsta poster och borttagna inlägg. NÅGON av dem är det.

Edit 2: verkar som om min första instinkt var rätt ändå. Fan, jag kommer inte kunna sova förrän jag vet säkert.
Senast redigerad av noike tor dec 14, 2006 2:19, redigerad totalt 1 gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor dec 14, 2006 2:18

Men sheriff Lamb är en regular i VM, I don't get it?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor dec 14, 2006 2:25

Illyria skrev:Men sheriff Lamb är en regular i VM, I don't get it?

Jo, jag vet. Men inspelningarna börjar inte än förrän om ett bra tag. Mars/April. Dessutom brukar VM vara väldigt bra på ge folk regular-status och sedan aldrig någonsin ha med dem. Om bägge är med kan hans vara en återkommande. Drive har inte premiär förrän om tre-fyra månader.

Hur som helst. De använde ord som "gorram" om jobbiga fans. Jag går all in på the captain.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tor dec 14, 2006 2:34

Hoppas att du har rätt, jävlar vad coolt. Och om jag inte blandar ihop med någon/något annat så hade ju Nathan något kontrakt nu med FOX om att vara med i någon av deras serier. Så det känns ju inte alls otroligt, faktiskt.

Var kan man läsa om allt det här?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » tor dec 14, 2006 2:42

CheeseGuy skrev:Hoppas att du har rätt, jävlar vad coolt. Och om jag inte blandar ihop med någon/något annat så hade ju Nathan något kontrakt nu med FOX om att vara med i någon av deras serier. Så det känns ju inte alls otroligt, faktiskt.
Var kan man läsa om allt det här?

Kryptisk pusslande mellan två trådar på buffistas. En del saker med viktig information saknas eftersom de hade en efterföljande diskussion om man ska återberätta sådant som står i gömda poster på bloggar/livejournal/myspace. De kom fram till "nej" och en hel del skrevs om. Jag kom det när folk skrev om. Det är liiite rörigt, vilket antagligen bara blir värre av att jag är trött. Plus att det är en del saker som har sagts av folk inblandade (Tim Minear och Kristen (gammal buffista, nyanställd manusförfattare)) tidigare under veckan.

De nämnde bland annat att Charisma Carpenter var närmare associerade till en av rollerna än person någon gissade på -- vilket gör VM-människan rätt trolig på ett sätt, vilket är varför jag tror att han också kommer vara med på ett hörn. (Tim måste ju ha ihjäl några karaktärer, right?) Men det kan också bara vara ME-kopplingen de var ute efter.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » tor dec 14, 2006 3:06

noike skrev:Hur som helt, personen han pratade om kommer från Veronica Mars: Michael Muhney. (Att Nathanvet om det kanske iofs betyder att han också är med.)

Att de båda, och Minear, var på un-Flanvention med de strandade Browncoatsen i helgen förklarar kanske det.

Jag jublar vem av dem det än är. Om det är nån av dem. Men ja, jubel. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav carre » tor dec 14, 2006 3:17

penis!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » tor dec 14, 2006 3:28

Glory: ja, men det måste vara någon bra person för att berättiga un-castingen av Nick Lea.

ey: trodde du var emot sådant.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » tor dec 14, 2006 3:30

skrev jag inte kuk? jäval möblemang! drontar är bara av ondo, det är ett som är säkert!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Ruccola » tor dec 14, 2006 9:00

Angående den nya skådisen:

Var inte den största ledtråden att Tim Minear sa i en film (som nu är borttagen från Drive's hemsida) att några roller skulle bytas ut, och att de behövde någon med tighter pants?
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav noike » tor dec 14, 2006 12:43

Ruccola skrev:Angående den nya skådisen:

Var inte den största ledtråden att Tim Minear sa i en film (som nu är borttagen från Drive's hemsida) att några roller skulle bytas ut, och att de behövde någon med tighter pants?

Det har varit en hel del sådant på olika ställen. Men jo. Det måste vara han.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor dec 14, 2006 13:05

noike skrev:Jo, jag vet. Men inspelningarna börjar inte än förrän om ett bra tag. Mars/April. Dessutom brukar VM vara väldigt bra på ge folk regular-status och sedan aldrig någonsin ha med dem. Om bägge är med kan hans vara en återkommande. Drive har inte premiär förrän om tre-fyra månader.

Jag skulle inte ha problem med hans medverkan om det inte påverkar hans roll i VM, det var mest det jag tänkte på. Även om han inte är med i alla avsnitt (det är pga att de inte får tillräckligt stor budget) så filmar de fram till april oftast, fast det kanske avslutas tidigare denna säsongen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor dec 14, 2006 13:23

Illyria skrev:Jag skulle inte ha problem med hans medverkan om det inte påverkar hans roll i VM, det var mest det jag tänkte på.

Tror inte det hade påverkat det minsta, hans kontrakt som fast gör att VM går före. Även om det bara är en lite scen i ett avsnitt så betyder det att han får släppa allt annat för att vara där medan den scenen spelas in. Så något sådant tror jag inte du behöver vara orolig för.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » tor dec 14, 2006 15:35

CheeseGuy skrev:Tim har både gjort en fanvideo, med klipp från hans serier (inklusive ett par sekunder från Drive)
Finns en fin videosnutt från flanvention (hette det det?) med samma video och med Minears intro!
http://www.youtube.com/watch?v=LKvz2kyb ... ed&search=

Drive has been picked up more then Paris Hilton:D

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav adolvsson » tor dec 14, 2006 19:32

noike skrev:
Illyria skrev:Jag skulle inte ha problem med hans medverkan om det inte påverkar hans roll i VM, det var mest det jag tänkte på.

Tror inte det hade påverkat det minsta, hans kontrakt som fast gör att VM går före. Även om det bara är en lite scen i ett avsnitt så betyder det att han får släppa allt annat för att vara där medan den scenen spelas in. Så något sådant tror jag inte du behöver vara orolig för.

Jag gillar själv Muhney och tycker det vore förbaskat trevligt om han fick anställning på en serie som faktiskt har vett nog att använda honom ordentligt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Ruccola » fre dec 15, 2006 11:15

Confirmation!!!!!!

Spoilervarning ang skådisen, eller? Sånt kommer man väl veta om ändå inom kort...

http://www.hollywoodreporter.com/hr/con ... 920816a410
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav Illyria » fre dec 15, 2006 11:22

Men är det verkligen en spoiler? Det är ju bara en castingnyhet, och vilket uppköp mot Ivan Sergei. Oh captain, my captain!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Ruccola » fre dec 15, 2006 12:06

Visste inte heller, men alla har ju spoilermarkerat ovan.

Glad som fan är jag iaf :) Konceptet för serien är asgrymt, och med kaptenen i huvudrollen blir det ännu bättre!
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav CheeseGuy » fre dec 15, 2006 12:19

JA! JA! JA! (Och nej för fan, det är inte en spoiler.)
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Garim » fre dec 15, 2006 13:13

Fantastiska nyheter! Hoppas hoppas serien blir en succé!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film