Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » sön okt 08, 2006 21:02

adolvsson skrev:Heh. Jag får riktigt lust att kolla igenom S1 bara för att kunna göra en ordentligt genomgång av dom där scenerna.

Alla anledningar att se om SPN är bra anledningar. ;)

adolvsson skrev:
Farsan – Min tur att hålla med dig. MYCKET! Inser nu att det var hela anledingen till att jag inte kunde med honom i [...] en dallerhög.

Ja. Citerad för sanning. Där sätter du bra ord till något jag också reflekterat över.

Thank you. Alltid skoj att bli citerad för sanning.

adolvsson skrev:Alltså, jag uttryckte mig nog en aning tokigt. Med långsamma inzoomningar. Men det är sådana scener som jag nämnde förut, där kameran vilar på... ja, ärligt talat är det väl oftast Sam, när han vill prata känslor, och så ser vi en närbild på hans ansikte, ofta bedjande, medans han om inte gråter så blir åtminstone ögon alltid våta. När Dean gör det, är det väl oftast när farsan är närvarande, och då är det i sin tur samma sak med honom. Så långsamt inzoomande var fel, jag var nog mer ute efter att närbilden får ligga på ansiktet för länge. Inte samma sak.

Jag förstår vad du menar.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » sön okt 08, 2006 21:12

Illyria skrev:
Glorificus skrev:OTH försöker inte vara något annat än vad det är, och de gör det de gör grymt bra - så gillar man the drama x1000 får man det med kvalitetsstämpel. 8)

OTH "försöker" vara en kvalitetsserie, det är ju just det som är så otroligt skrattretande. Skaparen är totalt omedveten om den såpa han gör och tror det är en helt fantastisk dramaserie.

Nej, Mark Schwahn är fullt medveten om vilken sorts serie han gör. Från en ny intervju:
I think we are telling our best stories this year. I think the show is a little soapier than it has been in the past. By that I mean situations are a little bigger but the heart of the show and the soul of the show are exactly what it’s always been.

I wanted the show to be about people trying to find their way and literally navigating their lives and falling in love and having jealousies and finding out what they are good at and pursuing dreams. There were big overriding ideas and themes and I think the show is still very much about those things.

Vardagsdramatiken på ett upphöjt stadium är ju själva poängen med serien. Förväntar man sig något annat är det klart att man inte gillar det. Jag förväntar mig det och får det och älskar det. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » sön okt 08, 2006 21:13

brat skrev:Jag förstår vad du menar.

Hey, fusk! Jag klickar på svara för att svara och så var det jag skulle svara på borta! Det hela var väldigt förvirrande.

Fast jag har kommit över det nu. Du lämnade ändå kvar det viktigaste ;)

Vet vi när SVT planerar köra igång SPN? Ett hum eller exakt datum? (Om det redan finns nämnt i tråden skyller jag på mitt helkasserade minne, en alltid lika fungerande ursäkt. För det är sant.) Jag känner för att köra igång en lagom tramsig Supernatural Gråtblogg.

Inte för att jag vet vad den skulle gå ut på.

Vilket stämmer rätt bra överrens med de flesta bloggar där ute.

ZING!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Glorificus » sön okt 08, 2006 21:16

November läste jag senast på SVT:s hemsida. De är inte så bra på att sätta datum och marknadsföra dem...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » sön okt 08, 2006 21:25

adolvsson skrev:
brat skrev:Jag förstår vad du menar.

Hey, fusk! Jag klickar på svara för att svara och så var det jag skulle svara på borta! Det hela var väldigt förvirrande.

Fast jag har kommit över det nu. Du lämnade ändå kvar det viktigaste ;)

Hehe. Allt jag skrev lät fel och blev svamligt. Så jag förkortade till det nödvändigaste.

adolvsson skrev:Vet vi när SVT planerar köra igång SPN? Ett hum eller exakt datum?

Måndagen den 6/11 klockan 22:00. Måste säga att jag är mycket nöjd med tiden. Skulle bara ha varit lite marknadsföring också.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav brat » mån okt 09, 2006 20:04

Glory skickade världens roligaste bilder till mig. Och jag bara måste dela med mig av dem till er också. Det är Jensen och Jared på CW partyt. Dessutom gör Kristen Bell en cameo. Missa inte animationen av bilderna längst ned. Jag har fasen aldrig sett något roligare. Men då älskar jag Jensen och Jared också och det här är bara... underbart!

http://estrella30.livejournal.com/32179 ... #t12596997
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån okt 09, 2006 20:13

Hihi, och nu har någon lagt musik till också. :D
http://www.youtube.com/watch?v=bqqsCVaiYRk

Edit: Jared... :lovebunny:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » tis okt 10, 2006 1:21

Såg dom första 5 avsnitten av Supernatural ikväll hos en kompis, och jag gillade det verkligen. Jag är ganska svag för skräck och dom lyckas faktiskt få det att bli lite creepy ibland. (spoiler 1x01 - 1x05) Gillade verkligen första avsnittet, förmodligen eftersom jag är väldigt förtjust i urbanlegends och spökhistorier. 2 och 3 var helt ok men inte i samma klass creepy mässigt. Avsnitt 4 var ingen höjdare (även om Deans flygräddsla var helt underbar) men #5 gillade jag rejält! Speglar är jätteläskiga (slås bara av dockor och onda barn) fast slutet var lite för mycket The ring då hon kröp ut ur spegeln.

Dean är en otroligt undehållande karaktär, jag gillar samspelet mellan bröderna. Jag har haft ett ganska starkt ogillande för Jared Padalecki så jag blev överraskad över hur snabbt jag kom över det och faktiskt kunde koncentrera mig på att ge serien en chans ;) Och det skadar ju inte, om jag får vara ytlig ett tag, att Jensen Ackels is the hotness :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav HeY » tis okt 10, 2006 18:31

madskellig skrev:Såg dom första 5 avsnitten av Supernatural ikväll hos en kompis, och jag gillade det verkligen. Jag är ganska svag för skräck och dom lyckas faktiskt få det att bli lite creepy ibland. (spoiler 1x01 - 1x05) Gillade verkligen första avsnittet, förmodligen eftersom jag är väldigt förtjust i urbanlegends och spökhistorier. 2 och 3 var helt ok men inte i samma klass creepy mässigt. Avsnitt 4 var ingen höjdare (även om Deans flygräddsla var helt underbar) men #5 gillade jag rejält! Speglar är jätteläskiga (slås bara av dockor och onda barn) fast slutet var lite för mycket The ring då hon kröp ut ur spegeln.

Dean är en otroligt undehållande karaktär, jag gillar samspelet mellan bröderna. Jag har haft ett ganska starkt ogillande för Jared Padalecki så jag blev överraskad över hur snabbt jag kom över det och faktiskt kunde koncentrera mig på att ge serien en chans ;) Och det skadar ju inte, om jag får vara ytlig ett tag, att Jensen Ackels is the hotness :D

Kul att du gillar det! Det blir bara bättre och bättre tycker jag, och visst var 1x05 läskigt. Det var bland det läskigaste jag har sett i denna genren, och då räknar jag med skräckfilmer som inte lyckas skrämma mig längre (The Ring: mycket uppståndelse för en sådan besvikelse.) Jag tyckte inte att när hon kröp ut ur spegeln påminde mig så mycket om The Ring, jag tänkte mer på the Grudge när hon kryper ner för trappan. I vilket fall var det riktigt creepy!

Jag förstår inte detta problem så många verkar ha med Jared. Jag tycker han är riktigt bra och jag har nog ingen favorit mellan bröderna utan gillar båda två. Varifrån är det ni har fått det intrycket av honom, från Gilmore Girls? Jag har ju inte sett GG så om han inte var bra där så vet jag inte det. Jag gillar hono iaf, från att vara en helt okänd skådespelare i mina ögon så har han fått ett bra första intryck hos mig (då SN var det första jag såg med honom).

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » tis okt 10, 2006 18:32

madskellig skrev: (spoiler 1x01 - 1x05) Gillade verkligen första avsnittet, förmodligen eftersom jag är väldigt förtjust i urbanlegends och spökhistorier. 2 och 3 var helt ok men inte i samma klass creepy mässigt. Avsnitt 4 var ingen höjdare (även om Deans flygräddsla var helt underbar) men #5 gillade jag rejält! Speglar är jätteläskiga (slås bara av dockor och onda barn) fast slutet var lite för mycket The ring då hon kröp ut ur spegeln.

Läste hela inlägget och förundrades över hur precis likadant vi tycker.
(spoiler 101-105) Jag tycker att: 101 är riktigt bra och skrämmande. Avsnitt 2 och 3 är tyvärr tama, Amy Acker till trots. Den stora behållningen från avsnitt 4 är Deans flygrädsla. Med 105 lyckas de sedan riktigt skrämma igen (än om jag gärna tagit bort lite Ringighet från Mary).
Dean är en fantastisk karaktär och bröderna har underbar kemi, och jag stör mig inte det minsta på Jared vilket även överraskade mig. Och JA är the hotness.

Sedan läste jag vem som skrivit inlägget och förvånades inte längre över hur bra åsikter och intryck du hade. ;) Är så ovan med din avatar att jag inte genast kände igen dig. Nackdel med att byta för ofta. :P Jag tror att Ai är du nu när hon har Eliza.

Iaf jätteroligt att du börjat se mads. Ser fram emot fortsatta kommenterar! Vi (läs: jag och vem som nu mer vill gå med i klubben) har ett litet talesätt om SPN: Även när det är dåligt så är det Jensen Ackles. Omöjligt att gå fel alltså. :D
Senast redigerad av brat tis okt 10, 2006 18:46, redigerad totalt 1 gång.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Illyria » tis okt 10, 2006 18:38

madskellig skrev:Jag har haft ett ganska starkt ogillande för Jared Padalecki så jag blev överraskad över hur snabbt jag kom över det och faktiskt kunde koncentrera mig på att ge serien en chans ;)

Haha, jag hade samma problem med Jared och det hängde kvar ett tag i Supernatural, men jag kom också över det. Det tog dock ett tag att komma över att inte se honom som Dean i GG (som utvecklades till en idiot). Sen tycker jag båda har växt in mer och mer i sina roller i SN, mest Jared, och nu passar de perfekt som bröder.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav brat » tis okt 10, 2006 18:45

HeY skrev:Jag förstår inte detta problem så många verkar ha med Jared. Jag tycker han är riktigt bra och jag har nog ingen favorit mellan bröderna utan gillar båda två. Varifrån är det ni har fått det intrycket av honom, från Gilmore Girls? Jag har ju inte sett GG så om han inte var bra där så vet jag inte det. Jag gillar hono iaf, från att vara en helt okänd skådespelare i mina ögon så har han fått ett bra första intryck hos mig (då SN var det första jag såg med honom).

Jag har verkligen funderat på varför jag hade något emot Jared. Svaret är relativt enkelt. Jag har bara sett honom i GG och där spelar han en träbock så jag har helt enkelt förknippat Jared med mesen Dean i GG. Men som Sam i SPN är det inget fel på honom. Jag gillar honom faktiskt. Vilket egentligen bara visar att det var karaktären i GG jag ogillade, inte Jared själv. Men jag hade nog fått för mig att han var sån själv, och att han bara kunde spela sådana mesar. Men han verkar ha många fler nivåer, han kan vara både rolig och seriös och känslosam. Inte bara härma en spånskiva.

Hehe. Sorry till alla som älskar Dean i Gilmore Girls. Men det är min åsikt.

När det gäller Dean vs. Sam (vilket är en intressant debatt som jag tycker att vi genast ska ha) så är Dean
(spoiler karaktärsdrag, om du sett ett par avsnitt så är det okej) Snyggare: Smaksam. Men han är det. :)
Roligare: Han får helt klart fler skämt, men Sam kan klämma in någon kommenterar nu och då också. Men oftast när jag skrattar så är det åt Dean.
Intressantare: För mig känns Sam som en mer självklar karaktär medan Dean har lite mer mysik kring sig iom den mur han byggt upp för att skydda sig. Det känns som att Dean har fler dolda dimensioner än Sam har.
Sen får vi inte glömma hans underbara reaktioner heller. Kan titta på JA reagera hela dagen. Och natten.
Dean vinner. Lätt match.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav madskellig » tis okt 10, 2006 18:59

brat skrev:Läste hela inlägget och fundrades över hur precis likadant vi tycker.

Great minds think alike ;)

Jag ser verkligen fram emot att se mer, och ska försöka komma ihåg att kommentera också. Känner på mig att jag också kommer att kunna skriva under på det där talesättet att "Även när det är dåligt så är det Jensen Ackles" :D
Och ja, jag byter verkligen avatar alldeles för ofta. Ibland känner jag knappt igen mig själv...

Ang. HeYs fråga om problemet med Jared: Mycket av det kommer nog av att jag ogillade honom i GG, han kändes stel och tråkig där och man har ju inte sett honom i så många andra saker. Som sagt så hade jag ju inte samma problem med honom här i Supernatural.

Jensen Ackels har jag gillat i det mesta jag sett honom i, han var bland det bästa med Dark Angel. Plus, you know, the hot 8)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » tis okt 10, 2006 19:34

Okej, då måste jag också förklara mig i fallet Jared. Tydligen tillhör jag (återigen, heh) minoriteten här. Jag hade inget emot honom i Gilmore Girls, gillade honom till och med, och även om karaktären utvecklades till åt ett negativt håll var det en bra karaktär. Gjorde grabben intressantare.

Varför har jag då så mycket emot honom nu? Tja, det är inte så mycket. Det var mer i början men jag lärde mig acceptera honom. Fast jag tycker fortfarande dom hade kunnat göra ett mycket bättre val än Jared i rollen. Det kan vara att han ofta har så nära till lipen, Sam är ju trots allt en stor del av mitt enda riktiga problem med serien. Fast det är inte bara det. Å andra sidan kan det vara svårt att säga hur mycket av mitt problem med honom som beror på Jareds agerande, och hur mycket som beror på hur Sam är skriven.

En sak kan jag säga, dock, en sak som skulle gå en lång väg till större acceptans - jag önskar verkligen att grabbfan kunde ta och stämma dejt med en hårfrisörska!

Ja! Jag stör mig faktiskt en hel del på Jareds hår. Så är det. Den där stora kalufsen är i vägen och stör och ser störtlöjlig ut. Han är faktiskt inte fem år längre.

Och det gäller förresten Tom Welling också. På tal om tramsiga kalufser.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tis okt 10, 2006 19:44

adolvsson skrev:Ja! Jag stör mig faktiskt en hel del på Jareds hår. Så är det. Den där stora kalufsen är i vägen och stör och ser störtlöjlig ut. Han är faktiskt inte fem år längre.

:D Fast den passar ändå honom på något sätt, jag tror inte han skulle se bättre ut i kortare hår.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » tis okt 10, 2006 21:07

brat skrev:Dean vs. Sam

Sam är...
(spoiler karaktärsdrag, om du sett ett par avsnitt så är det okej) Snyggare: Jag har ärligt talat aldrig sett snyggheten hos Jensen/Dean. För mig är Jared/Sam tveklöst den snyggare av de två. Sam är ju så sötsnygg så det inte är sant.
Roligare: Det beror på hur man ser det. Det är roligt att skratta åt Dean, medan Sam definitivt är den som har bäst humor/är roligast. Och Sam behöver bara skratta eller flina lite så skrattar jag. Fast i slutändan så är det ju brödernas samspel som ger mycket humor, så utan Dean skulle Sam nog inte vara lika rolig, och vice versa.
Intressantare: För Sam existerar både demonjägarlivet och ett vanligt liv - han har därmed en kluvenhet hos sig som är mer intressant än om han skulle vara mer enspårig. Och han har många känslor på ytan, vilket gör att allt med Sam blir mer.. som en storm! Mycket intressant.
(spoiler säsong 1) Plus att det finns något mer med honom som man inte kan undgå att fascineras av. Hans magiska krafter! Duh.

Ooh, även om Jensen tveklöst är en underbar re-agerare, så har jag lagt märke till att Jared börjat göra likadant!! Om någon undrar vad som menas, så är det alltså när ansiktet används för diverse miner som en reaktion på vad som än händer, eller för att säga något lite extra. Jensen må vara ledande experten där, men Jared börjar komma ikapp.

Sam vinner. Lätt match. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » ons okt 11, 2006 0:33

adolvsson skrev:
Ja! Jag stör mig faktiskt en hel del på Jareds hår. Så är det. Den där stora kalufsen är i vägen och stör och ser störtlöjlig ut. Han är faktiskt inte fem år längre.

Håller med, både Jared och Tom behöver klippa sig.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » ons okt 11, 2006 0:56

HeY skrev:
adolvsson skrev:

Håller med, både Jared och Tom behöver klippa sig.

Neej! Bort med saxarna!! Myshår! :D

Edit: Ja, just ja, glömde vad jag egentligen kom in i tråden för att säga (hihi). Tänkte varna eventuella köpare av s1-boxen att den från Play har noll extramaterial. En klasskompis fick den boxen igår och gjorde den jobbiga upptäckten. Plus att hon fått några fel skivor, men det är ju sånt som går att reklamera.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » ons okt 11, 2006 1:01

All hans magiska kraft kanske sitter i håret också. ;)

Det händer rätt ofta att extramaterial saknas på R2UK?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » ons okt 11, 2006 1:07

Illyria skrev:Det händer rätt ofta att extramaterial saknas på R2UK?

Ja, det verkar så. Jobbigt att de inte har bättre procedurer för dvd-släpp över regionsgränserna. Det enda man gjort här är tydligen att ha gjort ett omslag till de tidigare halvsäsong-boxarna (och lagt dem i samma kartong). :rolleyes:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav OTH » ons okt 11, 2006 1:20

Om R2UK boxarna kommer ut innan USA-boxarna (R1 utgåvan) eller ungefär samtidigt brukar extramaterialet saknas. Men det brukar stå så det är något man kan kolla upp.
Användarvisningsbild
OTH
Demon Fodder

Inläggav adolvsson » ons okt 11, 2006 1:41

Glorificus skrev:Håller med, både Jared och Tom behöver klippa sig.

Neej! Bort med saxarna!! Myshår! :D[/quote]
Jag håller faktiskt med, bort med saxarna...

OCH FRAM MED STORA STYGGA MOTORDRIVNA OGRÄSKLIPPAREN - VROOOOM! Muhahahaaahh*host, harkel*

Hrm.

Om du får behålla det avhuggna håret då? ;)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » ons okt 11, 2006 6:22

adolvsson skrev:
Glorificus skrev:Håller med, både Jared och Tom behöver klippa sig.

Neej! Bort med saxarna!! Myshår! :D

Jag håller faktiskt med, bort med saxarna...

OCH FRAM MED STORA STYGGA MOTORDRIVNA OGRÄSKLIPPAREN - VROOOOM! Muhahahaaahh*host, harkel*

Hrm.

Om du får behålla det avhuggna håret då? ;)[/quote]

I säsong 1 störde jag mig inte på hans hår, men nu har det blivigt lite väl långt. Han kan kanske toppa det bara :rolleyes: (eftersom de är en skräckserie kan de ju ha ett gästinhopp av Ed the scissor hands!)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » ons okt 11, 2006 16:07

Jag vill ha sånt fluffigt hår!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » fre okt 13, 2006 19:30

2x03
Amber Benson som snäll vampyr, yay!!!!!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav brat » lör okt 14, 2006 0:51

203
Vad var det här för slags avsnitt? Nu ska Dean och Sam upptäcka gråskalor så det måste vi lägga ett helt avsnitt på?

Dessutom var Dean för blödig.

Och avsnittet var tamt och inte skrämmande.

Inte för att det var dåligt. Men det var inte speciellt bra heller.

Snygg vampyrmake. Gillade scenen då Amber Benson skrek efter blodet.

Och Sam var riktigt charmig och stark genom hela avsnittet.

Underbar brödrakemi som vanligt. Härliga blickar, och häftig chock när Dean slog Sam.

Och Jensen Ackles var snygg.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav adolvsson » lör okt 14, 2006 1:07

brat skrev:203
Inte för att det var dåligt. Men det var inte speciellt bra heller.

Heh. This time, I quote for untruth. Eller, snarare, det är inte samma sanning som min sanning :) Jag tyckte det var ett riktigt bra avsnitt, ett av dom bästa HotWs hittils. Håller visserligen med om blödigkommentaren, fast det hör ju som bekant till mitt standardproblem med den här serien, så jag är van. Och det störde ändå ovanligt lite den här veckan.

Plus att jag verkligen gillade undercoverscenerna. Mer sånt.

Och Amber får en kärlekskanin.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » lör okt 14, 2006 1:13

2x03
Jag tyckte avsnittet var riktigt, riktigt, riktigt bra!

Gråskalor!
Amber Benson!
"Only he gets to call me that."
Sam som är mörkrädd utanför motellet.
Dean slår Sam! Sammy!
Bilen i början. Och musiken.
8)
Recapen.
Jubal Early-känslan man fick av psycho-huntern.
:)

Edit: Just ja, jag gillade också undercoverscenerna. Undersökningen av huvudet. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » lör okt 14, 2006 1:21

Glorificus skrev:Gråskalor!

Vilket jag naturligtvis borde gått närmare in på. Och hade tänkt. Jag är till och med övertygad om att det var något alldeles speciellt jag hade tänkt skriva om saken. Undrar vad det var...

Antagligen något i stil med att det var en anledning till min förtjusning, att jag verkligen hoppas dom forsätter utveckla det och att jag faktiskt inte direkt reflekterat över det innan. Såhär i efterhand är det uppenbart, SPN har verkligen gått i bara svart och vitt, jag är uppriktigt förvånad över att det inte har stört mig alls. Det som gör de nya gråskalorna riktigt intressanta är Deans reaktion. Hans insikt, hur han ställer sig till möjligheten att allt han dödat kanske inte förtjänat det, vad dom bitarna kommer göra för hans karaktär. Det är precis vad som behövs för att utveckla serien ordentligt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » lör okt 14, 2006 1:42

Jag gillar verkligen nästa avsnittstitel: "Children Shouldn't Play With Dead Things" 8)

Och så har jag YouTube:at lite för att se promon, och snubblade även över den här snygga UK-promon inför första säsongen:
Scary just got sexy
Tänk om SVT också kunde göra sånt...
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher