Queer as Folk

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » sön okt 15, 2006 18:29

Spoiler början av säsong 2
Tror ni att QaFfe kommer att gråta lite? Eller har han varit borta för länge för att bli så engagerad? Jag får hjärtvärk av början av säsong 2 i alla fall. Kanske inte storgrinande men ändå lite lessen i ögat.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Ai » sön okt 15, 2006 18:34

(spoiler samma som Tin) Tror han kommer att vara rätt så cool. Den största tårvarningen på den säsongsstarten är det ju när man ser den direkt efter 1x22...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön okt 15, 2006 18:36

Ai skrev: (spoiler samma som Tin) Tror han kommer att vara rätt så cool. Den största tårvarningen på den säsongsstarten är det ju när man ser den direkt efter 1x22...

Ja, kanske... men sjalen! Jag blir så ledsen.. lille Sunshine. Och Brians smärta! Damn, nu blev jag sugen på att se om avsniten, men det ska jag inte göra, jag ska fortsätta med s4 som jag är inne på nu.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » sön okt 15, 2006 18:43

Ai, och alla andra som har sett QaF: Jag funderar på att byta signatur och är sugen på den där (ur minnet): then you turned around and smiled and then I knew why Debbie calls you Sunshine. Är den för spoilrig? Isåfall funderar jag vidare.. men jag har alltid gillat den repliken. Annars finns det ju många roliga Emmet-citat att välja mellan.. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav madskellig » sön okt 15, 2006 18:54

Tinwiel skrev:Ai, och alla andra som har sett QaF: Jag funderar på att byta signatur och är sugen på den där (ur minnet): then you turned around and smiled and then I knew why Debbie calls you Sunshine. Är den för spoilrig? Isåfall funderar jag vidare.. men jag har alltid gillat den repliken. Annars finns det ju många roliga Emmet-citat att välja mellan.. :)

Jag tycker inte den är för spoilerig, underbart citat!

Jag räknar ju 2x01-02 som två av de absolut bästa QaF avsnitten, ska bli spännande att höra vad QaFfe tycker :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Ai » sön okt 15, 2006 18:56

Tinwiel skrev:Ai, och alla andra som har sett QaF: Jag funderar på att byta signatur och är sugen på den där (ur minnet): then you turned around and smiled and then I knew why Debbie calls you Sunshine. Är den för spoilrig? Isåfall funderar jag vidare.. men jag har alltid gillat den repliken. Annars finns det ju många roliga Emmet-citat att välja mellan.. :)

Tänker du skriva ut vem som säger det?

Äh. Nej, den är inte för spoilrig. ;)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön okt 15, 2006 18:57

Aaaw, jag älskar Emmet. Håller på och kollar olika citat. Spoiler hela serien, för säkerhets skull.

Drew: Looks like a couple of flamers to me.
Emmett: Excuse me, Mr. Boyd. I hope I'm not out of place for saying this. Actually, I don't give a fuck if I am. Back in Hazelhurst, Mississippi, where I grew up, I was always taught that if a real man has somethine to say about someone, he says it to his face, not behind his back. So, even though you may be a star, you know captain of the team, hero to millions, you still have a lot to learn about being a man.

Emmett: I may be a slut, but at least I'm an honest slut. (203)

Haha..

Emmett: I spent the night at Ted's. Guys, he is in deep shit trouble. We need to have an intervention.
Debbie: Booze?
Brian: Crystal?
Emmett: Whipping the willie.
Brian: Schmuck--couldn't even get a decent addiction. (205)

Michael: Well, if it isn't Little Mary Sunshine
Emmett: Little Mary Sunshine died. I'm Little Mary Go Fuck Yourself. (313)
Senast redigerad av Tinwiel sön okt 15, 2006 19:22, redigerad totalt 1 gång.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » sön okt 15, 2006 18:58

Jag är själv lite sugen på att byta - men är den här för spoilrig?

(spoiler s3) Mikey: YOU FUCKED A MURDERER??

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Ai » sön okt 15, 2006 19:01

Jag älskar den sista, Tin! Ta den! Ta den!

Sen tänker jag alltid på lilla Stina på Saltkråkan.
Hemma på min gata i stan där finns en tant...

Back in Hazlehurst, Mississippi, where I grew up....

Stina hade länge ingen framtand också! Likheten är slående!

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön okt 15, 2006 19:16

Ok, Ai, jag tar Little Mary go fuck yourself. :D Jag tycker inte "you fucked a murderer" är för spoilrig, för dom som inte sett serien kommer den inte betyda nåt, förutom skämtet då, men för dom andra så... är det inte en sån stor grej. Den avslöjar ju itne nåt om Stockwell och kopplingen mellan honom och polisen.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön okt 15, 2006 19:18

Ai skrev:
Stina hade länge ingen framtand också! Likheten är slående!

Peter Paiges tänder! :lovebunny: Som ni alla vet så är jag fullständigt hopplöst förälskad i den där gluggen. Den borde få ett pris eller nåt. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » sön okt 15, 2006 19:33

*byter autosig*

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön okt 15, 2006 21:12

Yay! Nya signaturer! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » sön okt 15, 2006 22:15

4x06
Bra avsnitt. Men jag HATAR verkligen Sam snusk-konstnären. Vidriga, mansgrisiga, fula äckel. Jag blir lätt illamående när jag ser honom.

Sådärja, nu har jag skrivit av mig lite..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » tis okt 17, 2006 1:38

Nu blev jag trött och orkar inte skriva så långt, men jag kan väl säga att 2.01 och framförallt 2.02 känns som en finfin start på S2 och att jag har alla förhoppningar på att den här serien ska landa närmre och närmre mitt hjärta.

(spoiler 2.02) Hade dock gärna sett lite mer av en onscreen-avslutning med David, istället för en sån relativt snabb avklippning på en av S1:s största arcar. Nej, jag var långt ifrån alltid förtjust i den historien, men en avslutning där David, well, var med tyckte jag faktiskt ändå den förtjänade.

Deb och Michaels scen vid gungorna på Gus kalas var dock Michaels bästa scen på bra länge. Eller, det är klart jag älskade honom med Brian i S1:s sista scener, men den scenen handlade liksom inte om Michael på samma sätt.

Fast 2.02 började med ett av QaF:s få ofrivilligt gapskratt-roliga ögonblick... det där skriket som Justin gör i sin dröm när Chris Hobbes drar in honom i Brians lägenhet. Borde väl ha varit någon form av ångestfyllt vrål, men hans lilla "aaaaah" fick mig att garva lika hårt som Mulders girly scream. Kanske inte riktigt meningen...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » tis okt 17, 2006 21:59

Jag försöker titta på Vanished på trean nu... men jag fick lite short attention span och började med andra saker. Jag är nog inte så road av kidnappningsdramer.. :rolleyes: Sen så tycker jag fortfarande att Gales bästa skådespelande kommer fram när han får spela mot såna som Randy... Men ja. Vi får se om jag ser avsnittet nästa tisdag.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » tis okt 17, 2006 22:12

Tinwiel skrev:Sen så tycker jag fortfarande att Gales bästa skådespelande kommer fram när han får spela mot såna som Randy...

Utveckla gärna. Blond, gay och med an ass that wont quit? 8)

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis okt 17, 2006 22:47

Ai skrev:
Tinwiel skrev:Sen så tycker jag fortfarande att Gales bästa skådespelande kommer fram när han får spela mot såna som Randy...

Utveckla gärna. Blond, gay och med an ass that wont quit? 8)

Oh yeah! 8)

Ok, mera allvarligt. För att deras dramatiska, allvarliga och även finstämda scener är dom bästa i hela QaF. Tycker jag. På nåt sätt så funkar deras kemi så bra att dom tar fram det bästa hos varann, både som karaktärer och som skådisar. Och... ass-grejen såklart. ;) Gale är som bäst (BÄST!) när han får spela såna scener också, i mera vardagliga scener tycker jag inte att han fixar biffen lika bra. Alltså bra ändå men inte bäst. Am I making any kind of sense here? :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » tis okt 17, 2006 23:07

Tinwiel skrev:Am I making any kind of sense here? :)

Yup.

Jag har för mig att jag sagt det förr, men jag känner att det är skönt att upprepa sig själv. 8)

Gale hämtade upp sig med tiden i serien. Ibörjan var det väldigt tydligt att han behövde viss rå talang att spela emot för att kunna lyfta. Märktes jättetydligt när han inte fick den feedback som han behövde. Tex Thea Gill. Hon spelar väldigt "luftigt" och det funkar inte med Gale. I början hade han jättesvårt i dom scenerna. Precis som om han inte visste vad hennes motiv var (vilket inte förvånade mig ett dugg eftersom hon spelade Lindsey som om hon var kär i Brian - vilket borde ha förvirrat Gale). Randy tex är väldigt tydlig när han gör val i sitt agerande. Det bör vara väldig lätt att spela emot honom. Likaså Sharon. Dom två karaktärerna har iofs också väldigt tydliga viljor i serien redan från start så det gör ju saken också mycket enklare.

Men Gale hämtade sig med tiden, helt klart. Vad gäller Vanished så tyckte jag att han var bäst när han glimrade till med Kinneyesque sarkasm och energi. Att vara bara tråkig FBI-stressig-bestämd-ge-order-se-allmänt-fundersam-ut så når han inte riktigt fram. Men där finns samma problem igen som med Thea. Ming-Na ger inte mycket tillbaka tycker jag. Hon är heller inte riktigt trovärdig, hon ränner mest runt och försöker se bestämd ut. Inga nivåer alls. Lika med senatorn.

Gale är faktist bäst med Gayheart, men så är ju den karaktären den som är mest intressant i hela serien också enligt mig. (spoiler Vanished tom 1x07) Sen är han bra i scenerna med x-frun och dottern också - och det stör mig enormt att vi aldrig får se det mer utvecklat!

Nu har jag jiddrat klart tror jag....

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Glorificus » tis okt 17, 2006 23:25

Ai skrev:Precis som om han inte visste vad hennes motiv var (vilket inte förvånade mig ett dugg eftersom hon spelade Lindsey som om hon var kär i Brian - vilket borde ha förvirrat Gale).

Det förvirrade då mig. :? Har aldrig tänkt på det som en Thea-grej förut - något hon som skådespelerska kanske lade till... det kan ju ha varit något som stod angivet i manus eller en regi-grej, men nu när du säger det så låter det mer troligt att det var ett skådespelarval. Arrgh, vad jobbigt. Det där var en förvirrande del av deras förhållande.

Ai skrev:Det bör vara väldig lätt att spela emot honom. Likaså Sharon.

Brian/Deb-scener! :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis okt 17, 2006 23:30

Spoiler hela QaF, för säkerhets skull
Ja! Håller med dig om ALLT , det om Thea Gill också. Några scener i Vanished, i början tror jag, när andra kvaliteér än "stressad agent" kom fram, så var det lite extra bra. Jag har också upprepat mig om Randy och Gales scener ihop (+ev klagomål på andra scener), och Sharons med det är ju för att jag älskar dom så mycket! Undra hur det hade blivit om Gale hade haft fler scener mot Peter... lustigt det där, för scenerna mellan Gale och Scott i s4-5 är också väldigt bra. Inte lika bra som Randy-Gale såklart (domär ju alltid bäst! ja.. i'm such a fangirl.. :rolleyes: :D ) Slutsats: Gale är en ok skådis, kanske inte så stabil som vissa andra, men han gnistrar till extra mycket, bättre än andra, när han verkligen får till det, (magi!) och då spelar det STOR roll vilken motspelare/motspelerska han har. Andra exempel är scenerna där han måste ta itu med sitt förhållande till sin pappa och mamma. Damn! Så jävla bra! Gale totally rocked, dude! I Vanished var det inte så mycket av såna speciella scener, där han kunde få visa vad han är bäst på. Men det kanske kommer sen.

Spoiler Vanished
Varför skrevs han ut förresten?

Jag kanske ska spoilermärka inlägget ovan förresten..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Ai » tis okt 17, 2006 23:50

Tinwiel skrev:Spoiler Vanished
Varför skrevs han ut förresten?

Den officiella förklaringen är att författarna togs lite på sängen att Kelton kom för nära sanningen för fort. Ergo - ta kål på karln. Vilket låter ohyggligt lamt och som en grym efterkonstruktion i mina öron. Det sägs också att han var helt med på det och till och med gav vissa förslag på sista avsnittet för att knyta ihop lite lösa trådar hos karaktären.

Inofficiella rykten har med Gales person att göra och att han är jobbig att jobba med. Vad som är sant? Det vettefan. Men i kombination med att Hal ska ha sagt att han aldrig vill jobba med Gale igen så... äh, jag vet inte.

Det som fortfarande retar mig mest är att man fick se liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite av Keltons karaktär och bakgrund och hemförhållanden och sen bara rycktes mattan bort och man fick inget mer. Otroligt korkat manusdrag. Man fick inte ens så mycket att man lärde känna honom eller ens få riktiga sympatier för honom innan dom skrev ut honom. Så om man inte är Gale-fan så brydde man sig nog väldigt lite när han nu försvann.

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons okt 18, 2006 0:32

Ai skrev:Inofficiella rykten har med Gales person att göra och att han är jobbig att jobba med. Vad som är sant? Det vettefan. Men i kombination med att Hal ska ha sagt att han aldrig vill jobba med Gale igen så... äh, jag veti

Ja, jag kom ihåg att du nämnde det. Weird. Undra på vilket sätt då... och om det bara är Hal som tycker det. Jag tror knappast att Randy tyckte det, isåfall är dom jääävligt bra skådisar, för där märker man inte av nån osämja. Fast bra skådisar är dom ju såklart. Men Randy var ju inte helt nöjd heller där på slutet, tydligen. Men hur kan nån vara så jobbig att arbeta med? Divalater? Överdrivet konstnärlig? Otrevlig? Ja. Jag säger också "det vettefan".. Det är lite konstigt att skriva ut en huvudkaraktär så tidigt i serien i alla fall. Sanningen lär vi ju aldrig få veta heller. :rolleyes: Det är ju som med SMG, är hon en bitca eller inte? ;) We will never know. Om ingen skvallrar. Samma sak med Gale.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » ons okt 18, 2006 0:59

2.03. STOOGES! DIRT! Fantastisk låt, snyggt sexmontage till också. 8)

Annars ett bra avsnitt, om än inte riktigt lika bra som de tidigare i S2 (eller de avslutande i S1 för den delen).

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Ai » ons okt 18, 2006 1:43

Tin: Om jag ska slänga in en till okvalificerad gissning såsom varande fangirl på allt tjafs så är det att han verkligen är ett pothead som det också verkar... Det kan ju göra vilken arbetssituation som helst rätt jobbig. Sen vet jag att Hal är helnykterist också. Kan ju slita lite emellan dom då? Äh. Orka spekulera förresten. ;)

Edit: Tog bort spoilermarkeringen - för vad sjutton spoilade jag egentligen?

SockerConny

QaF 3x13

Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons okt 18, 2006 11:48

Det kan ju stämma. Vi har ju alla (eller inte alla, men jag och Ai och nån till) sett den där intervjun.... med en något osammanhängande Gale.. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » ons okt 18, 2006 11:50

Tinwiel skrev:Det kan ju stämma. Vi har ju alla (eller inte alla, men jag och Ai och nån till) sett den där intervjun.... med en något osammanhängande Gale.. ;)

:o Länk! Länk! Jag vill se osammanhängande Gale.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons okt 18, 2006 11:58

Glorificus skrev:
Tinwiel skrev:Det kan ju stämma. Vi har ju alla (eller inte alla, men jag och Ai och nån till) sett den där intervjun.... med en något osammanhängande Gale.. ;)

:o Länk! Länk! Jag vill se osammanhängande Gale.

Jag har den på hårddisken, det var nåt jag laddade av Ai. Jag tror den finns i den mappen som heter QaF Tok, men jag kommer inte ihåg vilken av filerna det är. Jag har bara sett några av dom... Jag kan gå in på DC snart. Om du inte redan har den?

Fast osammanhängande och osammanhängande.. han var lite filosofisk, kan man säga. ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Glorificus » ons okt 18, 2006 12:04

Tinwiel skrev:Jag tror den finns i den mappen som heter QaF Tok, men jag kommer inte ihåg vilken av filerna det är. Jag har bara sett några av dom... Jag kan gå in på DC snart. Om du inte redan har den?

Hm... jag tror jag tog allt extramaterial från Ai. Vad heter filen? :)

Edit: Om du kommer ihåg, Tin, annars kan vi alltid vänta på guru Ai. Så bråttom har jag inte att se den. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons okt 18, 2006 12:19

Jag letar.. kommer inte ihåg vad den hette. Det finns ju GaleonBrian, där han är lite förvirrad (han ser mest rädd ut, ovan vid intervjuer säkert), men det är inte den jag tänker på. Det finns en annan, längre intervju.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film