The Black Donnellys

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » fre okt 13, 2006 15:42

Tanken var först att The Black Donnellys skulle visas när ER tog paus, men nu blir det visst inte så:

NY Times skrev:NBC never expected “ER” to be its most popular show again. But after three weeks of what can only be described as a stunning ratings performance by that 13-year-old medical drama, NBC has reconsidered its plan to shelve the series from January to April in favor of an untried drama called “The Black Donnellys.”

“I will confirm that ‘ER’ is not going to go away until the spring,” said Kevin Reilly, president of NBC Entertainment. “We are going to keep ‘ER’ in its time period for at least 22 episodes this season.”

The “at least” is also significant because rather than thinking of ways to supplant “ER” this season, NBC and the show’s creators are considering expanding the series to 24 or 25 episodes to cover more weeks of the season with original episodes.

Mr. Reilly said NBC had initially concluded that “ER” was faring worse and worse with repeats during the season and wanted to give “The Black Donnellys” a chance to grab some of the audience available in the Thursday time slot. Yesterday’s decision to continue “ER” had nothing to do with the quality of “The Black Donnellys,” said Mr. Reilly, who called that new show excellent.

NBC har ju dock andra serier som det inte går speciellt bra för, Friday Night Lights och Studio 60 är nya för säsongen och tittarsiffrorna har inte varit överdrivet bra, men frågan är när vi kommer få se TBD... :( Bästa piloten jag sett på flera år och de kan inte ens få in den i schemat. Kom igen NBC!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » lör nov 04, 2006 0:58

Såg pilotavsnittet av The Black Donnellys idag. Minns att många här gav det bra omdömen, och jag kan bara stämma in i det! 8) Jag gillade det riktigt mycket. Positivt överraskande när man (åtminstone jag) känner med karaktärerna redan i första avsnittet.

Något nytt om när serien ska börja? Jag inser att jag har noll koll på den punkten.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » lör nov 04, 2006 1:12

Det senaste jag hörde så vet ingen när TBD dyker upp i rutan. Synd på en så jävla fantastisk pilot! Men nån gång kommer den ju helt klart.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör nov 04, 2006 14:08

The Black Donnellys är så otroligt bra, om inte NBC ger den en slot snart blir jag riktigt arg.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons nov 15, 2006 11:09

NBC ska tillkännage sin midseason-tablå den här veckan också, t ex The Black Donnellys, hoppas den får en bra slot. Verkar som NBC har lediga slots söndag, måndag och onsdag, fast jag är mest nyfiken på själva premiärdatumet nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tor nov 30, 2006 0:12

Senaste nytt, eller snarare inget nytt, om The Black Donnellys:

NBC har äntligen meddelat sitt midseason-schema och The Black Donnellys har inte fått en slot ännu. "Våren 2007" heter det i pressreleasen. :(

Still MIA: Jeff Goldblum's Raines and The Black Donnellys will debut sometime "in spring 2007," says the press release

Det finns rykten om mars och måndagar kl 10, men det är bara rykten. Jag vill ha en bekräftad slot.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tor nov 30, 2006 8:36

Lite gladare nyheter för The Black Donnellys från Variety , måndagar med start i mars! :) Ett tag kvar tills mars, men det är ett närmare datum och en slot.
In early March, Peacock will replace "Studio 60" with "The Black Donnellys," the Paul Haggis skein NBC originally intended to spell "ER" in the winter. Metcalf said "Donnellys" is a "young-skewing drama" that should be helped by the broad demo base of "Heroes."

"We're giving it a chance to succeed," he said.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tor jan 04, 2007 18:22

Enligt en artikel i Arbetarbladet är det Kanal 5 som köpt in The Black Donnellys. Det står inget datum när de ska börja visa den men jag har mailat Kanal 5 och frågat, hoppas de svarar snart. Den listades bland många andra serier, även sådana som ska börja visas snart, kan ju hoppas 5an tänker lägga sig nära NBC:s sändningar... :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » fre jan 05, 2007 0:46

Det skulle vara trevligt med en egen tråd för The Black Donnellys också (även om den ännu inte börjat), den har redan diskuterats en del och det kommer bli mer framöver. Hjälpsam länk till första inlägget.

:)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » mån jan 08, 2007 18:29

Winter TV Preview hos Entertainment Weekly för The Black Donnellys.
The Black Donnellys NBC, March

TV may be this year's prom queen, but it still teases its hair and touches up its lipstick when filmmakers decide they want to flirt. For in-demand Academy Award winners Paul Haggis and Bobby Moresco (Crash), NBC has committed to airing one of the grittiest and most ambitious series to hit broadcast television in years.

The rough-and-tumble story of four Irish naïfs-turned-mobsters, Donnellys weaves threads of a Canadian crime family of the same name with sketches from Moresco's own Hell's Kitchen upbringing; it all plays out like The Departed with commercial interruptions. ''[Paul] called me up one day,'' recalls Moresco, sitting in a dressing room on the drama's Brooklyn soundstage, ''and he said, 'Hey, I wanna do your life story — you wanna do it with me?' I said, 'Damn right, because you'll do it without me if I don't.'''

That was 1997. Haggis and Moresco wrote the show — and sold it to another network — but it never moved past preproduction, and they eventually moved on. Eight years later, NBC Entertainment president Kevin Reilly asked if the pair would like to return to TV (they'd produced the similarly scorched EZ Streets for CBS in 1996). It just so happened that they still had a story to tell.

To boost the show's authenticity, the men hired relative unknowns to portray the brothers Donnelly: artist Tommy (Jonathan Tucker), inveterate lug Jimmy (Tom Guiry), gambler Kevin (Billy Lush), and lovable slut Sean (Michael Stahl-David). As the boys trip over themselves turning misdemeanors into felonies, they enter a world for which they are painfully unprepared. And it's all explained by narrator Joey Ice Cream (Keith Nobbs), a pathological liar who spins their tale from his prison cell and brazenly inserts himself into the action — in fact, the series was originally titled The World According to Joey Ice Cream. (''I ask Bobby, What's he in prison for?'' says Nobbs. ''Bobby goes, 'I got no friggin' idea.''')

But this is no pretender to Tony Soprano's throne, and these twentysomethings don't morph into street toughs overnight. ''That's what's cool, they don't know how to do this!'' says Stahl-David. And just as the Donnellys were stumbling through gangland, Moresco was learning what it meant to be an Oscar winner — he and Haggis nabbed statuettes for Crash shortly after the pilot wrapped. Turns out ''nothing changed,'' says Moresco, who's ''hoping I can stay with [the series] as long as I can. The only reason Paul or I wouldn't [is if] somebody decides to fire us.'' Hey, Bobby: TV's popular, but it ain't that popular.

Ser så otroligt mycket fram emot serien och det låter bra att skaparna är med under resten av serien också, så de inte bara skrev piloten och andra sedan tog över. Tisdagar i mars kommer bli trevliga. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » mån jan 15, 2007 19:27

5 mars har The Black Donnellys premiär, äntligen ett datum!

The Black Donnellys Monday, March 5, 10 pm/ET, NBC
Producers of the Oscar-winning film Crash fish for Emmys with this new drama. The Donnelly brothers will do anything to protect each other, so in this series, which follows the four working-class Irishmen as they get sucked into New York's underground world of organized crime, they stick together even during their darkest and most dangerous moments. We love the smell of Guinness in the morning.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » mån jan 15, 2007 19:29

Illyria skrev:5 mars har The Black Donnellys premiär, äntligen ett datum!

Yay! Nu får man bara hoppas att serien blir lika bra som piloten.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » mån jan 15, 2007 19:35

Jag förväntar mig inte att TBD kan berätta liknande berättelser i varje avsnitt som de gör i piloten, det skulle verkligen vara för bra för att vara sant, men jag hoppas de kan hålla uppe kvaliteten och känslan från piloten och föra den vidare i serien. Och det skulle räcka mer än väl, för den piloten är svårslagen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » mån jan 15, 2007 21:06

Jag tyckte inte att pilotavsnittet var så bra, men på sikt kan nog serien bli riktigt bra, ett par, tre säsonger in. Om den inte läggs ner efter första d.v.s.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre jan 19, 2007 5:51

The Black Donnellys pilotavsnitt finns med på en Netflix-dvd tillsammans med Heroes och det rapporteras att viss musik har bytts ut, bl a slutlåten med Arcade Fire som passar så väldigt bra in, nu är det tydligen Snow Patrol istället. Vilket nedköp, just slutet var så perfekt med Rebellion (Lies), nu kommer det bli konstigt. Källa (spoilers och screencaps)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav sp1keout » fre jan 19, 2007 13:21

Illyria skrev:The Black Donnellys pilotavsnitt finns med på en Netflix-dvd tillsammans med Heroes och det rapporteras att viss musik har bytts ut, bl a slutlåten med Arcade Fire som passar så väldigt bra in, nu är det tydligen Snow Patrol istället. Vilket nedköp, just slutet var så perfekt med Rebellion (Lies), nu kommer det bli konstigt. Källa (spoilers och screencaps)

"Nedköp", "Okej". Vilken låt med Snow Patrol? Med tanke på att de är typ bäst...
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » fre jan 19, 2007 13:25

sp1keout skrev:"Nedköp", "Okej". Vilken låt med Snow Patrol? Med tanke på att de är typ bäst...

Naaaje. Två minuter in i the Stooges "Loose" hade Snow Patrol sprungit gråtande hem till mamma. Svårt att vara bäst då.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » fre jan 19, 2007 13:31

noike skrev:Naaaje. Två minuter in i the Stooges "Loose" hade Snow Patrol sprungit gråtande hem till mamma. Svårt att vara bäst då.

Nu var ju du förvisso ironisk eller pratade till en vägg. Klart som sjuttsingen de är bra!!! =)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav CheeseGuy » fre jan 19, 2007 15:35

Illyria skrev:The Black Donnellys pilotavsnitt finns med på en Netflix-dvd tillsammans med Heroes och det rapporteras att viss musik har bytts ut, bl a slutlåten med Arcade Fire som passar så väldigt bra in, nu är det tydligen Snow Patrol istället. Vilket nedköp, just slutet var så perfekt med Rebellion (Lies), nu kommer det bli konstigt. Källa (spoilers och screencaps)

Men det är nog bara för att det är på DVD. Versionen de kommer sända bör ha orginalmusiken.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » fre jan 19, 2007 17:39

CheeseGuy skrev:Men det är nog bara för att det är på DVD. Versionen de kommer sända bör ha orginalmusiken.

Om de hade haft rättigheter till musiken, även för att ge ut på dvd, så hade de använt Arcade Fire och Imogen Heap. Har de inte rättigheter kan de inte ge ut säsong 1 på dvd sen heller. Extremt trist.

Kommer få spara den läckta piloten för evigt, ivarjefall slutet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre jan 19, 2007 17:55

Å andra sidan kanske de anser att det inte är värt besväret för ett avsnitt i en serie knappt någon har sett, men skaffar de kinkiga rättigheterna senare för hela boxen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre jan 19, 2007 18:44

Nja, det pratas om att de inte fått rättigheter av bandet att använda den, då är det rätt kört. Snow Patrol-låten passar inte alls in, jag trodde först det var en av deras andra låtar, men "Open Your Eyes" är bara fel.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » fre jan 19, 2007 23:01

Spelar roll vad dom använder för musik i ett enda avsnitt av serien...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » fre jan 19, 2007 23:02

Det spelar roll om det inte passar in.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre jan 19, 2007 23:24

Musik är en viktig del och kan vara väldigt avgörande, helt fel musik kan totalt förstöra en scen, och just den här scenen är väldigt viktig, inte bara för avsnittet, utan hela serien. Kombinationen med musiken här gav verkligen en wow-känsla åt allt. Just låten som nu blivit ersättare har inget att komma med alls, om de inte kan använda AF borde de leta upp någon som åtminstone passar in.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons feb 14, 2007 10:52

NBC har flyttat upp premiären för The Black Donnellys! Nu är det mindre än två veckor kvar! :D

The Futon Critic skrev:THE BLACK DONNELLYS' - NEW DRAMA FROM OSCAR WINNERS PAUL HAGGIS AND BOBBY MORESCO - WILL PREMIERE MONDAY, FEBRUARY 26 (10-11 P.M. ET) ON NBC

BURBANK - February 13, 2007 - NBC's new mid-season drama "The Black Donnellys" will premiere on Monday, February 26 (10-11 p.m. ET) -- following the hit drama "Heroes" (9-10 p.m. ET), it was announced today by Kevin Reilly, President, NBC Entertainment.

"The Black Donnellys" had previously been announced to debut on March 5. "Studio 60 on the Sunset Strip" (currently Mondays, 10-11 p.m. ET), will return to the schedule later this season on a date to be determined.

Frågar igen efter en egen tråd till serien, om någon skulle orka dela upp (please?). Första inläggen verkar börja här.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons feb 14, 2007 12:14

Illyria: Det fixar jag.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » ons feb 14, 2007 12:27

Yay, egen tråd. Tack caffe. :)

Tror jag ska fira det nya premiärdatumet med att se om piloten ikväll.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tis feb 20, 2007 17:20

Bara en vecka kvar nu och på Yahoo Tv kan du titta på (nya) piloten online och det finns inga begränsningar för bara USA, jag kan ivarjefall se den.

Det finns även fler klipp på Yahoo om Tommy, Jimmy osv som spoilar hela piloten och även har klipp från avsnitt 2 och kanske ännu längre fram. Mamma Donnelly (Kate Mulgrew) är med i klippen också.

Var tvungen att kolla in musikbytena, och det är mycket som är utbytt, t ex scenen där Tommy jagar italienaren så är det nån mer blippblopp-bakgrundsmusik än den väldigt passande musiken som var tidigare. :( Ivarjefall är musiken kvar för när de klår upp Sean, men det verkar i princip vara den enda musiken som är kvar från den läckta piloten. Och sen den utbytta Rebellion (Lies) mot Snow Patrol, det finns inte tillräckligt med hemska ord för att beskriva det nedköpet! :evil: Jag tycker det förstör hela den viktiga scenen.

Verkar inte som det finns någon vinjett heller, ivjarefall inte i det här avsnittet online, vilket är trist. Jag gillar intron. Kan ju hoppas det bara är i piloten och den kommer i avsnitt 2...

The series is narrated by wanna-be gangster Joe "Ice Cream.

Så det verkar som Joey fortsätter vara berättare för serien även i kommande avsnitt. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » mån feb 26, 2007 13:27

http://www.aintitcool.com/node/31696.

Jäklar, kritikerna är inte snälla. Och de har sett flera avsnitt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film